Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

jeuk en korsten.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

jeuk en korsten.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Pien had een 6 maanden geleden wat vlooien en heb ze toen allemaal behandeld en mijn huis ingespoten.
Al jaren geen last gehad maar net als iedereen zowat hadden mijn honden er ook last van.
Affijn die enkele vlooi heeft haar behoorlijk jeuk bezorgd met krabben en bijten.
Poos goedgegaan en nu sinds dat zij die ene pup heeft barst ze van de jeuk terwijl er geen vlooi te vinden is.
Kale plekken en jeuk en korsten ,soms dan is haar huid zelfs helemaal roodgloeiend.
Zou het hormonaal kunnen zijn .?
Wie heeft er een idee.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Re: jeuk en korsten.

Ongelezen bericht door Browny »

Klinkt toch als een allergische reactie, Rox had dit een tijd terug ook bleek een vlooienbeet te zijn terwijl wij geen vlooien hadden, maar van een andere hond waar ze mee in contact was geweest. De DA zei dat bij een allergische reactie 1 beet al genoeg kan zijn. Ze kreeg ook hotspot plekken van het bijten en likken. Ze kreeg AB en prik tegen de jeuk..

Sterkte hoop dat ze wat het ook is snel vanaf is :flower:
Laatst gewijzigd door Browny op 08 dec 2012 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Nel »

Geef je haar soms ander voer nu ze zoogt?
bouvierpoedel
Zeer actief

Browny schreef:Klinkt toch als een allergische reactie, Rox had dit een tijd terug ook bleek een vlooienbeet te zijn terwijl wij geen vlooien hadden, maar van een andere hond waar ze mee in contact was geweest. De DA zei dat bij een allergische reactie 1 beet al genoeg kan zijn. Ze kreeg ook hotspot plekken van het bijten en likken. Ze kreeg AB en prik tegen de jeuk..

Ja toen ook met die vlooien ,had ze er ook maar 1 of 2 en haar merkte ik aan het krabben dat er vlooien waren.
Dus ze reageerd wel heftig ,dus zou kunnen dat ze er pas weer 1 heeft opgelopen .
Maar zie zelfs op haar geplukte en korte vacht geen vlooi.
Ze staat zich echt met de rug onder de tafel te schuren.

Ben wel ander waspoeder gaan gebruiken en liep ook te denken dat het daar aan kon liggen.
Browny
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Browny schreef:Klinkt toch als een allergische reactie, Rox had dit een tijd terug ook bleek een vlooienbeet te zijn terwijl wij geen vlooien hadden, maar van een andere hond waar ze mee in contact was geweest. De DA zei dat bij een allergische reactie 1 beet al genoeg kan zijn. Ze kreeg ook hotspot plekken van het bijten en likken. Ze kreeg AB en prik tegen de jeuk..

Ja toen ook met die vlooien ,had ze er ook maar 1 of 2 en haar merkte ik aan het krabben dat er vlooien waren.
Dus ze reageerd wel heftig ,dus zou kunnen dat ze er pas weer 1 heeft opgelopen .
Maar zie zelfs op haar geplukte en korte vacht geen vlooi.
Ze staat zich echt met de rug onder de tafel te schuren.

Ben wel ander waspoeder gaan gebruiken en liep ook te denken dat het daar aan kon liggen.
zijn ze behandeld tegen vlooien? want kan zo zijn dat je een keer visite hebt gehad en die hoeven maar 1 vlo mee te nemen en dan is het bingo. dat was hier ook het geval, de vlo gaat dan wel dood maar wij zitten dan wel gelijk bij de DA met een hond die heftig reageert :ugh:
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Zou kunnen dat het door een vlo komt. Kan ook door iets anders komen. Shelly heeft ook soms wat rode liezen en buik. Ik denk dat ze niet allergisch is maar zoals bij mensen ook mogelijk is "allergisch aangelegd", zo noemde mijn huisarts het iig. Dat betekent dat je op allerlei allergenen wat gevoelig kunt reageren. Dus ik heb een klein beetje last van hooikoorts en soms wat tranende ogen door huisdierharen. Het kan erger worden, allergieën zijn nogal ongrijpbaar, de wetenschappers weten ook nog steeds niet precies hoe het werkt.

Maar wat dan heel goed helpt, is hydrocortiderm erop smeren. Je kunt ook minder agressief beginnen met zinkzalf bijvoorbeeld. Maar ik vind die hydrocortiderm wel erg goed werken, je voorkomt er ook hotspots mee. Bruno heeft daar een beetje aanleg voor.

