Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wat moet ik doen?!?!?!?
Moderator: moderatorteam
-
Punzel
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: wat moet ik doen?!?!?!?
Je weet dat dit topic door de hele wereld te lezen is? Foto's plaatsen lijkt me niet zo'n slim plan
Wel fijn dat de hond naar binnen mag. Ik hoop dat ze hem nu gewoon binnenhouden.
-
laeken
- Zeer actief
Klopt het allemaal wel? Ik bedoel, heeft die hond het echt slecht? Waarom hoop je dat de hond niet binnen is als ze komen? Dat zou nl betekenen dat ze wel proberen goed voor de hond te zijn. Ik denk dat je niet moet vergeten dat die hond echt op een verkeerde plaats zit. Zoon heeft geen tijd, moeder heeft het heel zwaar met een gehandicapte zoon die speelt op de grond. Ze lijken wel hun best te doen voor de hond op het eerste gezicht. Nu is hij nl ineens wel binnen. Slaapt hij niet ook gewoon binnen? Als dat zo is dan is een verblijf in een tuin vele malen beter dan een bench of kennel lijkt mij. Hoeveel honden zitten daar niet de hele dag in?
Hoe is de hond zelf? Want daaraan kan je ook prima zien hoe het met hem gaat. Ziet hij er mager uit? Is hij niet te hanteren of juist lief?
Ik zou op het eerste verhaal afgaand ook willen dat de hond daar weg gaat. Dat zal vast veel beter voor de hond zijn. Echter, je zet nu mensen op de foto, praat er over openbaar op internet en je neemt ook zaken aan. De hond kwam nooit binnen. Later mocht hij wel in de hal slapen en nu mag hij zelfs overdag naar binnen ook al is het lekker weer. Weet je zeker dat die hond het extreem slecht heeft? Of is die hond juist blij met zijn vrijheid en de mazzel dat hij niet hele dagen in een bench zit.
Want stel dat de buren een verbod krijgen de hond buiten te laten. Dan gaat hij binnen in de bench. Dat kan ik je nu al zeggen. En of dat beter is durf ik te betwijfelen.
Ik hoop echt dat de hond een beter thuis gaat krijgen. Maar dat moet er wel zijn en "zomaar" worden er geen honden in beslag genomen. Die hond moet er wel slecht aan toe zijn en niet blaken van gezondheid en de vrolijkheid zelve zijn natuurlijk. En nooit binnen is niet ineens snachts in de hal en overdag ook al regelmatig mee naar binnen. Misschien doen ze wel hun best?
Is hun best alleen niet hetzelfde als jouw best 
Hoe is de hond zelf? Want daaraan kan je ook prima zien hoe het met hem gaat. Ziet hij er mager uit? Is hij niet te hanteren of juist lief?
Ik zou op het eerste verhaal afgaand ook willen dat de hond daar weg gaat. Dat zal vast veel beter voor de hond zijn. Echter, je zet nu mensen op de foto, praat er over openbaar op internet en je neemt ook zaken aan. De hond kwam nooit binnen. Later mocht hij wel in de hal slapen en nu mag hij zelfs overdag naar binnen ook al is het lekker weer. Weet je zeker dat die hond het extreem slecht heeft? Of is die hond juist blij met zijn vrijheid en de mazzel dat hij niet hele dagen in een bench zit.
Want stel dat de buren een verbod krijgen de hond buiten te laten. Dan gaat hij binnen in de bench. Dat kan ik je nu al zeggen. En of dat beter is durf ik te betwijfelen.
Ik hoop echt dat de hond een beter thuis gaat krijgen. Maar dat moet er wel zijn en "zomaar" worden er geen honden in beslag genomen. Die hond moet er wel slecht aan toe zijn en niet blaken van gezondheid en de vrolijkheid zelve zijn natuurlijk. En nooit binnen is niet ineens snachts in de hal en overdag ook al regelmatig mee naar binnen. Misschien doen ze wel hun best?
-
laeken
- Zeer actief
Punzel schreef:Je weet dat dit topic door de hele wereld te lezen is? Foto's plaatsen lijkt me niet zo'n slim planWel fijn dat de hond naar binnen mag. Ik hoop dat ze hem nu gewoon binnenhouden.
Eens, ik zou hier ook mee oppassen. Ik raadde je de vorige pagina al aan niet zo openbaar over mensen te schrijven. Het probleem is dat ze er eens achter zouden kunnen komen. Een vriend die zegt, heee, ik zag een topic over je hond en je moeder stond ook op de foto. Dat kan niet en aangezien je zelf doodsbang voor die mensen lijkt te zijn moet je misschien even vragen of deze topic in de besloten hoek kan. Puur voor je eigen veiligheid. Iedereen roept hier nl wel wat jij allemaal moet doen, maar zelf staan ze niet vooraan om de hond over te nemen en ook zelf bellen doen ze niet. Jij zit straks met boze mensen aan je deur als je niet op past.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
laeken schreef:Klopt het allemaal wel? Ik bedoel, heeft die hond het echt slecht? Waarom hoop je dat de hond niet binnen is als ze komen? Dat zou nl betekenen dat ze wel proberen goed voor de hond te zijn. Ik denk dat je niet moet vergeten dat die hond echt op een verkeerde plaats zit. Zoon heeft geen tijd, moeder heeft het heel zwaar met een gehandicapte zoon die speelt op de grond. Ze lijken wel hun best te doen voor de hond op het eerste gezicht. Nu is hij nl ineens wel binnen. Slaapt hij niet ook gewoon binnen? Als dat zo is dan is een verblijf in een tuin vele malen beter dan een bench of kennel lijkt mij. Hoeveel honden zitten daar niet de hele dag in?![]()
Ik hoop echt dat de hond een beter thuis gaat krijgen. Maar dat moet er wel zijn en "zomaar" worden er geen honden in beslag genomen. Die hond moet er wel slecht aan toe zijn en niet blaken van gezondheid en de vrolijkheid zelve zijn natuurlijk. En nooit binnen is niet ineens snachts in de hal en overdag ook al regelmatig mee naar binnen. Misschien doen ze wel hun best?Is hun best alleen niet hetzelfde als jouw best
idd. daar moet je heel voorzichtig mee zijn.
daarbij vind ik het niet kunnen dat je die foto hier plaatst. er staat iemand op die niet weet dat ze op de foto op een groot openbaar forum staat.

- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Nou, ik vind dat je er goed aan hebt gedaan. Hoe het verder zit, mag de politie verder uitzoeken, daar zijn ze voor. Die foto, je ziet niet eens het gezicht goed en het is een achtertuin in Nederland zoals er duizenden zijn. Maar goed, ik zou hem eraf halen om verder gezeur te voorkomen.
Lekkere reacties weer mensen, iemand probeert iets goeds te doen met het lood in haar schoenen en jullie gaan haar vertellen dat ze uit moet kijken. Dat had ze zelf ook al bedacht hoor. Ik zou hetzelfde hebben gedaan. Nu maar afwachten hoe het verder verloopt maar ik vind dat je je echt niet druk hoeft te maken. Ik denk dat de politie zoiets zal zeggen dat er berichten binnen waren gekomen over de hond, ze zeggen echt niet wie er gebeld heeft hoor.
Dus ontspan en bedenk dat mensen zich tegenwoordig helemaal niet meer met elkaar bemoeien. Dat heeft hele negatieve gevolgen voor sommige dieren. En daarom gebeuren dit soort dingen soms maar ik kan het alleen maar toejuichen. Ik twijfel er niet aan dat de hond daar niet goed zit, dus op welke manier hij daar weg gaat, maakt mij niet uit. Hadden ze hem zelf maar herplaatst, dan hoefde niemand zich ermee te bemoeien. Het is eng, je in de samenleving begeven en je met anderen bemoeien, maar zo maken we met elkaar samen beschaving mogelijk. Ik bemoei me regelmatig met mensen en kan me kwaad maken om mensen die vinden dat je dat helemaal nooit mag doen. Dan leven we als wilden, dit is een beschaving, en daar horen bepaalde dingen bij, zoals beschutting voor levende have en dergelijke. Dus ik vind het goed dat je gebeld hebt. Alleen hoef je je er verder niet mee bezig te houden, je hebt je plicht gedaan en nu moeten de autoriteiten het overnemen.
Lekkere reacties weer mensen, iemand probeert iets goeds te doen met het lood in haar schoenen en jullie gaan haar vertellen dat ze uit moet kijken. Dat had ze zelf ook al bedacht hoor. Ik zou hetzelfde hebben gedaan. Nu maar afwachten hoe het verder verloopt maar ik vind dat je je echt niet druk hoeft te maken. Ik denk dat de politie zoiets zal zeggen dat er berichten binnen waren gekomen over de hond, ze zeggen echt niet wie er gebeld heeft hoor.
Dus ontspan en bedenk dat mensen zich tegenwoordig helemaal niet meer met elkaar bemoeien. Dat heeft hele negatieve gevolgen voor sommige dieren. En daarom gebeuren dit soort dingen soms maar ik kan het alleen maar toejuichen. Ik twijfel er niet aan dat de hond daar niet goed zit, dus op welke manier hij daar weg gaat, maakt mij niet uit. Hadden ze hem zelf maar herplaatst, dan hoefde niemand zich ermee te bemoeien. Het is eng, je in de samenleving begeven en je met anderen bemoeien, maar zo maken we met elkaar samen beschaving mogelijk. Ik bemoei me regelmatig met mensen en kan me kwaad maken om mensen die vinden dat je dat helemaal nooit mag doen. Dan leven we als wilden, dit is een beschaving, en daar horen bepaalde dingen bij, zoals beschutting voor levende have en dergelijke. Dus ik vind het goed dat je gebeld hebt. Alleen hoef je je er verder niet mee bezig te houden, je hebt je plicht gedaan en nu moeten de autoriteiten het overnemen.
-
Punzel
- Zeer actief
@Figig, prima dat jij ons een stel zeikerds vindt, maar ts heeft zelf aan dat ze bang is voor de reactie van de buren. Als die buren dit toevallig lezen herkennen ze hoogstwaarschijnlijk de situatie, hun eigen hoofd en hun eigen tuin wel hoor.
- Fizgig
- Zeer actief
Ja en dan mogen ze zich gaan schamen over hoe ze met hun hond omgaan. Ik vind dat jullie een beetje overdrijven. Om het zachtjes uit te drukken. Maar dat gebeurt hier wel vaker natuurlijk. Ik vind dat mensen niet bang zouden moeten zijn om onrecht te melden. En wat jullie neerpennen is precies de reden dat ze dat niet doen! Angst. Nou ik doe daar niet aan mee. Gaan jullie maar lekker zitten rillen over alle mogelijke negatieve gevolgen zo'n melding kan hebben. Okee, de foto zou ik er ook afhalen. Maar overdrijven is ook een kunst hoor.
-
Deen
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Roteb
Goed... ik ben in middels door de politie gebeld. Ze zijn wezen kijken en de hond was inderdaad binnen. Hij vertelde dat ik niet de enige was maar dat er een aantal meldingen over de hond en het onbeschermd buiten zitten gedaan waren en omdat we eigenlijk allemaal hetzelfde verhaal vertelde, zijn ze gaan kijken. Toen ik tegen de agent zei dat ik flink baalde dat het dier nu net binnen was terwijl zij kwamen kijken kreeg ik, tot mijn verbijstering, twee keer de waarschuwing op mijn hart gedrukt zeer zeer voorzichtig te zijn....
Waar ik bang voor was is gebeurd, de moeder heeft mij al gebeld... de eerste bedreigingen heb ik al gehad. Ik heb spijt als haren op mijn hoofd (en mijn zoon inmiddels ook) dat wij voor dit dier hebben willen opgekomen.
Bedankt voor jullie steun en medeleven.
