Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn pup is er ziek pff
Moderator: moderatorteam
-
sultan2012
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): amerikaanse bulldog
- Aantal honden: 1
Mijn pup is er ziek pff
Ik kom om half 9 beneden en de hele bench zat onder de diarree, ze heeft ook niet willen eten.gister avond had ze helemaal niks heb ook niks gehoord vannacht..Ze heeft gewoon echt van die spuit diarree heb ik net gezien, ben echt ongerust dat ze wat ergs heeft, kunnen om 1u bij de da terecht pas..
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
- Aantal honden: 2
Re: Mijn pup is er ziek pff
Moet de pup ook braken?
Sem is vorige week erg ziek geweest. Braken, diarree, niet eten en lusteloos.
De dierenarts heeft goed gedaan. Alleen met eten moet je langzaam alles weer opbouwen.
Omdat de darmen van slag kunnen zijn.
Deze periode schijnt er wat te heersen, heb veel mensen er over gehoord. Met deze klachten.
Sterkte en hoop dat het goed gaat.
Sem is vorige week erg ziek geweest. Braken, diarree, niet eten en lusteloos.
De dierenarts heeft goed gedaan. Alleen met eten moet je langzaam alles weer opbouwen.
Omdat de darmen van slag kunnen zijn.
Deze periode schijnt er wat te heersen, heb veel mensen er over gehoord. Met deze klachten.
Sterkte en hoop dat het goed gaat.
-
sultan2012
- Vaste gebruiker
ze heeft gister 1x overgegeven maar gister dacht ik doordat het van het snel eten kwam omda ze gister alles zo snel na binnen wou krijgen..maar was ook voor de rest gewnn actief, en nu heeft ze nie eens 1 brok willen eten..wel haar bak met water leeg gelukkig..ze kijkt ook zo zielig.
-
sultan2012
- Vaste gebruiker
heeft er iemand enig idee watt het kan zijn, aangezien het zo ineen keer optreed..enige verandering is dat ze sinds gister cavom krijgt ipv farmfood maar ik denk toch niet dat het daarvan zn waterige diarree kan zijn..pff tijd wil ook nie voorbij gaan
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Het kan goed dat ze wat van de straat gepikt heeft, het heerst EN het kan zijn dat het (mede) veroorzaakt is door de voer-wisseling.
Zolang ze verder gewoon levendig is, niet in de paniek maar uiteraard wel zo snel mogelijk, wat je ook doet, naar de DA.
Als ze apatisch mocht worden, oppakken NU naar de DA; dan wordt het een spoedgeval.
Suzanne
Zolang ze verder gewoon levendig is, niet in de paniek maar uiteraard wel zo snel mogelijk, wat je ook doet, naar de DA.
Als ze apatisch mocht worden, oppakken NU naar de DA; dan wordt het een spoedgeval.
Suzanne
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
heb je farmfood en Cavom gemengd voor het overzetten?
Cavom is een veel vettere brok dan farmfood dus het kan daar van komen.
Hoe oud is je pup?
Cavom is een veel vettere brok dan farmfood dus het kan daar van komen.
Hoe oud is je pup?
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
-
sultan2012
- Vaste gebruiker
nee ik ben zo achtelijk en stom geweest om gelijk cavom te geven, ze is 4 maanden nu..ze ligt nu opgerold in haar bench te slapen.
- Suuz!
- Zeer actief
Ik denk dat de overgang te groot is geweest zelfs mijn volwassenen honden gaansultan2012 schreef:nee ik ben zo achtelijk en stom geweest om gelijk cavom te geven, ze is 4 maanden nu..ze ligt nu opgerold in haar bench te slapen.
van een overgang naar Cavom vanuit prins aan de schijt
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
-
sultan2012
- Vaste gebruiker
ik hoop zo dat dat het is..
-
sultan2012
- Vaste gebruiker
Ik heb ondertussen een andere da gebeld en uitgelegd ( heb liever haar dan die ander, maar kon haar nie bereiken vanmorgen) zij heeft me nu aangeraden kip en rijst te koken en proberen of ze dat wel eet, dat is inmiddels gelukt..Ze heeft ook nie meer gepoept sinds half 10, zij raad me aan om tot vanmiddag te kijken hoe ze het doet en dat ze anders zelf langs komt, omdat sultan ook autoziek is en de da op halfuur afstand is zou het frusterender voor haar zijn..sultan is gelukkig nu weer levendigere en huppelt weer vrolijk, heeft haar bakje leeg gegeten en gedronken..zal ik zoals zij zegt wachten en kijken tot vanmiddag of toch na die andere gaan?
