Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn lieve Toetje update
Moderator: moderatorteam
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
- Aantal honden: 2
Re: Mijn lieve Toetje update
Ach shit, wat een rotnieuws
Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd. 

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
- corina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër
- Aantal honden: 1
Ook via deze weg veel sterkte gewenst en geniet nog even van de tijd die jullie samen hebben.. 
Groetjes Corina & Spot

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
- Aantal honden: 3
wat erg voor jullie! heel veel sterkte, knuffel voor cujo! 
- hewi
- Zeer actief
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Oh wat een vreselijk nieuws. Ik kan je alleen maar heel veel sterkte en wijsheid toewensen en nog fijne momenten met je meissie.
- nusca
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een mechelaar.
Heb je topic van begin gevolgden hoopte op beter nieuws voor jullie. Heel veel sterkte
- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Sterkte!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
- Aantal honden: 5
- suzan25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
Sterkte!!!!!
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Hoe gaat het nu met je meisje?

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Allison, hoe gaat het allemaal nu? 
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Het gaat. Ze is nog steeds de vrolijke Cujo en ze geniet echt van veel dingen (kan je bij Cujo goed zien altijd)
Maar waar ik mij zorgen over maak is haar, ineens zo dikke buik. Nou drinkt ze echt gigantisch veel water, ik overdrijf niet als ik zeg dat ze een bak of 4 op drinkt op een dag, en ik vermoed dat ze daarom zo'n dikke buik heeft dat het vocht wordt vastgehouden.
En daar had ik pillen voor gehad dat het vocht snel zou afdrijven, maar mijn eigen dierenarts zegt weer dat ik ze niet moet geven, omdat ze anders uitdroogt (wat ik mij niet kan voorstellen met de hoeveelheden water die ze drinkt)
Dat vele drinken is begonnen toen ik haar dexamethason ben gaan geven, en zonder kan ze niet.
Verder geniet ze echt. Vandaag ook in de sneeuw heeft ze de grootste lol
Ik had het gefilmd met mijn telefoon, wilde het hier plaatsen maar ik krijg het niet van mijn telefoon af (te groot om te verzenden?)
Ze krijgt alles wat ze lekker vindt en geloof me, ze vreet alles
Ademhaling is wel iets versneld, maar niet schrikbarend, ze kan heerlijk op haar rug liggen pitten een aantal uren. Ze heeft altijd al een snellere ademhaling gehad en die is nu iets toegenomen.
Ik geniet elke dag van haar en ben dankbaar voor elke ochtend als ze er nog is en ik in die mooie ogen kijk van haar.
Het is echt per dag, per uur kijken hoe ze is. Ik ga haar niet laten lijden en tot nu toe doet ze dat niet.
De enige twijfel die ik heb is om, als ze net zo stabiel is als nu, volgende week een foto te laten maken, om te kijken of de antibiotica wat gedaan heeft. De dierenartsen denken dat ze al tumorweefsel had, al een lange tijd, in haar long en dat die kennelhoest er overheen is gekomen en dat ze daar door zo verzwakt was.
Foto's maken vindt ze trouwens totaal niet erg, want dan heeft ze lekker veel handen die haar kriebelen en vooral, koekjes!!
We gaan nu het weekend weer in en ik hoop gewoon weer dat ze maandag nog hetzelfde is als nu.
Er zijn een paar dingen die ik niet begrijp, als een hond tumorweefsel heeft in haar hart/longen, klinkt de blaf anders (lees ik overal) niet bij Cujo, die blaft hetzelfde. Ook lees ik overal dat ze zacht hoesten, Cujo niet, gaat zo hard dat de buurvrouw het hoort denk ik.
En ik heb 2 vrienden van mij naar haar foto's laten kijken zonder iets te zeggen (arts en iemand die op de ic, eerste hulp en ambu werkt) en beide zeggen, als dit bij een mens was, dan is het longontsteking, absoluut geen tumorbeeld.
Maar goed, ik ga geen dingen doen die haar belasten (ze hebben het over mri, biopten nemen etc) want wat word ik daar wijzer van? Ja ze heeft het en dan? Er is toch niets meer aan te doen

