Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat doe je als je een loslopende hond aantreft?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Aantal honden: 3

Re: Wat doe je als je een loslopende hond aantreft?

Ongelezen bericht door rubyred »

Hebben de honden dan geen chip met alle gegevens?
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Tsja, chip met gegevens kan een uitkomst zijn. Maar toen ik op strand de hond vond had ik geen chipreader bij me. Wel een mobiel. Maar de hond stond toen nog niet als vermist opgegeven. Heb op strand direct al amivedi, dierenambulance én de politie gebeld. Ben nog wat gaan lopen over de boulevard in de hoop dat ze een richting op zou lopen richting huis als ze in de buurt woonde, maar dat gebeurde ook niet.
Het is dat eenmaal bij mijn ouders thuis ik werd gebeld door de dierenambulance dat baasje zich had gemeld. Anders had ik naar de dierenambulance met haar gegaan. Had dan overigens ook niet wijzer geworden denk want de hond was aan het logeren en eigenaren woonden elders in het land en waren op vakantie :wink:

Als kind overigens weleens een loslopende newfounlander meegenomen. Die liep ook op straat te dolen. Ma was niet blij toen ik met dat bakbeest aankwam :mrgreen:
Die heb ik bij het politiebureau afgeleverd. Járen later zag ik de hond bij een café liggen. Werd mij verteld dat ze altijd los lag en wat rond liep, en dat er een keer een of andere idioot de hond naar het asiel had gebracht :gvd: (politie had de hond naar leiden gebracht alwaar ze tegen een vergoeding de hond weer op konden halen)

:engel: heb wijselijk mijn mond toen maar gehouden :mrgreen:
Cpp
Actief
Mijn ras(sen): Middenslagpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cpp »

blondie schreef: Die heb ik bij het politiebureau afgeleverd. Járen later zag ik de hond bij een café liggen. Werd mij verteld dat ze altijd los lag en wat rond liep, en dat er een keer een of andere idioot de hond naar het asiel had gebracht :gvd: (politie had de hond naar leiden gebracht alwaar ze tegen een vergoeding de hond weer op konden halen)

:engel: heb wijselijk mijn mond toen maar gehouden :mrgreen:
:mrgreen: :smile2: :LOL:
Je maakt jezelf niet wit door een ander zwart te maken.
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara

Ongelezen bericht door Jacq »

weet je wat ik erg vind als er een dode kat op straat ligt en niemand doet iets.
al een paar keer meegemaakt.
ik bel dan de dierenambulance, ik leg het beestje in het gras of de berm en wacht tot ze er zijn.
ik stel me altijd voor dat mensen liever willen weten dat hun kat dood is dan dat ze altijd hoop blijven houden.
Caat*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)

Ongelezen bericht door Caat* »

Jacq schreef:weet je wat ik erg vind als er een dode kat op straat ligt en niemand doet iets.
ik bel dan de dierenambulance, ik leg het beestje in het gras of de berm en wacht tot ze er zijn.
ik stel me altijd voor dat mensen liever willen weten dat hun kat dood is dan dat ze altijd hoop blijven houden.
Ik heb 1 keer een aangereden kat van een 80 km/u weg gehaald. Ik was met Fien aan het fietsen. De kat was al dood maar ik vond het zo sneu dat ze steeds weer overreden werd :( Dus fiets en Fien geparkeerd en de kat weggehaald. En verder in de berm gelegd (had jammer genoeg geen tijd om nog iets anders te doen).

Ik heb ook pas een jonge labrador van het woonerf geplukt. Was van mensen uit de buurt die niet altijd in de gaten hebben dat de poort niet goed dicht zit. We wilden net met de auto wegrijden en toen zag ik in mijn spiegel een hond langs de auto lopen. Ben maar uitgestapt, heb de pup gepakt en terug in de tuin gezet. Het woonerf ligt precies langs een weg waar veel te hard wordt gereden (30 km zone maar minder dan 50 wordt er bijna niet gereden).
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

