dus als dat echt niet meer kan, dan pak ik de trein wel, en dan niet door de deuren
ofzo.
Moderator: moderatorteam
Kaatje1983 schreef:Wanneer je aan een huisdier begint, moet je goed nadenken over de consequenties. Dus ook over het feit dat je financiële situatie kan veranderen. Je kunt je hond tegenwoordig voor 30 euro per maand verzekeren en dat dekt vrijwel alles. Dus als je geen risico wil nemen, verzeker je huisdier dan!
Zelf heb ik mijn hond niet verzekerd maar heb ik altijd een behoorlijk bedrag apart staan voor het geval dat. Onlangs een gescheurde kruisband, heeft me alles bij elkaar 2000,- euro gekost (operatie, therapie want lastige revalidatie etc.). Dat is wel even slikken maar ja, het hoort erbij wanneer je huisdieren hebt.
Voor mij geldt ook, al zou ik elke dag droog brood moeten eten, op mijn hond bezuinigen gebeurd niet.
Overigens kun je bij de meeste dierenartsen ook in termijnen betalen en wanneer je het echt niet kunt betalen kan ik me niet voorstellen dat een goede dierenarts geen oplossing kan bedenken. Ik weet zeker dat die van mij geen dier pijn laat lijden omdat de eigenaar de kosten niet kan betalen.

Dan moet je je hond wel kunnen verzekeren. Die worden nl ook wel eens geweigerd.Kaatje1983 schreef:Wanneer je aan een huisdier begint, moet je goed nadenken over de consequenties. Dus ook over het feit dat je financiële situatie kan veranderen. Je kunt je hond tegenwoordig voor 30 euro per maand verzekeren en dat dekt vrijwel alles. Dus als je geen risico wil nemen, verzeker je huisdier dan!
Zelf heb ik mijn hond niet verzekerd maar heb ik altijd een behoorlijk bedrag apart staan voor het geval dat. Onlangs een gescheurde kruisband, heeft me alles bij elkaar 2000,- euro gekost (operatie, therapie want lastige revalidatie etc.). Dat is wel even slikken maar ja, het hoort erbij wanneer je huisdieren hebt.
Voor mij geldt ook, al zou ik elke dag droog brood moeten eten, op mijn hond bezuinigen gebeurd niet.
Overigens kun je bij de meeste dierenartsen ook in termijnen betalen en wanneer je het echt niet kunt betalen kan ik me niet voorstellen dat een goede dierenarts geen oplossing kan bedenken. Ik weet zeker dat die van mij geen dier pijn laat lijden omdat de eigenaar de kosten niet kan betalen.
En daarnaast worden sommige dingen bij bepaalde rassen niet eens vergoed.Safari schreef: Dan moet je je hond wel kunnen verzekeren. Die worden nl ook wel eens geweigerd.

Maar dan mag je ook niks met je hond doen, lekker voor de kachel laten liggen want sporten is uit den boze, dat dekken die leuke verzekeringen niet... ow en die ik hier laatst voorbij zag komen wil geen enkele hond van mij hebben, de sportende zijn uitgesloten en de rest is te oud... leuk joh verzekeringen!Kaatje1983 schreef:Wanneer je aan een huisdier begint, moet je goed nadenken over de consequenties. Dus ook over het feit dat je financiële situatie kan veranderen. Je kunt je hond tegenwoordig voor 30 euro per maand verzekeren en dat dekt vrijwel alles. Dus als je geen risico wil nemen, verzeker je huisdier dan!

Ik doe niet aan puppiesKaatje1983 schreef:Ik zeg ook niet dat verzekeren altijd de beste optie is. Het kan een optie zijn als je geen tot weinig risico wil nemen. Mijn hond is ook niet verzekerd
.
Er zijn overigens echt verzekeringen die vrijwel alles dekken. Wij denken erover er een pup bij te nemen dus ik maak opnieuw de overweging wel of niet verzekeren. Vandaar dat ik her en der ben gaan lezen over verzekeringen en wie wat wel en niet dekt. Bij grotere maatschappijen zijn de voorwaarden makkelijk na te lezen en mijn dierenarts heeft ook goede ervaringen met bepaalde verzekeraars.
Om discussies en hoge premies te voorkomen is het wel verstandig een hond van pup af aan te verzekeren.
Echt waar? Vrijwel alles dekken? Geef eens die naam van de verzekering door dan?Kaatje1983 schreef:Je kunt je hond tegenwoordig voor 30 euro per maand verzekeren en dat dekt vrijwel alles. Dus als je geen risico wil nemen, verzeker je huisdier dan!
Nou idd, die wil ik dan ook wel.Marion. schreef:Echt waar? Vrijwel alles dekken? Geef eens die naam van de verzekering door dan?Kaatje1983 schreef:Je kunt je hond tegenwoordig voor 30 euro per maand verzekeren en dat dekt vrijwel alles. Dus als je geen risico wil nemen, verzeker je huisdier dan!