Waar ik bang voor was is gebeurd, de moeder heeft mij al gebeld... de eerste bedreigingen heb ik al gehad. Ik heb spijt als haren op mijn hoofd (en mijn zoon inmiddels ook) dat wij voor dit dier hebben willen opgekomen.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
maar jij zit lekker veilig achter je pctje en zult er weinig van merken als de zaken daar uit de hand gaan lopen, dus dat lijkt me niet helemaal vergelijkbaar met tsFizgig schreef:Ja en dan mogen ze zich gaan schamen over hoe ze met hun hond omgaan. Ik vind dat jullie een beetje overdrijven. Om het zachtjes uit te drukken. Maar dat gebeurt hier wel vaker natuurlijk. Ik vind dat mensen niet bang zouden moeten zijn om onrecht te melden. En wat jullie neerpennen is precies de reden dat ze dat niet doen! Angst. Nou ik doe daar niet aan mee. Gaan jullie maar lekker zitten rillen over alle mogelijke negatieve gevolgen zo'n melding kan hebben. Okee, de foto zou ik er ook afhalen. Maar overdrijven is ook een kunst hoor.
en verder krijg ik het heen en weer van al die bemoeizieke mensen.
de helft van de tijd is er niks anders aan de hand dan een verschil van inzicht over hoe je met dieren omgaat en gelukkig mag iedereen dat nog zelf uitmaken.
als er werkelijk sprake is van dierenmishandeling of dierenleed en je wil daar iets aan veranderen doe je dat ter plekke.
dan ga je naar die mensen toe en als die niet reageren meld je het bij bevoegde instanties.
geklaag op een hondenforum heeft nog nooit geholpen hoor.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
- Aantal honden: 4
- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Ze weten toch niet dat jij melding hebt gedaan bij de politie?Deen schreef:Goed... ik ben in middels door de politie gebeld. Ze zijn wezen kijken en de hond was inderdaad binnen. Hij vertelde dat ik niet de enige was maar dat er een aantal meldingen over de hond en het onbeschermd buiten zitten gedaan waren en omdat we eigenlijk allemaal hetzelfde verhaal vertelde, zijn ze gaan kijken. Toen ik tegen de agent zei dat ik flink baalde dat het dier nu net binnen was terwijl zij kwamen kijken kreeg ik, tot mijn verbijstering, twee keer de waarschuwing op mijn hart gedrukt zeer zeer voorzichtig te zijn....
Als ze weer belt met bedreigingen zou ik gewoon ontkennen dat jij melding hebt gedaan. Zeg je toch: joh er wonen meer mensen hier in de buurt!
- billyboy2
- Zeer actief
Heb je de politie al gebeld dat je bedreigd bent? Ik zou hier zeker een melding van maken, zeg dat je erg bang bent.Deen schreef:Goed... ik ben in middels door de politie gebeld. Ze zijn wezen kijken en de hond was inderdaad binnen. Hij vertelde dat ik niet de enige was maar dat er een aantal meldingen over de hond en het onbeschermd buiten zitten gedaan waren en omdat we eigenlijk allemaal hetzelfde verhaal vertelde, zijn ze gaan kijken. Toen ik tegen de agent zei dat ik flink baalde dat het dier nu net binnen was terwijl zij kwamen kijken kreeg ik, tot mijn verbijstering, twee keer de waarschuwing op mijn hart gedrukt zeer zeer voorzichtig te zijn....
Grote kans dat ze spoed bij je adres plaatsen, dat als je belt de politie ook direct komt.
Dit geeft al een beter gevoel(spreek helaas uit ervaring).
Zeker als de man al een bekende is, dan werken ze wel mee.
Maar echt bellen hoor!!!
Je hebt echt goed gehandeld hoor, je hebt je ingezet voor een dier die het zelf niet kan doen!!!!!
Super van je!
-
laeken
- Zeer actief
Fizgig schreef:Ja en dan mogen ze zich gaan schamen over hoe ze met hun hond omgaan. Ik vind dat jullie een beetje overdrijven. Om het zachtjes uit te drukken. Maar dat gebeurt hier wel vaker natuurlijk. Ik vind dat mensen niet bang zouden moeten zijn om onrecht te melden. En wat jullie neerpennen is precies de reden dat ze dat niet doen! Angst. Nou ik doe daar niet aan mee. Gaan jullie maar lekker zitten rillen over alle mogelijke negatieve gevolgen zo'n melding kan hebben. Okee, de foto zou ik er ook afhalen. Maar overdrijven is ook een kunst hoor.
Ga jij maar lekker door met iemand opjutten.
Dus voordat je door gaat met blaten moet je eens nadenken over het feit dat dit ook gevolgen kan hebben voor een aantal mensen, een hond en de TS
Misschien moet jij gewoon eens gaan aanbellen daar? Misschien moet jij die hond gewoon gaan jatten. Dat was toch ook een advies dat je gaf? Of was dat iemand anders? En misschien moet jij ook gewoon even aangifte gaan doen tegen die mensen als je alles zo goed weet.
-
laeken
- Zeer actief
Deen schreef:Goed... ik ben in middels door de politie gebeld. Ze zijn wezen kijken en de hond was inderdaad binnen. Hij vertelde dat ik niet de enige was maar dat er een aantal meldingen over de hond en het onbeschermd buiten zitten gedaan waren en omdat we eigenlijk allemaal hetzelfde verhaal vertelde, zijn ze gaan kijken. Toen ik tegen de agent zei dat ik flink baalde dat het dier nu net binnen was terwijl zij kwamen kijken kreeg ik, tot mijn verbijstering, twee keer de waarschuwing op mijn hart gedrukt zeer zeer voorzichtig te zijn....
Hier was ik dus al bang voor.....
Het is heel goed om voor een dier op te willen komen. Alleen moet je bij bepaalde mensen heel erg goed nadenken over of dat dier belangrijker is dan je eigen veiligheid en welzijn. En als je al iets wil doen, doe het dan zeer voorzichtig, anoniem en zonder aankondiging of direct na eerder contact. Mensen hier lopen wat te stoken en te roepen wat ze zelf zouden doen maar ondertussen kan je niet op die mensen rekenen en doen ze niks. Jij wel en nu ben jij de dupe straks. Balen, weet ook niet hoe je dit op moet lossen.
