Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het was een utopie voor 2014, niet meer, niet minder !

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Het was een utopie voor 2014, niet meer, niet minder !

Ongelezen bericht door ranetje »

tineke schreef:
Inge O schreef:
tineke schreef:
Inge O schreef: dat is inderdaad zeker zo :ok: .

jammer genoeg wringt daar ook het schoentje want de meeste mensen interesseert dat geen euhh...biet :mrgreen: .
Dat is ook waar ,je staat verbaasd hoeveel mensen zonder blikken of blozen hun hond kopen bij een dubieuze broodfokkennel.
Vaak nog uit pure ontwetendheid maar toch ook vanuit totale desinteresse.
In dat opzicht kun je de wereld enkel maar verbeteren door bij jezelf te beginnen.
weet je dat een groot deel van onze studenten (bachelor, zou je mogen verdenken van enig gezond verstand) en dierenzorg (zou je mogen verdenken van enige interesse in dieren) zonder blikken of blozen een stage wil doen bij een broodfokker :ugh: :ugh: ?
Oh dat geloof ik zo ,en vaak is dat ook nogeens omdat ze het gewoonweg niet als broodfokker herkennen :ugh:
Of in ieder geval het idee hebben dat ze er veel ervaring op kunnen doen.
(Veel honden, veel verschillende rassen en kruisingen)

Weten ze eigenlijk wat een broodfokker is?
Komt dat tijdens de studie ter sprake? :tongue: :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:
ranetje schreef: Weten ze eigenlijk wat een broodfokker is?
Komt dat tijdens de studie ter sprake? :tongue: :wink:
aaaarrrggghhhhh, nettie, ik vrees dat ze het woord na 3 jaar niet meer kunnen hóren :LOL: !
:ok:
Hoe wordt het bij hun studie gedefinieerd?
Inge O schreef:er doet dit jaar een studente haar eindwerk over wat mensen weten van broodfok en wat ze als dusdanig beschouwen (want het is uiteraard een zeer rekbaar begrip).
Daar ben ik heel benieuwd naar.

Een rekbaar begrip is het zeker :roll:
Lijkt me moeilijk te verwerken.
Of heeft ze een zeer strakke vraagstelling (enquête)?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
ranetje
Zeer actief

ze is bezig met die vraagstelling en dat wordt inderdaad allesbehalve simpel :oeps: . ideeën zijn dus altijd welkom :ok: .
:ok:
Als ik een suggestie heb geef ik het wel door. :wink:
Afbeelding
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

Misschien is het dan een idee om met z'n allen te werken aan het project om broodfokkers in Europa "te definieren, te omschrijven en de nodige maatregelen te treffen tot een verkoopsverbod...
Of is het echt een utopie van maar iets te willen doen ?

Begin bij jezelf klopt idd. maar wat ben ik ermee dat ik het al 40 jaar doe maar de rest er zich geen bal van aantrekt ?
Waarom is het zo moeilijk om anderen te vinden die mee willen werken aan een groter project ?
En nee Belgie of Nederland is niet groot genoeg want de meeste broodfokkers wonen in andere Europese landen denk ik.

Iemand vroeg me waarom 2014 ? Omdat als je iets op hoger niveau wil bereiken hieraan maanden en jaren voorbereiding aan voorafgaan dus wil je de politiek hierin betrekken én de E.U. moeten we zelfs gokken voor 2015.
Zoiets kan je niet op enkele maanden tewerkstelligen en moet je met een grote massa mensen zijn om voorstellen te ondersteunen edlm. en echte goedbedoelde fokkers zouden het allemaal moeten steunen want het zal helpen om hun naam zuiver te houden als alle broodfokkers ertssuit gegooid worden.
:pffff:
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tara schreef: Dan rest dus weinig meer dan voorlichting, voorlichting, voorlichting, tot het de collectieve neuzen uitkomt.

