Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nieuw in Nederland: speciale waakhond voor rijken

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Aantal honden: 2

Re: Nieuw in Nederland: speciale waakhond voor rijken

Ongelezen bericht door Nerazi »

Célie schreef:De honden zijn opgeleid om hun vermogende baasje en zijn gezin te beschermen tegen overvallers en kidnappers. De prijs bedraagt twintig à dertig mille.
:piew: Jezus.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Arme honden
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Als ze echt iets willen doen knallen ze een hond gewoon neer.. :ugh:

Aparte bedoeling dit.. :19:
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

:ugh:
Afbeelding
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Ach ja je geeft het een andere naam en het is nieuw. Vroeger heette het protection dog. In Antwerpen maakte vooral diamantairs er gebruik van.
Jan
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Nieuw in Nederland: speciale waakhond voor rijken

Ongelezen bericht door crutz »

janinca2002 schreef:Ach ja je geeft het een andere naam en het is nieuw. Vroeger heette het protection dog. In Antwerpen maakte vooral diamantairs er gebruik van.

Idd niets nieuws.
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

crutz schreef:
janinca2002 schreef:Ach ja je geeft het een andere naam en het is nieuw. Vroeger heette het protection dog. In Antwerpen maakte vooral diamantairs er gebruik van.
Idd niets nieuws.
Ik snap ook de ophef niet. Als die mensen er zoveel geld aan willen uitgeven, moeten ze dat zelf weten. Het gebruik van honden voor dit soort doeleinden gebeurt al eeuwen lijkt me zo.

Ik zie ook niet in wat er zo vreselijk aan is voor de honden.
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

Verdomme! Waarom heb ik dit niet bedacht. 30k voor een hond. Kijk dan is africhten nog eens leuk :engel:
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Nou ja! Daarom laat ik Bruno dus ook nooit ergens even alleen. Want er zijn veel mensen die hem een mooie hond vinden en hij is een superwaakhond. Dat kan zomaar veel geld opleveren, blijkbaar. Nou is Bruno helemaal niet geschikt voor zoiets, maar dat weten ze niet van tevoren en kunnen denken dat ze hem wel kunnen trainen daarvoor. Hij heeft een blaf die door je middenrif vibreert. En hij is ook nog heel erg lief.

Maar Bruno bewaakt alleen de mensen waar ie van houdt. En die liefde krijg je niet gratis hoor, daar moet je wel wat voor doen. Dus ik vraag me af hoe goed die waakhonden zullen zijn in zo'n situatie. Iemand waar ie elke dag mee traint, beschermt zo'n hond wel. Maar een persoon die hij nauwelijks kent en alleen af en toe een aai over de bol van krijgt..ik vraag het me af!
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Ik vraag me af hoe goed de honden het krijgen.
De hond is dan wel getraind,maar moet en getraind blijven.. Anders vervelen ze zich, en maken het dure tapijtje kapot, en waar komen ze dan terecht? Yup in het asiel
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
Gos
Zeer actief

Fizgig schreef: Maar Bruno bewaakt alleen de mensen waar ie van houdt. En die liefde krijg je niet gratis hoor, daar moet je wel wat voor doen. Dus ik vraag me af hoe goed die waakhonden zullen zijn in zo'n situatie. Iemand waar ie elke dag mee traint, beschermt zo'n hond wel. Maar een persoon die hij nauwelijks kent en alleen af en toe een aai over de bol van krijgt..ik vraag het me af!
Het zijn geen plug-and-play robots. Waarom denk je dat ze het family protection dogs noemen? Er al echt wel eerst een band opgebouwd moeten worden. Maar goed, dat moet met ieder type hond.
Jaap*
Zeer actief

Gos schreef:Ik zie ook niet in wat er zo vreselijk aan is voor de honden.
Als ik het goed begrijp gaat iemand veel geld betalen voor een hond die zowel bodyguard als knuffelhond moet zijn, afwisselend naar luim van de dag van de koper.
Ik zie in die koper niet meteen iemand die veel tijd in de hond gaat steken. Eerder iemand die verwacht voor zoveel geld gewoon een kant en klaar product te kopen. Dat 10 jaar lang aan zijn wensen zal voldoen.
Ik vind het idioot om een hond verantwoordelijk te maken voor zulke hoge verwachtingen.
Maar misschien heb ik het helemaal verkeerd, en kopen die mensen voor 30K een kant en klare hond omdat ze zo graag veel trainen met honden. Of zit er een levenslang onderhoudscontract op :19:
Fizgig
Zeer actief