-
Punzel
- Zeer actief
Ga jij dan nu de problemen van ts oplossen, die ze nu heeft dankzij jouw briljante advies? Heel lief van je dat je de hond wil redden hoor, ik denk dat we allemaal wel willen dat die hond een goed thuis heeft. Maar dat moet niet ten koste van van ts, en dat is wel wat er nu gebeurt.Fizgig schreef:Ja en dan mogen ze zich gaan schamen over hoe ze met hun hond omgaan. Ik vind dat jullie een beetje overdrijven. Om het zachtjes uit te drukken. Maar dat gebeurt hier wel vaker natuurlijk. Ik vind dat mensen niet bang zouden moeten zijn om onrecht te melden. En wat jullie neerpennen is precies de reden dat ze dat niet doen! Angst. Nou ik doe daar niet aan mee. Gaan jullie maar lekker zitten rillen over alle mogelijke negatieve gevolgen zo'n melding kan hebben. Okee, de foto zou ik er ook afhalen. Maar overdrijven is ook een kunst hoor.
-
laeken
- Zeer actief
Punzel schreef:Ga jij dan nu de problemen van ts oplossen, die ze nu heeft dankzij jouw briljante advies? Heel lief van je dat je de hond wil redden hoor, ik denk dat we allemaal wel willen dat die hond een goed thuis heeft. Maar dat moet niet ten koste van van ts, en dat is wel wat er nu gebeurt.Fizgig schreef:Ja en dan mogen ze zich gaan schamen over hoe ze met hun hond omgaan. Ik vind dat jullie een beetje overdrijven. Om het zachtjes uit te drukken. Maar dat gebeurt hier wel vaker natuurlijk. Ik vind dat mensen niet bang zouden moeten zijn om onrecht te melden. En wat jullie neerpennen is precies de reden dat ze dat niet doen! Angst. Nou ik doe daar niet aan mee. Gaan jullie maar lekker zitten rillen over alle mogelijke negatieve gevolgen zo'n melding kan hebben. Okee, de foto zou ik er ook afhalen. Maar overdrijven is ook een kunst hoor.
Precies. En die hond blijft ook nog eens waar hij is. Want dat was wel te voorspellen. Zeker nadat ik las dat hij binnen slaapt en nu ineens ook overdag binnen mag. Die hond zit dus domweg veel in de tuin. Dat is niet hetzelfde als opgesloten en permanent in de tuin. En op die grond kan er dus ook helemaal niks gedaan worden. Dat had ik zo ook wel kunnen voorspellen. Maar als iemand dan opgenaaid wordt om de politie te bellen zit ze nu dus wel met de gebakken peren.
-
Deen
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Roteb
Ja, ik zit met de gebakken peren maar opgenaaid??? Nee, beslist niet!
Gesteund door jullie reacties? Ja, zeker weten!
Voel ik mijzelf aangevallen door sommige reacties? Ja, een beetje wel...
Het enige wat ik nu nog kan doen is hopen dat de hond nu, als het slecht weer is, wel binnen mag blijven en dat, wat de bedreigingen betreft, het een storm in een glas water is. Ik wil jullie hartelijk bedanken voor het meedenken.
Deen
Gesteund door jullie reacties? Ja, zeker weten!
Voel ik mijzelf aangevallen door sommige reacties? Ja, een beetje wel...
Het enige wat ik nu nog kan doen is hopen dat de hond nu, als het slecht weer is, wel binnen mag blijven en dat, wat de bedreigingen betreft, het een storm in een glas water is. Ik wil jullie hartelijk bedanken voor het meedenken.
Deen
- Fizgig
- Zeer actief
Pff, wat een lamzakken van agenten, sorry hoor. Dat zeg je toch niet? Iemand op die manier bang maken, ik zou er een klacht over indienen, eerlijk gezegd. Of navragen wat ze daar nou precies mee bedoelden. Vind ik superonprofessioneel. Laat de politie maar zorgen dat er niks te vrezen valt, lijkt mij een normalere gang van zaken. Dat is toch de wereld op zijn kop. Ik sta nog steeds achter wat ik heb gezegd. Ik vind dat mensen niet bang zouden moeten zijn om een melding te doen. Laten de mensen die zo gestoord zijn om iemand te gaan bedreigen, maar uitkijken. Wat een onzin zeg.
Maar wie weet kijken ze nu wel beter uit dan de hond buiten te laten. Lijkt me prima dat dat door een beetje sociale controle tot stand komt. Compleet geïsoleerd van elkaar leven, doen ze maar op de Noordpool en iedereen die vindt dat men zich niet met elkaar mag bemoeien, kan daar toch ook gaan wonen. Dan heb je alleen commentaar en bemoeienis van de ijsberen. Het maakt me niet eens uit wat de wet precies zegt, een dier behandel je netjes en verzorg je goed.
Hoe je met die bedreigingen om zou kunnen gaan, gewoon aangifte doen. Doet ze het nog een keer, weer aangifte doen. Dat is het enige wat je kunt doen. Ik zou niet eens wat terug zeggen en de telefoon ophangen als ze belt en ze zegt iets vervelends. Sommige wijken in Nederland hebben een buurtcoach, die aan burenbemiddeling doen. Kun je ook bellen om te kijken wat die kunnen betekenen. En verder alles negeren wat ze aan vervelende dingen doen of zeggen. Zou ik doen. Ze weten ook helemaal niet wie er gebeld heeft, die bellen gewoon de straat af en kijken wie er reageert. Je hoeft niet te acteren of liegen maar in principe maakt het niet uit wie de melding doet. Er waren er sowieso meerdere. Maar ik ben ook niet bang voor dreigende mensen. Ik vind geweld altijd een zwaktebod en heb daar geen respect voor. Doe er dus ook helemaal niet aan mee. Een scheldwoord krijg je echt niet uit me en ik blijf geduld hebben en vriendelijk zijn. Niks mis mee volgens mij. Dat is veel krachtiger en waardiger dan geweld.
