Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
giardiahond op bezoek?
Moderator: moderatorteam
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
giardiahond op bezoek?
Morgen komt een vriendin van me op bezoek met haar 6 maanden oude pup waar ik me erg op verheug. Maar nu blijkt de hond Giardia te hebben en een 5-daagse kuur is inmiddels gestart. Morgen krijgt ze haar derde dosis en vandaag had ze al geen diarree meer. Mijn honden zijn allemaal volwassen en (bij mijn weten) niet ziek en hebben geen verminderde weerstand. De honden zullen natuurlijk wel allemaal met elkaar spelen dan. Wat ik lees als ik Giaria zoek in Google, dan word ik een beetje bezorgd. Wat zouden jullie doen? Zou jij het bezoek afzeggen of haar gewoon laten komen? Hoeveel kwaad kan het als hier (hopelijk) binnen een half jaar een nest geboren wordt?
- Sarah5
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle - Aantal honden: 2
Re: giardiahond op bezoek?
Ik geloof dat ik zelf toch zou vragen om niet te komen. Inderdaad is een giairdia infectie niet licht op te nemen en zeker qua schoonmaken en risico op herbesmetting.
-
tbeast
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Ik had hier een opvangertje met Giardia en daardoor is toch één van mijn andere honden besmet geraakt. Het behandelen is niet zo moeilijk, maar het erachter komen kan wel wat lastig zijn.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
De hond in geen geval, maar ook de vriendin zou ik vragen weg te blijven ivm besmettelijkheid.
Jammer, dat wel, maar ik zou dus geen risico nemen.
Suzanne
Jammer, dat wel, maar ik zou dus geen risico nemen.
Suzanne
- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
- Aantal honden: 1
Ikzelf zou het niet willen dat de vriendin op bezoek kwam...kan ze het niet een paar weekjes uitstellen,of in ieder geval tot het echt over en niet meer besmettelijk is ?
Op google staat er ook veel over, misschien heb je daar ook wat aan?
Op google staat er ook veel over, misschien heb je daar ook wat aan?
- Cookie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Hussel en teckel
- Aantal honden: 2
Het is besmettelijk, ik zou het afzeggen.
- kipo
- Zeer actief
Eensch, nu weet je het, maar hoe vaak komen je honden in contact met giardia zonder dat je het weet?Inge O schreef:mijn nesten worden altijd middenin volle giardiabesmetting grootgebracht want mijn hele erf zit onder.
de volwassen honden zijn er blijkbaar goed immuun tegen en hebben dus nul last en de puppen hebben hooguit ietsje vaker wat slappere mest (diarree kan je het niet noemen) zo tussen de 4 en de 8 weken.
de kans dat jouw honden nog blanco zijn op giardiagebied acht ik zeer klein dus nee, ik zou me er helemaal niet druk over maken, je wil waarschijnlijk niet weten met hoeveel giardia-honden ze al hebben gespeeld.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
- Aantal honden: 2
Op dag 3 van de behandeling en met gezonde honden zou ik het wel aandurven. Volgens mijn DA is Giardia toch vooral een jonge honden probleem. Eenmaal volwassen hebben ze er weerstand tegen ontwikkelt. Zelfs Diem, met zijn slechte darmen en flinke Giardia besmetting als 1 jarige, heeft er nu geen last meer van. (laatste keer ontlastingsonderzoek bij diarree had hij wel verkeerde bacteriën maar geen Giardia meer)
Ik zou wel voor de zekerheid vragen of ze de hond vlak voordat ze naar jou komt goed wil wassen met een stevige shampoo. Met name de achterkant goed inzepen. Eventuele meegebrachte spullen ook goed laten ontsmetten. (voerbak, speeltjes, riem) Dan komen er wellicht wat minder parasieten je huis in. Ook prettig voor jezelf. (Giardia is ook voor mensen besmettelijk)
Ik zou wel voor de zekerheid vragen of ze de hond vlak voordat ze naar jou komt goed wil wassen met een stevige shampoo. Met name de achterkant goed inzepen. Eventuele meegebrachte spullen ook goed laten ontsmetten. (voerbak, speeltjes, riem) Dan komen er wellicht wat minder parasieten je huis in. Ook prettig voor jezelf. (Giardia is ook voor mensen besmettelijk)
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Ik zou afzeggen.
Als ik het zo lees hier dan kan het geen kwaad. Maar ik zou het er toch niet zo op hebben eigenlijk.
Als ik het zo lees hier dan kan het geen kwaad. Maar ik zou het er toch niet zo op hebben eigenlijk.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Volgens mij is meer dan de helft van nederland ermee besmet.
Zelfs het waterleiding net word regelmatig gecontroleerd.
Diaree bij mensen is ook vaak de boosdoener giardia.
Bij pensions en asielen zijn de diaree gevallen ook meetsla giardia en de meeste fokkers hebben het ook bij hun honden.
Hele buurten zijn besmet gebied en het grootste gedeelte van de mensen weet geen eens dat hun hond het ook heeft.
Dus je hond krijgt het toch wel of heeft het al.
Zelfs het waterleiding net word regelmatig gecontroleerd.
Diaree bij mensen is ook vaak de boosdoener giardia.
Bij pensions en asielen zijn de diaree gevallen ook meetsla giardia en de meeste fokkers hebben het ook bij hun honden.
Hele buurten zijn besmet gebied en het grootste gedeelte van de mensen weet geen eens dat hun hond het ook heeft.
