Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Allergie
Moderator: moderatorteam
- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
- Aantal honden: 1
Allergie
Ik word er niet goed van. Het arme beest heeft korsten bij haar bek en een jeukerig oor. In al die zes jaren heeft ze nog nooit een jeukerig oor gehad op die ene oormijt na die ze ooit in een grijs verleden gehad heeft.
DA allergie testen komt niets uit. Dat het een allergie was, was duidelijk. Eerst dacht ik, kan aan het voer liggen. Dus overgestapt van Lotgering naar Smul. Na zes maanden van Smul naar AH en van AH zit ze nu op voer wat mijn ouders meegenomen hadden vanuit Hongarije. Steeds meer vermoed ik dus dat het hem echt niet in het voer zit.
Vraag is dan, waar zit het hem wel in? Zo langzamerhand wordt ik wat moedeloos. Hond loopt al twee jaar met korsten op d'r lippen en ondanks dat ze er geen last van lijkt te hebben, heeft ze wel af en aan last van haar oren.
Heeft iemand een idee?
DA allergie testen komt niets uit. Dat het een allergie was, was duidelijk. Eerst dacht ik, kan aan het voer liggen. Dus overgestapt van Lotgering naar Smul. Na zes maanden van Smul naar AH en van AH zit ze nu op voer wat mijn ouders meegenomen hadden vanuit Hongarije. Steeds meer vermoed ik dus dat het hem echt niet in het voer zit.
Vraag is dan, waar zit het hem wel in? Zo langzamerhand wordt ik wat moedeloos. Hond loopt al twee jaar met korsten op d'r lippen en ondanks dat ze er geen last van lijkt te hebben, heeft ze wel af en aan last van haar oren.
Heeft iemand een idee?

-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: Allergie
misschien hebben al die soorten voeding wel een gemeenschappelijk ingrediënt, t gaat vaak niet om het merk, maar om wat er in zit.
blijft natuurlijk altijd de mogelijkheid, dat het iets in de omgeving is
- dagmar88
- Zeer actief
Of een kvv zonder granen, kip en rund proberen.
Voor dat oor kun je je DA vragen om Surolan.
Dat is zalf voor de oren met een beetje prednison er in.
Werkt hier uitstekend op plaatsen waar Charlie last van allergieën heeft.
Bij haar is dat vooral tussen haar teentjes.
- Gaia
- Zeer actief
Ja, ik heb dus onwijs het vermoeden dat het in de omgeving zit. Echter.. waar dan? Wat dan? Is er iets waar ik op kan letten? Dit is ook niet leuk voor dat beest.S@ndr@ schreef:misschien hebben al die soorten voeding wel een gemeenschappelijk ingrediënt, t gaat vaak niet om het merk, maar om wat er in zit.
Ik zal eens om Surolan vragen! Dat is wel een hele goede. Normaal gesproken krijgt ze ook iets waarvan ik eerlijk gezegd de naam van ben vergeten. Dan is het weer even weg, maar daarna komt het gewoon weer vrolijk terug.dagmar88 schreef:Als je vers wilt voeren, zoek dan eens op barfplaats op eliminatiedieet.
Of een kvv zonder granen, kip en rund proberen.
Voor dat oor kun je je DA vragen om Surolan.
Dat is zalf voor de oren met een beetje prednison er in.
Werkt hier uitstekend op plaatsen waar Charlie last van allergieën heeft.
Bij haar is dat vooral tussen haar teentjes.
Smuldier zit geen gluten in. Ze had al een zwak voor granen, daardoor ben ik al Smuldier gaan voeren. Ook als ze drie weken op kip zit, blijft het terug komen. Het KVV waar ze nu op zit is kwalitatief heel goed, met rund en kip, zonder granen, maar toch blijft het..

- tootjeko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugese Podengo medio en Jack Hussel
- Aantal honden: 2
Misschien een hele gekke vraag, maar waar doe je haar voer in als je haar eten geeft?
Eet of drinkt ze soms uit een plastic bak? Er zijn namelijk honden en katten die daar allergisch op reageren.
Eet of drinkt ze soms uit een plastic bak? Er zijn namelijk honden en katten die daar allergisch op reageren.

- dagmar88
- Zeer actief
Gaia schreef: Ik zal eens om Surolan vragen! Dat is wel een hele goede. Normaal gesproken krijgt ze ook iets waarvan ik eerlijk gezegd de naam van ben vergeten. Dan is het weer even weg, maar daarna komt het gewoon weer vrolijk terug.
Smuldier zit geen gluten in. Ze had al een zwak voor granen, daardoor ben ik al Smuldier gaan voeren. Ook als ze drie weken op kip zit, blijft het terug komen. Het KVV waar ze nu op zit is kwalitatief heel goed, met rund en kip, zonder granen, maar toch blijft het..
Maar rund en kip is nu net waar veel honden op reageren
-
nel-joey
- Actief
- Mijn ras(sen): havanezer
- Contacteer:
- Jack the Tank
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Bullmastiff
Ga zelf koken voor je hond. Rijst met bijvoorbeeld Geit/Paard of wild.
Kijken of dat helpt? Mijn hond heeft ook een allergie, maar die doet het goed op Lotgering.
Maar als hij daar last van krijgt ga ik zeker over op zelf koken.
Geef het eten en drinken uit een RVS bak en die goed na elke maaltijd afwassen.
Vervang alle speeltjes door latex speeltjes, die kan je goed schoonmaken
Probeer dit en kijken of de huid rustig wordt.
Ik hoop dat het snel beter wordt
Kijken of dat helpt? Mijn hond heeft ook een allergie, maar die doet het goed op Lotgering.

