Go Rocky
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Door z'n achterhand zakken
Moderator: moderatorteam
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Door z'n achterhand zakken
Gelukkig!
Go Rocky
Go Rocky
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Gelukkig,je moet toch altijd maar afwachten wat eruit de koker kom rollen 

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Doe ik. Ik hoor nu zwaar gesnurk uit de mand achter mij. Het was natuurlijk best spannend voor hem bij de darenee-uk schreef:fijn alma
dikke knuffel voor de mooie man!

-
nomo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Dat is goed nieuws! 
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Fijn! 

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
blondie
- Zeer actief
Gelukkig niet al te ernstig!
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik herken het bij Guinnie! Die deed dat ook en ik hield het voor spierzwakte. Toch maar even naar de DA... wat blijkt; ze heeft pijn, gewoon ordinair pijn daar!
Dus, met nieuwe pijnstilling gewapend naar huis en in huis karpetten neergelegd. Ze heeft dan meer grip. Oh, en een spierversterkend kruidenmengsel door haar eten.
Het gaat nu 100% beter dan een anderhalve week geleden.
Natuurlijk is ze nog steeds een oude dame, maar ze kan tenminste weer normaal lopen. Snel omdraaien gaat niet
en ze wordt soms van haar sokken gelopen door de kleine monstertjes in huis maar afgezien daarvan.... gaat het gewoon weer goed.
Ze krijgt overigens verder:
Carnibest Natuur voer
Doils Senior
Primeval Gelatinaat
Glucosmanie/chondroitine
En zolang we onze ouwetjes op die manier mee kunnen laten hobbelen is het goed, toch?
Sterkte en tip: vergeet niet van elke dag gewoon te genieten.. sta er niet teveel bij stil dat ze, net als Guinnie, in haar toegift zit.
Suzanne
Dus, met nieuwe pijnstilling gewapend naar huis en in huis karpetten neergelegd. Ze heeft dan meer grip. Oh, en een spierversterkend kruidenmengsel door haar eten.
Natuurlijk is ze nog steeds een oude dame, maar ze kan tenminste weer normaal lopen. Snel omdraaien gaat niet
Carnibest Natuur voer
Doils Senior
Primeval Gelatinaat
Glucosmanie/chondroitine
En zolang we onze ouwetjes op die manier mee kunnen laten hobbelen is het goed, toch?
Sterkte en tip: vergeet niet van elke dag gewoon te genieten.. sta er niet teveel bij stil dat ze, net als Guinnie, in haar toegift zit.
Suzanne
- alm@
- moderator
Bij Rock is het ook ordinaire pijn merk ik nu hij z'n 1e pijnstiller binnen heeft. En nu ik erover nadenk ik dat toch al wel iets langer aan de gang. Stom dat ik dat niet eerder onderkend heb~Suzanne~ schreef:Ik herken het bij Guinnie! Die deed dat ook en ik hield het voor spierzwakte. Toch maar even naar de DA... wat blijkt; ze heeft pijn, gewoon ordinair pijn daar!
Natuurlijk is ze nog steeds een oude dame, maar ze kan tenminste weer normaal lopen. Snel omdraaien gaat nieten ze wordt soms van haar sokken gelopen door de kleine monstertjes in huis maar afgezien daarvan.... gaat het gewoon weer goed.
Carnibest Natuur voer
Doils Senior
Primeval Gelatinaat
Glucosmanie/chondroitine
Suzanne
Dat moet ik inderdaad weer oppakken. Zaterdagavond kwam dat besef in één keer boem als een steen in mijn maag te zittenSterkte en tip: vergeet niet van elke dag gewoon te genieten.. sta er niet teveel bij stil dat ze, net als Guinnie, in haar toegift zit.

