Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nieuwe huisdiertjes: roborovski's! (Foto-update p.7!)

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Ilupa

Nieuwe huisdiertjes: roborovski's! (Foto-update p.7!)

Ongelezen bericht door Ilupa »

Omdat ik mijn gerbils groter heb gehuistvest, stond hun oude 60cm terrarium al een paar weken leeg.
Ik wilde al heel lang een koppeltje Roborovski-dwerghamstertjes hebben om een nestje of 2 mee te fokken, maar kon ze hier in de omgeving niet zo gauw vinden. Tot ik dus eergisteren naar een grote dierenspeciaalzaak in een naburige stad ging en daar een pracht van een wijfje vond. De volgende dag nog even langs mijn normale dierenspeciaalzaak gegaan en hoera! Uitzonderlijk hadden ze precies 1 mannetjes-roborovski binnen en wel nog in de relatief zeldzame gevlekte kleurvariant! Eureka! :cheer:
De introductie verliep prima, ze waren meteen dol op elkaar.

Hier zijn ze :I: (met wit kopje is de man):
Afbeelding

In de introbak:
Afbeelding
Meteen raak... :80:
Afbeelding

Hun verblijf:
Afbeelding

De kleintjes die hieruit komen gaan allemaal wildkleur zijn (zoals het wijfje). Spannend afwachten. Deze hamsters kweken niet altijd zo gemakkelijk, dus ik ben benieuwd of het wat wordt... De "dekking" op de foto was zeker geen geslaagde, maar meer een poging tot. Het wijfje wordt pas vruchtbaar als bepaalde prikkels zoals temperatuur en lichthoeveelheid precies goed zitten.
Laatst gewijzigd door Ilupa op 29 mei 2013 21:00, 5 keer totaal gewijzigd.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Nieuwe huisdiertjes formaat ping-pongbal!

Ongelezen bericht door Laura84 »

als ik ooit aan hamsters begin dan is dit iig het soort wat ik zou willen hebben, ze zijn zo zachtaardig. Succes met de fok!
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Wat zijn ze leuk! Vooral dat wijfje kijkt schattig uit haar kleine kraaloogjes. Ik ken ze niet trouwens. Succes!!
RIP Cena :roos:
    Poffertje
    Actief
    Mijn ras(sen): Boerenfox

Ongelezen bericht door Poffertje »

Wat een schatjes :I: Wij hebben weleens een nestje goudhamsters gehad, zo leuk die kleine dingetjes.
    Afbeelding
    dagmar88
    Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:denken: Weet je wel zeker dat ze geen familie zijn?
    Ilupa

dagmar88 schreef::denken: Weet je wel zeker dat ze geen familie zijn?
    Nou, ze komen van dierenspeciaalzaken uit verschillende steden en hebben verschillende leeftijden. (Mannetje is kleiner.) Zou al moeten lukken dacht ik zo. Maar het is helaas niet na te gaan.

Ik weet dat ik ze bij een fokker had moeten halen. Maar ik vind er geen in mijn omgeving. :ugh: En om daarvoor nou 2 uur in de auto te gaan zitten vind ik nog minder verantwoord dan met deze exemplaren fokken. :19:
    Poffertje
    Actief
    Mijn ras(sen): Boerenfox

Ongelezen bericht door Poffertje »

Bestaan er hamsters met stamboom dan?
    Afbeelding
    dagmar88
    Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ilupa schreef:
    Nou, ze komen van dierenspeciaalzaken uit verschillende steden en hebben verschillende leeftijden. (Mannetje is kleiner.) Zou al moeten lukken dacht ik zo. Maar het is helaas niet na te gaan.

Ik weet dat ik ze bij een fokker had moeten halen. Maar ik vind er geen in mijn omgeving. :ugh: En om daarvoor nou 2 uur in de auto te gaan zitten vind ik nog minder verantwoord dan met deze exemplaren fokken. :19:

:ok:

Wel jammer.
    Heb met m'n werk mee gemaakt hoe het met beestjes fokken/vervoeren in elkaar steekt.
    Gewoon een groothandel/leverancier die met een vrachtwagen in weer en wind het hele land van konijnen, cavia's, muizen, ratten, hamsters etc. voorziet.
    Beestjes zijn vaak ongezond door inteelt en slechte leefomstandigheden...
    Ik hoop dat deze er wat dat betreft beter aan toe zijn.
    Ilupa

De omstandigheden hier vallen in ieder geval wel goed mee dacht ik zo. :) Moet wel nog eens creatief aan het werk gaan om een platform bij te bouwen voor wat meer "bewoonbare oppervlakte" in het terrarium en het duo van een loopwieltje voorzien.

