Ja wat een buik hetwinkeltje schreef:Zo dan kon ze nog wel lopenAnnemieke&4 dogs schreef:
dit is de mama
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wie kent de Zilver grijze Chihuahua
Moderator: moderatorteam
- Annemieke&4 dogs
- Actief
- Mijn ras(sen): 2 Chihuahua's
2 Yorkshire terriers - Aantal honden: 4
Re: Wie kent de Zilver grijze Chihuahua
Enjoy life's journey with dogs !

- Rosan's Sandra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herdertjes
- Contacteer:
Ooooh die wil ik.......Annemieke&4 dogs schreef:En dit de baby's
Groetjes Sandra
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hahaha.... ik zie die al helemaal tussen dat mechelgeweld bij jullie rondlopen.Rosan's Sandra schreef:Ooooh die wil ik.......Annemieke&4 dogs schreef:En dit de baby's
En dan ook de baas zijn natuurlijk
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- BellaDonna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mixje Bella en Chihuahua Donna
Die vachtproblemen kunnen ontstaan bij dubbel blauw, dus uit twee ouders met dominant blauw. bij blue sable is er geen sprake van dominant blauw of dubbel blauw en treden er geen vachtproblemen op.sjm schreef:Blauw of blauw sable komt regelmatig voor. Ik geloof dat ze wel vaak met haar- en vachtproblemen kampen.
Wat betreft deze twee pupjes; ik denk dat ze beide bleu sable zijn, zeker die ene met het fawn aan de pootjes.
Nog een keertje mijn Donna (vlgs de stamboom Blue, maar inmiddels Blue sable fawn) Zij was in begin ook heel zilverachtig blauw, had ook blauwe neus en voetzooltjes en oren/oogleden/lipranden.
Hier is de verandering naar blue sable goed te zien:

Binnen de Blue sable heb je nog veel gradaties, Donna heeft echt een sterk verdunde kleur. Het kan ook een stuk donkerder uitvallen.
Bij Blue sable zit het blauwe pigment op de punten van de haren zeg maar, de haar aanzet en de huid heeft dan geen blauw pigment.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
O, zucht.BellaDonna schreef:Die vachtproblemen kunnen ontstaan bij dubbel blauw, dus uit twee ouders met dominant blauw. bij blue sable is er geen sprake van dominant blauw of dubbel blauw en treden er geen vachtproblemen op.
Wanneer leren mensen nu eens het juist te benoemen?
Blauw is een recessieve eigenschap. Niks geen dominant dus.
Blauw zie je alleen als de hond twee genen van dilute heeft. Is er maar één gen dan zie je niets.
Dilute verdunt zwart tot blauw en bruin tot isabel.
Als dat zichtbaar is, zijn er dus twee genen van dilute aanwezig.
Heb je twee dilute-genen en is de hond sable, dan krijg je blauw sable.
De vachtproblemen die er zijn hebben niet te maken met de kleur waarin ze zich uiten.
Het zit totaal anders.
Er zijn op D-locus namelijk meerdere mutaties, die allemaal uiterlijk hetzelfde effect geven: verdunning van de donkere pigmenten.
Er zijn rassen die meerdere van die mutaties kennen, en de verkeerde geeft dus vachtproblemen, de "goede" geeft geen vachtproblemen. Op welke kleur de dilute tot uiting komt heeft daar dus niets mee te maken.
Wat wel invloed heeft is het vachttype: het is vrijwel altijd zo dat de kortharen die dilute hebben en tonen, gevoelig zijn voor de foute mutatie en problemen ontwikkelen, terwijl dezelfde mutatie bij de langharen zelden tot nooit vachtproblemen geeft.
Hoe dat precies zit is nog niet duidelijk, er wordt wel onderzoek naar gedaan.
Blue sable of blue tan, dat kan allebei.Wat betreft deze twee pupjes; ik denk dat ze beide bleu sable zijn, zeker die ene met het fawn aan de pootjes.
Sable is hetzelfde als fawn, alleen een andere nuance.Nog een keertje mijn Donna (vlgs de stamboom Blue, maar inmiddels Blue sable fawn) Zij was in begin ook heel zilverachtig blauw, had ook blauwe neus en voetzooltjes en oren/oogleden/lipranden.
Ik weet dat chi-mensen dat apart benoemen doen meer rassen) maar onlogisch is dat wel, want genetisch is het hetzelfde.
Doordat sable er in vele gradaties isBinnen de Blue sable heb je nog veel gradaties, Donna heeft echt een sterk verdunde kleur. Het kan ook een stuk donkerder uitvallen.
Dat er zoveel kleurverandering is komt door het sable overigens; A-locus patronen staan bekend om hun enorme veranderingen de eerste twee jaar.
Correct. Dilute tast alleen de eumelanine in de vacht aan, niet in de huid. De neusdop is altijd wel aangetast maar soms zo weinig dat je dat amper ziet.Bij Blue sable zit het blauwe pigment op de punten van de haren zeg maar, de haar aanzet en de huid heeft dan geen blauw pigment.
De pigmentatie van de huid wordt wel enigszins beïnvloed door de vachtpatronen, maar staat er genetisch verder los van.
- Annemieke&4 dogs
- Actief
Ik heb nog even foto's gemaakt van mijn grijsjes en ik zie wel hoe het uiteindelijke kleurtje wordt, ze zijn schattig
deze is helemaal grijs

