Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nazorg castratie, waar aan denken?
Moderator: moderatorteam
-
Dazwa84
Nazorg castratie, waar aan denken?
Morgen wordt Belle gecastreerd, eierstokken eruit. Hebben jullie nog tips of dingen waar ik aan moet denken. Hugo zal haar wegbrengen en bij de narcose blijven, en neemt haar ook mee terug in de auto. Ik blijf thuis met Mischa en Hessel. Is het dan het handigst om haar in de reisbench in de auto mee terug te nemen (in een warme mand)? Ik neem aan de ze niet net als normaal vooraan op de autostoel kan. Ik heb geen idee wat ik moet verwachten. De kliniek zal morgen natuurlijk ook wel vertellen hoe of wat. Maar ik dacht misschien hebben jullie nog tips. Ik zal in de huiskamer een bench opzetten zodat ze daar kan rusten en Hessel haar niet kan lastigvallen met zijn puppenstreken.
- kipo
- Zeer actief
Re: Nazorg castratie, waar aan denken?
Op zich kan ze best voor op de autostoel, als je er maar rekening mee houdt dat ze wat meer moeite heeft met haar evenwicht, dus niet te hard door de bocht enzo. Verder is een rustig en warm plekje prettig voor haar, ik zou het aan haar zelf overlaten of dat heel dicht bij je moet zijn of niet. Idd Hessel een beetje bij haar vandaan houden. En, ik weet niet of je een kraag of iets dergelijks meekrijgt, maar je hebt vast nog een oud rompertje van Mischa, daar kun je heel gemakkelijk je eigen 'medical petshirt' van maken, gaatje erin voor de staart en om te plassen en klaar, veel fijner dan wat voor kraag ook en Hessel kan dan meteen ook niet aan de wond likken.
-
Dazwa84
Dankjewel! Ik geloof dat we een medical shirt meekrijgen van de kliniek. Ja, ik heb de rest van de week vrij genomen dus ik ben lekker thuis, heb ook geen afspraken staan, dus ze kan fijn bijkomen. Vind het heel erg spannend, ze is nog nooit geopereerd o.i.d.!
- kipo
- Zeer actief
Komt wel goedDazwa84 schreef:Dankjewel! Ik geloof dat we een medical shirt meekrijgen van de kliniek. Ja, ik heb de rest van de week vrij genomen dus ik ben lekker thuis, heb ook geen afspraken staan, dus ze kan fijn bijkomen. Vind het heel erg spannend, ze is nog nooit geopereerd o.i.d.!
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
Zorgen dat ze goed warm blijft, dus misschien een dekentje over haar heen leggen. Ik zou haar vandaag nog niets te eten geven (mocht dat op de planning staan) en morgen eerst even kleine porties om te zien hoe dat gaat. Een beetje opletten of de wond niet gaat ontsteken of dat Belle op een andere manier slecht reageert. De eerste dagen voor de zekerheid maar even rustig aan met wandelen en dat was het wel zo'n beetje.
-
Dazwa84
Ja, dekentje inderdaad, goed idee. Ik mag haar vanaf vanavond geen eten meer geven, dus doe haar eten om 17:00 uur geven.
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Veel succes!
Komt vast helemaal goed met Belle.
Komt vast helemaal goed met Belle.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Blijft spannend, zulke dingen!
Ze mag de eerste dagen niet springen, houd daar even goed rekening mee. Ze overschatten zichzelf nog al eens! Dan springen ze ineens van de bank af als de deurbel gaat enzo...
Verder: warm houden! Echt doen, ze kunnen best moeite hebben met hun temperatuurregeling de eerst dag(en). Een dekentje, eventueel een kruikje 's nachts. Kleine beetjes eten en drinken, je hoort van de DA vanaf wanneer dat weer mag.
Let met optillen op dat je niet bij de buik pakt, waar de wond zit. Verder opletten met het wandelen dat ze niet door bosjes gaat struinen (ivm takken die langs de wond af kunnen krassen en vuil).
En verder... houd haar gewoon goed in de gaten en kijk waar ze behoefte aan heeft. De ene hond staat na een halve dag al weer vrolijk te kwispelen, terwijl de ander er een paar dagen ondersteboven van is.
Succes!!
Ze mag de eerste dagen niet springen, houd daar even goed rekening mee. Ze overschatten zichzelf nog al eens! Dan springen ze ineens van de bank af als de deurbel gaat enzo...
Verder: warm houden! Echt doen, ze kunnen best moeite hebben met hun temperatuurregeling de eerst dag(en). Een dekentje, eventueel een kruikje 's nachts. Kleine beetjes eten en drinken, je hoort van de DA vanaf wanneer dat weer mag.