Mja. Moet ik weer denken aan die aflevering met een vrouw die een enorme boerboel in een kennel in haar tuin had. Donkere vrouw die bekend was van zingen, ben haar naam even kwijt, o ja Patty Labelle was het. Die had die hond nog nooit aangeraakt want ze was doodsbang voor hem. Ze had een trainer voor hem die met hem wandelde. Onder begeleiding van Cesar heeft ze hem griezelend toen aangeraakt terwijl ze de andere kant opkeek. Bekakte mensen houden er niet van om vies te worden/nagels te scheuren of een lebber te krijgen en bekakte mensen vind je vooral onder de superrijken, naar mijn bescheiden mening. Het lijkt me moeilijk om een band met een hond te krijgen als je niet echt van hem/haar houdt. Of als je er zelfs een beetje bang voor bent. Je moet een team zijn juist. En dan krijgen ze inderdaad een training op maat om de band te gaan organiseren, nou, die krijg je niet door wat instructies van een trainer hoor. Dat moet uit je hart komen, in mijn ogen. Maar goed, honden kunnen mensen echt raken dus misschien gebeurt dat ook wel met die miljonairs, dat kan.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

weimeraners ????
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Jaap*
Zeer actief

Ik heb gewoon mijn bedenkingen bij de intenties van de aanbieder. Ik ben niet overdreven wantrouwend, maar het komt op mij over als ordinaire geldsnaaierij over de ruggen (kom d'r maar in nanna) van die honden.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Fizgig schreef:Nou ja! Daarom laat ik Bruno dus ook nooit ergens even alleen. Want er zijn veel mensen die hem een mooie hond vinden en hij is een superwaakhond. Dat kan zomaar veel geld opleveren, blijkbaar. Nou is Bruno helemaal niet geschikt voor zoiets, maar dat weten ze niet van tevoren en kunnen denken dat ze hem wel kunnen trainen daarvoor. Hij heeft een blaf die door je middenrif vibreert. En hij is ook nog heel erg lief.

Maar Bruno bewaakt alleen de mensen waar ie van houdt. En die liefde krijg je niet gratis hoor, daar moet je wel wat voor doen. Dus ik vraag me af hoe goed die waakhonden zullen zijn in zo'n situatie. Iemand waar ie elke dag mee traint, beschermt zo'n hond wel. Maar een persoon die hij nauwelijks kent en alleen af en toe een aai over de bol van krijgt..ik vraag het me af!
Schat jij denkt dat je de exlusieve rechten in dat je hond van jou houd hebt , maar dat is ook maar je menselijke emotie dat je daar in trapt. :W:
Ik kan hem meenemen en zorgen dat hij volgende week je kop van je romp trekt. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

Fizgig schreef:Mja. Moet ik weer denken aan die aflevering met een vrouw die een enorme boerboel in een kennel in haar tuin had. Donkere vrouw die bekend was van zingen, ben haar naam even kwijt, o ja Patty Labelle was het. Die had die hond nog nooit aangeraakt want ze was doodsbang voor hem. Ze had een trainer voor hem die met hem wandelde. Onder begeleiding van Cesar heeft ze hem griezelend toen aangeraakt terwijl ze de andere kant opkeek. Bekakte mensen houden er niet van om vies te worden/nagels te scheuren of een lebber te krijgen en bekakte mensen vind je vooral onder de superrijken, naar mijn bescheiden mening. Het lijkt me moeilijk om een band met een hond te krijgen als je niet echt van hem/haar houdt. Of als je er zelfs een beetje bang voor bent. Je moet een team zijn juist. En dan krijgen ze inderdaad een training op maat om de band te gaan organiseren, nou, die krijg je niet door wat instructies van een trainer hoor. Dat moet uit je hart komen, in mijn ogen. Maar goed, honden kunnen mensen echt raken dus misschien gebeurt dat ook wel met die miljonairs, dat kan.
Wat heeft geld met liefde voor dieren te maken ,behalve dat hun er 1 van een ton kunnen kopen en jij waarschijnlijk 1 uit het asiel of van MP. :denken:
Net zo bekrompen als zeggen dat Koningin Beatrix van honden houd dus iedere mevrouw met geld houd ook van honden , en arme mensen niet. :19:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

:denken:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
bouvierpoedel
Zeer actief

marian* schreef::denken:
Wat loop jij nu weer te :denken: :denken:
Hejjepieten.? :engel:
Gos
Zeer actief

Jaap* schreef:
Gos schreef:Ik zie ook niet in wat er zo vreselijk aan is voor de honden.
Als ik het goed begrijp gaat iemand veel geld betalen voor een hond die zowel bodyguard als knuffelhond moet zijn, afwisselend naar luim van de dag van de koper.
Ik zie in die koper niet meteen iemand die veel tijd in de hond gaat steken. Eerder iemand die verwacht voor zoveel geld gewoon een kant en klaar product te kopen. Dat 10 jaar lang aan zijn wensen zal voldoen.
Ik vind het idioot om een hond verantwoordelijk te maken voor zulke hoge verwachtingen.
Maar misschien heb ik het helemaal verkeerd, en kopen die mensen voor 30K een kant en klare hond omdat ze zo graag veel trainen met honden. Of zit er een levenslang onderhoudscontract op :19:
De vraag is of zo'n hond meer helpt voor de gemoedstoestand van de koper of voor het daadwerkelijk ingrijpen. Ik ga er eigenlijk van uit dat zo'n bedrijf ze niet gewoon dumpt maar dat er ook het een en ander aan begeleiding bij zit en het bijstellen van verwachtingen. Een bedrijf als het genoemde moet het juist hebben van goede contacten en referenties, en het is het dagelijkse werk van deze mensen om juist ook anderen te trainen in het omgaan met de opgeleide honden.