deze met bruin aan de pootjes en buik

deze is helemaal grijs

deze met bruin aan de pootjes en buik

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik gok dat de eerste een blue sable is en de tweede een tanpoint.
Leuk, ben benieuwd hoe ze worden!
- Annemieke&4 dogs
- Actief
Ik zal af en toe foto plaatsen, ik ben ook benieuwd ze groeien in ieder geval als koolMarjoleine schreef:Ik gok dat de eerste een blue sable is en de tweede een tanpoint.

- Annemieke&4 dogs
- Actief
Ze is prachtigBellaDonna schreef:Die vachtproblemen kunnen ontstaan bij dubbel blauw, dus uit twee ouders met dominant blauw. bij blue sable is er geen sprake van dominant blauw of dubbel blauw en treden er geen vachtproblemen op.sjm schreef:Blauw of blauw sable komt regelmatig voor. Ik geloof dat ze wel vaak met haar- en vachtproblemen kampen.
Wat betreft deze twee pupjes; ik denk dat ze beide bleu sable zijn, zeker die ene met het fawn aan de pootjes.
Nog een keertje mijn Donna (vlgs de stamboom Blue, maar inmiddels Blue sable fawn) Zij was in begin ook heel zilverachtig blauw, had ook blauwe neus en voetzooltjes en oren/oogleden/lipranden.
Hier is de verandering naar blue sable goed te zien:
Binnen de Blue sable heb je nog veel gradaties, Donna heeft echt een sterk verdunde kleur. Het kan ook een stuk donkerder uitvallen.
Bij Blue sable zit het blauwe pigment op de punten van de haren zeg maar, de haar aanzet en de huid heeft dan geen blauw pigment.

-
sjm
- Zeer actief
Kunnen ze ook langhaar worden? Of weet je niks van de voorouders? Was paps korthaar of langhaar?
- Annemieke&4 dogs
- Actief
Paps en Mams allebei korthaar en ouders daarvan ook korthaar.sjm schreef:Kunnen ze ook langhaar worden? Of weet je niks van de voorouders? Was paps korthaar of langhaar?

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Langhaar kán wel dan, maar die kans is niet zo groot 
- mexcicaantje 1970
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): langhaar en korthaar chihuahua
- Aantal honden: 10
hoi,
ik heb ook zon kleurtje en dat noemen ze bleu and than zilver grijs met beige is die van mij ze heet emy is 11 maanden en weegt net een kilo dus een heel kleintje dus maar super lief en aanhankelijk dus !
het is een zeldzame kleur je ziet ze niet zo vaak en als ze al blauw geboren worden kan die kleur vaak om slaan naar beige heb ik ook met mijn andere teefje gehad super blauw geboren en nu helemaal beige geworden jammer eigelijk!!!

kijk maar dat is emy van mij.
gr marion
ik heb ook zon kleurtje en dat noemen ze bleu and than zilver grijs met beige is die van mij ze heet emy is 11 maanden en weegt net een kilo dus een heel kleintje dus maar super lief en aanhankelijk dus !
het is een zeldzame kleur je ziet ze niet zo vaak en als ze al blauw geboren worden kan die kleur vaak om slaan naar beige heb ik ook met mijn andere teefje gehad super blauw geboren en nu helemaal beige geworden jammer eigelijk!!!

gr marion

mijn grootste passie en liefde voor het leven.
- Annemieke&4 dogs
- Actief
Wat een schatje ik denk idd dat mijn Chi pup ook zo wordt.mexcicaantje 1970 schreef:hoi,
gr marion