- Suuz!
- Zeer actief
Kijk het gewoon aan
ook pups kunnen heus wel een stootje hebben.
Maar ik zou na de kip met rijst terug over gaan naar FF en niet naar Cavom voordat dezelfde ellende weer begint.
Maar ik zou na de kip met rijst terug over gaan naar FF en niet naar Cavom voordat dezelfde ellende weer begint.
-
sultan2012
- Vaste gebruiker
Het lijkt momenteel goed te gaan, al heeft ze nog nie moeten poepen dus weet nie of ze nog diarree heeft, ze loopt weer gewn rond en ligt nu weer te slapen maar dat doet ze normaal ook..vanmorgen kwam het water ook gelijk er uit na het drinken, nu sinds 4u nog niks..als ze dalijk wat op knap moet ze wel even in bad eigenlijk zou ik dat dan gewoon doen of laten wachten tot morgen?
-
sultan2012
- Vaste gebruiker
het gaat ondertussen goed met sultan, zijn net ff na buiten geweest met haar, en ze heeft ook in huis lekker zitten spelen en heen en weer rennen..ze heeft 2x vandaag rijst met kip gehad ene x om 12u en de andere x om 17u, alles blijft erin zitten maar ze heeft wel sinds vanmorgen 10u niet meer gepoept? is dat normaal nadat ze zn diarree heeft gehad?
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
sultan2012 schreef:het gaat ondertussen goed met sultan, zijn net ff na buiten geweest met haar, en ze heeft ook in huis lekker zitten spelen en heen en weer rennen..ze heeft 2x vandaag rijst met kip gehad ene x om 12u en de andere x om 17u, alles blijft erin zitten maar ze heeft wel sinds vanmorgen 10u niet meer gepoept? is dat normaal nadat ze zn diarree heeft gehad?
Ja hoor, dat is normaal. Ze heeft zich helemaal "leeggepoept" . Van de kip en rijst krijgt ze ook niet veel ontlasting, dus de komende dagen zal ze niet veel ontlasting hebben. Zo lang ze goed drinkt en vrolijk is, zou ik me geen zorgen maken. Voorzichtig de Cavom brokken introduceren. Deze zijn wat zwaarder dan gewone brokken, dus haar darmpjes zullen het er eerst wat "zwaar" mee krijgen. Rustig aan. Eventueel afwisselen met een complete vleesmaaltijd: Smuldier bijvoorbeeld. Bij de meeste supermarkten wel te koop. Ze vinden het meestal heel lekker en kunnen het ook goed verdragen.(wel de complete versie nemen
Succes!
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK-
sultan2012
- Vaste gebruiker
ok, ik heb toevallig gister 3 pakken smuldier vlees compleet gehaald om te proberen..dus als ik haar morgen ochtend die te eten geef ipv cavom zal het beter zijn? k ben zn stresskip dat k al de hele dag na haar kijk met de hoop dat ze ging poepen
maar dat is dus niet nodig..ja voor de rest is ze lekker aant spelen, heb haar lekker schoon geboend en is nu aant huppelen met haar knuffels..Als ze nog last zou hebben van dat diarree zou al dat water ook eruit gekomen moeten zijn denk ik ook, dus hoop voor zover dat het voorbij is, zelfs me behang zat er onder 
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
sultan2012 schreef:ok, ik heb toevallig gister 3 pakken smuldier vlees compleet gehaald om te proberen..dus als ik haar morgen ochtend die te eten geef ipv cavom zal het beter zijn? k ben zn stresskip dat k al de hele dag na haar kijk met de hoop dat ze ging poepenmaar dat is dus niet nodig..ja voor de rest is ze lekker aant spelen, heb haar lekker schoon geboend en is nu aant huppelen met haar knuffels..Als ze nog last zou hebben van dat diarree zou al dat water ook eruit gekomen moeten zijn denk ik ook, dus hoop voor zover dat het voorbij is, zelfs me behang zat er onder
PS: Mijn collie heeft gevoelige darmen. Als ik hem nu cold turky Cavom brokken zou geven , zou ik morgen het hele huis kunnen uitboenen......
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK

[/url]