Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

..beetje dom

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

..beetje dom

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

kom ik het dorp binnen rijden, loopt er midden op de weg een klein wit Malthesertje. Aan de ene kant van de weg is een partycentrum waar het ontzettend druk is, de parkeerplek staat helemaal vol. Aan de andere kant een oude boerderij waar een behoorlijk waakse Herder woont. Auto's rijden er omheen, bus toetert en het beestje weet niet wat te doen. Dus ik de auto aan de kant gezet en het hondje opgepakt voordat het de oprit naar de boerderij toeloopt...ik schrok me dood want die Herder is niet zo'n lieverdje :evil:
Ik het partycentrum in met hondje in mijn armen en er is inderdaad een receptie met bandje. Hier en daar gevraagd of iemand het hondje kent, want het zal wel uit de auto zijn ontsnapt. Het was zo'n takkeherrie dus ik naar het bandje of ze even wilden omroepen of iemand het hondje herkent. Ik in het midden van de zaal het hondje showen :8): maar geen reactie. Ik weer naar buiten en zag toen de garagehouder van een huis terug aan komen lopen. Volgens hem hebben de eigenaren van die boerderij ook zo'n hondje en inderdaad het dier hoorde gewoon bij die Herder :oeps: :oeps:

Toch maar even gemeld dat hun hondje midden op de staat liep, maar dat liep hij wel vaker....
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Re: ..beetje dom

Ongelezen bericht door tekkel »

Nou, ga daar dan maar staan posten, voor als hij de volgende keer weer een straatje-om gaat :mrgreen:
Wat een debielen :piew:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Oh zó herkenbaar!

Ik heb dat laatst ook gehad, zo'n klein nat koud murmeltje (maltesertje)
Natuurlijk zónder halsband of wat dan ook. :L:

Overal aangebeld en dan na een half uur in de regen eindelijk het goede huis gevonden en dan zegt de eigenaar:
'Laat maar lopen hoor, die mag pas na half 8 naar binnen. Dan krijgt ie eten en dat weet ie best'

Ik zei: ja maar hij heeft het ijskoud, loopt daar gewoon de weg over meneer
Meneer: Ja, dat is ie wel gewend. Maar ik ga weer verder want ik heb het druk.

En dat beteuterde beestje daar achter moeten laten. :boos:
Cyla
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Ambull

Ongelezen bericht door Cyla »

moniek&bo schreef:Oh zó herkenbaar!

Overal aangebeld en dan na een half uur in de regen eindelijk het goede huis gevonden en dan zegt de eigenaar:
'Laat maar lopen hoor, die mag pas na half 8 naar binnen. Dan krijgt ie eten en dat weet ie best'

Och jeetje ik weet niet of ik me zou kunnen bedwingen het beestje gewoon mee te nemen :mrgreen: dat bedenk je toch niet :vaag:
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

moniek&bo schreef:Oh zó herkenbaar!

Ocherm, nou die had ik naar het asiel gebracht met info, zo'n krummel kun je toch niet aan zijn lot over laten :ugh:(merendeels ook voor de bazen bedoelt hoor, die verdienen het niet om een dier te hebben.)
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Nja ik kan dat beestje toch moeilijk weer meenemen van het terrein van de eigenaar?
Dat is toch stelen? :scratch:

Als ik hem nu nóg eens op straat zie breng ik hem zonder pardon naar het asiel, dat wel!
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

...ik vond het eigenlijk vooral een beetje dom van mezelf omdat dat dier naar die boerderij wilde gaan, maar ik het oppakte en ermee ging leuren...hij wilde gewoon naar huus :oeps: :oeps:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Cookie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Hussel en teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Cookie »

In mijn vorige buurt ook, een man met een maltezer, hij woonde praktisch aan het gras, maar naast het gras is er een drukke doorgaande weg waar mensen 50 mogen.
Hij liet hem altijd los lopen... en blijf hij in z'n tuintje zitten, moeder van me vriendin had al een x gezegt joh hij loopt achter me aan, straks word hij overreden.. nee dat zou niet gebeuren..