Idd jammer dat er geen fokker in de buurt zit... Ik heb de indruk dat ze in dierenspeciaalzaken zelfs duurder zijn dan met stamboom.
    SannePP
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
    Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Ilupa schreef:De omstandigheden hier vallen in ieder geval wel goed mee dacht ik zo. :) Moet wel nog eens creatief aan het werk gaan om een platform bij te bouwen voor wat meer "bewoonbare oppervlakte" in het terrarium en het duo van een loopwieltje voorzien.

Idd jammer dat er geen fokker in de buurt zit... Ik heb de indruk dat ze in dierenspeciaalzaken zelfs duurder zijn dan met stamboom.
    Kijk! Zo'n wieltje kun je in je kooi kwijt!
    Afbeelding
    En misschien creatief wat klimmogelijkheden en verdiepingen maken?
    RIP Cena :roos:
      Ilupa

Dipsy20 schreef:Wat een lieve hamsters zeg
      Kan je meer over deze soort vertellen
      Ben zelf ook op zoek naar een hamstertje voor ons gezinnetje
      Maar heb vroeger dwerghamster gehad maar was een ontzettende bijterd
      We zijn op zoek naar een lievere exemplaar
      Die van jou zien er echt lief uit mooie kleuren
      Voor het mannetje is prachtig
      Gr.
      Deze hamstertjes hebben een aantal voordelen:
      Ze zijn relatief sociaal naar elkaar toe en kunnen ook in paartjes van hetzelfde geslacht worden gehouden.
      Ze zijn de kleinste hamstersoort ter wereld en hebben dus voldoende aan een relatief klein onderkomen, maar persoonlijk vind ik mijn verblijf wel echt het minimum voor zulke actieve diertjes.
      Ze zijn zeer actief en een plezier om gade te slaan. Kijk maar.
      Ze bijten werkelijk NOOIT, maar daar staat tegenover dat ze ook niet vast te houden zijn. Het zijn echte kijk-diertjes. Ze zijn wátervlug, piepklein en hyperkinetisch. Ze hebben ook geen hoogtevrees en donderen overal af. :blauwoog: (Ik denk niet dat het erg verstandige dieren zijn, zéker niet als je vergelijkt met muizen, ratten en gerbils. :hmmm: ) Toen de winkelbediende van de dierenspeciaalzaak het geslacht nakeek van het mannetje glipte hij tot haar grote ontzetting bijna meteen uit haar hand en kletterde op de grond. :oohja: Het zijn zulke pluimgewichtjes dat ze gelukkig zacht neerkomen.
      Voor verdere info moet je maar een keertje googlen op roborovski dwerghamster. :ok:
      Ilupa

SannePP schreef:
      Ilupa schreef:De omstandigheden hier vallen in ieder geval wel goed mee dacht ik zo. :) Moet wel nog eens creatief aan het werk gaan om een platform bij te bouwen voor wat meer "bewoonbare oppervlakte" in het terrarium en het duo van een loopwieltje voorzien.

Kijk! Zo'n wieltje kun je in je kooi kwijt!
      Afbeelding
      En misschien creatief wat klimmogelijkheden en verdiepingen maken?
      It will snow on the hills of hell before I ever put that eyesore in my terrarium... :schrik: :mrgreen:
      Maar een wieltje komt er inderdaad zeker nog in! Een houten. :pffff:
      jacq1970
      Zeer actief
      Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

dagmar88 schreef:
      Ilupa schreef:

:ok:

Wel jammer.
      Heb met m'n werk mee gemaakt hoe het met beestjes fokken/vervoeren in elkaar steekt.
      Gewoon een groothandel/leverancier die met een vrachtwagen in weer en wind het hele land van konijnen, cavia's, muizen, ratten, hamsters etc. voorziet.
      Beestjes zijn vaak ongezond door inteelt en slechte leefomstandigheden...
      Ik hoop dat deze er wat dat betreft beter aan toe zijn.
      het is wat dat betreft net als met honden dus.. soort van broodfokken dus met de dierenwinkel als handelaar.... tja en als je dan voor een fokker 2 uur moet rijden is dat wel heel erg veel natuurlijk voor iets wat je heel graag wilt....
      Afbeelding
      Theraposa
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
      Contacteer:

Ongelezen bericht door Theraposa »

Leuke beestjes. Jammer dat je ze niet bij een goeie fokker weg hebt. Nu weet je niks over de achtergrond van deze hamsters en steun je de broodfok. Waarom moet je er perse mee fokken?
      Afbeelding
      Ilupa

Theraposa schreef:Leuke beestjes. Jammer dat je ze niet bij een goeie fokker weg hebt. Nu weet je niks over de achtergrond van deze hamsters en steun je de broodfok. Waarom moet je er perse mee fokken?
      Als ik 2 uur lang heen en 2 uur lang terug in de auto was gaan zitten naar een hamsterfokker steunde ik de ondergang van ons milieu... :wink:

Ik wil er mee fokken omdat ik dat een keertje leuk vind. :19: En een keertje kweken met hamsters is wel echt niet zo onverantwoord als kweken met honden of katten. Hier zitten hoegenaamd geen knaagdierenopvangcentra in de buurt en diegene die wel ergens in de opvang zitten hebben het niet zo slecht als een hond in een asiel. Mensen die bij mij een hamstertje halen gaan bovendien niet meer naar de dierenwinkel om de hoek.

