Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"Gedoe" na puppyentingen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 3
Contacteer:

"Gedoe" na puppyentingen

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Ik word gelukkig goed door de puppybaasjes op de hoogte gehouden en nu krijg ik diverse berichten dat meerdere pups reageren op de 2de puppyenting. 2 pups hebben een bult gekregen na het enten, en 2 andere pups enkele dagen diarree waarvan 1 zelfs een darmontsteking.
Onze Pippa heeft een bult gekregen op de plek van enting.
Zijn dit allemaal allergische reacties, en is er nog iets aan te doen qua advies voor de 3de puppyenting?
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Re: "Gedoe" na puppyentingen

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Ik zou navragen met welke vloeistof ze geent zijn ( merk). Onze fokker waarschuwde ons toen ook om een bepaald merk niet te gebruiken vanwege allergische reacties bij andere pups uit hetzelfde nest.
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
**Nancy**
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie's

Ongelezen bericht door **Nancy** »

Onze Senna kreeg een ernstige reactie na de enting van kennelhoest(was toen verplicht op de club waar we toen nog trainde)
We waren net thuis,de enting zat er een goeie 15 minuten in.
Ze begon te trillen,zwalkte op haar pootjes,hoge koorts,en kon alleen maar liggen.
Meteen terug naar de DA,die gaf haar een spuitje om de werking van de enting tegen te gaan/op te lossen.

We moesten met Senna blijven tot de verschijnselen weggezakt waren.
Dat duurde zo'n klein half uurtje,en toen was het gelukkig weer de gekke vertrouwde Senna weer.

De kennelhoest enting krijgen ze zeker nooit meer !
Was ook het advies van de DA,ongeacht wel merk het was.Nooit meer laten zetten.
Afbeelding
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Penny reageerde ook heel heftig op de tweede enting. Gillen als je haar aanraakte, keiharde buik. Ik schrok me rot en zat 's avonds laat nog bij de dierenarts, met zo'n hummel neem ik geen risico. De derde enting heeft ze nergens meer last van gehad.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Nanna schreef:Gewoon geen puppy entingen meer laten geven :ok: Dure onzin.
Met drie maanden een cocktail en dan is het wel klaar.
idd, eigen honden hier worden in het nest geent & da met 12 weken nog een cocktail & that's it....
Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Hm, maar die 6 weken enting is die voldoende dan om tot 12 weken beschermt te zijn tegen ellende? En krijg je dan geen problemen met toelating op de pupcursus?
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik zou in ieder geval willen weten met welk merk de pups zijn geënt, is dat in alle gevallen hetzelfde merk? Zo hebben wij met Tollers de ervaring dat ze vaak heftige reacties krijgen op de entingen van Vanguard. Dat zeg ik dus altijd tegen de DA en bij Coda staat het voor op het boekje. Ook houden we rekening met ontwormen: nooit in dezelfde week als de enting. En rabies enten gaat nooit tegelijk met een andere enting.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

mijn pups heb ik tegen de 8 weken hun puppy DP gegeven. Je mag nu eenmaal geen ongevaccineerde pups verkopen. Drie weken later zijn ze allemaal naar de dierenarts gegaan met een briefje van mij erbij dat een weil- en een kennelhoestvaccinatie voor mij niet hoeven en dus graag alleen een DHP voor de stippen.

Wat er precies gespoten is weet ik eerlijk gezegd niet (het is beter voor mij om niet altijd álles te weten), maar ze zijn geen van 3-en ziek geweest. De twee die hier nog zijn heb ik na die puppy-DP niets meer laten vaccineren.... (ja, ze liepen op de Winner, twee dagen lang)
crutz
Zeer actief
Contacteer:

"Gedoe" na puppyentingen

Rosita Compagner schreef:mijn pups heb ik tegen de 8 weken hun puppy DP gegeven. Je mag nu eenmaal geen ongevaccineerde pups verkopen. Drie weken later zijn ze allemaal naar de dierenarts gegaan met een briefje van mij erbij dat een weil- en een kennelhoestvaccinatie voor mij niet hoeven en dus graag alleen een DHP voor de stippen.

