Dus na enige tijd heb ik gevraagd of mensen de hond kenden. Nee. Toen liep hij bij iemand de poort door. 'Oh dat komt omdat ik zelf honden heb' zegt ze...en..duwt de hond weer naar buiten doet de poort dicht.
Hond vervolgt zijn weg. Daar staat een man, gevraagd nee ken hem niet. Hebt u misschien een stukje touw? Ja dat kon wel dus heb de hond meegenomen, later dierenambulance gebeld.
Verschillende mensen tegengekomen die me raar aankeken zo van 'ach laat toch lopen' 'niet mijn zorg'
Ik begrijp dat niet en ben weer enorm teleurgesteld in het volk. Stel dat je eigen hond ontglipt is? Dan wil je toch ook niet dat iedereen hem maar wegduwt? En dat niemand zich over hem ontfermt? En als ie aangereden wordt?
'Tja...mijn hond loopt niet weg hoor...' is dan de reactie, en zelfs: 'dan kunnen ze de eigenaar aanpakken dat die de hond zomaar los laat lopen'
Nou ja. Het was voor mij een hele toestand maar ik kan zo'n hond niet laten lopen als hij zo de weg oversteekt. Hopelijk is het baasje blij want daar hoor je ook niets meer van. Ik leek wel de enige te zijn die bij zoiets optreedt....
Dikke teleurstelling in de mensen hier weer. Lekker dan...vorig jaar met die koude was er een klein hondje zoek en dan zeggen verschillende mensen 'ik heb hem gezien' of ze hebben hem weggejaagd'

.