De jongen (max 2 nesten) gaan allemaal naar serieus geïnteresseerde mensen en wat eventueel niet weg is blijft hier in een adequaat verblijf. Maar ik denk niet dat het vinden van een thuis een probleem zal zijn. Hier zijn namelijk totaal geen knaagdierenfokkers in de buurt (enkel van rusjes en zelfs dat is een half uur rijden). Toen ik een paar jaar geleden 2 nestjes heb gefokt met mijn gerbils heb ik 4 adoptie-kandidaten geweigerd wegens geen vertrouwen in de huisvesting die ze aanboden en niet minder dan 7 geïnteresseerden moeten teleurstellen omdat de (in totaal 14) jongen al gereserveerd waren. Komt dus echt wel in orde.
      Daniela
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Dwergteckel

Ongelezen bericht door Daniela »

Oh wat schattig zijn ze toch :I: Ik heb ze in het verleden ook gehad. Helaas lag er op een dag 1 van de 2 dood, waarschijnlijk door de ander. De overgebleven is niet veel later ook zomaar dood gegaan. Jammer, ze zijn niet heel oud geworden. Laat je ook foto's zien als er kleintjes zijn? Die zijn nog schattiger.
      Afbeelding
      Afbeelding
      Tineke.Happy
      geregistreerd lid
      Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel = het ras van mijn hond, maar ik ben echt fan van alle hondenrassen.

Ongelezen bericht door Tineke.Happy »

ooh wat een leuke beesies
      Ilupa

Daniela schreef:Oh wat schattig zijn ze toch :I: Ik heb ze in het verleden ook gehad. Helaas lag er op een dag 1 van de 2 dood, waarschijnlijk door de ander. De overgebleven is niet veel later ook zomaar dood gegaan. Jammer, ze zijn niet heel oud geworden. Laat je ook foto's zien als er kleintjes zijn? Die zijn nog schattiger.
      Ze worden inderdaad helaas niet oud.
      Wanneer er kleintjes zijn post ik zeker een paar foto's, maar voorlopig zie ik nog geen tekenen van zwangerschap... :hmmm:
      Spannend! Hopelijk wordt het wat. :D
      Barnsley
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Golden retrievers
      Aantal honden: 5
      Contacteer:

Ongelezen bericht door Barnsley »

Ik vind het ook wat jammer dat je ze gewoon uit de dierenwinkel hebt gehaald.
      Er zijn vast fokkers te vinden, die ook naar shows komen.
      Toen ik zelf nog cavia's fokte heb ik ook wel ees 3u enkele reis voor 1 cavia gereden.
      Als je wat wilt, dan moet je er wat voor over hebben.
      Sowieso de gedachte van de aanschaf vind ik al wat jammer.Gewoon om eens 1 of 2 nestjes mee te fokken.
      En daarna? Wat ga je met het mannetje doen?
      Afbeelding
      qadir
      Vaste gebruiker
      Mijn ras(sen): Afghaanse windhond

Ongelezen bericht door qadir »

Leuke hamstertjes :I:
      Altijd hamsters gehad, maar nu de tijd niet meer voor, maar als je ze zo weer ziet....smelt, smelt!!
      Qadir, zonder http://www.voordewindhond.eu waren we je nooit tegengekomen
      Afbeelding
      yodi
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Schattig!!!!!!!!!!!!!

:I:
      Afbeelding
      Minhie
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Wat schattig. Ik vind je hokkie wel wat leeg nog, wat klimspul erin vinden ze vast heel leuk :mrgreen:
      Ik heb ooit een syrische hamster gehad.. Hij is 3 jaar geworden.
      Afbeelding
      Barnsley
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Golden retrievers
      Aantal honden: 5
      Contacteer:

Ongelezen bericht door Barnsley »

