Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wat moet ik doen?!?!?!?
Moderator: moderatorteam
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: wat moet ik doen?!?!?!?
Hoe is het nu met de betreffende hond, mag toch heel erg hopen, dat hij de afgelopen dagen en nachten binnen mocht ? Arm dier.

- iones
- Zeer actief
GVD zeg! Wat een klootzakken daar bij de politie! Wat heeft zo'n hond er aan dat hij alleen overdags binnen mag zitten? En waarom is het geoorloofd om mensen te bedreigen????????
Ik zou toch maar melding ervan maken of anders aangifte. Die hond had in beslag genomen moeten worden.
Er is misschien nog een andere mogelijkheid:
Kan iemand daar in de buurt niet effe een hok in elkaar timmeren voor die hond en deze vullen met stro en een deken? Die zal toch wel in de tuin mogen staan bij dat k.tvolk?
Ik zou toch maar melding ervan maken of anders aangifte. Die hond had in beslag genomen moeten worden.
Kan iemand daar in de buurt niet effe een hok in elkaar timmeren voor die hond en deze vullen met stro en een deken? Die zal toch wel in de tuin mogen staan bij dat k.tvolk?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- iones
- Zeer actief
Hoe gaat het nu met de hond? Zit hij nog steeds binnen of hebben ze hem weer stiekum buiten gebonjourd? en is die zoon al bijgetrokken of dreigt hij nog?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Fizgig, soms heel soms zou je misschien eens uit je utopia kunnen stappen en terug komen op aarde.
Jij kunt niet tegen onrecht, dat kan niemand en als daarna geacteerd moest worden heeft de politie handen vol werk. Daarom hebben we wetten bedacht. En daar acteerd de politie naar. Dus hebben ze geen enkele reden om die hond in beslag te nemen. Als hij er goed uit ziet, geen overlast verporzaakt en binnen zit als men komt controleren.
En dreigen is maar in beperkte mate strafbaar. Vervelend maar helaas ook dat staat in de wet. Uiteraard is het handig om even door te geven aan de politie en te vragen of ze een afspraak op locatie op je adres willen maken zo dat er zo snel mogelijk politie ter plaatse is als er wat gebeurd, maar als ik jou nu bel en zeg dat ik je kop van je romp kom slaan dan zit daar niets strafbaars bij. Helaas.
Dus je kunt allerlei adviezen geven aan TS, maar heel soms is het wel handig om toch ook te weten of er iets steekhoudends in je verhaal zit en in dit geval is dat helaas niet veel.
Jij kunt niet tegen onrecht, dat kan niemand en als daarna geacteerd moest worden heeft de politie handen vol werk. Daarom hebben we wetten bedacht. En daar acteerd de politie naar. Dus hebben ze geen enkele reden om die hond in beslag te nemen. Als hij er goed uit ziet, geen overlast verporzaakt en binnen zit als men komt controleren.
En dreigen is maar in beperkte mate strafbaar. Vervelend maar helaas ook dat staat in de wet. Uiteraard is het handig om even door te geven aan de politie en te vragen of ze een afspraak op locatie op je adres willen maken zo dat er zo snel mogelijk politie ter plaatse is als er wat gebeurd, maar als ik jou nu bel en zeg dat ik je kop van je romp kom slaan dan zit daar niets strafbaars bij. Helaas.
Dus je kunt allerlei adviezen geven aan TS, maar heel soms is het wel handig om toch ook te weten of er iets steekhoudends in je verhaal zit en in dit geval is dat helaas niet veel.
Gr. Aniek

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Ja tuurlijk Iones, dus ik bel morgen 144 om te zeggen dat jouw hond altijd maar buiten zit zonder beschutting. Dan komt de politie, jouw hond zit binnen en de politie neemt hem onmiddellijk in beslag. Zoiets? Ah fijn. Nu maar hopen dat niemand een hekel aan me heeft hier in de buurt en een foto maakt van Perry in de tuin, ben ik met een beetje pech mijn allergrootste vriendje kwijt. Want zo moet het toch volgens jou?iones schreef:GVD zeg! Wat een klootzakken daar bij de politie! Wat heeft zo'n hond er aan dat hij alleen overdags binnen mag zitten? En waarom is het geoorloofd om mensen te bedreigen????????
Of hé, misschien leven we gelukkig toch nog in een land waar ook nog een soort van onderbouwing in de vorm van bewijs moet worden geleverd.......
Gr. Aniek

- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Ja. En daarom moet je je lekker op je kop laten zitten door een paar klootzakken. Nou nee dank u. En een hond aan zijn lot overlaten. Ik sta nog steeds achter wat ik heb gezegd. Ts heeft namelijk eerst zelf polshoogte genomen en er waren meer mensen die een melding hebben gemaakt. Ik ben de eerste die voor de lieve vrede zal kiezen, eerlijk waar, ik ben de vriendelijkheid zelve. Maar dieren in ontberende omstandigheden houden, ik zou ook niet de andere kant op kijken. Lekker makkelijk natuurlijk maar ik doe dat dus niet. Kom mijn kop maar van mijn romp trekken dan, wordt een lekkere rompslomp dan. En ik ben absoluut niet verantwoordelijkheid voor het verlies van andermans zelfbeheersing, dank u!
Maar ik vraag me wel af hoe het nu met de hond, alleen denk ik dat Ts waarschijnlijk de moed heeft verloren om dit topic te reageren, wie weet heeft ze nu wel een advocaat in de arm genomen. Ik wens de hond iig een beschut onderkomen toe en een droge plek om te slapen, das al.
Maar ik vraag me wel af hoe het nu met de hond, alleen denk ik dat Ts waarschijnlijk de moed heeft verloren om dit topic te reageren, wie weet heeft ze nu wel een advocaat in de arm genomen. Ik wens de hond iig een beschut onderkomen toe en een droge plek om te slapen, das al.
- Budkes
- Zeer actief
Fizgig schreef:Ja. En daarom moet je je lekker op je kop laten zitten door een paar klootzakken. Nou nee dank u. En een hond aan zijn lot overlaten. Ik sta nog steeds achter wat ik heb gezegd. Ts heeft namelijk eerst zelf polshoogte genomen en er waren meer mensen die een melding hebben gemaakt. Ik ben de eerste die voor de lieve vrede zal kiezen, eerlijk waar, ik ben de vriendelijkheid zelve. Maar dieren in ontberende omstandigheden houden, ik zou ook niet de andere kant op kijken. Lekker makkelijk natuurlijk maar ik doe dat dus niet. Kom mijn kop maar van mijn romp trekken dan, wordt een lekkere rompslomp dan. En ik ben absoluut niet verantwoordelijkheid voor het verlies van andermans zelfbeheersing, dank u!
En nee ik kom je kop niet van je romp trekken, dat was dus een voorbeeld van een niet vervolgbare bedreiging.
Heeft allemaal niets met lieve vrede, zelfbeheersing enzovoort te maken, heeft te maken met de inhoudelijkheid van je verhaal. Oftewel dingen roepen die niet waar te maken zijn.
Heeft ook niets te maken met de andere kant op kijken als een dier in nood is, maar alles met haalbaarheid en nadenken over mogelijkheden. Als je wat roept dan moet je zorgen dat men daar wat mee kan, niet meer en niet minder.
En waarom zou TS hier niet meer durven komen in godsnaam, wat is haar hier aangedaan.
Gr. Aniek