Een hond is het enige wezen op aarde dat meer van jou houdt dan jij van jezelf.

-
Safari
Ik ben ernet achter dat 1 van mijn honden op rijst reageert. Beste is 6 weken niets anders dan geit of paard. Daarna gaan toevoegen.Jack the Tank schreef:Ga zelf koken voor je hond. Rijst met bijvoorbeeld Geit/Paard of wild.
- Gaia
- Zeer actief
Zou ze allergisch zijn voor d'r kong?Boutje schreef:Rubber speeltjes? (Omdat het aan lippen en oren zit)
takken van bepaalde bomen waar aan gekauwd wordt (vb hars van dennen kan exceem geven)
mand/dekend of zo gewassen met bepaalde producten waar ze niet tegen kan?
Moeilijk hoor!
Eten krijgt ze vanuit de RVS bakken. Nooit geen plastic. Dagelijks schoongemaakt. Takken buiten kan ik nou ook niet meteen een zere vinger aan leggen. Ze pakt.. wel eens, misschien een tak. Kauwt daar niet op. Mweh, nee. Huid is verder rustig. Veel ruien, dat wel. Heel erg veel in de rui.
Rijst hoef ik niet te geven. Daar kan ze dus echt niet tegen. Dat was als pup al een drama.
Zal inderdaad wel eens alles uit het huis halen en dan kijken of het daar aan ligt. Heb nog wat te doen dus.

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoe lang heeft ze dit en waarom is het duidelijk dat het een allergie is ?
Hoe uitgebreid was die allergie test ?
- Sanne&Bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️
Bo is zeeer allergisch voor Rund. Ook meteen rode, viezige en erg rode oren.
Ik let er nu dus ook op dat ik alleen rundvrije producten koop.
Als ik een keer vergeet op te letten, merk ik dat meteen weer aan haar oortjes.
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
- Gaia
- Zeer actief
Ondertussen al een jaar of twee af en aan. Dit is gekomen toen ik lamshart ging bijvoeren van Smuldier. Toen is het gekomen. Ik ben daar toen mee gestopt, maar de korsterigheid aan haar bek ging maar niet weg. Dan heelde er weer dat, kwam er weer wat bij en na (uit mijn hoofd) een week kwam er dat oor bij. Toen ben ik naar de DA gegaan.sirene schreef:Hoe lang heeft ze dit en waarom is het duidelijk dat het een allergie is ?
De testen die gedaan zijn, zijn door de DA gebeurd via het bloed. Heb het nu drie keer gedaan (vanwege het terug). De eerste paar keer gaf de DA aan, waarschijnlijk een voedsel allergie gehad omdat ik dacht dat het om een ontstoken oor ging en of een nieuwe halve oormijt zoals 3 jaar terug na een logeetje (Gaia heeft namelijk nog wel eens de neiging om de act van de stervende zwaan uit te hangen als er een haartje in haar oor zit of een stokje in aan de broek zit).
Toen dat niet overging, is er getest. Deze test kwam niets uit en het advies was dat ik goed naar het voedsel en de omgeving moest kijken. Dit is ondertussen een jaar terug en iedere keer krijg ik te horen dat het een allergie is. Na het switchen keer op keer van voer en voer soorten te wisselen (kip, rund, lam), van wasmiddelen (of geen wasmiddel bij haar), ben ik het een beetje kwijt. Ik weet gewoon niet meer waar ik dan wel naar moet kijken en nu is haar oor weer jeukerig. Het was een hele maand weg.

- Gaia
- Zeer actief
Haar oren zijn niet rood. Ze staan recht op en alleen wat viezig. Zelf zit ze er niet aan, d'r kop hangt alleen en ze schudt wat. That's it.Sanne&Bo schreef:Bo is zeeer allergisch voor Rund. Ook meteen rode, viezige en erg rode oren.

- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Dat heeft Japie ook, hij reageert goed op Easotic ( http://www.virbac.nl/producten/hond/oog ... en/easotic), beter dan op Surolan. Als we ook nog zijn oren goed geplukt houden, is hij bijna vrij van oorjeuk. Bij hem zit er ook geen smeer of mijt. Hij heeft ook die korstjes op de lippen en daar helpt het erg goed tegen om af en toe een beetje aan te stippen met dettol voor cutaan gebruik. Of een desinfecterende shampoo of iets dergelijks. Bij hem is het op die manier onder controle te houden, maar we krijgen het (zelfs met Atopica, waar hij nu op staat) niet helemaal weg. Japie staat op hypo-allergeen voer ook nog. Die lippen zijn zijn allerlaatste symptoom nog. Japie is in ieder geval zeker niet alleen gevoelig voor voer, ook voor pollen en andere dingen.