Ik reed op het fietspad met mijn snorscooter, vol in de remmen, beest dook bijna onder me wielen om naar me te staan blaffen... weer zei die man niks...van ja haha sorry of zo?

Nou fijn, en wat hoorde ik later, beestje van 1,5 jaar was doodgereden op de weg..... ja is sneu, maar eigenlijk wel eigen schuld.. genoeg mensen die hem gewaarschuwd hebben, nu heeft hij een nieuw maltezer, maar gelukkig laat hij die aan de lijn uit en nooit meer los..
Kipper
Zeer actief
Mijn ras(sen): dwerg-pincher, australian cattle-dog, border collie x australian cattle-dog en een mechelse herder
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Kipper »

Mijn vriendin heeft eens een dag rondgereden met een jack-russel gevonden op de weg, niemand wist waar hij vandaan kwam, uiteindelijk naar het asiel gebracht.
Daar is hij na een paar dagen opgehaald door de baasjes, toen ze er later achterkwam wie dat waren en vertelde dat zij diegene was die het hondje naar het asiel had gebracht waren ze best pissig, want ze moesten betalen om hem op te halen(was ondertussen geent)of ze dat nooit meer wilde doen!
Sommige mensen??
Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »

Ingrid48 schreef:...ik vond het eigenlijk vooral een beetje dom van mezelf omdat dat dier naar die boerderij wilde gaan, maar ik het oppakte en ermee ging leuren...hij wilde gewoon naar huus :oeps: :oeps:
Ik vind het vooral lief dat je het hondje wilde helpen, jij ken het toch niet weten dat er idioten zijn die zo'n kleine kruimel gewoon maar laten lopen :wink:
Bmamavan2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradormix

Ongelezen bericht door Bmamavan2 »

Heb dat ooit gehad met een beagle. Ik fietste met mijn hond terug van cursus toe er opeens een loslopende beagle opdook. Ik dacht eerst die blijft wel achter als ik verder fiets, maar nee hoor. Hij bleef vrolijk meelopen en fietsen werd onmogelijk. Dus de hele weg terug, overal gevraagd maar niemand kende hem. terug naar de club maar daar was iedereen naar huis. Nog eens rondgefietst maar niks. Toen dieranambulance maar gebeld. Toen die aankwamen kwamen ook net de eigenaren aangereden. Ze woonden net in het ene huis waar niet open werd gedaan......Waarschuweing gehad van de dierenambulance en ik heb nog ff met ze gesproken (hij was schijnbaar ergens uit hun omheinde tuin ontsnapt), ze baalden ook dat ik de dierenambulance al had gebeld want hij ontsnapte vaker. Ja, dat kan ik toch niet ruiken? Voor hetzelfde geld is hij uit een auto gegooid?

Hier in de buurt woont ook een hond die vaak ontsnapt (als een van de kinderen niet oplet). Mensen uit de buurt brengen hem vaak terug of zetten hem gewoon terug in de tuin. Laatst is hij dus wel opgehaald door de dierenambulance. Ze mochten hem bij het asiel weer ophalen. Hopelijk leren ze er wat van.

Lief dat je dat hondje wilde helpen, jammer dat de baasjes niet meewerkten :-(. Maar zie dit wel vaker bij huizen/boerderijen buitenaf. Daar scharrelen de honden gewoon wat op en rond het erf, geen drukte om maken denken ze dan. Tsja niet ieders keus gelukkig.
Afbeelding
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara

Ongelezen bericht door Jacq »

ik rij de hele dag rond met met uitlaatbus en kom regelmatig honden tegen die los ergens lopen.
ook op straat of alleen in een berm. laatst nog weer een westie midden op straat.
hij was gewoon blij toen ik hem meenam in mijn bus.
aangebeld bij huizen in de buurt, ja eindelijk het juiste huis gevonden.
oh ja hoor, hij loopt altijd buiten. pfff....
ook op straat meneer? lekker dan.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik hoor veel van zulke verhalen. Van mensen die hard en onverschillig zijn en tóch een hond willen. Kutvolk!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”