:wink: Het gaat alleen maar om geld en zo snel mogelijk hebben.
Iedereen weet onderhand wel wat een broodfokker is. Achteraf weten ze ze in ieder geval opeens wel heel goed te benoemen.
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Tara schreef:...
Ik zit me dat wel eens af te vragen, hoe je bij het grote publiek duidelijk gaat krijgen hoe ze een broodfokker of malafide handelaar aan kunnen herkennen.
Want ergens zit dus een hiaat, is dat in de voorlichting? In het inzicht of de bereidwilligheid van mensen om er zich in te verdiepen?
Hoe zou je dat kunnen veranderen? Hoe zou je dat bewustzijn kunnen creëren? :U:
...
Mensen kennen broodfokker als 'zielige honden in stinkende hokjes'. En dan komen ze bij de fokker thuis, in de warme woonkamer. Een pupje wordt binnengebracht en de blaffende honden buiten 'zijn net even lekker los'. Of 'het is te druk voor zo'n klein hondje, dus zitten ze nu even niet binnen'. En men slikt het voor zoete koek... Daar ergens hoort een belletje te gaan rinkelen dat nu nog niet rinkelt!
En, de kandidaat pupkopers die vallen voor een pupje, moeten ook weten wat ze kunnen doen. Waar geef je aan dat het foute boel is, zodat hun 'eigen' (met moeite niet gekochte) pupje wel goed terecht komt?
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

dagmar88 schreef:

Iedereen weet onderhand wel wat een broodfokker is. Achteraf weten ze ze in ieder geval opeens wel heel goed te benoemen.
Nee hoor dat weet onderhand echt nog niet iedereen er zijn echt nog mensen die er met open ogen intrappen.
Dus voorlichting heeft wel degelijk zin daar ben ik in ieder geval wel van overtuigd.
tineke

Tara schreef:
dagmar88 schreef:
Tara schreef: Dan rest dus weinig meer dan voorlichting, voorlichting, voorlichting, tot het de collectieve neuzen uitkomt.

Ja, natuurlijk zitten wij hier ook met krullende tenen naar het zoveelste belazerde schaap te kijken, als ze weer huilend bij Alberto Stegeman verkondigen dat dit toch echt gestopt moet worden, zoveel dierenleed.
En dan wordt er nog maar weer eens ingezoomd op de foto van de doodzieke Goetsjie of Baakardie in zijn pluchen mandje. :roll:

Maar ook nee, ik denk echt dat nog teveel mensen denken dat het hun niet zal overkomen.
Zij denken zich wel degelijk te hebben verdiept in het onderscheid tussen bonafide en malafide, maar dan blijkt alsnog dat ze zich hebben laten bedonderen.
Veel mensen zijn echt zo naïef vrees ik. Juist die groep zou denk ik wel graag willen weten hoe ze kunnen schiften.
En als je enkel die groep kunt bereiken, dan heb je dát in elk geval al gewonnen. Toch? :wink:
Dat denk ik ook ,sterker nog somige mensen is het overkomen en herkennen het gewoon echt niet als broodfok.
Denk erom dat er heel wat nestjes als gewone huis tuin en keuken nestjes worden versleten.
En die groep bereiken en voorlichten heeft zeker zin imo.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tara schreef: Maar ook nee, ik denk echt dat nog teveel mensen denken dat het hun niet zal overkomen.
Volgens mij wordt er eerder gedacht dat hun hondje vast niet ziek zal worden.
Ik geloof wat dit betreft écht niet meer in naïviteit.
tineke

dagmar88 schreef:
Tara schreef: Maar ook nee, ik denk echt dat nog teveel mensen denken dat het hun niet zal overkomen.
Volgens mij wordt er eerder gedacht dat hun hondje vast niet ziek zal worden.
Ik geloof wat dit betreft écht niet meer in naïviteit.
Ik wel want dat ben ik toch echt al best vaak tegengekomen.
tineke

Tara schreef:Ach, ik heb er ook aan moeten wennen dat er echt mensen zijn die stommer zijn dan ik.
Maar het is heel simpel: je hebt nou eenmaal SBS6 publiek dat ergens wel vaag heeft geregistreerd dat er broodfokkers bestaan, maar in hun beleving overkomt het altijd een ander. Deze groep is moedwillig naïef, en wenst beduveld te worden.
Je hebt ook mensen die graag een hondje willen, die nog nooit een hondje hebben gehad en er zich dus ook nooit zo heel erg in verdiept hebben.
Zij zijn niet uit de SBS6 categorie, en zien dus ook die proletenpulp niet.
Deze groep heeft echt geen idee, hun eerste stap in de zoektocht naar een hondje is marktplaats.
Juist en die groep moet je zien te bereiken ,die willen best wel op een andere,betere, manier een hondje aanschaffen.
De groep die het geen moer kan schelen die kun je vergeten ,want ja helaas die groep is er ook en die ga je niet bereiken.
tineke