Doorgaans betaal je aan verzekeringen meer dan wat je eruit krijgt. Verzekeringen zijn gewoon ondernemingen die winst moeten maken. En hun premie dusdanig vaststellen dat ze er inderdaad winst bij maken.Kaatje1983 schreef:Nogmaals ik zeg niet dat verzekeren altijd een optie is, maar het zou er 1 kunnen zijn voor mensen die overwegen een hond te nemen.

Nou Ohra is er dus een waar je absoluut niet gezond mag doen met je hond, je mag niet sportenKaatje1983 schreef:Mijn dierenarts is erg te spreken over Proteq en zelf kwam ik bij Ohra uit.
Ik zeg niet dat ze alles dekken maar wel veel.
Nogmaals ik zeg niet dat verzekeren altijd een optie is, maar het zou er 1 kunnen zijn voor mensen die overwegen een hond te nemen.

Ja sorry, realiseerde het me naderhand ookFrenk schreef:FF doorlezen, het was fout gekwoot. Het was 10000 voor een hondenleven van 11 jaar.Marion. schreef:Hoe komen ze nu toch weer op dat bedrag???Bmamavan2 schreef:In de consumentengids staat dat een grote hond (wordt uitgegaan van een labrador) gemiddeld meer dan 10.000 euro per jaar kost.
Ik ben dat in elk geval bij lange na niet kwijt, zelfs niet voor hen samen. Qua eten is dat hooguit 10 euro per week, dus dan zit ik op 520 euro per jaar (voor hen samen). Nou ja, dan kan er voor 1 hond eens in de 10 jaar wel een operatie af om de baarmoeder te verwijderen.