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Zal ik je vertellen....
Toen ik doorkreeg dat ze deze problemen had en ik ook nog niet wist dat het pijn was... was ik ook erg van de kook... gevolg: Guinnie ook van de kook.
Sinds we nu weer lekker genieten van het moment en NIET bezig zijn met een soort van afscheid voel ik me beter en zij duidelijk ook. Zij is daar, zo "krijg ik door" zelf ook helemaal niet mee bezig. Ze heeft er nog lol in, zeker nu de pijn grotendeels weg is en we genieten samen van wat ze nog kan.
Natuurlijk verandert dat niets aan het feit dat ik denk dat ze aan haar laatste paar maanden bezig is... maar ja, wees eerlijk, dat dachten we 3 jr geleden ook
))))
Dus: bekijk het per dag, probeer binnen grenzen wat te spelen met de pijnstilling.... en enjoy... laat het los.. het einde is "aanstaande" maar op welke termijn zullen we niet weten...en dus moet ik me er maar zo min mogelijk mee bezig houden en haar lekker haar gang laten gaan.
Groetjes,
Suzanne
Toen ik doorkreeg dat ze deze problemen had en ik ook nog niet wist dat het pijn was... was ik ook erg van de kook... gevolg: Guinnie ook van de kook.
Sinds we nu weer lekker genieten van het moment en NIET bezig zijn met een soort van afscheid voel ik me beter en zij duidelijk ook. Zij is daar, zo "krijg ik door" zelf ook helemaal niet mee bezig. Ze heeft er nog lol in, zeker nu de pijn grotendeels weg is en we genieten samen van wat ze nog kan.
Natuurlijk verandert dat niets aan het feit dat ik denk dat ze aan haar laatste paar maanden bezig is... maar ja, wees eerlijk, dat dachten we 3 jr geleden ook
Dus: bekijk het per dag, probeer binnen grenzen wat te spelen met de pijnstilling.... en enjoy... laat het los.. het einde is "aanstaande" maar op welke termijn zullen we niet weten...en dus moet ik me er maar zo min mogelijk mee bezig houden en haar lekker haar gang laten gaan.
Groetjes,
Suzanne
- Cos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer mix.
- Aantal honden: 1
Wat fijn. Dikke knuff voor Rockmans!
'Anybody who doesn't know what soap tastes like, Never washed a dog.'
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
Fijn Alma 
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Fijn joh!!
- alm@
- moderator
Je hebt gelijk hoor. Lief van je dat je mij even helpt weer te relativeren~Suzanne~ schreef:Zal ik je vertellen....
Natuurlijk verandert dat niets aan het feit dat ik denk dat ze aan haar laatste paar maanden bezig is... maar ja, wees eerlijk, dat dachten we 3 jr geleden ook))))
Groetjes,
Suzanne

- alm@
- moderator
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
alm@ schreef:Dank jullie wel. We plakken er gewoon nog een paar mooie jaren bij
En de groeten van de mannen 

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Dat is wel de bedoeling, ja!alm@ schreef: We plakken er gewoon nog een paar mooie jaren bij
Mooie sterke rocky
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
blondie
- Zeer actief
Hier toch ook pas Finn sinds kort een jaar aan de pijnstiller dagelijks. Anderen hadden misschien al eerder preventief het gedaan. Maar ik merkte niets aan hem dus adhoc pijnstilling kreeg hij op mindere dagen/weken. Tot ik het wel ging merken en ermee naar de da ging, net als jij best met een knoop in de maag. Maar nu zijn we weer een jaar verder.alm@ schreef:Je hebt gelijk hoor. Lief van je dat je mij even helpt weer te relativeren~Suzanne~ schreef:Zal ik je vertellen....
Natuurlijk verandert dat niets aan het feit dat ik denk dat ze aan haar laatste paar maanden bezig is... maar ja, wees eerlijk, dat dachten we 3 jr geleden ook))))
Groetjes,
Suzanne
Ouder worden ze uiteraard wel, uiterlijk en gestel. Moeilijk soms om te zien, maar ook soms accepteren zolang de twinkel in de ogen is, ze met humor een bepaalde onhandige jonge actie uitvoeren en je ze dan maar even met een
Mensen die hem kennen van vroeger en hem ineens weer zien zien in eerste instantie een hond die weinig veranderd is, tot hij een rare beweging maakt of als Bluf wil gaan spelen met hem en hij wat omklapt. Oei zie en hoor ik mensen denken
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Wat fijn voor Rocky 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
Hoe gaat het met Rock, Alma?
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
- alm@
- moderator
Eergisteravond zat ik op de bank toen hij langsliep om een knuf te halen en toen hij stil stond, zakte hij weer door z'n achterhand
gleed niet uit of zo. Maar vanmorgen met de kou heeft hij als een dolle stier met Reina gesjeesd, gebeukt en explosief gek gedaan en er was geen sprake van achterhandzwakte of wat dan ook. Maar we zijn ook nog maar 3 dagen met de pijnstilling/ontstekingsremmer bezig en dat heeft even inwerktijd nodig neem ik aan.
Ik ben er wel over aan het nadenken wat op de laminaatvloer te leggen maar wat dan? Raffie heeft o.a. een huisstofmijtallergie dus daar moet ik ook rekening mee houden. Dacht iets van koeienvachten. Iemand verder nog een idee behalve karton wat ik wel heel ongezellig vind staan
Ik ben er wel over aan het nadenken wat op de laminaatvloer te leggen maar wat dan? Raffie heeft o.a. een huisstofmijtallergie dus daar moet ik ook rekening mee houden. Dacht iets van koeienvachten. Iemand verder nog een idee behalve karton wat ik wel heel ongezellig vind staan

