Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Reinheitsgebot
Moderator: moderatorteam
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Reinheitsgebot
Ik vind het geen leuk gezicht. Die hond claimt dat kind op een verschrikkelijke wijze.
Ik zou het in ieder geval niet toestaan als het mijn kind zou zijn geweest.

- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aah wat schattig. Ik zat alleen te wachten tot de hond het kleintje aan het broekje op zou tillen en weer terug zou brengen. Zou het kindje iets hebben gegeten wat die hond lekker vindt, want ik zie hem alleen het gezichtje likken en aan de luier ruiken, hahaha. Maar wie heeft er nog een oppas nodig met zo'n hond! Of een douche..
Bruno wast elke ochtend vakkundig mijn gezicht en dat van mijn vriend schoon. Vooral de ogen heeft ie even werk aan. Je bent meteen wakker, dat is wel prettig, haha. Je kunt er trouwens paradontitis aan overhouden, al die kusjes, schijnt. Dat moet dan maar he, haha. Ik moet toch al aan een kunstgebit.
Bruno wast elke ochtend vakkundig mijn gezicht en dat van mijn vriend schoon. Vooral de ogen heeft ie even werk aan. Je bent meteen wakker, dat is wel prettig, haha. Je kunt er trouwens paradontitis aan overhouden, al die kusjes, schijnt. Dat moet dan maar he, haha. Ik moet toch al aan een kunstgebit.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
+ dat het goor is je kind zo af te laten lebberen.Pendrag schreef:Dit dus.lieke schreef:Ik vind het geen leuk gezicht. Die hond claimt dat kind op een verschrikkelijke wijze.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
- Aantal honden: 1
Allebei dus.bouvierpoedel schreef:+ dat het goor is je kind zo af te laten lebberen.Pendrag schreef:Dit dus.lieke schreef:Ik vind het geen leuk gezicht. Die hond claimt dat kind op een verschrikkelijke wijze.

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
-
DjockPuck
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Jack Russels
L@nghaar schreef:Allebei dus.bouvierpoedel schreef:+ dat het goor is je kind zo af te laten lebberen.Pendrag schreef:Dit dus.lieke schreef:Ik vind het geen leuk gezicht. Die hond claimt dat kind op een verschrikkelijke wijze.
Precies.
Groetjes Willy, Djock en Puck

- h a n s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastin Espanol
Ach, da's goed voor de weerstand.
-
Lillith
- Zeer actief
Ik vind het enig en zie er totaal niets verkeerds in.... 
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Inderdaad, vind ik ook.lieke schreef:Ik vind het geen leuk gezicht. Die hond claimt dat kind op een verschrikkelijke wijze.
Even likken, prima. Maar niet door en door en door blijven gaan. Dat vind ik gewoon niet prettig, laat dat kind kruipen.
Boomer mag Elyna heus wel likken, maar niet door en door en door blijven gaan. Dat vind zij niet leuk en ik vind het niet leuk.
En toch zijn ze helemaal gek op elkaar.
- kipo
- Zeer actief
Van mij hoeft het ook niet. Ik vind het an sich wel schattig, maar er zit nog een heel grijs gebied tussen reinheidsgebot en dit.
- Ma-Rianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vader en zoon
Dit dus! Maar als je nog steeds denkt dat een hond alleen maar bezig is met hoger in de rangorde te komen en dominantie, ontwikkel je ook geen genuanceerde kijk op hondengedragTara schreef:Ik vind het lief, die hond is echt op het kindje aan het passen. Het kindje mag niet te ver van het huis vandaan.Nanna schreef:Nu eens mensen die NIET idolaat zijn van het Reinheitsgebot
La maar lappen, die handel
likkerdelik
Leuk is dat, Tsjechen zijn over het algemeen dol op honden, en je ziet dat in dit filmpje ook duidelijk terug vind ik.
Er is duidelijk veel vertrouwen in het gedrag van de hond naar de kinderen, en de hond is ook heel rustig en beheerst.
Nou zou ik mijn kindje niet zo intensief laten aflebberen geloof ik, maar ik vind niet dat deze hond op een nare of opdringerige manier aan het lebberen is.
Edit: ik vind het geen claimend gedrag, dat de hond hijgt vind ik niet raar.
Ze zitten met de schuifpui wijd open, en de kinderen lopen zonder jasjes buiten, dus het zal een van de eerste warme dagen zijn geweest.
Dat die hond het dan ook warm heeft is dan toch niet vreemd? En natuurlijk kijkt die hond naar de baas, die loopt toch steeds met die camera achter hem aan?
Die hond is gek op het kind en is inderdaad aan het oppassen dat de "pup"niet te ver weg dwaalt. Zie hem b.v. een paar keer naar het hek kijken als de baby die kant op kruipt..... Hij is gewoon bezorgt.

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Tja, dat likken, 't is nu eenmaal een grote lap tong en een klein peuter-hoofdje.
Verder zie ik niets 'gevaarlijks' behalve misschien als de hond zijn taak als beschermer te serieus zou gaan nemen. Maar daar lijkt hij me zo op het filmpje niet het type voor. Hij lijkt me een goedmoedige reus.
Verder zie ik niets 'gevaarlijks' behalve misschien als de hond zijn taak als beschermer te serieus zou gaan nemen. Maar daar lijkt hij me zo op het filmpje niet het type voor. Hij lijkt me een goedmoedige reus.
- Rami
- Zeer actief
Hè Inge, doe eens niet zo nuchter. Ik wil zo graag geloven in een mooie band tussen hond en kind.Inge O schreef:ik vind de overmatige interesse van de hond voor het kind niet echt eentje die mij aan ''schattige hondenliefde' doet denken, voor mij ziet het er eerder uit alsof hij het kind heel lekker vindt ruiken naar eten en waarschijnlijk ook 'lekkere luier'.
ik zie er eerlijk gezegd nul bescherming in maar ook geen gevaar of claimend gedrag.
- Rami
- Zeer actief
Ja, maar ik heb een romantische ziel.Inge O schreef:Rami schreef:Hè Inge, doe eens niet zo nuchter. Ik wil zo graag geloven in een mooie band tussen hond en kind.Inge O schreef:ik vind de overmatige interesse van de hond voor het kind niet echt eentje die mij aan ''schattige hondenliefde' doet denken, voor mij ziet het er eerder uit alsof hij het kind heel lekker vindt ruiken naar eten en waarschijnlijk ook 'lekkere luier'.
ik zie er eerlijk gezegd nul bescherming in maar ook geen gevaar of claimend gedrag.
elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
.
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Mwa, ik denk wel dat er iets van waak/bescherming in zit, wat die hond aan het doen is.
Op zich niet op een negatieve, claimende manier, niet zorgelijk, al zou ik het likken wel eerder hebben afgekapt en de hond op een wat passievere manier laten 'waken'.
Op zich niet op een negatieve, claimende manier, niet zorgelijk, al zou ik het likken wel eerder hebben afgekapt en de hond op een wat passievere manier laten 'waken'.
Wiel
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
dit dus.Inge O schreef:ik vind de overmatige interesse van de hond voor het kind niet echt eentje die mij aan ''schattige hondenliefde' doet denken, voor mij ziet het er eerder uit alsof hij het kind heel lekker vindt ruiken naar eten en waarschijnlijk ook 'lekkere luier'.
- h a n s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastin Espanol
Ik kwam deze tegen en moest gelijk weer aan de topic over het Reinheitsgebot denken...

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Hahahaha. Dat varken ruikt natuurlijk naar carbonaadjes.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.