Er staat niet dat je niet mag sporten hoor.malinois schreef: Nou Ohra is er dus een waar je absoluut niet gezond mag doen met je hond, je mag niet sporten
Er bestaat geen recht op uitkering:
Indien het dier beroepsmatig wordt gebruikt, met uitzondering van blindengeleide-, en hulphonden, of
wordt gebruikt voor gevecht(en) of een bijzondere vorm van sport zoals (wind)hondenrensport.
Ook hier klopt je bewering niet. De verzekering verplicht je namelijk niet jaarlijkst te enten en ontwormen. Je bent verplicht je huisdier goed te verzorgen, en hiervoor de adviezen van je dierenarts op te volgen. Als jouw dierenarts van mening is dat jaarlijkse controle, vaccineren en parasietenbestrijding niet nodig is en dit ook aan jou adviseert, is er niets aan de hand.malinois schreef:Proteq: een verzekering die mij verplicht JAARLIJKS onnodig te enten, ontwormen etc. vind ik ook totaal ongeschikt dus.
De verzekeringnemer is verplicht het huisdier goed te verzorgen.
Daartoe wordt tevens gerekend de preventieve gezondheidszorg
op advies van de dierenarts, zoals jaarlijkse controle, vaccinaties en
parasietenbestrijding (vlooienbehandelingen, ontworming, etc.).
Mijn honden zijn 7 jaar niet ontwormd, sommige nog nooit ontvlooid, ze worden eens per 3 jaar geent... dan heb je daar dus een probleem
Ik denk ook dat de klimschutting niet tot levensgevaarlijk gerekend wordt, maar dat dit te onduidelijk is kan ik me voorstellen.malinois schreef:Dit is me veeeeeeeeeeel te onduidelijk... want zij zullen een klimschutting levensgevaarlijk vinden bijv. voor de mijne bijna dagelijkse kost
Voor schade veroorzaakt met opzet of door roekeloosheid dan wel
merkelijke schuld (voor zover nodig in afwijking van artikel 7:952
BW) van de verzekeringnemer of een lid van zijn gezin dat 14 jaar
of ouder is. Onder merkelijke schuld wordt verstaan een gedraging
die, al is een verzekerde zich daarvan niet bewust, naar objectieve
maatstaven een zodanig aanmerkelijke kans op schade met zich
meebrengt dat een verzekerde zich van dat gevaar bewust had
behoren te zijn en door zich van die gedraging niet te onthouden in
ernstige mate tekortschiet in zorg ter voorkoming van schade;
Voor uitlaatservice en buitenland zijn wel speciale vereisten, maar dat betekent niet dat je jaarlijks alles moet enten hoor.Kaatje1983 schreef:Voor iedereen geldt dat hij/zij een eigen afweging moet maken tussen wel of niet verzekeren. Ik doe niet aan hondensport en laat mijn hond sowieso elk jaar enten. Ze gaat met de uitlaatservice mee en ze gaat elk jaar mee op vakantie naar het buitenland dus bepaalde entingen zijn dan hoe dan ook verplicht.
Wanneer wij kiezen voor een pup dan denk ik dat we wel verzekeren. Ik weet nu hoe groot de kans op het scheuren van een kruisband kan zijn en dat je daar veelal niks aan kan doen om het te voorkomen. Een TTA operatie kost al snel 1700,- euro en wordt voor grote, jonge honden vaak wel aangeraden. Als je je dan bedenkt dat in 40 tot 60% van de gevallen de kruisband aan de andere poot ook scheurt, dan zit je al snel aan 3400,- euro.
8 jaar geleden hebben wij bewust gekozen voor geen verzekering vanwege de slechte verhalen die rondgingen. Nu is er meer keuze bij grote maatschappijen met meer zekerheid en wordt er meer vergoed. Voor mij een reden mijn volgende hond waarschijnlijk wel te verzekeren.
Dat ligt eraan bij welke maatschappij je zit. Ik heb Cyntha enkele maanden voor haar vierde verjaardag nog in de verzekering gegooid bij Proteq. Ze viel toen nog net binnen hetzelfde tarief als een pup. Het zou kunnen dat ze de voorwaarden inmiddels hebben aangepast, maar zo'n zes jaar geleden kon dat in ieder geval nog.Daisy@ schreef: Mike is niet verzekerd, kwam als 2,5 jarige hond hier, dán wordt het gelijk te duur.
Rabiës doe ik inderdaad eens per 3 jaar. Kennelhoest jaarlijks. Ik ga al jaren naar dezelfde dierenkliniek dus zij kijken elk jaar welke entingen aan de beurt zijn.ranetje schreef:Kaatje1983 schreef: Voor uitlaatservice en buitenland zijn wel speciale vereisten, maar dat betekent niet dat je jaarlijks alles moet enten hoor.
Rabiës is de enige eis voor het buitenland en daarvoor kan je eens per 3 jaar enten.
Dat is namelijk voldoende.
Voor de uitlaat service moeten honden voor zover ik weet een enting tegen kennelhoest hebben.
Die kan je dan jaarlijks tegelijk met de Lepto laten enten.
De cocktail hoeft ook maar eens in de drie jaar.
Rabiës doe ik inderdaad eens per 3 jaar. Kennelhoest jaarlijks. Ik ga al jaren naar dezelfde dierenkliniek dus zij kijken elk jaar welke entingen aan de beurt zijn.ranetje schreef:Kaatje1983 schreef: Voor uitlaatservice en buitenland zijn wel speciale vereisten, maar dat betekent niet dat je jaarlijks alles moet enten hoor.
Rabiës is de enige eis voor het buitenland en daarvoor kan je eens per 3 jaar enten.
Dat is namelijk voldoende.
Voor de uitlaat service moeten honden voor zover ik weet een enting tegen kennelhoest hebben.
Die kan je dan jaarlijks tegelijk met de Lepto laten enten.
De cocktail hoeft ook maar eens in de drie jaar.
En moet je volgens je DA ook ieder jaar een cocktail laten zetten, of dat toch niet?Kaatje1983 schreef: Rabiës doe ik inderdaad eens per 3 jaar. Kennelhoest jaarlijks. Ik ga al jaren naar dezelfde dierenkliniek dus zij kijken elk jaar welke entingen aan de beurt zijn.