Bedoelde titel was:
Hun wereld veranderen door geen nestje te fokken in 2014 ! Een droom.
Alleen was daar geen plaats voor, vandaar de afkortingen.
Even verduidelijking : Het was een reactie op een artikel dat ik daarstraks zag nav. het feit dat vraag en aanbod niet in evenwicht is.
Ik geef toch toe dat het een "droom" was: als iedereen idd. zou helpen om 1 jaar geen nestje te hebben zouden er miljoenen honden minder geboren worden en het leed idd. kunnen inperken. Alle beetjes helpen
Utopisch ? duidelijk wel gelet op de reacties hier dat zelfs de meesten onder jullie zelfs niet 1 jaar het kweken willen overslaan.
Begin bij jezelf ? dat doe ik ook. k ben nu 45 en deed mijn eerste actie al toen ik 5 was voor een betere bescherming van de natuur en dieren.
Heb nu nog een 11 rescues die mij maandelijks + 1200 € kosten, mijn hele erfenis is er voor hen (dieren) dus doorgegaan in de laatste jaren en heb ook schulden voor ze moeten maken.
En nee het stoort me niet dat ik met een gekregen 17 jaar oude auto rijd en geen luxe heb, das mijn keuze.
Tot hiertoe ben ik enkel nog maar bedrogen geweest door mensen, nooit door dieren.
En zelfs al heb ik deze overblijvende 11 nooit willen hebben, maar ze redde met het gedacht dat ik wel baasjes voor ze zou vinden, toch zal ik mijn belofte uitvoeren en voor ze zorgen totdat het perfecte baasje voor ze opduikt.
We moeten elks "wat" doen om er een betere wereld van te maken
En eens geen nestje hebben leek mij een eenvoudige wijze om mee te helpen zelfs al is het juridisch een hele klus om dat in heel Europa afgedwongen te krijgen (dan moeten we waarschijnlijk nog wachten tot 2020
Aanvulling op laatste reactie....bedoeling is niet dat een ander dan wel maar raak kan doen hé !
Maar het is ook niet omdat een ander gaat moorden of door t rood rijdt dat jij dat ook moet doen hé
Nog een prettige avond, ik ga bij mijn rescues, lijkt me leuker