Wat er precies gespoten is weet ik eerlijk gezegd niet (het is beter voor mij om niet altijd álles te weten), maar ze zijn geen van 3-en ziek geweest. De twee die hier nog zijn heb ik na die puppy-DP niets meer laten vaccineren.... (ja, ze liepen op de Winner, twee dagen lang)
Jij mocht wel binnen met niet volledig gevaccineerde pups :boos: :boos: :boos:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

"Gedoe" na puppyentingen

Jay1978 schreef:Hm, maar die 6 weken enting is die voldoende dan om tot 12 weken beschermt te zijn tegen ellende? En krijg je dan geen problemen met toelating op de pupcursus?
Tuurlijk is dat genoeg. Vt jaar Inno laten titeren op z'n DP enting & dat was ru voldoende. ;-)

In Finland bv worden pups niet ingeënt verkocht. Protocol daar is pas met 12 weken.
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

In nederland entte ik mijn newf-puppen ook altijd met de puppy-enting op 6 en 9 weken (ging er van in op 5,5 week en 8,5 week zodat ze 2x geent waren als ze uitvloegen) maar nu gaat er een gewone enting in op 8 weken en de volgende op 12 weken en het is klaar voor het komende jaar !
Sandra
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Re:

crutz schreef:Jij mocht wel binnen met niet volledig gevaccineerde pups :boos: :boos: :boos:
ehm, ik heb dat niet overlegd :engel: :U: :cool2:
Telgter Toller
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tollers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Telgter Toller »

Maeve schreef:Ik zou in ieder geval willen weten met welk merk de pups zijn geënt, is dat in alle gevallen hetzelfde merk? Zo hebben wij met Tollers de ervaring dat ze vaak heftige reacties krijgen op de entingen van Vanguard. Dat zeg ik dus altijd tegen de DA en bij Coda staat het voor op het boekje. Ook houden we rekening met ontwormen: nooit in dezelfde week als de enting. En rabies enten gaat nooit tegelijk met een andere enting.
Mijn Gisée is één van de Tollers die zeer heftig reageerde op een enting met Vanguard 7, toen ze 3 maanden was. Ze kreeg binnen 5 minuten een anafylactische shock. Gelukkig was ik nog op de praktijk toen het misging en door adequaat handelen van de DA heeft ze het overleefd, maar dat had ook heel anders af kunnen lopen.
Groetjes,
Mariëtte

Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Re: Re:

Rosita Compagner schreef:
crutz schreef:Jij mocht wel binnen met niet volledig gevaccineerde pups :boos: :boos: :boos:

wij ook niet, stond een of ander zeikwijf van Cyno te blaten....
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:

ik trof een wat dommere man van de RAI zelf. Was ook wat later he, dat zal gescheeld hebben. En ik had een standhouderskaart, dat leek ook wel indrukwekkend, maar jullie hebben de Salukiman in de auto moeten leggen?
crutz
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:

ik trof een wat dommere man van de RAI zelf. Was ook wat later he, dat zal gescheeld hebben. En ik had een standhouderskaart, dat leek ook wel indrukwekkend, maar jullie hebben de Salukiman in de auto moeten leggen?
yup, want er was parvo bij deelnemers, dus ja, hij kon mss wel eens ziek worden (die deelnemers dan niet binnen laten mss???)

& ze zei t niet voor onze bescherming, maar voor bescherming van de pup....

kregen ook eigenlijk ons geld niet terug, maar uiteindelijk toch wel, wel enkel van Prince, dus niet onze kaartjes,
hem netjes in de auto gelegd (mocht niet, ze zou de DB sturen, toen zei Frank "moet je doen, dan bel ik de politie, je weet niet eens hoe de auto ingericht is") met de ventilator aan & zelf binnen gegaan....hij vond t alleen wat koud in de auto....
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re:

Ongelezen bericht door Elvira »

crutz schreef:
Jay1978 schreef:Hm, maar die 6 weken enting is die voldoende dan om tot 12 weken beschermt te zijn tegen ellende? En krijg je dan geen problemen met toelating op de pupcursus?
Tuurlijk is dat genoeg. Vt jaar Inno laten titeren op z'n DP enting & dat was ru voldoende. ;-)

In Finland bv worden pups niet ingeënt verkocht. Protocol daar is pas met 12 weken.
In Engeland idem, kreeg mijn pup niet ingeënt mee met het advies om met 10 weken te enten.
Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ik heb Cissy ( puppyenting idd ook met 6 weken bij de fokker) pas met 16 weken geent tegen parvo, hepatitus en hondenziekte. Ze is nu 16 maanden en ze is niet ziek geweest.
Rabies met 6 maanden.

Straks titer bepalen hoe het er voor staat.
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

ik was rio ook haast kwijt na zijn 2de enting, ook ik was gelukkig nog op de praktijk :wink:
3de enting + 1 jaar heeft hij nog gehad, daarna niks meer.
mij werd verteld dat ze vaak op de 2de enting reageren daarna niet meer, bij rio was dat ook zo, maar ik ben nou eenmaal niet gek van entingen dus mijn honden krijgen ze niet meer na hun eerste jaar. en de 1ste krijgen ze op 6 weken (bij de fokker), 2de met 12 weken en 3de met 16 weken, maar hoe ik het nu zou doen :19:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
hellow41
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door hellow41 »

bij ons heeft ie van geen enkele enting (tot nu toe) last gehad (is nu 15 maanden)
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”