Nou misschien iets moois op schrift zetten met verschillende leden en dat aanbieden aan de politiek :wink:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik ben het wel met dagmar eens eigenlijk
het valt mij altijd op dat mensen nooit wat weten totdat het inderhaast aangeschafte hondje ziek blijkt of erger, dán kunnen ze opeens met gezwinde spoed het forum vinden en pas dán kan er gegoogled worden.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Yukusaki Akitas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jitsu: Japanse akita
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Hun wereld verâ dr geen nestje te fokken in 2014 ! A dr

Ongelezen bericht door Yukusaki Akitas »

Eilfy schreef:Dus als je echt iets wil veranderen, moet je de mensen meer bewust maken van de behoeften van een hond. Dat deze verschillend zijn per ras en dat hiermee rekening gehouden moet worden. Dat je niet moet kiezen voor een uiterlijk maar voor het innerlijk (karakter van de hond). Dat je geduld en tijd moet hebben om er een fijne hond van te maken en dat het lang niet altijd even makkelijk en leuk is...
Helemaal mee eens. Als je de pupkopers bewust maakt van bijvoorbeeld de broodfok, weet ik zeker dat er al veel minder pups gekocht worden daar. Ik ben bang dat de meeste mensen totaal geen idee hebben hoe het er bij een broodfokker aan toe gaat. Al ben ik ook bang dat heel veel mensen de aanschafkosten van een pup belangrijker vinden dan de gezondheid van honden die zij niet kennen (moederhond bijvoorbeeld) :(

Maar nee, een "fokstop" werkt niet ;)
Yukusaki Akitas
http://www.yukusaki.nl
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Kells schreef:
renee-uk schreef:ik ben het wel met dagmar eens eigenlijk
het valt mij altijd op dat mensen nooit wat weten totdat het inderhaast aangeschafte hondje ziek blijkt of erger, dán kunnen ze opeens met gezwinde spoed het forum vinden en pas dán kan er gegoogled worden.
Is een beetje kort door de bocht. Er zijn ook mensen die navraag doen bij de rv en later blijkt dat de rv niet echt openheid van zaken geeft.
dat is helemaal niet kort door de bocht, dat gebeurt met grote regelmaat.
en broodfokkers zijn niet bij een rv aangesloten :U:
althans niet de broodfokkers waar we het over hadden, die waar je gisteren een hondje kunt halen dat je vandaag wil hebben.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Kells schreef:
renee-uk schreef:
Kells schreef:
Is een beetje kort door de bocht. Er zijn ook mensen die navraag doen bij de rv en later blijkt dat de rv niet echt openheid van zaken geeft.
dat is helemaal niet kort door de bocht, dat gebeurt met grote regelmaat.
en broodfokkers zijn niet bij een rv aangesloten :U:
althans niet de broodfokkers waar we het over hadden, die waar je gisteren een hondje kunt halen dat je vandaag wil hebben.
Ik had het niet over broodfokkers (puppyfarms) maar over rashondenfokkers. :wink:
ja maar ik niet en je reageert op mij ;)
Afbeelding

tineke

Maar er zijn er zat wiens pup niet ziek is of gaat worden en die dus eigenlijk niets te klagen hebben, en geen flauw idee hebben wat de achteliggende omstandigheden zijn waar de ouders van hun pup in verkeren.
Die moet je zien te bereiken zodat ze bij de aanschaf van hun volgende hond wel beter geinformeerd te werk zullen gaan.
tineke

Maar er zijn er zat wiens pup niet ziek is of gaat worden en die dus eigenlijk niets te klagen hebben, en geen flauw idee hebben wat de achteliggende omstandigheden zijn waar de ouders van hun pup in verkeren.
Die moet je zien te bereiken zodat ze bij de aanschaf van hun volgende hond wel beter geinformeerd te werk zullen gaan.
renee-uk
Zeer actief

tineke schreef:
die bereik je niet want die hebben een goede ervaring met dat hondje dat niet ziek is (geworden) en het merendeel zal broodfokverhalen naar het land der fabelen verwijzen, want 'hun hondje is zonder problemen heul oud geworden.'
ik kan me nog een verhaal herinneren van mensen die gewoon een tweede pup haalden bij dezelfde broodfokker nadat de eerste na een week of wat overleden was en ook dat pupje haalde het niet en nog waren ze niet overtuigd dat ze beter naar een goede fokker konden gaan.
denk je echt dat ook maar iemand de ogen van zulke lui open krijgt?
Afbeelding

Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Misschien zou je een eenvoudige poster kunnen maken die je bij dierenwinkels ophangt. Met een tekst zoals:

Bent u op zoek naar een pup? Lees dan even deze tips door om te voorkomen dat u uw pup koopt bij een zogenaamde 'broodfokker'.