Ik lees de krant ook en weet ook wel dat er tegenwoordig gekken op straat rondlopen. Dat betekent niet dat ik dan een dier laat lijden. Dat kan ik niet verenigen met mijn karakter en geweten. Ik ben ook bereid om zo iemand schreeuwend aan de deur te ontvangen. Gaat ie wel snel weer dicht want ik praat niet met schreeuwende mensen. Ik heb eens een buurman gehad die niet helemaal spoorde en die heb ik in tien jaar tijd aardig weten te paaien. Die kwam ook wel eens aan de deur schreeuwen en dreigen. Ik kon hem dus wel aanspreken op zijn gedrag, ik denk omdat ik altijd de kalmte zelf bleef. Ik heb op CS A'dam gewerkt dus heb meer ervaring met schreeuwende, dreigende mensen, ook junks. In de meeste gevallen gebeurde er niks, geen fysiek geweld. Er zit een kern van waarheid in het spreekwoord 'blaffende honden bijten niet' wat ook opgaat voor mensen. Ik heb zelf een training gehad in het omgaan met agressieve mensen maar dat stelde echt niks voor. Ik heb meer geleerd van de praktijk. Dus het advies wat ik gaf, komt overeen met wat ik zelf zou doen. Het is een advies, geen bevel of instructie. Er woont hier ook een familie aan de overkant die niet altijd netjes omgaan met hun dieren. Als ik zou weten dat ze echt missers maken zoals deze mensen, zou ik ook een melding doen.
Ik was trouwens niet de enige die vond dat ts een melding zou kunnen maken van de situatie. Maar goed, ik spreek alleen voor mezelf en ik vind het grote onzin om te zeggen dat ik dat niet had moeten zeggen. Mensen die hier komen, nogmaals, zijn over het algemeen volwassen en kunnen zelf wel beslissen wat ze wel of niet doen.
Ik vind de reacties dat ts spoken ziet of teveel informatie geeft, jammer. Jammer omdat er veel dierenleed bestaat omdat niemand zich met elkaar wil bemoeien. Daar staat een soort taboe op, dat willen we niet meer want dat was zo vervelend in de jaren 50, 60 en 70. En daarvoor. Maar in deze tijden hebben we sociale controle weer nodig, en nu kan dat wat genuanceerder dan vroeger. Niet alles gaat mensen wat aan, maar er zijn toch een paar uitzonderingen. Als je dat helemaal niet ziet zitten, snap ik niet waarom je niet op een onbewoond eiland woont. Met elkaar praten is al je met elkaar bemoeien. En op dit forum wordt er veel bemoeid met zaken, ook als dat als ongewenst wordt gezien door de ts. Dus een beetje de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet hoor.
O en dan ga ik nog een advies geven, het zou misschien een idee kunnen zijn voor ts om een assertiviteitscursus te gaan doen. Het klinkt namelijk wel of je erg veel moeite hebt met dit soort dingen en dat kan enorm helpen. Het is ook geen normale situatie natuurlijk. Maar als je wat meer zelfvertrouwen hebt, kan het je helpen om ook met andere dingen om te gaan in het leven. En er anders naar te kijken. Maar ik vind het nog steeds goed dat je een melding hebt gedaan. Is het aan die mensen om te bewijzen dat die melding niet nodig was. Zo werkt het en dat is maar goed ook. Misschien dat de politie nu contact met ze houdt. Er ligt nu in ieder geval een dossier voor als het weer mis gaat. Ik zou eerlijk gezegd de politie met plezier een rondleiding geven door mijn huis en al mijn dieren laten zien, mocht iemand ooit een melding over mij doen. Zou ik niet eens erg vinden, want ik weet dat mensen zoiets doen uit bezorgdheid voor dieren en als dierenliefhebber kan ik dat heel goed begrijpen.
Maar wie weet kijken ze nu wel beter uit dan de hond buiten te laten. Lijkt me prima dat dat door een beetje sociale controle tot stand komt. Compleet geïsoleerd van elkaar leven, doen ze maar op de Noordpool en iedereen die vindt dat men zich niet met elkaar mag bemoeien, kan daar toch ook gaan wonen. Dan heb je alleen commentaar en bemoeienis van de ijsberen. Het maakt me niet eens uit wat de wet precies zegt, een dier behandel je netjes en verzorg je goed.
Hoe je met die bedreigingen om zou kunnen gaan, gewoon aangifte doen. Doet ze het nog een keer, weer aangifte doen. Dat is het enige wat je kunt doen. Ik zou niet eens wat terug zeggen en de telefoon ophangen als ze belt en ze zegt iets vervelends. Sommige wijken in Nederland hebben een buurtcoach, die aan burenbemiddeling doen. Kun je ook bellen om te kijken wat die kunnen betekenen. En verder alles negeren wat ze aan vervelende dingen doen of zeggen. Zou ik doen. Ze weten ook helemaal niet wie er gebeld heeft, die bellen gewoon de straat af en kijken wie er reageert. Je hoeft niet te acteren of liegen maar in principe maakt het niet uit wie de melding doet. Er waren er sowieso meerdere. Maar ik ben ook niet bang voor dreigende mensen. Ik vind geweld altijd een zwaktebod en heb daar geen respect voor. Doe er dus ook helemaal niet aan mee. Een scheldwoord krijg je echt niet uit me en ik blijf geduld hebben en vriendelijk zijn. Niks mis mee volgens mij. Dat is veel krachtiger en waardiger dan geweld.
Ik lees de krant ook en weet ook wel dat er tegenwoordig gekken op straat rondlopen. Dat betekent niet dat ik dan een dier laat lijden. Dat kan ik niet verenigen met mijn karakter en geweten. Ik ben ook bereid om zo iemand schreeuwend aan de deur te ontvangen. Gaat ie wel snel weer dicht want ik praat niet met schreeuwende mensen. Ik heb eens een buurman gehad die niet helemaal spoorde en die heb ik in tien jaar tijd aardig weten te paaien. Die kwam ook wel eens aan de deur schreeuwen en dreigen. Ik kon hem dus wel aanspreken op zijn gedrag, ik denk omdat ik altijd de kalmte zelf bleef. Ik heb op CS A'dam gewerkt dus heb meer ervaring met schreeuwende, dreigende mensen, ook junks. In de meeste gevallen gebeurde er niks, geen fysiek geweld. Er zit een kern van waarheid in het spreekwoord 'blaffende honden bijten niet' wat ook opgaat voor mensen. Ik heb zelf een training gehad in het omgaan met agressieve mensen maar dat stelde echt niks voor. Ik heb meer geleerd van de praktijk. Dus het advies wat ik gaf, komt overeen met wat ik zelf zou doen. Het is een advies, geen bevel of instructie. Er woont hier ook een familie aan de overkant die niet altijd netjes omgaan met hun dieren. Als ik zou weten dat ze echt missers maken zoals deze mensen, zou ik ook een melding doen.
