Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dog lover's gold andere samenstelling?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Prul
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen (2021) en Franse Bulldog (2015). Trouwens gek op heel veel andere rassen en zogenaamde bastaardjes.
Aantal honden: 2

dog lover's gold andere samenstelling?

Ongelezen bericht door Prul »

Sinds anderhalf jaar gebruik in naar volle tevredenheid dog lover's gold voor mijn honden. Dat zijn een bejaarde labrador van 12 jaar, een franse bulldog van 5 jaar en een berner sennen van anderhalf.
Ik heb onlangs weer 4 zakken gekocht en het valt me op dat het lijkt of de brok veranderd is. Ik weeg de brokken altijd af maar schep ze uit mijn voerton met een maatbeker en het blijkt dat de brokken zwaarder geworden zijn, 250 gram past in één keer in de maatbeker die ik gebruik en voorheen niet. De brok ruikt anders dan voorheen, voelt iets massiever en minder luchtig aan, iets vettiger ook.
De honden eten nog even snel hun bak leeg maar ik vraag me af of de samenstelling gewijzigd is?
Ik heb gewoon de originele formule, en niet de nieuwe passion-varianten.

Herkent iemand dit? Ik heb al een mailtje naar de klantenservice gestuurd maar ik wil graag weten of meer mensen iets gemerkt hebben van een verandering?
“Je zult nooit nieuwe continenten ontdekken, als je niet de moed hebt de bekende kust uit het oog te verliezen.”
dogo4ever
Zeer actief

Re: dog lover's gold andere samenstelling?

Ongelezen bericht door dogo4ever »

De brok was in mijn beleving eerst iets groter en luchtiger en daarna kleiner en inderdaad vettiger. En nu heb ik weer een zak die lijkt op de brok van voorheen. Ik heb er eerlijk gezegd niets mee gedaan verder.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Op 8 november heb ik een nieuwe grote zak gekregen, ik zie geen verschil en de honden zijn er gek op.
Het ruikt juist super ivhm andere brokken :ok:
Prul
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen (2021) en Franse Bulldog (2015). Trouwens gek op heel veel andere rassen en zogenaamde bastaardjes.

Lillith schreef:Op 8 november heb ik een nieuwe grote zak gekregen, ik zie geen verschil en de honden zijn er gek op.
Het ruikt juist super ivhm andere brokken :ok:
Ik vind de geur van deze dus minder super dan ik gewend ben. Ik vergelijk de geur niet met andere brokken maar met dezelfde brokken! Ik heb zekerheidshalve het chargenummer vermeld in mijn mailtje naar de klantenservice. Ik heb de andere 3 zakken niet geopend om te kijken of het met die hetzelfde is of juist zoals ik gewend was.
Ik zal tzt het antwoord van de fabrikant hier plaatsen.
“Je zult nooit nieuwe continenten ontdekken, als je niet de moed hebt de bekende kust uit het oog te verliezen.”
Limar
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Nova scotia duck tolling retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Limar »

Merk je ook verandering aan de ontlasting. Inmiddels al een reactie van DLG gekregen?
Terre
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner sennen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Terre »

Klopt, de brok weegt ook zwaarder nu dan voorheen.
Verder zie ik qua ontlasting geen verschil.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Voor mij is het pas mijn 2e zak :U: ...ze doen het er erg goed op en krijgen een minimale portie.
Ze waren wat jeukerig, schilferig. S'avonds Smuldier :19:
Prul
Zeer actief

Vandaag reactie gehad van DLG:
"Beste.......,

Bedankt voor uw email.

Wij werken niet met kleur-, geur- en smaakstoffen waardoor de verschillende partijen meestal niet allemaal precies hetzelfde zijn.
Dit is sterk afhankelijk van de grondstoffen, vooral door het kippenvlees en zalmolie kan een brok iets lichter of donkerder zijn. Wij hebben voorheen vaker donker partijen gehad. Omdat er alleen natuurlijke ingrediënten in het voer verwerkt zijn kan iedere partij iets verschillen, de samenstelling is echter niet gewijzigd.

De maat was de huidige brok is inderdaad een slag groter. Omdat er veel vraag naar een iets grotere brok was hebben wij de brok iets groter laten maken, hier hebben wij tot nu toe al veel positieve reacties op gekregen.
Wij raden u, zoals u gelukkig al doet, altijd aan de brokken te wegen voor de maaltijd, zo weet u precies hoeveel u voert.
Wat wij ook hebben gemerkt is dat de brokken een stuk compacter en daardoor zwaarder zijn uitgevallen.

Met vriendelijke groeten,
...., DLG

Nou, naar tevredenheid beantwoord, ik hoef me geen zorgen te maken :D
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”