De meeste honden in de buurt ken ik wel, dus die zou ik naar huis brengen. Een enkele hond hier loopt regelmatig ergens rond te scharrelen. Iedereen kent die paar honden en niemand brengt ze naar huis. Ze zijn dan ook niet weggelopen maar worden gewoon op straat gelaten.
Ik ben 1 keer een loslopende, mij onbekende hond tegengekomen toen ik met Lotus liep. De hond liep met ons mee dus ik ben naar het hoogste punt in de buurt gegaan, totdat ik iemand aan zag komen lopen die duidelijk aan het zoeken was. Gezwaaid en uiteindelijk herkende ze haar hond en kwam ze hem halen.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Hangt van ras af en in hoeverre ik het kan vetrouwen om de hond vast te nemen. Een hond die wegloopt, gromt laat ik gewoon lopen.
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

AnneMarie schreef:Ik zag een Ierse terrier, prachtige jonge reu, goed verzorgd. Liep los. Halsband aan maar geen gegevens. Heb hem een tijd achterna gelopen en hij liep wel een heel end verder, ook de straat zo over.
Dus na enige tijd heb ik gevraagd of mensen de hond kenden. Nee. Toen liep hij bij iemand de poort door. 'Oh dat komt omdat ik zelf honden heb' zegt ze...en..duwt de hond weer naar buiten doet de poort dicht.
Hond vervolgt zijn weg. Daar staat een man, gevraagd nee ken hem niet. Hebt u misschien een stukje touw? Ja dat kon wel dus heb de hond meegenomen, later dierenambulance gebeld.
Verschillende mensen tegengekomen die me raar aankeken zo van 'ach laat toch lopen' 'niet mijn zorg'
Ik begrijp dat niet en ben weer enorm teleurgesteld in het volk. Stel dat je eigen hond ontglipt is? Dan wil je toch ook niet dat iedereen hem maar wegduwt? En dat niemand zich over hem ontfermt? En als ie aangereden wordt?
'Tja...mijn hond loopt niet weg hoor...' is dan de reactie, en zelfs: 'dan kunnen ze de eigenaar aanpakken dat die de hond zomaar los laat lopen'

Nou ja. Het was voor mij een hele toestand maar ik kan zo'n hond niet laten lopen als hij zo de weg oversteekt. Hopelijk is het baasje blij want daar hoor je ook niets meer van. Ik leek wel de enige te zijn die bij zoiets optreedt....
Dikke teleurstelling in de mensen hier weer. Lekker dan...vorig jaar met die koude was er een klein hondje zoek en dan zeggen verschillende mensen 'ik heb hem gezien' of ze hebben hem weggejaagd' :piew: het beestje heeft daardoor lange tijd rondgezworven met ontredderde eigenaren :U:
Zou aan de hond liggen, als hij lief is en bij me wil komen zou ik hem pakken, als hij gromt ren ik hard weg :mrgreen:
Goed van je hoor!
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
h a n s
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin Espanol

Ongelezen bericht door h a n s »

Los lopende hond neem ik altijd mee (gisteravond trouwens nog eentje) en als ik onderweg naar huis geen eigenaar tegenkom dan bel ik de dierenambulance.
(Ik heb zo'n riem waar je aan twee kanten een hond vast kan maken, dus dat gaat nogal makkelijk.)
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Jacq schreef:weet je wat ik erg vind als er een dode kat op straat ligt en niemand doet iets.
Wat moet je er dan mee doen? Het ligt hier vol dode katten, als ik elke kat naar de dierenarts moet brengen heb ik een dagtaak.
Dierenambulance hebben we hier niet. Als er iemand op zoek is naar een kat kijk ik wel rond. Maar naar het merendeel van die katten word niet gezocht dus word er van het merendeel ook geen eigenaar gezocht.
Afbeelding
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

Wat ben ik blij dat er nog genoeg mensen zijn die wel een hond mee nemen of in elk geval ervoor zorgen dat ze weer een plekje krijgen.
Tot nu toe altijd blije baasjes gehad, zelfs een hond mee naar het werk genomen maar vooraf bij de dierenarts even laten chiplezen.
Ik denk zelf ook maar altijd dat als het ooit mocht gebeuren dat mijn hond weg loopt iemand net zoveel moeite ervoor doet om mij te vinden.
Zelf heb ik er wel voor gezorgd dat de halsbanden en het tuig wat ze draagt voorzien zijn van een penning met adres en nummer erop. Adres zodat ze haar thuis af kunnen zetten stel dat ze haar net in de buurt vinden.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
Theraposa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
Contacteer:

Ongelezen bericht door Theraposa »

Ik zou eerst ook rond kijken of de baas van de hond er is. Zo niet , vraag ik mensen de hond te vangen en desnoods mee te nemen en een dierenambulance bellen... Ik weet alleen niet wat ik met een agressieve hond zou doen.
Afbeelding
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Over het algemeen probeer ik ze toch wel te lokken en te vangen.