-De ouders van de pup horen allebei aanwezig te zijn
-De pups horen te zijn ingeënt en meerdere keren ontwormd, hiervan hoort een bewijs te zijn
-De pups horen er gezond uit te zijn en op een schone plek te worden gehouden met voldoende beschutting, voeding en water
-'Broodfokkers' bieden vaak meerdere rassen honden aan, goede fokkers niet
-'Broodfokkers' bieden vaak kruisingen aan en onzuivere rashonden
-'Broodfokkers' bieden hun pups vaak aan op marktplaats, waarbij onder 'alle advertenties' te zien is dat ze vele soorten pups aanbieden
-'Broodfokkers' zijn uit op geldgewin en maakt het niet veel uit als ze zieke pups aanbieden, als de kassa maar rinkelt
-'Broodfokkers' verkopen pups aan wie ze maar wil kopen, goede fokkers nemen de tijd om een nieuwe eigenaar en zijn/haar leefsituatie te leren kennen
-'Broodfokkers' bieden pups aan ver onder de reguliere vraagprijs voor een pup bij een goede fokker, vaak maar een fractie van de prijs
-'Broodfokkers' importeren vaak pups uit Oostbloklanden en verkopen ze als Nederlandse pups, soms zonder inentingen, en vervoeren de pups onder ontberende omstandigheden.
-'Broodfokkers' vervalsen vaak inentingsboekjes, hondenpaspoorten en andere identificatiemiddelen en bewijsstukken van medische behandeling.
tineke

renee-uk schreef:
tineke schreef:
die bereik je niet want die hebben een goede ervaring met dat hondje dat niet ziek is (geworden) en het merendeel zal broodfokverhalen naar het land der fabelen verwijzen, want 'hun hondje is zonder problemen heul oud geworden.'
ik kan me nog een verhaal herinneren van mensen die gewoon een tweede pup haalden bij dezelfde broodfokker nadat de eerste na een week of wat overleden was en ook dat pupje haalde het niet en nog waren ze niet overtuigd dat ze beter naar een goede fokker konden gaan.
denk je echt dat ook maar iemand de ogen van zulke lui open krijgt?
Nee die lui niet omdat die het gewoonweg niet interesseert.
Maar mijn eigen ervaring met sommige mensen die onbewust een broodfokhondje hadden gekocht is toch wel dat ze het anders willen doen, en dat ook gedaan hadden als ze het hadden geweten.
En die groep is imo best te bereiken.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Je hebt weer erg je best gedaan Fizgig, maar je eerste "tip" slaat gelijk al nergens op:
Fizgig schreef: -De ouders van de pup horen allebei aanwezig te zijn.
Waarom? Dat de moederhond er bij is lijkt me erg logisch, aangezien zij de pups moet zogen en groot moet brengen de eerste paar maanden. Tenzij de moederhond is gestorven bij de bevalling door complicaties van een keizersnede, of later door bijvoorbeeld een baarmoederontsteking.
Maar waarom de vaderhond aanwezig hoort te zijn bij het nest, dat ontgaat me echt volledig. :denken:
Denk dat de gemiddelde gewoon goede fokker vele malen vaker een reu zal gebruiken die elders bij een andere eigenaar woont en waar voor de dekking naartoe gereisd is, soms tot over de landsgrenzen, dan dat een eigen reu gebruikt wordt.
Veel fokkers hebben zelf alleen maar 1 of meerdere teven....
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

O ja, dat is ook zo. Het is voor verbetering vatbaar hoor, die lijst. Ik heb alleen een opzetje gemaakt. Maar als iemand zoiets echt wil gaan maken, zou het wel handig zijn als er met meerdere mensen naar gekeken wordt wat er op komt te staan.

