Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Volgend jaar meer van huis, tweede hond erbij?
Moderator: moderatorteam
- linda-bakker
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Suus is een berner sennen en Tjibbe is een Friese Stabij..
- Aantal honden: 2
Volgend jaar meer van huis, tweede hond erbij?
Hoi, vorige maand hebben we door ziekte onze hond Noor in moeten laten slapen. Noor is zeven geworden, Suus is nu ruim 1 jaar en is nu dus nog alleen. We merken eigenlijk niet echt dat ze een maatje mist. Maar nu ga ik in sept 2013 aan een opleiding beginnen, betekent 1 dag school en 24 uur werken. Dit is in onregelmatige diensten dus Suus zal niet al die uren alleen zijn. Ik werk in de zorg dus ook veel weekenden en avonden als de rest van het gezin thuis is. Nu hoor en lees ik vaak dat vaak voor de hond een maatje wordt gezocht! Is het echt zo dat honden iets aan elkaar hebben als ze alleen thuis zijn? Op zich kan Suus wel alleen zijn, ze vindt het niet leuk. Staat wel bij de vensterbank ons uit te zwaaien en vaak ook weer op te wachten. Als er een grote kans is dat het alleen zijn minder erg is met een andere hond dan wil ik dat wel overwegen! ( zit sowieso al in twijfel sinds Noortje dood is haha, vind 2 honden denk gewoon leuker, al is het alleen met Suus ook wel heerlijk rustig) Wat vinden jullie?
Lieve groetjes Linda en een poot van Suus en Tjibbe..
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Re: Volgend jaar meer van huis, tweede hond erbij?
Persoonlijk ben ik van mening dat je nooit een andere hond voor de eerste hond moet nemen. Als ze het zelf wel prima vindt en je op dit moment veel voordelen aan één hond ziet, zou ik er geen tweede hond bij nemen.
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
ten eerste moet je denk ik wel zelf een tweede hond willen. dus voor jezelf. ( er gaat toch tijd en aandacht in zitten, en dat moet je wel willen).
maar wat ik hier wel zo ervaar, met twee honden, is dat ik ze makkelijker alleen thuis laat, omdat ze eigenlijk dus niet alleen zijn, maar met zijn tweeen.
ik denk toch wel dat hun dat ook wel zo ervaren. de gezelschap van een andere hond, vinden ze hier denk ik best wel aangenaam.
ook al slapen ze alleen maar, met zijn tweeen slapen is toch gezelliger, denk ik
maar misschien is dat uit menselijk oogpunt gezien.
maar wat ik hier wel zo ervaar, met twee honden, is dat ik ze makkelijker alleen thuis laat, omdat ze eigenlijk dus niet alleen zijn, maar met zijn tweeen.
ik denk toch wel dat hun dat ook wel zo ervaren. de gezelschap van een andere hond, vinden ze hier denk ik best wel aangenaam.
ook al slapen ze alleen maar, met zijn tweeen slapen is toch gezelliger, denk ik
- linda-bakker
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Suus is een berner sennen en Tjibbe is een Friese Stabij..
Ik zie het zelf wel echt zitten, 2 honden, hebben we eigenlijk altijd gehad. Aan de andere kant is het nu na jaren weer rustig in huis, maar komt omdat vorige hond probleemhondje was...Dus de rust met 1 hond is zo prettig maar goed, dat kan natuurlijk ook met 2 stabiele honden! Mijn man ziet het nog niet zitten, ik denk dat als we het willen dan juist nu, nu heb ik nog alle tijd om cursussen enz te doen, alle tijd om te leren om alleen te zijn...Nu eerst mijn man overtuigen en dan eens rustig ga bedenken welk ras leuk is bij onze berner! ;o)
Lieve groetjes Linda en een poot van Suus en Tjibbe..
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Ik had laatst een logeerhond. En ik vond dat reuze gezellig!
Die 2 zijn dikke maatjes!
Maar.. Sem luisterde minder goed, zijn concentratie was erg gericht op de andere hond.
Ik kon het wel hendelen, en zorgde er voor dat hij wel luisterde.
Maar kost toch allemaal energie.
Het leek echt alsof je 2 drukke kinderen in huis had, je moet er op letten, corrigeren, vermaken, plaats sturen enz.
Dit heeft me doen besluiten dat ik het op 1 hond hou, die is dan op mij gericht.
Vind ik veel fijner.
Ik hou het op een logeerhond erbij.
Die 2 zijn dikke maatjes!
Maar.. Sem luisterde minder goed, zijn concentratie was erg gericht op de andere hond.
Ik kon het wel hendelen, en zorgde er voor dat hij wel luisterde.
Maar kost toch allemaal energie.
Het leek echt alsof je 2 drukke kinderen in huis had, je moet er op letten, corrigeren, vermaken, plaats sturen enz.
Dit heeft me doen besluiten dat ik het op 1 hond hou, die is dan op mij gericht.
Vind ik veel fijner.
Ik hou het op een logeerhond erbij.
-
Hamster-007
- Actief
- Mijn ras(sen): Maltezer x Terriër
Klikootje - Aantal honden: 2
Wat ik bij mijn honden merk, en ook bij de oudste hond van mijn moeder, is dat het voor hen niet zo hoeft, een nieuwe "indringer" erbij.
Dit is ook de hoofdreden waarom ik niet aan een tweede hond begin zolang Rakkert nog meedoet
.
Dit is ook de hoofdreden waarom ik niet aan een tweede hond begin zolang Rakkert nog meedoet
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Nou ik merk dat wel maar interpreteer dat iets anders. 'Vreemde' hond hoeft er niet meerbij. Vorig jaar een langdurende opvanger gehad en ik bemerkte wel de band die ze opbouwde. Maar alle oppashonden die komen, ja daarvan merk ik dat het voor Kay niet meer hoefd. En ja hij krijgt er wel een vriendin bij. Ik vind twee honden leuk, je laat ze toch wel wat fijner achter als je vertrekt, maar dat is voor mij persoonlijk, maar vind de interactie tussen de honden ook mooi. En ach ik heb nog een hond over haha, dus waar ik met 1 loop kan ik ook met twee lopenHamster-007 schreef:Wat ik bij mijn honden merk, en ook bij de oudste hond van mijn moeder, is dat het voor hen niet zo hoeft, een nieuwe "indringer" erbij.
Dit is ook de hoofdreden waarom ik niet aan een tweede hond begin zolang Rakkert nog meedoet.

- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
De hond van mijn ouders voelt zich echt niet minder 'alleen' met Frenk naast zich. Voor hem tellen alleen mensen. Frenk vind het nooit erg om alleen te zijn, mits niet de hele dag.

-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
- Aantal honden: 3
ik zou zelf wachten tot je het zelf wat rustiger krijgt. straks heb je je opleiding, je werk en een nieuwe hond.
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
- Aantal honden: 3
ik zou zelf wachten tot je het zelf wat rustiger krijgt. straks heb je je opleiding, je werk en een nieuwe hond.

[/url]