Maar waar ik mij zorgen over maak is haar, ineens zo dikke buik. Nou drinkt ze echt gigantisch veel water, ik overdrijf niet als ik zeg dat ze een bak of 4 op drinkt op een dag, en ik vermoed dat ze daarom zo'n dikke buik heeft dat het vocht wordt vastgehouden.
En daar had ik pillen voor gehad dat het vocht snel zou afdrijven, maar mijn eigen dierenarts zegt weer dat ik ze niet moet geven, omdat ze anders uitdroogt (wat ik mij niet kan voorstellen met de hoeveelheden water die ze drinkt)
Dat vele drinken is begonnen toen ik haar dexamethason ben gaan geven, en zonder kan ze niet.
Verder geniet ze echt. Vandaag ook in de sneeuw heeft ze de grootste lol
Ze krijgt alles wat ze lekker vindt en geloof me, ze vreet alles
Ademhaling is wel iets versneld, maar niet schrikbarend, ze kan heerlijk op haar rug liggen pitten een aantal uren. Ze heeft altijd al een snellere ademhaling gehad en die is nu iets toegenomen.
Ik geniet elke dag van haar en ben dankbaar voor elke ochtend als ze er nog is en ik in die mooie ogen kijk van haar.
Het is echt per dag, per uur kijken hoe ze is. Ik ga haar niet laten lijden en tot nu toe doet ze dat niet.
De enige twijfel die ik heb is om, als ze net zo stabiel is als nu, volgende week een foto te laten maken, om te kijken of de antibiotica wat gedaan heeft. De dierenartsen denken dat ze al tumorweefsel had, al een lange tijd, in haar long en dat die kennelhoest er overheen is gekomen en dat ze daar door zo verzwakt was.
Foto's maken vindt ze trouwens totaal niet erg, want dan heeft ze lekker veel handen die haar kriebelen en vooral, koekjes!!
We gaan nu het weekend weer in en ik hoop gewoon weer dat ze maandag nog hetzelfde is als nu.
Er zijn een paar dingen die ik niet begrijp, als een hond tumorweefsel heeft in haar hart/longen, klinkt de blaf anders (lees ik overal) niet bij Cujo, die blaft hetzelfde. Ook lees ik overal dat ze zacht hoesten, Cujo niet, gaat zo hard dat de buurvrouw het hoort denk ik.
En ik heb 2 vrienden van mij naar haar foto's laten kijken zonder iets te zeggen (arts en iemand die op de ic, eerste hulp en ambu werkt) en beide zeggen, als dit bij een mens was, dan is het longontsteking, absoluut geen tumorbeeld.
Maar goed, ik ga geen dingen doen die haar belasten (ze hebben het over mri, biopten nemen etc) want wat word ik daar wijzer van? Ja ze heeft het en dan? Er is toch niets meer aan te doen
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Dank je voor je uitleg. Ze is 2 weken geleden getest op suiker (ze had in die 6 weken daarvoor 3 maal een prednisoninjectie gehad), maar die was gelukkig negatief. Nu krijgt ze dexamethason, ik begreep dat dat weer iets andere pillen zijn dan prednison? Ik bedoel dat het wel prednison is, maar iets anders is samengesteld?Canis Sapiens schreef:Gatver zeg, die rare onzekerheid lijkt me helemaal verschrikkelijk ook...
als ze foto's maken niet erg vindt..zou ik het vooral doen, gewoon voor jezelf ook, omdat je toch die twijfels hebt.
Over die dexamethason: dat drinken is niet zo gek dan...zelf gebruik ik al een aantal jaar prednison en drink/plas ook achterlijk veel en inderdaad ook een vochtbuik.
Reden dat je moet oppassen met vochtafdrijvende medicatie bij cortico gebruik, is dat je door cortico's al een verstoorde mineralen- en vochthuishouding kan krijgen. Plaspillen kunnen dan ook weer voor problemen zorgen. Je zou eventueel kunnen checken of ze geen diabetes heeft door de medicatie, maarja...
Ik wens je heel veel sterkte in ieder geval!
De injecties hielpen haar vooral bij het slechte lopen, maar de dex dus ook. Tuurlijk is ze sneller moe etc, maar als ze niet ziek was, zou ze dat waarschijnlijk ook zijn. Ze is nooit de snelste geweest en hijgt haar hele leven al langer dan de andere honden
- sonj@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
Wat een onzekerheid nog. Sneu, ook voor jullie. Wel lekker dat ze nog zo geniet van de sneeuw.
Succes, maar weer.
Succes, maar weer.
- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Die onzekerheid is inderdaad erg naar voor je...kun je de da niet even bellen wat je kunt geven om wat vocht af te drijven ( bij mensen zijn er ook van die huismiddeltjes als selderie bv)
Heerlijk dat ze nog zo kan genieten, wat een intense tijd beleef je zo met haar...dat vergeet je nooit meer...
Sterkte hoor...
Heerlijk dat ze nog zo kan genieten, wat een intense tijd beleef je zo met haar...dat vergeet je nooit meer...
Sterkte hoor...
- sonj@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
Hoe gaat het met jullie?
-
gemini6
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 boomertjes