Maar er zijn veel oorzaken voor jeuk bij honden, ik heb eens een mooi overzicht gezien ervan, zal zo ff googlen of ik het kan vinden.
Browny
Zeer actief

Fizgig schreef:Zou kunnen dat het door een vlo komt. Kan ook door iets anders komen. Shelly heeft ook soms wat rode liezen en buik. Ik denk dat ze niet allergisch is maar zoals bij mensen ook mogelijk is "allergisch aangelegd", zo noemde mijn huisarts het iig. Dat betekent dat je op allerlei allergenen wat gevoelig kunt reageren. Dus ik heb een klein beetje last van hooikoorts en soms wat tranende ogen door huisdierharen. Het kan erger worden, allergieën zijn nogal ongrijpbaar, de wetenschappers weten ook nog steeds niet precies hoe het werkt.

Maar wat dan heel goed helpt, is hydrocortiderm erop smeren. Je kunt ook minder agressief beginnen met zinkzalf bijvoorbeeld. Maar ik vind die hydrocortiderm wel erg goed werken, je voorkomt er ook hotspots mee. Bruno heeft daar een beetje aanleg voor.

Maar er zijn veel oorzaken voor jeuk bij honden, ik heb eens een mooi overzicht gezien ervan, zal zo ff googlen of ik het kan vinden.

hydrocortiderm is niet zo onschuldig goedje, zit prednison in dus zou ik met een zogende pup mee uitkijken, want als die dat binnen krijgt lijkt me dat niet zo gezond :wink:
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Deze site geeft een goed overzicht van alle mogelijke oorzaken van jeuk. http://www.dierenkliniekdeventer.nl/gez ... /index.php
bouvierpoedel
Zeer actief

Inge O schreef:ben je zeker dat het geen hotspots zijn? dat heb ik hier nog maar een paar keer gehad en toeval of niet, het was ook tijdens hormonale schommelingen, één keer ook vlak na een nest.
Nee want die zijn meestal gewoon op 1 plek en groot.
Ze krabt zich en trekt haar haar eruit tot kaal en op sommige plekken kleine wondjes met korsten .
Ook soms is heel haar lichaam vuurrood en warm.
Maar kan geen vlooi ontdekken en het pipetje is volgens mij nog niet uitgewerkt.
Nu heeft ze ook veel stress gehad met bevallen dus misschien dat dat ook meespeeld.?
Browny
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Inge O schreef:ben je zeker dat het geen hotspots zijn? dat heb ik hier nog maar een paar keer gehad en toeval of niet, het was ook tijdens hormonale schommelingen, één keer ook vlak na een nest.
Nee want die zijn meestal gewoon op 1 plek en groot.
Ze krabt zich en trekt haar haar eruit tot kaal en op sommige plekken kleine wondjes met korsten .
Ook soms is heel haar lichaam vuurrood en warm.
Maar kan geen vlooi ontdekken en het pipetje is volgens mij nog niet uitgewerkt.
Nu heeft ze ook veel stress gehad met bevallen dus misschien dat dat ook meespeeld.?
Rox krijgt ook gewoon elke maand een pipet, maar 1 beet is al genoeg voor een kale hond onder de korstjes en wondjes. ziet er echt niet uit! de vlo gaat daarna dan wel dood zodat het niet nog erger wordt en blijft aanhouden, maar ze heeft dan wel een behandeling nodig. weerstand zal dan denk ik ook wel meespelen.

misschien kun je met homeopathische middelen de klachten verminderen?
http://www.dierendokter.nl/contents/nl/ ... ieren.html
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Eva heeft ook altijd erge jeuk na de loopsheid. Ze krabt dan erg veel en krijgt een donkere huid. Ze bijt dan tot bloed in de flanken. Daarna is dat weer maanden weg. Zij heeft dus in elk geval erg veel last van hormonale jeuk. Misschien heeft Pien dat ook?
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

laeken schreef:Eva heeft ook altijd erge jeuk na de loopsheid. Ze krabt dan erg veel en krijgt een donkere huid. Ze bijt dan tot bloed in de flanken. Daarna is dat weer maanden weg. Zij heeft dus in elk geval erg veel last van hormonale jeuk. Misschien heeft Pien dat ook?
Ik heb ook een hond gehad die dit had, zij trok echt hele plukken vacht er uit en volgens de DA was dit hormonaal gericht. Ze heeft er toen medicatie er voor gehad wat goed hielp. Weet alleen niet meer hoe dat pilletje heet :oeps:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”