Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Orgineel werk

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Re: Orgineel werk

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

ranetje schreef:
** Angela ** schreef:Heb een hondenschool redelijk in de buurt gevonden die schapendrijven en waar je ook met een herder terrecht kan .
Maar €25 per les of 10 lessen voor €150 vind ik toch wel een beetje te hoor :80:
Hoezo?
Ik betaal bij goede trainingen 165 tot 200 euro voor 10 lessen.
Dan ben ik ook wel een uurtje of 3 per keer aan de slag.
Kleine groepen, niet privé dus.
Bij een beginnende drijver (ik neem aan dat voor de hoeders hetzelfde geldt) heb je het eerder over een minuutje of tien per les. Dan vind ik 25 euro per keer ook best prijzig. Maar ik heb makkelijk praten, voor border collies zijn er wat meer goede adresjes te vinden.

Met Cyntha, border collie dus, ben ik vanwege haar fysieke gesteldheid nooit gaan schapendrijven. Als haar lijfje wat beter in elkaar had gezeten, was schapendrijven zeker aan bod gekomen. Met Bayko deed ik het wel, maar puur recreatief. Ik beschik niet over de juiste middelen om zelf schapen te kunnen houden.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

LongFields schreef:
***puppy*** schreef:
LongFields schreef:
En ik ben heel blij dat ik met Tapas een keer mag komen kijken hoe ze het doet bij de schapen. Verheug me er nu al op, dank je wel voor je tip en hulp! :ok:
Ik ook, ik zal kijken of ik het kan gaan filmen voor je. Is toch wel een bijzonder momentje.
Ik neem mijn camera wel mee, kun je die gebruiken. Dat zou wel super zijn!
Denk je dat het een bezwaar is dat ik Nozem ook mee neem? Misschien wil die ook wel even.
meenemen kan altijd, dan zien we daar wel even wat lukt en wat niet lukt joh.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

danifa schreef:nou ik heb mijn hollandse herder gekozen voor de gg en de behendigheid, maar nu er hier in de buurt een cursus schapen drijven wordt gegeven, heb ik ons opgegeven.
Nu 1 les gehad en ze vind het geweldig.

En ik zou willen dat het maar 25 euro voor een les was. Maar de instructeur komt met schapen hierheen om de les te kunnen geven, dus ik begrijp prima dat het duurder is dan gewoon een les.
Denk dat je met een HH niet te snel met het drijven moet beginnen. Er zijn veel mensen die bij een drijvende schaapsherder zijn begonnen en daarna heel erg moeilijk op het hoeden gezet kunnen worden. Eerlijk is eerlijk, drijven vinden ze het einde maar zolang die grens niet ontzettend leuk, fantastisch enz gemaakt is in het begin al zal het echt hoedwerk lastig worden.
Tamara/Bayko schreef:
ranetje schreef:
** Angela ** schreef:Heb een hondenschool redelijk in de buurt gevonden die schapendrijven en waar je ook met een herder terrecht kan .
Maar €25 per les of 10 lessen voor €150 vind ik toch wel een beetje te hoor :80:
Hoezo?
Ik betaal bij goede trainingen 165 tot 200 euro voor 10 lessen.
Dan ben ik ook wel een uurtje of 3 per keer aan de slag.
Kleine groepen, niet privé dus.
Bij een beginnende drijver (ik neem aan dat voor de hoeders hetzelfde geldt) heb je het eerder over een minuutje of tien per les. Dan vind ik 25 euro per keer ook best prijzig. Maar ik heb makkelijk praten, voor border collies zijn er wat meer goede adresjes te vinden.

Met Cyntha, border collie dus, ben ik vanwege haar fysieke gesteldheid nooit gaan schapendrijven. Als haar lijfje wat beter in elkaar had gezeten, was schapendrijven zeker aan bod gekomen. Met Bayko deed ik het wel, maar puur recreatief. Ik beschik niet over de juiste middelen om zelf schapen te kunnen houden.
Idd, voor borders is het "veel" makkelijker.
Ik heb eigenlijk meteen een half uur kunnen trainen met Laicka, en nu als we de tijd hebben en ze heeft een goede dag kunnen we een uur druk leggen op haar. Denk dat het per hond verschillend is.
janinca2002 schreef:je kunt altijd nog prive lessen gaan volgen bij Jan laura :schrik:
Dat zal vast feest worden hoewel ik Jan nou niet echt bij schapen zie staan maar wie weet verbaast hij me nog een keer. Zo goed ken ik hem niet dus tijd zal het leren
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”