Wat zou dus volgens jou op zo'n poster moeten staan? Want er zijn al genoeg plekken/sites/posters waar je kunt zien waar je op moet letten bij de aanschaf van een pup, maar het is nooit echt gericht tegen de broodfokkers.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Fizgig schreef: Wat zou dus volgens jou op zo'n poster moeten staan? Want er zijn al genoeg plekken/sites/posters waar je kunt zien waar je op moet letten bij de aanschaf van een pup, maar het is nooit echt gericht tegen de broodfokkers.
Ik denk dat zo'n poster (zoals Tara ook al aangeeft) niet te veel tekst moet bevatten, kort en krachtig moet zijn en misschien helemaal geen zin heeft om op te hangen bij dierenwinkels, aangezien ik vermoed dat mensen die hun hond bij dit soort fokkers vandaan haalt dit in een opwelling doet en eerst met de pup thuis komt en daarna pas naar de dierenwinkel holt voor het aanschaffen van riempje, mand/kussen, halsbandje en voer.
renee-uk
Zeer actief

Tara schreef:
LongFields schreef:
Fizgig schreef: Wat zou dus volgens jou op zo'n poster moeten staan? Want er zijn al genoeg plekken/sites/posters waar je kunt zien waar je op moet letten bij de aanschaf van een pup, maar het is nooit echt gericht tegen de broodfokkers.
Ik denk dat zo'n poster (zoals Tara ook al aangeeft) niet te veel tekst moet bevatten, kort en krachtig moet zijn en misschien helemaal geen zin heeft om op te hangen bij dierenwinkels, aangezien ik vermoed dat mensen die hun hond bij dit soort fokkers vandaan haalt dit in een opwelling doet en eerst met de pup thuis komt en daarna pas naar de dierenwinkel holt voor het aanschaffen van riempje, mand/kussen, halsbandje en voer.
Er is een groep mensen die bereikt wil worden, en de SBS6-groep, die dat niet wil.
Op die eerste groep zou je dan moeten mikken.
Bij de tweede groep is het echt heilloos, want die zijn eigenwijs, willen het niet weten en klagen achteraf het hardst over die misstanden en zullen ook dan nog niet hand in eigen boezem steken.
maar denken jullie nou werkelijk dat het fenomeen broodfokker niet bekend is?
en vinden jullie het niet 'toevallig' dat mensen die een ziek broodfokpupje hebben een dag later al wel weten te vertellen wat er op het i-net staat over die broodfokker én ook nog eens opeens dan wel dit forum kunnen vinden?

ik heb altijd het idee dat ze wel degelijk van te voren gegoogeld en de gok genomen hebben, ze moeten toch ook ergens het adres vandaan hebben en weten dat er puppen te halen zijn :U:
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

hoe komen die te goeder trouwe mensen dan aan het adres van die broodfokker?
je gaat toch zoeken als je een pup wil?
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

Tara schreef:
renee-uk schreef:hoe komen die te goeder trouwe mensen dan aan het adres van die broodfokker?
Marktplaats.
Echt hoor, voor ons is het allemaal zo glashelder, maar voor heel veel mensen is dat absoluut niet zo.
Dat is heel moeilijk voor te stellen, maar dat is echt zo.
Zij willen gewoon een hondje, hoeven geen ras (want te duur of te elitair), of weten nog net een jack russell van een herder te onderscheiden, en gaan zo op marktplaats kijken.
Als ze alleen maar naar die ene advertentie kijken, en niet verder googelen zien ze helemaal niet eens dat ze met een broodfokker van doen hebben, leggen die link waarschijnlijk ook helemaal niet.
Natuurlijk is dat allemaal hartstikke naïef, maar ik ben er echt van overtuigd dat die mensen geen idee hebben. :wink:
nou dat zal dan wel.
ik kan er met mijn pet niet bij dat mensen voor een telefoon, die ze misschien 2 jaar gebruiken, dagenlang zoeken en vergelijken en dat een hond, die er toch minstens 10 jaar is, zo even tussen neus en lippen door aangeschaft wordt.
maar dat zal mijn makke dan wel zijn :U:

oh en als jullie dan toch bezig gaan, vergeet niet de mensen die wel zien dat het ergens niet deugt maar het hondje toch meenemen omdat dat zielig is.
(wat natuurlijk ook zo is hoor)
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