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Ik vind zo'n koeienvacht altijd heel mooi staan, maar ik heb geen idee of huisstofmijten ervan houden of er juist de pest aan hebben! Het lijkt me wel makkelijker schoonhouden dan een hoogpolig dingetje....
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Wil je het voor je hele kamer/huis ?
Koop anders iets heel goedkoops van zeil ( kan ff niet op de naam komen, heet dat vinyl?)wat stroef is...
( vaak restpartijen bij een tapijthal...)
Koop anders iets heel goedkoops van zeil ( kan ff niet op de naam komen, heet dat vinyl?)wat stroef is...
- alm@
- moderator
Dat weet ik dus ook niet of huisstofmijten zich daar flink in nestelen en moeilijk te verwijderen (of grootdeels te verwijderen) zijn. Ik vind het mooi én het staat hier ook leuktekkel schreef:Ik vind zo'n koeienvacht altijd heel mooi staan, maar ik heb geen idee of huisstofmijten ervan houden of er juist de pest aan hebben! Het lijkt me wel makkelijker schoonhouden dan een hoogpolig dingetje....
Daar heb ik ook even aan gedacht en besproken maar we gaan dan liever voor een definitieve oplossing en dat zou bijvoorbeeld een nieuwe vloer van een stroevere hout/laminaat soort zijn. Suzanne (Longfields) heeft een tijdje geleden iets in de badkamer en toilet gelegd wat we heel mooi vindenNel schreef:Wil je het voor je hele kamer/huis ?

- MJ
- Zeer actief
Haha,méén je !alm@ schreef: , behalve karton wat ik wel heel ongezellig vind staan
Ik hoop dat je wat fijns vindt en Rocky een dikke knuffel vanaf hier.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Je kan voorlopig ook eventueel die pet wax onder de voetzolen doen.
Lijkt me geen permanente oplossing, maar als zijn voetzolen wat stroever zijn glijdt hij ook niet zo uit
Lijkt me geen permanente oplossing, maar als zijn voetzolen wat stroever zijn glijdt hij ook niet zo uit
-
blondie
- Zeer actief
Fijn dat het beter gaat! Ik heb laagpolige vloerbedekking en ze waren net weer aan het stoeien, Finn valt regelmatig om of zakt/glijdt weg en met dat het gebeurd en ik het sneu vindt gaat Bluf ook door Finn onderuit
, ze vallen zacht en gaan vrolijk door. Ze doen maar weer wat ze niet laten kunnen
Heb buiten geen ijzel nog, maar met de gladte merkte ik wel dat het voor Finn erg lastig is om te lopen. Vorig jaar waren er echt momenten bij dat ik het niet zag zitten toen ik merkte dat hij gewoon op ogenschijnlijk goede stukken zeer moeilijk liep of zich recht kon houden. Op een of andere manier dacht ik dat in de sneeuw lopen op de zachtere stukken dan beter zou gaan, maar dat leek helemaal niet te werken, toen liep hij als een gebocheld oud mannetje ineens. Zou dat ook even in de gaten houden, nu met de kou, op welke grond hij buiten het prettigst loopt.
Heb buiten geen ijzel nog, maar met de gladte merkte ik wel dat het voor Finn erg lastig is om te lopen. Vorig jaar waren er echt momenten bij dat ik het niet zag zitten toen ik merkte dat hij gewoon op ogenschijnlijk goede stukken zeer moeilijk liep of zich recht kon houden. Op een of andere manier dacht ik dat in de sneeuw lopen op de zachtere stukken dan beter zou gaan, maar dat leek helemaal niet te werken, toen liep hij als een gebocheld oud mannetje ineens. Zou dat ook even in de gaten houden, nu met de kou, op welke grond hij buiten het prettigst loopt.
- Rita
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee Oud Duitse Herders en twee Mechelaars.
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ons oudje Duke, 15,8 jaar oud, krijgt ook pijnstillers, 's morgens een half en 's avonds een halve metacam tablet.
Omdat ook hij zo maar door zijn achter poten zakte, krijgt hij ook anabolen, twee weken geleden heeft hij de eerste gehad en het gaat stukken beter met hem, ik daar erg blij mee, al blijft hij wel aan de pijnstillers, over anderhalve week krijgt ook onze oudste een anabolen injectie, ook hij begint om te vallen aan de achterkant hij is 16,6 jaar.
Nu nog foto's laten maken bij de oudjes, daar begin ik niet meer aan, stel dat er iets gevonden wordt en de hond misschien een zware operatie nodig heft, kunnen ze dat nog aan??? Nee ik denk niet dat, dat verstandig zou zijn. Het zou wel steeds vervelend in mij achterhoofd blijven hameren!
Sterkte met jou lieverd.
PS: ik heb drie jaar terug vinyl laten leggen met een antislip laag erop. is verkrijgbaar in allerlei designs, zoals hout en tegels.
Omdat ook hij zo maar door zijn achter poten zakte, krijgt hij ook anabolen, twee weken geleden heeft hij de eerste gehad en het gaat stukken beter met hem, ik daar erg blij mee, al blijft hij wel aan de pijnstillers, over anderhalve week krijgt ook onze oudste een anabolen injectie, ook hij begint om te vallen aan de achterkant hij is 16,6 jaar.
Nu nog foto's laten maken bij de oudjes, daar begin ik niet meer aan, stel dat er iets gevonden wordt en de hond misschien een zware operatie nodig heft, kunnen ze dat nog aan??? Nee ik denk niet dat, dat verstandig zou zijn. Het zou wel steeds vervelend in mij achterhoofd blijven hameren!
Sterkte met jou lieverd.
PS: ik heb drie jaar terug vinyl laten leggen met een antislip laag erop. is verkrijgbaar in allerlei designs, zoals hout en tegels.