Ik was trouwens niet de enige die vond dat ts een melding zou kunnen maken van de situatie. Maar goed, ik spreek alleen voor mezelf en ik vind het grote onzin om te zeggen dat ik dat niet had moeten zeggen. Mensen die hier komen, nogmaals, zijn over het algemeen volwassen en kunnen zelf wel beslissen wat ze wel of niet doen.
Ik vind de reacties dat ts spoken ziet of teveel informatie geeft, jammer. Jammer omdat er veel dierenleed bestaat omdat niemand zich met elkaar wil bemoeien. Daar staat een soort taboe op, dat willen we niet meer want dat was zo vervelend in de jaren 50, 60 en 70. En daarvoor. Maar in deze tijden hebben we sociale controle weer nodig, en nu kan dat wat genuanceerder dan vroeger. Niet alles gaat mensen wat aan, maar er zijn toch een paar uitzonderingen. Als je dat helemaal niet ziet zitten, snap ik niet waarom je niet op een onbewoond eiland woont. Met elkaar praten is al je met elkaar bemoeien. En op dit forum wordt er veel bemoeid met zaken, ook als dat als ongewenst wordt gezien door de ts. Dus een beetje de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet hoor.
O en dan ga ik nog een advies geven, het zou misschien een idee kunnen zijn voor ts om een assertiviteitscursus te gaan doen. Het klinkt namelijk wel of je erg veel moeite hebt met dit soort dingen en dat kan enorm helpen. Het is ook geen normale situatie natuurlijk. Maar als je wat meer zelfvertrouwen hebt, kan het je helpen om ook met andere dingen om te gaan in het leven. En er anders naar te kijken. Maar ik vind het nog steeds goed dat je een melding hebt gedaan. Is het aan die mensen om te bewijzen dat die melding niet nodig was. Zo werkt het en dat is maar goed ook. Misschien dat de politie nu contact met ze houdt. Er ligt nu in ieder geval een dossier voor als het weer mis gaat. Ik zou eerlijk gezegd de politie met plezier een rondleiding geven door mijn huis en al mijn dieren laten zien, mocht iemand ooit een melding over mij doen. Zou ik niet eens erg vinden, want ik weet dat mensen zoiets doen uit bezorgdheid voor dieren en als dierenliefhebber kan ik dat heel goed begrijpen.
- jolanda.S
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Ik reageerde ook op de begin post.
En een hond met dit weer,zonder beschutting,dag en nacht buiten mag en kan gewoon niet.
Als de eigenaar daar na een gesprek geen gehoor aan geeft,zou ik ook melding doen.
Of die daar nu blij mee is,zou me reet roesten.
Bang zijn,maar toch alles in detail met foto op een forum zetten,strookt niet samen.
En een hond met dit weer,zonder beschutting,dag en nacht buiten mag en kan gewoon niet.
Als de eigenaar daar na een gesprek geen gehoor aan geeft,zou ik ook melding doen.
Of die daar nu blij mee is,zou me reet roesten.
Bang zijn,maar toch alles in detail met foto op een forum zetten,strookt niet samen.
-
Lillith
- Zeer actief
Jammer dit...mijn eerste reactie op de post was zorg voor overkapping of een hokje.
En dat leg je op het bord van de buren (praten heet dat) die niet eens van TS zijn.
Lille kan ook uren buiten zijn verdeeld over de dag..komt ze nattig of met sneeuw binnen...
door het luikje, ze heeft wel een overdekt stuk, maar dat zie je zo niet.
Stel je voor dat de buurvrouw 2x pd. haar ziet staan en dan foto's en een melding gaat maken??
Niet iedereen houdt honden op dezelfde manier en niet alle honden zijn hetzelfde..
heeft niets met ergens vermelde assertiviteit te maken maar met misplaatste bemoeizucht.
En dat leg je op het bord van de buren (praten heet dat) die niet eens van TS zijn.
Lille kan ook uren buiten zijn verdeeld over de dag..komt ze nattig of met sneeuw binnen...
door het luikje, ze heeft wel een overdekt stuk, maar dat zie je zo niet.
Stel je voor dat de buurvrouw 2x pd. haar ziet staan en dan foto's en een melding gaat maken??
Niet iedereen houdt honden op dezelfde manier en niet alle honden zijn hetzelfde..
heeft niets met ergens vermelde assertiviteit te maken maar met misplaatste bemoeizucht.
- jolanda.S
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Precies en ik ga er dan ook vanuit,wanneer iemand daar een topic over opent,dat,dat niet is,omdat ze de hond 1keer buiten heeft zien liggen.
Tussen bemoeizucht en opkomen voor een dier in nood zit ook een groot verschil.
En dat is nog altijd je eigen verantwoording.
Tussen bemoeizucht en opkomen voor een dier in nood zit ook een groot verschil.
En dat is nog altijd je eigen verantwoording.
-
blondie
- Zeer actief
Baal ervan dat TS dus bedreigd is. Daar helpt geen assertiviteitscursus tegen. Ze gaf al aan dat de zoon niet er 1 is van het lekkerste soort en ook de politie waarschuwde voorzichtig te zijn. Dat zeggen ze niet voor niets. Dan kun je je afvragen waarom ook de politie dat zegt, maar geeft mij ook aan dat ze dat niet voor niets zeggen.Fizgig schreef:O en dan ga ik nog een advies geven, het zou misschien een idee kunnen zijn voor ts om een assertiviteitscursus te gaan doen. Het klinkt namelijk wel of je erg veel moeite hebt met dit soort dingen en dat kan enorm helpen. Het is ook geen normale situatie natuurlijk. Maar als je wat meer zelfvertrouwen hebt, kan het je helpen om ook met andere dingen om te gaan in het leven. En er anders naar te kijken. Maar ik vind het nog steeds goed dat je een melding hebt gedaan. Is het aan die mensen om te bewijzen dat die melding niet nodig was. Zo werkt het en dat is maar goed ook. Misschien dat de politie nu contact met ze houdt. Er ligt nu in ieder geval een dossier voor als het weer mis gaat. Ik zou eerlijk gezegd de politie met plezier een rondleiding geven door mijn huis en al mijn dieren laten zien, mocht iemand ooit een melding over mij doen. Zou ik niet eens erg vinden, want ik weet dat mensen zoiets doen uit bezorgdheid voor dieren en als dierenliefhebber kan ik dat heel goed begrijpen.