Tara schreef:
renee-uk schreef:
Tara schreef:
renee-uk schreef:hoe komen die te goeder trouwe mensen dan aan het adres van die broodfokker?
Marktplaats.
Echt hoor, voor ons is het allemaal zo glashelder, maar voor heel veel mensen is dat absoluut niet zo.
Zij willen gewoon een hondje, hoeven geen ras (want te duur of te elitair), of weten nog net een jack russell van een herder te onderscheiden, en gaan zo op marktplaats kijken.
Als ze alleen maar naar die ene advertentie kijken, en niet verder googelen zien ze helemaal niet eens dat ze met een broodfokker van doen hebben, leggen die link waarschijnlijk ook helemaal niet.
Natuurlijk is dat allemaal hartstikke naïef, maar ik ben er echt van overtuigd dat die mensen geen idee hebben. :wink:
nou dat zal dan wel.
ik kan er met mijn pet niet bij dat mensen voor een telefoon, die ze misschien 2 jaar gebruiken, dagenlang zoeken en vergelijken en dat een hond, die er toch minstens 10 jaar is, zo even tussen neus en lippen door aangeschaft wordt.
maar dat zal mijn makke dan wel zijn :U:

oh en als jullie dan toch bezig gaan, vergeet niet de mensen die wel zien dat het ergens niet deugt maar het hondje toch meenemen omdat dat zielig is.
(wat natuurlijk ook zo is hoor)
Dat is weer die groep die denkt dat het hun niet overkomt. :wink:
Ik weet niet of je dat in de UK ook hebt, maar hier krijgen die mensen op de commerciële zender regelmatig een podium alwaar zij griendend danwel briesend kunnen melden dat die broodfokker een oplichter is, dat zij alleen maar het beste voor hadden met Goetsjie, want dat zij Goetsjie wilden redden, en dat die oplichter nu niet meer thuisgeeft, en dat ze zo gedupeerd zijn.

Echt hoor, krullende tenen!
Het ligt uiteraard altijd aan die broodfokker, en de overheid moet het ook eens gaan aanpakken.
Van handen in eigen boezems hebben ze uiteraard nog nooit gehoord.
Vreselijk volk! :roll:
geen idee of dat hier ook is, ik kijk nooit tv, maar het klinkt me niet onwaarschijnlijk in mijn oren.
moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb hoe het hier met de broodfokkerij gesteld is.
ebay.co.uk is enorm en daar mogen geen dieren op, dus het marktplaats effect heb je hier niet zo.
maar er zullen ongetwijfeld genoeg andere sites zijn waar ze wel adverteren :(
Afbeelding

lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Tara schreef:
Marktplaats.
Er zijn natuurlijk altijd mensen die gewoon bedonderd WILLEN worden. En die ook helemaal niet WILLEN weten wat voor ellendig leven de moeder van hun hondje heeft.

Je doet er niks tegen. :19: Ik heb ook wel eens op iemand staan inpraten die met alle geweld een "labradoodle" van een mp-broodfokker wou. Ik kon praten als brugman, maar dat hondje kwam er gewoon de volgende dag. :roll: Ze heeft er precies 2 maanden lang "plezier" van kunnen hebben, toen was ie dood.

Wat moet je nou met zulke mensen, niks toch? En ze zijn er bij bosjes hoor. Kun je voorlichten wat je wilt, het maakt allemaal niks uit.
renee-uk
Zeer actief

lets have fun schreef:
Tara schreef:
Marktplaats.
Er zijn natuurlijk altijd mensen die gewoon bedonderd WILLEN worden. En die ook helemaal niet WILLEN weten wat voor ellendig leven de moeder van hun hondje heeft.

Je doet er niks tegen. :19: Ik heb ook wel eens op iemand staan inpraten die met alle geweld een "labradoodle" van een mp-broodfokker wou. Ik kon praten als brugman, maar dat hondje kwam er gewoon de volgende dag. :roll: Ze heeft er precies 2 maanden lang "plezier" van kunnen hebben, toen was ie dood.

Wat moet je nou met zulke mensen, niks toch? En ze zijn er bij bosjes hoor. Kun je voorlichten wat je wilt, het maakt allemaal niks uit.
ja, die bedoel ik dus ook :ok:
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”