Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat te doen als je hond stikt?
Moderator: moderatorteam
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Wat te doen als je hond stikt?
Wat moet je doen als je hond stikt?
Hoop het niet nog eens mee te maken, maar voor het geval dat..
Zojuist ben ik me namelijk te pletter geschrokken buiten met Boomer en Elyna..
Boomer speelt niet met takken. Ik gooi ze ook niet, maar wat hij soms wel doet, als hij erg blij is, is een twijgje pakken en die versnipperen. De stukjes spuugt hij altijd direct uit.
Zojuist waren we buiten en ik raapte een mooi herfstblad op om aan Elyna te laten zien. Boomer dook op een klein twijgje en ging dat versnipperen. Vervolgens hoor ik een vreemd geluid en hij stond te schuimbekken en te kokhalzen.
Ooit heeft hij een takje klem gehad achter zijn kiezen, wat ik toen weggehaald heb, dus ik dacht dat dit nu weer zoiets was.
Ik heb in heel zijn bek gevoeld en gekeken, maar niets. Zodra ik hem losliet, dook hij op de grond om met zijn kop over de grond te schuren, ondersteboven en probeerde hij zijn poten in zijn bek te stoppen.
Nogmaals gekeken, Elyna werd onrustig, ik begon me druk te maken, maar nog niets te zien of te voelen.
Vervolgens heb ik Gio gebeld, want ik wist even niet wat te doen. Onze DA-praktijk is op 20 min. afstand met de auto, mijn autosleutels had ik niet bij me, de dichtstbijzijnde DA kom ik al 6 jaar niet meer en die is alsnog op 5 min. fietsen afstand.
Boomer bleef schuimbekken en steeds proberen om met zijn poten in zijn bek te komen.
Terwijl ik met Gio overleg wat er gebeurd en wat ik nou zou moeten doen, komt Boomer ineens tot rust en was het klaar.
Wat het geweest is, weet ik niet, maar wat kun je nou het beste doen in zo'n geval?
Ik dacht echt dat hij erin bleef, maar ik kon niets voelen of zien in zijn bek en heb zelfs mijn vingers in zijn keel gestopt, om te voelen of daar iets dwars zat.
Hoop het niet nog eens mee te maken, maar voor het geval dat..
Zojuist ben ik me namelijk te pletter geschrokken buiten met Boomer en Elyna..
Boomer speelt niet met takken. Ik gooi ze ook niet, maar wat hij soms wel doet, als hij erg blij is, is een twijgje pakken en die versnipperen. De stukjes spuugt hij altijd direct uit.
Zojuist waren we buiten en ik raapte een mooi herfstblad op om aan Elyna te laten zien. Boomer dook op een klein twijgje en ging dat versnipperen. Vervolgens hoor ik een vreemd geluid en hij stond te schuimbekken en te kokhalzen.
Ooit heeft hij een takje klem gehad achter zijn kiezen, wat ik toen weggehaald heb, dus ik dacht dat dit nu weer zoiets was.
Ik heb in heel zijn bek gevoeld en gekeken, maar niets. Zodra ik hem losliet, dook hij op de grond om met zijn kop over de grond te schuren, ondersteboven en probeerde hij zijn poten in zijn bek te stoppen.
Nogmaals gekeken, Elyna werd onrustig, ik begon me druk te maken, maar nog niets te zien of te voelen.
Vervolgens heb ik Gio gebeld, want ik wist even niet wat te doen. Onze DA-praktijk is op 20 min. afstand met de auto, mijn autosleutels had ik niet bij me, de dichtstbijzijnde DA kom ik al 6 jaar niet meer en die is alsnog op 5 min. fietsen afstand.
Boomer bleef schuimbekken en steeds proberen om met zijn poten in zijn bek te komen.
Terwijl ik met Gio overleg wat er gebeurd en wat ik nou zou moeten doen, komt Boomer ineens tot rust en was het klaar.
Wat het geweest is, weet ik niet, maar wat kun je nou het beste doen in zo'n geval?
Ik dacht echt dat hij erin bleef, maar ik kon niets voelen of zien in zijn bek en heb zelfs mijn vingers in zijn keel gestopt, om te voelen of daar iets dwars zat.
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Wat te doen als je hond stikt?
Charlie heeft door zo'n snipper/splinter een heel naar abces in haar keel gehad, dat slecht reageerde op antibiotica.
Uiteindelijk is het gelukkig wel geheeld, maar als het geopereerd had moeten worden was het door de plaats/bereikbaarheid echt link geweest.
-
M@rleen
- Zeer actief
- Contacteer:
Hij mag het ook niet meer! Dan maar op een andere manier blij zijn.dagmar88 schreef:Van mij mag dat versnipperen niet meer.
Charlie heeft door zo'n snipper/splinter een heel naar abces in haar keel gehad, dat slecht reageerde op antibiotica.
Uiteindelijk is het gelukkig wel geheeld, maar als het geopereerd had moeten worden was het door de plaats/bereikbaarheid echt link geweest.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
- Aantal honden: 2
Olivier heeft eens een flink stuk van een kluif (zo'n rawhide ding) klem gehad in z'n keel. Hij kon niet/nauwelijks ademen en wilde rondrennen. Werd op een gegeven moment ook wat blauw
Ik was bij mijn moeder en we hebben panisch, omstebeurt van alles geprobeerd. Hand in keel maar hij was in paniek dus dat ging niet, ondersteboven, op rug slaan, soort heimlichgreep.