Ik ken daarentegen ook verhalen van malafide personen die zgn protection dogs verkopen (aan wat minder vermogende mensen) en zodra ze de hond afgeleverd hebben, met de noorderzon vertrokken zijn. Die lachen om het oor dat ze iemand hebben aangenaaid als de hond na een week of wat begint te wennen en zijn eigen plan gaat trekken (en die doen daar natuurlijk niks aan om te helpen). Bij dit bedrijf heb ik toch wel redenen om aan te nemen dat het er anders aan toegaat.

Als ik Koen binnenkort toevallig eens tegenkom (dat gebeurt wel eens), zal ik wel vragen hoe dat er verder werkt, ben er ook wel benieuwd naar.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Gos schreef: Bij dit bedrijf heb ik toch wel redenen om aan te nemen dat het er anders aan toegaat.
Sluit ik me bij aan.
Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »

Als ik het geld had zou ik er wel twee willen om de boel te bewaken en tevens maatjes van me te zijn :ok:
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Ik zie mogelijkheden :mrgreen:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Loek schreef:Als ik het geld had zou ik er wel twee willen om de boel te bewaken en tevens maatjes van me te zijn :ok:
Voor dat geld heb je je hele leven honden.
KNPV/IPO trainen levert dat soort honden op.
Wiel
Loek
Zeer actief

Biet schreef:
Loek schreef:Als ik het geld had zou ik er wel twee willen om de boel te bewaken en tevens maatjes van me te zijn :ok:
Ja maar nu komen ze getraind en wel en kan ik lekker fietsen/wandelen en andere leuke dingen met ze doen en omdat ik rijk ben mag mijn trainer dan wel IPO blijven trainen met ze :engel:
Biet
Zeer actief

Loek schreef:
Biet schreef:
Ja maar nu komen ze getraind en wel en kan ik lekker fietsen/wandelen en andere leuke dingen met ze doen en omdat ik rijk ben mag mijn trainer dan wel IPO blijven trainen met ze :engel:
Je mist imo toch wel een groot deel van de pret zo.
Maar goed, ieder z'n ding.
Wiel
Loek
Zeer actief

Biet schreef:
Loek schreef:
Biet schreef:
Welk deel van de pret mis ik, ik ga zelf op pad met mijn hondjes :ok:
Biet
Zeer actief

Loek schreef:
Biet schreef:
Loek schreef:
Biet schreef: Voor dat geld heb je je hele leven honden.
Welk deel van de pret mis ik, ik ga zelf op pad met mijn hondjes :ok:
Het trainen, het voor elkaar krijgen dat de honden het doen zoals ze het moeten doen.
Jij wil 'n maatje maar d'r niks voor doen.
Wiel
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

bouvierpoedel schreef:
marian* schreef::denken:
Wat loop jij nu weer te :denken: :denken:
Hejjepieten.? :engel:

Ja,ik krab me suf :schrik: :LOL:

Maar alle gekheid op een stokje:lui die dit soort dingen doen zijn gek.Knettergek.
Net zo gek als mensen die elke dag kaviaar laten bezorgen per vliegtuig.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Fizgig
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Schat jij denkt dat je de exlusieve rechten in dat je hond van jou houd hebt , maar dat is ook maar je menselijke emotie dat je daar in trapt. :W:
Ik kan hem meenemen en zorgen dat hij volgende week je kop van je romp trekt. :engel:
Hee! Niet de liefde van Bruno voor mij betwijfelen graag he! Hij lijkt wel bruut maar hij heeft een héél klein hartje en die behoort aan mij toe, nenene. Hij ligt de hele dag het liefst bij me op schoot en als we gaan wandelen, plakt ie aan mijn kont vast terwijl ik mijn schoenen aan doe en mijn jas. Soms moet ik mijn sleutels nog zoeken en hij blijft achter mijn hielen plakken dan, haha. Als mijn vriend dan zijn halsband om wil doen, wil ie niet komen. Bij mamma blijven, ik moet altijd zijn halsband omdoen. Ik knuffel hem dan ook helemaal plat elke dag en zorg voor goed voer en genoeg beweging. Heb zijn gebroken teentje gekust en in koude compressen gewikkeld. Ik heb hem helemaal zelf op de hand geplukt, duurde uuuuren. Ik masseer zijn stijve nek elke dag. Hoe fijn wil je het hebben? Liefde is echt niet simpel hoor en zeker niet voor geld te koop. Ha! En jij een hond africhten, jahoor, jij zit verliefd bij je pupjes elke dag. Niks geen kop afrukken, geloof ik niks van!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”