Als ik van mezelf uitga kan ik best assertief zijn. Maar toch vinden sommigen dat ik toch wat meer op mijn strepen moet staan in sommige situaties. Doe ik het een keer, dan ben ik ineens een idioot of gevaarlijke lunatic
Maar bij bepaalde mensen kijk ik ook uit wat ik zeg en hoe ik het zeg als ik er wat van zeg. Want ik ben niet altijd thuis, en weet dat er dan toegeslagen wordt als iemand iets niet zint. Dus dan ben je al wat voorzichtiger. Sommige mensen zijn gewoon niet redelijk en zullen dat nooit worden en kunnen gekke dingen doen.
Het is nu wel bekend bij politie wat TS schrijft, en zij was niet de enige die melding heeft gemaakt dus daar leid ik aan af dat er meerdere mensen de situatie voor de hond niet ok vinden.
Hoop dat je geen verdere dreigingen krijgt TS, maar zeker melden bij de politie want dit is geen gezonde leefomgeving natuurlijk, voor jezelf bedoel ik dan en voor je zoon.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Fizgig, heb je de openingspost wel goed gelezen, die eigenaar is al goed bekend bij de politie, en dat zal niet voor een klein diefstalletje zijn.
Ik zou toch echt wel tig keer goed nadenken voordat ik er melding van ging maken dat hun hond constant buiten zit, mijn eigen leven en het leven van mijn gezin vind ik toch iets belangrijker dan het leven van de buurhond.
Want ook al doe je het anoniem meestal is het niet zo moeilijk om erachter te komen wie er melding van heeft gemaakt. Het is makkelijk praten dat je niet bang moet zijn, maar als je ernaast woont zoals de zoon van TS dan wordt het toch wel een stuk moeilijker om je niks van bedreigingen aan te trekken.
TS ik hoop dat het allemaal met een sisser afloopt en de bedreigingen bluf zijn.
Ik zou toch echt wel tig keer goed nadenken voordat ik er melding van ging maken dat hun hond constant buiten zit, mijn eigen leven en het leven van mijn gezin vind ik toch iets belangrijker dan het leven van de buurhond.
Want ook al doe je het anoniem meestal is het niet zo moeilijk om erachter te komen wie er melding van heeft gemaakt. Het is makkelijk praten dat je niet bang moet zijn, maar als je ernaast woont zoals de zoon van TS dan wordt het toch wel een stuk moeilijker om je niks van bedreigingen aan te trekken.
TS ik hoop dat het allemaal met een sisser afloopt en de bedreigingen bluf zijn.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Fizgig
- Zeer actief
Ik heb het goed gelezen ja. Maar ik ben het dus wel een beetje zat dat de mensen de macht in handen hebben omdat ze eng kunnen doen. Weet jij veel waar hij bekend bij de politie voor is. Hij blowt, misschien is het wel een hennepkweker.
Mogen mensen dan overal mee wegkomen omdat ze ons angst inboezemen. Nou dan kan de beschaving wel inpakken.
@Gonnie, ik weet nog dat jij vertelde van die hennepkwekers in de straat die je bedreigd hebben. Ik snap daar helemaal niks van, sorry. Als ik zoiets zou meemaken, zou ik zeker aan de lijn hangen bij de politie, elke dag, elk uur, tot ze er iets aan doen. Hier hebben ze elke week rooiweek, dus dan hing ik de dag ervoor aan de lijn, komen jullie ze nou al eens halen?! In meer delen van Nederland hoor je dat mensen hun mond maar houden omdat ze anders in elkaar gepoeierd worden. Dat is echt veranderd, mensen deden dat vroeger niet. Minder vertrouwen in de politie misschien? Nou ik ben niet bang voor criminelen en als ze me het ziekenhuis in slaan, staat er een gevangenisstraf van jaren op hun hoofd. En ook al kunnen ze niemand er dan voor veroordelen, denk je nou echt dat ik dan spijt zou hebben? Nee. Ik heb nooit spijt van rechtvaardig handelen. Ik heb wel vaker spijt dat ik iets niet heb gedaan, bijvoorbeeld niet ingegrepen of me er niet mee bemoeid. Had er veel leed bespaard kunnen blijven. De rechtvaardigen hoeven zich niet te schamen en zich niet te verbergen. Ik zou het trouwens aan iedereen vertellen die het wilde horen dat ik bedreigd werd door iemand, met naam en toenaam. Weet je in ieder geval zeker dat als ze wat doen, dat iedereen weet wie het geweest is. Mijn vriend weet dat ik zo ben en die is ook wel eens bang. Maar je hoeft echt niet bang te zijn als je alleen maar goede bedoelingen hebt. En een dier in nood wilt helpen. Ts is niet rücksichtlos te werk gegaan hoor. En daarom vind ik dat ze het gelijk aan haar kant heeft staan. Leven en laten leven, heeft voor mij een andere betekenis dan accepteren dat de klootzakken de wereld overnemen!
Mogen mensen dan overal mee wegkomen omdat ze ons angst inboezemen. Nou dan kan de beschaving wel inpakken.
