Hallo allemaal,
Ik wil graag jullie advies over het volgende.
Mijn Engelse stafford teefje Bo van bijna 8 is 10 september jl. Geopereerd aan een gescheurde kruisband. Ze heeft een kunstkruisband gekregen.
De eerste 6 weken revalidatie was drama, ze liep continue op 3 poten en weigerde de geopereerde poot te belasten. We zijn toen begonnen met hydrotherapie 2x per week en sindsdien gaat het beter.
Ze zit nu, na 2,5 maand op 90% lopen op 4 poten en heeft alleen nog het bekende hupje. Zitten, spelen etc. Gaat prima.
Vorige week ben ik voor het eerst een halve wandeling met de uitlaatservice meegeweest. Dit ging prima. Vrijdag zijn we een hele wandeling mee geweest en dit ging prima, al hoewel ze daarna wel echt kapot was. Zaterdag heb ik haar een halve dosis metacam gegeven waarna ze snel opknapte en zondag liep ze weer prima.
Natuurlijk bouw ik de laatste weken mijn eigen wandelingen ook op en loop nu verspreid over de dag circa 1 uur met haar.
Vandaag was ik even bij de dierenarts voor pilletjes tegen artrose en wilde Bo even wegen omdat ik haar erg dik vond worden. Ze bleek afgevallen dus dat viel mee. De dierenarts gaf aan dat ik sneller en meer moet opbouwen, ondanks dat ze daarna een kleine dip heeft. Een paar weken geleden tijdens 6 weken controle ging het echter nog helemaal niet goed en gaf de orthopeed aan voorlopig echt nog geen uitlaatservice aan te raden. Voor mijn gevoel was ik dus al erg snel begonnen met weer meegaan, terwijl de DA nu dus zegt dat ze echt wel weer 1 of 2 keer per week mee kan.
Wat vinden jullie? En hebben jullie ervaringen met kruisbandoperaties en revalidatie. Hoe snel kon jullie hond weer wandelingen van een uur aan? Bo ontlast haar knie in stand nog wel af en toe maar dit is normaal heb ik me laten vertellen.
Ik lees graag jullie ervaringen.
Groetjes
Karin & Bo
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Uitlaatservice na kruisbandoperatie
Moderator: moderatorteam
-
Kaatje1983
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terriër
- Aantal honden: 1
-
Charlotte*
- Zeer actief
Re: Uitlaatservice na kruisbandoperatie
Met hoeveel honden loopt jou uitlaatservice?
Ik heb zelf een uitlaatservice gehad en mijn ervaring is dat honden toch meer spelen en rennen dan dat je alleen met ze wandelt.
Het kwam wel eens voor dat ik een hond mee had die aan het revalideren was, deze bleven altijd aan de lijn.
Als de groep klein was of er zaten alleen maar rustige honden in, dan liet ik ze wel eens los. (uiteraard ging alles in overleg met de eigenaar)
Ik zou goed overleggen met je uitlaatservice en vragen of ze hem niet aangelijnd willen houden tot je zeker weet dat hij goed is genezen.
Ik heb zelf een uitlaatservice gehad en mijn ervaring is dat honden toch meer spelen en rennen dan dat je alleen met ze wandelt.
Het kwam wel eens voor dat ik een hond mee had die aan het revalideren was, deze bleven altijd aan de lijn.
Als de groep klein was of er zaten alleen maar rustige honden in, dan liet ik ze wel eens los. (uiteraard ging alles in overleg met de eigenaar)
Ik zou goed overleggen met je uitlaatservice en vragen of ze hem niet aangelijnd willen houden tot je zeker weet dat hij goed is genezen.
-
JR Fan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell en Border Collie
- Aantal honden: 6
Ik begin net ervaring te krijgen na een kruisbandoperatie. Onze Diesel is afgelopen donderdag (22-nov) ge-opereerd.
Ik hou je topic in de gaten, misschien heb ik er nog iets aan!
Ik hou je topic in de gaten, misschien heb ik er nog iets aan!
Groetjes, Linda
Pootje van Diesel, Gizmo, Jack, Roy, Rose en Finn
In Gedachten:
Tybo, Friese Stabij (05-05-1992 - 14-08-2004)
Spike, x Keeshond (01-09-2002 - 17-03-2011)
Bowie, Jack Russell (15-10-2004 - 01-05-2018)
Pootje van Diesel, Gizmo, Jack, Roy, Rose en Finn
In Gedachten:
Tybo, Friese Stabij (05-05-1992 - 14-08-2004)
Spike, x Keeshond (01-09-2002 - 17-03-2011)
Bowie, Jack Russell (15-10-2004 - 01-05-2018)
-
Kaatje1983
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terriër
- Aantal honden: 1
Mijn uitlaatster is echt top! Loopt met kleine groepjes en verdeeld in rustige en drukke groep. Bo gaat vanwege haar leeftijd met de rustige groep mee maar is wel 1 van de actiefste in die groep.
Woensdag gaat ze mee maar minimaal halve wandeling aan de lijn. Ik heb goed en veel contact met m'n uitlaatster dus vertrouw haar blind. Ze helpt Bo de bus in en uit en ik weet zeker dat ze Bo zo rustig mogelijk houdt zonder dat het haar plezier bederft.
Welke operatie heeft Diesel gehad Linda?
Sterkte ermee. Bij mij waren de eerste dagen het ergst. Daarna ging het met Bo best goed, ze was vrolijk en speels, maar wel op 3 poten. Pas na 6 weken begon ze op 4 te lopen nadat we met hydrotherapie zijn begonnen
. Hoop dat Diesel sneller revalideert.
Woensdag gaat ze mee maar minimaal halve wandeling aan de lijn. Ik heb goed en veel contact met m'n uitlaatster dus vertrouw haar blind. Ze helpt Bo de bus in en uit en ik weet zeker dat ze Bo zo rustig mogelijk houdt zonder dat het haar plezier bederft.
Welke operatie heeft Diesel gehad Linda?
Sterkte ermee. Bij mij waren de eerste dagen het ergst. Daarna ging het met Bo best goed, ze was vrolijk en speels, maar wel op 3 poten. Pas na 6 weken begon ze op 4 te lopen nadat we met hydrotherapie zijn begonnen