Tara schreef:Wat een gezeur zeg, het zijn hamstertjes! Daar ga je toch geen twee uur voor ritten? :roll:
      Ja, ik weet het, ook hamstertjes hebben net zoveel recht op een goede verzorging en een leuk leven als ieder ander dier, maar je kunt ook overdrijven hoor.
      Ik heb mijn laatste cavia gewoon hier bij de dierenspeciaalzaak vandaan gehaald. Ja, veel te duur, en heus heel onverantwoord.
      Maar ik heb nu een van de allerleukste cavia's die ik in jaren heb gehad. :I:
      En als iemand dat zegt over honden, 'ik haal ze bij de eerste de beste dierenwinkel of marktplaats adv. Het zijn maar honden daar ga ik geen 2u voor rijden.
      En owja, een nestje of 2 lijkt me ook leuk'. Dan is het forum te klein..
      Afbeelding
      bouvierpoedel
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Jinke schreef:
      Tara schreef:Wat een gezeur zeg, het zijn hamstertjes! Daar ga je toch geen twee uur voor ritten? :roll:
      Ja, ik weet het, ook hamstertjes hebben net zoveel recht op een goede verzorging en een leuk leven als ieder ander dier, maar je kunt ook overdrijven hoor.
      Ik heb mijn laatste cavia gewoon hier bij de dierenspeciaalzaak vandaan gehaald. Ja, veel te duur, en heus heel onverantwoord.
      En als iemand dat zegt over honden, 'ik haal ze bij de eerste de beste dierenwinkel of marktplaats adv. Het zijn maar honden daar ga ik geen 2u voor rijden.
      Ja en we laden allemaal vlees van de supermarkt in en gaan lopen zeiken waar die kuthamster vandaan komt.
      We fukken allemaal kindjes bij elkaar waarvan geen ouder getest is en we gaan lopen zeiken over verantwoord hamsters fokken.
      Oh god wat een triestheid :LOL:
      Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
      frank-bobby
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): bordeauxdog
      chihuahua
      Aantal honden: 3
      Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

Jinke schreef:
      ja indd
      ik vindt ook dat het op het zelfde neer komt
      knaagdieren uit de dieren winkel vindt ik t zelfde als honden van zo een puppy farm
      Afbeelding
      frank-bobby
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): bordeauxdog
      chihuahua
      Aantal honden: 3
      Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

bouvierpoedel schreef:
      Jinke schreef:
      Ja en we laden allemaal vlees van de supermarkt in en gaan lopen zeiken waar die kuthamster vandaan komt.
      We fukken allemaal kindjes bij elkaar waarvan geen ouder getest is en we gaan lopen zeiken over verantwoord hamsters fokken.
      Oh god wat een triestheid :LOL:
      je hebt zeker weer een punt :ok:
      Afbeelding
      bouvierpoedel
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Theraposa schreef:Leuke beestjes. Jammer dat je ze niet bij een goeie fokker weg hebt. Nu weet je niks over de achtergrond van deze hamsters en steun je de broodfok. Waarom moet je er perse mee fokken?
      Gewoon omdat het haar leuk lijkt. :lees: Reden genoeg toch.? :19:
      Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
      JYBD
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Ik vind het leuke beestjes :I: , ik wist niet dat er hamstertjes waren die je in paartjes kon houden, ik dacht altijd dat ze solitair gehouden moesten worden.

Waar je ze ook vandaan hebt, je bent er blij mee,.......veel plezier en geluk met ze.
      Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
      StephanieR
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Basenji

Ongelezen bericht door StephanieR »

Dit dus, dierenwinkels bestellen meestal bij dezelfde leverancier, ofwel grote broodfokker. Jammer dat je gaat fokken met ongezonde doorgefokte diertjes. Zelf ook 5 jaar geleden een hamster uit dierenwinkel, beestje was doodsbang voor iedereen, en ging na een jaar dood. Nu een dwerg van verantwoorde fokker en is nu bijne 2 enhalf en kan wel op de hand etc.
      Kijk ook even op het hamsterforum voor tips.
      Groetjes Stephanie
      Mickey 14/08/2001-05/06/2013
      Chucky 2003-31/12/2013
      gonnie
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

StephanieR schreef:
      Dit dus, dierenwinkels bestellen meestal bij dezelfde leverancier, ofwel grote broodfokker. Jammer dat je gaat fokken met ongezonde doorgefokte diertjes. Zelf ook 5 jaar geleden een hamster uit dierenwinkel, beestje was doodsbang voor iedereen, en ging na een jaar dood. Nu een dwerg van verantwoorde fokker en is nu bijne 2 enhalf en kan wel op de hand etc.
      Kijk ook even op het hamsterforum voor tips.

Je kan ook overdrijven zeg.

Ik ben echt niet voor broodfok, maar je kan ook met een rashond pech hebben en een ongezonde treffen.
      Ze zien er trouwens heel erg goed uit, het is helemaal niet gezegd dat het ongezonde doorgefokte hamstertjes zijn.
      Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
      Groetjes Gonnie.
      Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
      Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”