Let met optillen op dat je niet bij de buik pakt, waar de wond zit. Verder opletten met het wandelen dat ze niet door bosjes gaat struinen (ivm takken die langs de wond af kunnen krassen en vuil).
En verder... houd haar gewoon goed in de gaten en kijk waar ze behoefte aan heeft. De ene hond staat na een halve dag al weer vrolijk te kwispelen, terwijl de ander er een paar dagen ondersteboven van is.
Succes!!
RIP Cena
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
Sorry ik was even in de war met de dagen. Uiteraard moet ze voor de operatie nuchter blijven, maar ik bedoelde dus ook na de operatie even de hoeveelheid voeding aanpassen. Wat SannePP schrijft dus. Je dierenarts zal je daar ook nog wel op wijzen, neem ik aan.Dazwa84 schreef:Ja, dekentje inderdaad, goed idee. Ik mag haar vanaf vanavond geen eten meer geven, dus doe haar eten om 17:00 uur geven.
-
Dazwa84
De operatie is goed gegaan. Ik ben gebleven tot de narcose, fijn om daar bij te kunnen zijn, wel moeilijk om te zien hoor.. Ik krijg een belletje als ik haar op mag halen. Zou eigenlijk halverwege de middag zijn maar ze vinden haar nog wat suf. Wordt dus einde van de middag pas.
-
Dazwa84
Ze is weer thuis. Ligt in d'r mand met een dekentje. Is alert, wel nog moe dus slaapt nu lekker. We waren net even buiten maar ze wilde meteen naar binnen dus heeft niet geplast, vanochtend rond 8 uur voor het laatst. Dus heb handdoeken in de huiskamer neergelegd voor de zekerheid zodat ze daar op kan plassen ,maar straks toch weer even proberen buiten.
- mito
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
- Aantal honden: 3
Sterkte met de patient!
Het belangrijkste is echt warm houden, vanaf morgen zal ze vast al weer een eind opgeknapt zijn. Die van mij moest ik echt remmen, niet rennen racen en gek doen als de hechtingen er nog in zitten.
Het belangrijkste is echt warm houden, vanaf morgen zal ze vast al weer een eind opgeknapt zijn. Die van mij moest ik echt remmen, niet rennen racen en gek doen als de hechtingen er nog in zitten.
-
Dazwa84
Ja, de kachel staat hier aan en ze heeft een dekentje, is lekker ingestopt. Ligt in een reisbench/tentje. Is nu in dromenland.
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
Fijn dat het allemaal goed is gegaan!
Altijd weer een hele opluchting!!
Hopelijk knapt ze voorspoedig op! geef haar een dikke knuffel!
Hopelijk knapt ze voorspoedig op! geef haar een dikke knuffel!
RIP Cena
-
Melanie 74
Genoeg pijnmedicatie meegekregen
Sterkte voor Belle en fijn dat het goed is gegaan.
Sterkte voor Belle en fijn dat het goed is gegaan.
-
Dazwa84
Ja, heb voor de komende 7 dagen nog pijnmedicatie, 1 keer per dag. Is het erg dat ze nog niet geplast heeft?
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
niet vergeten om de medicatie te geven. (had ik een dag gedaanDazwa84 schreef:Ja, heb voor de komende 7 dagen nog pijnmedicatie, 1 keer per dag. Is het erg dat ze nog niet geplast heeft?

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
nee hoor, als ze stil ligt heeft ze waarschijnlijk gewoon geen aandrang. laat maar lekker slapenDazwa84 schreef:Ja, heb voor de komende 7 dagen nog pijnmedicatie, 1 keer per dag. Is het erg dat ze nog niet geplast heeft?
toen mijn hond was gecastreerd ben ik na twee dagen gestopt met de pijnstillers: ik merkte toen eigenlijk niets meer aan haar.
sterkte en beterschap voor belle
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
Dazwa84
Ze heeft zojuist gepoept en geplast, fijn!! 
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
Dazwa84 schreef:Ze heeft zojuist gepoept en geplast, fijn!!
RIP Cena
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
Beterschap voor de patiente. Het klinkt tot nu toe goed 
-
Dazwa84
Het gaat enorm goed met haar, je merkt in niets dat ze onlangs is geopereerd. Wat vooral in het begin dus lastig was omdat mevrouw gewoon na 1 dag al van bed sprong
Woensdag gaan we voor nacontrole. Dat petshirt lag hier ook steeds los, maar is gelukkig wel heel gebleven. Wat een boef, haha.