- Annemieke&4 dogs
- Actief
Ze zeggen toverballetjes over de Chi qua kleurveranderingen maar we kunnen beter spreken over toverhondjes als er ook nog ergens lang haar uit kan komenMarjoleine schreef:Langhaar kán wel dan, maar die kans is niet zo groot

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Gewoon simpele genetica hoor 
- Annemieke&4 dogs
- Actief
Hahaha inderdaadMarjoleine schreef:Gewoon simpele genetica hoor

- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Rosan's Sandra
- Zeer actief
- Contacteer:
ik zeg niks meer.......Annemieke&4 dogs schreef:Ik heb nog even foto's gemaakt van mijn grijsjes en ik zie wel hoe het uiteindelijke kleurtje wordt, ze zijn schattig![]()
deze is helemaal grijs
Groetjes Sandra
- Rosan's Sandra
- Zeer actief
- Contacteer:
Hahahaha, preciesInge schreef:Hahaha.... ik zie die al helemaal tussen dat mechelgeweld bij jullie rondlopen.Rosan's Sandra schreef:Ooooh die wil ik.......Annemieke&4 dogs schreef:En dit de baby's
En dan ook de baas zijn natuurlijk
Maar ik denk niet dat ik mijn wederhelft kan overtuigen
Groetjes Sandra
- Annemieke&4 dogs
- Actief
Ik heb heel stiekem ook een oogje op dezeRosan's Sandra schreef:ik zeg niks meer.......Annemieke&4 dogs schreef:Ik heb nog even foto's gemaakt van mijn grijsjes en ik zie wel hoe het uiteindelijke kleurtje wordt, ze zijn schattig![]()
deze is helemaal grijs

- Rosan's Sandra
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat mag wel hoorAnnemieke&4 dogs schreef:Ik heb heel stiekem ook een oogje op dezeRosan's Sandra schreef:ik zeg niks meer.......Annemieke&4 dogs schreef:Ik heb nog even foto's gemaakt van mijn grijsjes en ik zie wel hoe het uiteindelijke kleurtje wordt, ze zijn schattig![]()
deze is helemaal grijs
ze zijn alle 5 absoluut het einde maar dit grijsje ....zucht
maar ik mag komende weken niet verliefd worden
Groetjes Sandra
- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
jezus deze is wel heel erg klein en bijna volwassenmexcicaantje 1970 schreef:hoi,
gr marion

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Annemieke&4 dogs
- Actief
Ik ben bang dat het al gebeurd isRosan's Sandra schreef:Dat mag wel hoorAnnemieke&4 dogs schreef:Ik heb heel stiekem ook een oogje op dezeRosan's Sandra schreef:ik zeg niks meer.......Annemieke&4 dogs schreef:Ik heb nog even foto's gemaakt van mijn grijsjes en ik zie wel hoe het uiteindelijke kleurtje wordt, ze zijn schattig![]()
deze is helemaal grijs
ze zijn alle 5 absoluut het einde maar dit grijsje ....zucht
maar ik mag komende weken niet verliefd worden

- Lin-C
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
- Aantal honden: 1
Die grijze met beetje bruin (blue & tan?) is hopelijk een reutje?! 
- Big-Dogs
- Actief
- Mijn ras(sen): chihuahua en mix malt/shi
Ik heb ook een bleu tan, hier 12 weken

Hier is ze 10 mnd, zelf vind ik dat de tekeningen wat scherper zijn geworden maar ze is nog steeds grijs...door en door op de rug en hoofd, in de nek heeft de aanzet een lichte kleur

Hier is ze 10 mnd, zelf vind ik dat de tekeningen wat scherper zijn geworden maar ze is nog steeds grijs...door en door op de rug en hoofd, in de nek heeft de aanzet een lichte kleur

- Annemieke&4 dogs
- Actief
Ja het is een reutje en zzooooo schattigLin-C schreef:Die grijze met beetje bruin (blue & tan?) is hopelijk een reutje?!

- Annemieke&4 dogs
- Actief
OOOhhhh wat een moppieBig-Dogs schreef:Ik heb ook een bleu tan, hier 12 weken

- Lin-C
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
- Aantal honden: 1
Gelukkig maar. Dan kom ik niet in de verleiding.Annemieke&4 dogs schreef:Ja het is een reutje en zzooooo schattigLin-C schreef:Die grijze met beetje bruin (blue & tan?) is hopelijk een reutje?!