Maar hier loopt 1 hond in de buurt die ik serieus al meeeeerdere malen terug gebracht heb en niet alleen ik maar meerdere mensen. En toch blijven de eigenaren hem los laten en niet op hem letten.
Dus die laat ik ook lopen.
Heb al 2 x bijna een bekeuring gehad door die hond doordat ik hem riep terwijl er net stadswacht aan kwam.. Mevrouw is die hond van u want ze mogen hier niet los lopen.

Maar over het algemeen neem ik alles mee naar huis waarvan ik denk dat ze hulp nodig hebben.
Afbeelding
hellow41
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door hellow41 »

Toen ik laatst met mijn moeder met de auto naar huis reed , kwamen we ook een loslopende hond tegen die langs de weg liep.
Gelukkig wist mijn moeder waar het beest van was, dus ben ik uitgestapt en heb hem proberen te lokken met koekjes die ik nog in mijn jas had. Maar dat wilde hij natuurlijk niet..
ik ben toen achter hem aan gelopen zodat er geen ongelukken zouden gebeuren (auto`s remde af zodra ze mij half op de weg zagen lopen, ze rijden daar 50) Toen kwam er een jongetje op een fiets die wist ook waar de hond van was en is met de hond mee gefietst tot hij thuis was. Ik heb ze nog nagekeken zodat de hond echt helemaal thuis was en zich niet meer zou omdraaien.
Ik moet er niet aan denken dat ie aan zou worden gereden (hij stak ook zomaar de weg over precies voor een auto).
Dus gelukkig goed afgelopen..
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter

Ongelezen bericht door Terry »

Gisteren liep een dame met 4 border collies voor me uit. Het is een mevrouw met wie ik niet door een deur kan dus heel snel een ander pad gekozen. Ver, ver weg van haar. Loop gezellig met Kira te keutelen en spelen en voor we het weten zijn we bij het meertje. Daar liep een echtpaar met een border collie van de dame dacht ik te zien. Vraag aan ze of het hun hond is, nee deze loopt al een poosje met ons mee. Hem aangelijnd en richting uitgang gaan lopen. Hoorde de dame al gillen: Champ, Champ. Maar ja, hond is doof, heeft weinig zin. Lever hem bij haar af en krijg als commentaar dat hij zelf de weg naar huis ook wel weet. Geen dank je wel.
Dat is dus de laatste keer dat een van haar honden door mij wordt thuisgebracht. Eerst maar eens mee naar de DA om de chip te lezen. Kan ze hem daar afhalen.

Mijn honden zijn echte weglopers en weten ook de weg naar huis maar als iemand ze onderweg oppikt, ben ik vreselijk blij en weet niet hoe vaak ik dank je wel moet zeggen.
Groetjes, Terry
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

Ik vang alles wat losloopt zonder eigenaar in de buurt.
Vorige week nog een oudere Foxhound.
Van meerdere hier in het dorp weet ik wel welke hond wie heeft.
Anders bel ik Amivedi en vaak worden ze dan weer door de eigenaar opgehaald.
Zo niet dan breng ik ze naar het dierenambu punt hier in het dorp.
Laat ze niet meer ophalen door de dierenambu, domme dombo's hier ;)
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Alle loslopende honden gaan mee naar huis.
Op twee na waarvan ik inmiddels weet dat die altijd op zichzelf rondwandelen.
Mensen zijn ook niet blij als ze door de dierenambulance worden thuisgebracht.
Ik hoop dat anderen het ook zouden doen mocht het een keer met het Suske gebeuren.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”