Uiteindelijk schoot het eruit toen ik in paniek hem half ondersteboven hield en met volle kracht op rug/ribben sloeg. Ik sloeg zo hard dat ik bang was z'n ribben of rug te breken. Maarja, hij werd al wat blauw dus ik moest wat.
Geen idee of er een betere manier is hoor, maar het werkte wel.
Ik was bij mijn moeder en we hebben panisch, omstebeurt van alles geprobeerd. Hand in keel maar hij was in paniek dus dat ging niet, ondersteboven, op rug slaan, soort heimlichgreep.
Uiteindelijk schoot het eruit toen ik in paniek hem half ondersteboven hield en met volle kracht op rug/ribben sloeg. Ik sloeg zo hard dat ik bang was z'n ribben of rug te breken. Maarja, hij werd al wat blauw dus ik moest wat.
Geen idee of er een betere manier is hoor, maar het werkte wel.
- Hailfall
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
De heimlich bij dieren staat hier beschreven:
http://www.barf-natuurlijk.nl/barf/barf ... ieren.html
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php?topic=38783.0
-
M@rleen
- Zeer actief
- Contacteer:
Dank je wel!Hailfall schreef:De heimlich bij dieren staat hier beschreven:
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Eén keer gehad met m'n vorige teef. Die had het heel benauwd. Leon heeft toen een harde klap op haar borstkas gegeven, waarna het over was bij haar, gelukkig.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Aan beide kanten achter zijn voor poten een flinke kledder met de vlakke hand tegen zijn ribben ,wel tegerlijk met beuide handen.
Of bij zijn staart of achterpoten omhoog houden en een paar finke lellen met de flakke hand op zin ribben of borst.
Of bij zijn staart of achterpoten omhoog houden en een paar finke lellen met de flakke hand op zin ribben of borst.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Drazic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
Hailfall schreef:De heimlich bij dieren staat hier beschreven:
Bedankt,ik heb het al drie keer met big meegemaakt dat hij bijna stikte in zijn eten.
Hij schrokt zo vlug,nu geef ik hem heel de dag door een paar brokjes uit mijn hand durf het gewoon niet meer uit zijn voerbak te geven.
- Hailfall
- Zeer actief
Je hebt van die antischrokbakken he? Dan wordt de hond dus geforceerd om langzamer te eten, dat is misschien een tip.
- Drazic
- Zeer actief
Ja klopt ik heb hier de voerbak omgekeerd hetzelfde effect (niet dus) en een baksteen geprobeerd.
Zo ik het nu doe krijgen ze apart eten,en hij weet niet wanneer dus de opwinding van eten krijgen is een stuk minder.
Zo ik het nu doe krijgen ze apart eten,en hij weet niet wanneer dus de opwinding van eten krijgen is een stuk minder.
- dagmar88
- Zeer actief
Moet hij er nog wat voor doen ook.
- Drazic
- Zeer actief
Voerbal heb ik hier liggen,daar doet hij niets mee laat hij gewoon liggen zelfs al doe ik er iets in wat hij heel erg lekker vind.dagmar88 schreef:voerbal/fles/wobbler kun je ook nog proberen.
Alleen Boris deed en Bros doet er wat mee.
Hij is heel erg gefixeerd op het eten (bij alles hoor wat met eten te maken heeft) hij weet niet hoe snel hij het weg moet krijgen.
Op het moment dat ze eten krijgen kwijlt hij heel erg en is ontzettend ongedurig en hij moet en zal alles als eerste naar binnen krijgen.
Bros krijgt zijn eten al in de woonkamer en Big in de keuken,zodat ze gescheiden zijn maar ook dat helpt niet.
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
- Aantal honden: 2
Een nare ervaring.
Mowgli mag wel met takken slepen maar ze ook niet versnipperen, maar dan kan het nog fout gaan. Mijn dochter gooide een keer een tak die recht op in de grond terecht kwam, Mowgli wilde hem pakken waarbij de tak in haar keel schoot en daar een bloedende wond veroorzaakte.
Mowgli mag wel met takken slepen maar ze ook niet versnipperen, maar dan kan het nog fout gaan. Mijn dochter gooide een keer een tak die recht op in de grond terecht kwam, Mowgli wilde hem pakken waarbij de tak in haar keel schoot en daar een bloedende wond veroorzaakte.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Een beetje water erover heen doen misschien?Drazic schreef:Voerbal heb ik hier liggen,daar doet hij niets mee laat hij gewoon liggen zelfs al doe ik er iets in wat hij heel erg lekker vind.dagmar88 schreef:voerbal/fles/wobbler kun je ook nog proberen.
Alleen Boris deed en Bros doet er wat mee.
Hij is heel erg gefixeerd op het eten (bij alles hoor wat met eten te maken heeft) hij weet niet hoe snel hij het weg moet krijgen.
Op het moment dat ze eten krijgen kwijlt hij heel erg en is ontzettend ongedurig en hij moet en zal alles als eerste naar binnen krijgen.
Bros krijgt zijn eten al in de woonkamer en Big in de keuken,zodat ze gescheiden zijn maar ook dat helpt niet.
Kaya stikte ook steeds half in haar brokken en sinds ik er wat water overheen doe, kan ze niet meer zo snel eten en gaat het goed.