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind het erg moeilijk om updates te geven, maar snap ook dat jullie het willen weten en voel mij ook verplicht na alle lieve reacties om toch updates te geven.
Het is alleen zo dat als ik erover praat/tik, ik letterlijk een brok in mijn keel krijg.
Het gaat elke dag wat minder, door de dierenartsen wordt dat verklaard door de dexamethason en furosamide. Ik denk niet dat dat het is. Ik denk ook niet dat ze pijn heeft, want dat laat ik haar niet hebben. Ze is gewoon moe, echt moe.
Maar ze geniet van het wandelen, van het eten, soms nog spelen en uiteraard de aandacht.
Vooral in de ochtend en begin van de middag is ze duidelijk wat minder.
Misschien heeft het ermee te maken dat ik de pillen op een ander tijdstip moet geven, ik weet het niet. Als ze slaapt, slaapt ze wel heel ontspannen en is ze absoluut niet benauwd. Lang wandelen zit er niet meer in, maar het is nooit een hond geweest die lang wilde wandelen. Ze ging wel mee, maar meer zo van als jullie dat willen dan doe ik dat wel.
Ze houdt meer van ballen gooien, zwemmen etc etc
Ik voel dat het eraan zit te komen en ik kan daar nu echt niet mee omgaan, niet zij....
Ik weet een ding zeker, ik laat haar geen pijn lijden en Cujo is een hond waarbij je bijna alles uit haar ogen kan lezen (eten, spelen, naar buiten, ziek) en dat houdt ik goed in de gaten
Het is alleen zo dat als ik erover praat/tik, ik letterlijk een brok in mijn keel krijg.
Het gaat elke dag wat minder, door de dierenartsen wordt dat verklaard door de dexamethason en furosamide. Ik denk niet dat dat het is. Ik denk ook niet dat ze pijn heeft, want dat laat ik haar niet hebben. Ze is gewoon moe, echt moe.
Maar ze geniet van het wandelen, van het eten, soms nog spelen en uiteraard de aandacht.
Vooral in de ochtend en begin van de middag is ze duidelijk wat minder.
Misschien heeft het ermee te maken dat ik de pillen op een ander tijdstip moet geven, ik weet het niet. Als ze slaapt, slaapt ze wel heel ontspannen en is ze absoluut niet benauwd. Lang wandelen zit er niet meer in, maar het is nooit een hond geweest die lang wilde wandelen. Ze ging wel mee, maar meer zo van als jullie dat willen dan doe ik dat wel.
Ze houdt meer van ballen gooien, zwemmen etc etc
Ik voel dat het eraan zit te komen en ik kan daar nu echt niet mee omgaan, niet zij....
Ik weet een ding zeker, ik laat haar geen pijn lijden en Cujo is een hond waarbij je bijna alles uit haar ogen kan lezen (eten, spelen, naar buiten, ziek) en dat houdt ik goed in de gaten
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Wat moeilijk voor je...
Mag ik je vragen welke hond van de foto Cujo is, ik ben hier nl nog niet zo lang?
Mag ik je vragen welke hond van de foto Cujo is, ik ben hier nl nog niet zo lang?
-
Punzel
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wat fijn om wat van je te lezen, Demi. En fijn ook om te lezen dat het nog redelijk goed gaat met Cujo. Ik weet zeker dat je alles wat je doet uit liefde doet voor Cujo. Maar dat maakt het natuurlijk niet minder moeilijk
Heel veel sterkte 
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Tuurlijk mag dat, Cujo is de Rottweiler in het midden onderaanNel schreef:Wat moeilijk voor je...
-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Contacteer:
Kon ik je lijden maar verlichten
Sterkte en luister naar Cujo, luister ook naar je hart. Geniet ondertussen van elk moment dat je samen bent .
Knuffff
Sterkte en luister naar Cujo, luister ook naar je hart. Geniet ondertussen van elk moment dat je samen bent .
Knuffff
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Slik, als je dat zegt van die ogen, dat herken ik ook van Bruno. Die praat met zijn ogen. Moeilijk genieten als je steeds met een brok in je keel zit natuurlijk maar deze tijd ga je later koesteren, dat weet ik zeker. De liefde voor Cujo vliegt van het beeldscherm in ieder geval dus ik heb er volle vertrouwen in dat jij het beste weet wanneer haar tijd is gekomen. Niemand kan je echt bijstaan als je je boezemvriend gaat verliezen natuurlijk. Maar ik hoop dat de reacties hier je wel een beetje helpen omdat mensen hier wel begrijpen hoe diep een hond kan gaan zitten. Veel sterkte.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Hoe moeilijk moet dit voor jou zijn zeg.
Maar probeer ook nog van je meisje te genieten.
Heel erg veel sterkte
Maar probeer ook nog van je meisje te genieten.
Heel erg veel sterkte
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Sterkte Allison en weer een dikke knuf voor jou en Cujo. Geniet maar zoveel je kunt van haar 
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Ik krijg er zelf ook een brok van in mijn keel.....wat is dit moeilijk he...zo'n naderend afscheid. Heel veel sterkte 

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017