Dus je hond krijgt het toch wel of heeft het al.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
ik heb 1 hond met giardia (bewezen tijdens ontlastingonderzoek) de rest van de honden zijn niet besmet (ook bewezen tijdens ontlasting onderzoek)
gewoon laten komen.
ellen
gewoon laten komen.
ellen
- Shima
- Zeer actief
- Contacteer:
Oke, goed, ik ben dus een "schijterd"
(mooie woordspeling ook)
Verstandelijk gezien, vond ik ook dat het wel kon, maar gevoelsmatig niet.
We hebben de afspraak toch maar een paar weken uitgesteld, maar dat betekent wel dat ik nog iets leuks tegoed heb nu 
Verstandelijk gezien, vond ik ook dat het wel kon, maar gevoelsmatig niet.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Dat idee heb ik dus ook altijd, volgens mij is bijna elk hondengebied wel besmet alleen dan weet je het niet...Inge O schreef:mijn nesten worden altijd middenin volle giardiabesmetting grootgebracht want mijn hele erf zit onder.
de volwassen honden zijn er blijkbaar goed immuun tegen en hebben dus nul last en de puppen hebben hooguit ietsje vaker wat slappere mest (diarree kan je het niet noemen) zo tussen de 4 en de 8 weken.
de kans dat jouw honden nog blanco zijn op giardiagebied acht ik zeer klein dus nee, ik zou me er helemaal niet druk over maken, je wil waarschijnlijk niet weten met hoeveel giardia-honden ze al hebben gespeeld.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Ik vind dat je goed gehandeld hebt, je hoeft het per slot niet expres uit te lokken dat je hond ziek wordt...
-
disa
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Grote Poedel
Ik haak hier graag even op in, ben al een tijdje hier niet actief geweest en dat kwam oa door een ziek kind, gaat een heel verhaal aan vooraf maar ons zoontje van net 3 heeft ook de giardia. Maar onze hond heeft nooit diarree, zal ik de hond toch laten testen?
Wat zouden jullie doen?
Ons zoontje behandelen ze "nog" niet, de kinderarts hoopt dat het vanzelf over gaat, dat zou iig het beste zijn. Behandelen zou best pittig zijn.
In jan moet we zijn ontlasting weer laten onderzoeken. De kinderarts deed er best relaxt over, terwijl bij mij toch wel wat belletjes gingen rinkelen.
Misschien moet ik het anders vragen: wat zouden jullie doen als jezelf de giarda parasiet hebt?
Wat zouden jullie doen?
Ons zoontje behandelen ze "nog" niet, de kinderarts hoopt dat het vanzelf over gaat, dat zou iig het beste zijn. Behandelen zou best pittig zijn.
In jan moet we zijn ontlasting weer laten onderzoeken. De kinderarts deed er best relaxt over, terwijl bij mij toch wel wat belletjes gingen rinkelen.
Misschien moet ik het anders vragen: wat zouden jullie doen als jezelf de giarda parasiet hebt?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nu, daar word je hond niet ziek van hoor 
Giardia zit overal, wedden dat het ook in jouw huis zit?
Als ik van mijn nest kom en bij jou op de koffie, hoe groot zijn de risico's dan?
Nee, je kunt je overal wel druk om maken.
Ik had kennelhoest en een diarreevirus in mijn nest. Die kennelhoest was vervelend omdat ze toen net 4 weken waren, dus toen moesten ze AB. Verder boeit het me niet zo, hooguit baal je dat je veel moet schrobben
Maar hee, ze zijn hier wel met superweerstand vertrokken
Giardia zit overal, wedden dat het ook in jouw huis zit?
Als ik van mijn nest kom en bij jou op de koffie, hoe groot zijn de risico's dan?
Nee, je kunt je overal wel druk om maken.
Ik had kennelhoest en een diarreevirus in mijn nest. Die kennelhoest was vervelend omdat ze toen net 4 weken waren, dus toen moesten ze AB. Verder boeit het me niet zo, hooguit baal je dat je veel moet schrobben
Maar hee, ze zijn hier wel met superweerstand vertrokken
- Shima
- Zeer actief
- Contacteer:
Jongens ik begrijp het heus wel en natuurlijk lopen er meer rond buiten die het bij zich dragen, maar als ik straks een nest heb liggen met diarree en die hond was hier wel geweest, was ik altijd blijven twijfelen. Ik heb het puur voor mijn eigen gemoedsrust gedaan en mijn vriendin vond het geen probleem.
Oh en poetsen en dweilen van kots en poep is niet m'n grootste hobby
, dus als ik dat kan voorkomen ....... 
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Dat lijkt me buitengewoon effectief en inderdaad, e hebt helemaal gelijk.Inge O schreef:da's omdat we hier geen pest en cholera en razernij meer hebben, dán weet je pas waar je je druk over moet makenMarjoleine schreef: Nee, je kunt je overal wel druk om maken..
ik toon in de les ook altijd een filmpje van een kind met rabiës, heel erg confronterend maar ook wat wakkerschuddend, misschien gaat er daarna dan toch iemand denken dat wij hier doorsnee lopen te zeuren over non-items (ik beperk me dan even tot dierenziekten).
Het zijn feitelijk non-items en de entingen zijn grosso modo ook niet strikt noodzakelijk, althans niet zo noodzakelijk als men graag doet voorkomen
- Shima
- Zeer actief
- Contacteer:
Weet ik Inge, die van mij was ook algemeen.Inge O schreef: ik bedoelde mijn reactie algemeen hoor, ze was niet specifiek naar jou gericht.