Nou ja het ging anders toch wel mis ondanks je strenge selectie, hoge prijs en exclusieve ras.Tara schreef:Ja, in theorie kan dat, en in de praktijk is dat ook al een keer gebeurd.Vitalia schreef: Dus Tara, ook jouw goed gefokte pups kunnen in de handen vallen van onverantwoordelijke eigenaren, en kunnen in hun leven enkele malen doorverkocht of doorgegeven worden omdat ze niet voldoen aan de wensen van de eigenaar.
Toch is dat hoogst uitzonderlijk geweest, ik fok een ras dat niet bekend is, waar mensen dus juist heel bewust voor kiezen.
In een opwelling kopen kan nauwelijks, omdat men meestal een tijdje op een pup moet wachten, en ook omdat er een redelijke maar serieuze pupprijs voor wordt gevraagd.
En daarbij ben ik als fokker ook superkritisch wie er allemaal wel en niet een pup van mij krijgen.
De kans dat het niet loopt zoals je hoopt is er natuurlijk altijd wel, maar hij is verwaarloosbaar klein wat mij betreft.
Dus nogmaals, of ik wel of niet een nest pups fok, verandert niks aan het bestaande dierenleed. Niet in positieve zin, en niet in negatieve zin.
Dat is dus klaarblijkelijk geen enkele garantie ook al is het uitzonderlijk.
Overigens als er een jaar echt niet gefokt werd dan waren in Nederland wel degelijk de asiels leeg vermoed ik maar zo.
Want het gros wil geen exclusieve hond waar jaren op gewacht moet worden ,die willen gewoon een hond en stellen hun maatstaven bij als het aanbod minder werd.
Niet iedereen wellicht maar het merendeel wel.
Dat is denk ik wat ts bedoeld ,of in ieder geval hoe ik het begrijp