@Gonnie, ik weet nog dat jij vertelde van die hennepkwekers in de straat die je bedreigd hebben. Ik snap daar helemaal niks van, sorry. Als ik zoiets zou meemaken, zou ik zeker aan de lijn hangen bij de politie, elke dag, elk uur, tot ze er iets aan doen. Hier hebben ze elke week rooiweek, dus dan hing ik de dag ervoor aan de lijn, komen jullie ze nou al eens halen?! In meer delen van Nederland hoor je dat mensen hun mond maar houden omdat ze anders in elkaar gepoeierd worden. Dat is echt veranderd, mensen deden dat vroeger niet. Minder vertrouwen in de politie misschien? Nou ik ben niet bang voor criminelen en als ze me het ziekenhuis in slaan, staat er een gevangenisstraf van jaren op hun hoofd. En ook al kunnen ze niemand er dan voor veroordelen, denk je nou echt dat ik dan spijt zou hebben? Nee. Ik heb nooit spijt van rechtvaardig handelen. Ik heb wel vaker spijt dat ik iets niet heb gedaan, bijvoorbeeld niet ingegrepen of me er niet mee bemoeid. Had er veel leed bespaard kunnen blijven. De rechtvaardigen hoeven zich niet te schamen en zich niet te verbergen. Ik zou het trouwens aan iedereen vertellen die het wilde horen dat ik bedreigd werd door iemand, met naam en toenaam. Weet je in ieder geval zeker dat als ze wat doen, dat iedereen weet wie het geweest is. Mijn vriend weet dat ik zo ben en die is ook wel eens bang. Maar je hoeft echt niet bang te zijn als je alleen maar goede bedoelingen hebt. En een dier in nood wilt helpen. Ts is niet rücksichtlos te werk gegaan hoor. En daarom vind ik dat ze het gelijk aan haar kant heeft staan. Leven en laten leven, heeft voor mij een andere betekenis dan accepteren dat de klootzakken de wereld overnemen!
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
Zouden er ook trainingen bestaan voor mensen met een plaat voor hun kop?Fizgig schreef:Ik heb het goed gelezen ja. Maar ik ben het dus wel een beetje zat dat de mensen de macht in handen hebben omdat ze eng kunnen doen. Weet jij veel waar hij bekend bij de politie voor is. Hij blowt, misschien is het wel een hennepkweker.
- Fizgig
- Zeer actief
Ik weet het niet, je zou kunnen googlen als je er eentje zoekt.ZaZa schreef: Zouden er ook trainingen bestaan voor mensen met een plaat voor hun kop?
-
gonnie
- Zeer actief
Nou, sorry hoor, maar ik ga echt geen wietkwekerijen meer aangeven, van die eerste wietkwekerij liepen de eigenaren dezelfde middag al weer vrij op straat.
Doordat mensen die rotzooi kopen en roken blijven die wietkwekerijen wel bestaan en als er een opgeruimd wordt gaan ze gewoon op een andere locatie weer verder dus of ze dan naast mij zitten in het flat of bij een ander maakt ook niks uit.
Ik zeg niet dat ik de politie niet zou bellen als ik wist dat er iemand in elkaar wordt geslagen, maar voor een wietkwekerij nee.
Doordat mensen die rotzooi kopen en roken blijven die wietkwekerijen wel bestaan en als er een opgeruimd wordt gaan ze gewoon op een andere locatie weer verder dus of ze dan naast mij zitten in het flat of bij een ander maakt ook niks uit.
Ik zeg niet dat ik de politie niet zou bellen als ik wist dat er iemand in elkaar wordt geslagen, maar voor een wietkwekerij nee.
Groetjes Gonnie.
- Fizgig
- Zeer actief
Nou een wietkwekerij waar je geen last van hebt, okee. Maar ze dachten toch dat je aangifte had gedaan oid terwijl dat niet zo was en kwamen je toen bedreigen, toch? Dat zou ik niet pikken. Dat ze wiet willen kweken, mijn zegen heb je want ik rook die troep ook. Maar ik wil niet bedreigd worden, dat zou ik dus wel aangeven, ook al doet de politie er niks mee. Dat kun je toch ook tegen zo iemand zelf zeggen, het gaat me niks aan wat jullie doen, ik wil het ook niet weten. Maar je houdt je tengeltjes van me af, blijft uit de buurt van mijn woning en gedraagt je netjes tegen me, zo zie ik dat tenminste. Jij kunt hen ook bedreigen en zeggen, ik doe zo aangifte als je me niet met rust laat. Lig ik misschien in het ziekenhuis maar ben jij de poet kwijt. En zullen ze eerder overgaan tot verdenking tot het hebben van een kwekerij door die persoon. Dat remt ze wel af hoor. Met een strafblad gaan dingen lastiger in het leven, dat is gewoon zo. Waarom denk je dat ze je komen bedreigen? Omdat jij de macht hebt om de politie in te schakelen natuurlijk.
Maar natuurlijk is het iedereens goed recht om geen melding te doen van onrecht of criminaliteit, het zou wat worden als dat verplicht was. Ik snap het ook wel als mensen het niet willen doen. Maar ik ga dus niet accepteren dat mensen dieren ellende aandoen, voor mij is dat wel een reden om een stapje verder te gaan.
Maar natuurlijk is het iedereens goed recht om geen melding te doen van onrecht of criminaliteit, het zou wat worden als dat verplicht was. Ik snap het ook wel als mensen het niet willen doen. Maar ik ga dus niet accepteren dat mensen dieren ellende aandoen, voor mij is dat wel een reden om een stapje verder te gaan.
-
Punzel
- Zeer actief
Figig. Heel fijn dat jij niet bang bent als mensen je bedreigen of iets dergelijks, maar je zou er misschien rekening mee kunnen houden dat niet iedereen zo denkt. Heeft ook trouwens helemaal niks met assertiviteit te maken.
-
gonnie
- Zeer actief
Bij de eerste wietkwekerij hier had mijn zoon de politie gebeld, maar dat wist ik niet, ik liep langs het huis toen ik naar mijn eigen huis liep en toen werd die ene knul net gearresteerd, toen ze s'middags weer vrij rondliepen sprak een van die knullen me aan en vroeg nogal boos of ik de politie had gebeld, ik zei toen van niet en toen werd hij nog kwader maar die andere knul hield hem tegen en zei dat hij me met rust moest laten. Dus hij heeft me niet echt bedreigd, al was ik wel even benauwd op dat moment.
Maar voor een wietkwekerij ga ik echt niet bellen.
Maar voor een wietkwekerij ga ik echt niet bellen.
Groetjes Gonnie.