Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

uitlaathonden van vroeger

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Mirella
Zeer actief

uitlaathonden van vroeger

Ongelezen bericht door Mirella »

Toen ik een jaar of tien was had ik 12 uitlaathonden.Ipv uit school af te spreken met vriendinnen ging ik ze trouw elke dag langs.
Achteraf verbaas ik me wel eens over het vertrouwen wat ik kreeg,zo heb ik wel een week een hond elke dag gezelschap gehouden,baasjes met vakantie en ik had de sleutel en liet hem uit,voerde en was gewoon bij hem.dat was humpie,een zwarte labrador.
Ook had ik nog nero,een herder,die vloog iedereen aan die binnenkwam,was van een hele oude man.
Ik kwam dan binnen met sleutel en ging klem achter de deur staan,als hij dan had gezien dat ik het was was het goed en nam ik hem mee.
ik had ook falco,dat was even de aanleiding van dit bericht.
Dat was zo n speciale..Op de dag dat hij overleed mocht ik bij het afscheid zijn.Ik heb zo gehuild ik weet het nog goed.Later kwamen die mensen toen een taart brengen als dank voor alles.
Nu kwam ik ze vanochtend tegen en na 18 jaar was er toch nog diezelfde klik.Meteen een omhelzing,we hebben heel veel van dezelfde hond gehouden,dat schept een band.daarom moest ik even terug in de tijd.
Afbeelding
dit was falco..
en kleding was vreselijk,i know haha :lol1:
dit was noeska
Afbeelding
met haar liep ik ook elke dag..en dan deze 3 nog Sjokkie,gavy en daisy
Afbeelding

vond het wel leuk dit even met jullie te delen.het deed me wel goed dat ik na al die jaren niet vergeten was :wink:
Ilupa

Re: uitlaathonden van vroeger

Ongelezen bericht door Ilupa »

Wat een prachtige hond, Noeska! :80: :I:

Je outfit op de 3e foto is wel fantastisch ja! :LOL: :LOL:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Fijn dat je die ontmoeting had. Had dat met de eigenaar van Tarzan. Niet dat het mijn échte uitlaathond was, maar de klik was er wel en ben er wel een aantal keren mee op pad geweest als nood aan de man was. Toen zijn baas me jaren later op de boulevard zag met Finn stond hij niet verbaasd dat ik met een herder liep.
Tarzan als pup als logee bij ons, ik was zelf zes, jaren later pas dus dat ik hem zelf ging uitlaten, was toen een jaar of 14
Afbeelding
Afbeelding
De andere honden waar ik bijzondere gedachten bij heb daarvan zijn de baasjes er niet meer. Hoe het met de honden is gegaan weet ik ook niet. Jammer ook dat daar geen foto's van zijn van mij met die honden, een duitse herder Amber die écht diep in mijn hart zit op de camping waar opa een stacaravan had. Had hem als vriend daar en we ondernamen de leukste dingen samen, jaar of 10 was ik denk, veels te jong om met dat type hond weg te gaan, het was geen makkelijke. Jury is de pekinees, een eigenwijs, we hadden niet zoveel op met elkaar geloof ik. Maar hij mocht soms mee met me.
Afbeelding
Amber, hoop dat er toch ergens opnamen zijn van hem en mij op smallfilm of zo, was als ik op de camping was altijd met hem bezig of onderweg, zwemmen, het weiland in als er net gehooid was en je daar sowieso niet mocht komen :engel:
Van Iwan geen enkele foto, dat was een kruising labrador/pittbull. Zijn bazinnetje had reuma en toevallig troffen we elkaar bij de rijn. Ruim 2 jaar af en aan met hem naar duin geweest, strand en langs de rijn gelopen. Was toen een jaar of 13. Heerlijke hond.
Mirella
Zeer actief

mooie foto s blondie! ik vind het ook jammer dat ik geen foto s van nero en humpie heb.maar zonder digitale camera legden we zowiezo veel minder vast he..
Annedee
Erelid
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Annedee »

Wat leuk om te lezen allemaal! Ik was ook meteen terug in de tijd, ik 'zorgde' toen ik een jaar of 8 was voor het hondje van een beetje raar gezin. Het beestje Pele genaamd kreeg niet zo veel te eten en was broodmager, als ik dan mijn wekelijkse zakgeld had gekregen, kocht ik daar onmiddelijk een doos hondenbrood voor. Ook de restjes van ons avondeten spaarde ik op voor hem, maar ja ik kom uit een groot gezin en we hadden het niet zo breed dus veel restjes waren er ook niet. Maar goed, het beestje knapte zienderogen op en liep altijd met me mee als ik ging spelen. Helaas hebben ze hem na een jaar of 2 weggedaan en ik was diepbedroefd, niet veel later kregen we zelf onze eerste hond, maar ik denk dat Pele de basis heeft gelegd voor mijn levenslange hondenliefde!
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Mirella schreef:mooie foto s blondie! ik vind het ook jammer dat ik geen foto s van nero en humpie heb.maar zonder digitale camera legden we zowiezo veel minder vast he..
Dat is zeker zo, dat je minder foto's maakte.
Moet er nog steeds om lachen trouwens die foto van Tarzan met dat schoolbord. Achter hem de slop, voor hem de tuin waar de penslappen lagen, die om een of andere reden daar lagen te drogen en hij kreeg volgens mijn ouders uitsluitend pens.
Hij heeft dat schoolbord omver gesprongen of is er overheen gegaan om zich tegoed te doen aan de penslappen :mrgreen:
Het heeft mijn zus de kop gekost trouwens dat we een hond in huis kregen, want Tarzan was nogal aanwezig die week, en gek op mij. Het bijten en happen vond ik op een gegeven moment niet meer leuk, tip voor mensen wiens kind dus een hond wil :idea: zet er een knpv mechel bij en binnen een week willen ze geen hond meer :engel:
Geeft uiteraard geen garantie op de toekomst want zie wat er van kan komen.. :tongue: :tongue:
Angeniet
Erelid

Ongelezen bericht door Angeniet »

Wat een ontzettend leuke foto's!
Die pleister op je knie, aandoenlijk vind ik dat.
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Hihi leuk he!
Ik liet vroeger de golden retriever joris van me oma uit.
Heb hem geleerd om los te laten lopen.
Afbeelding
En de buurt hondjes, boelie en nala, waarvan boelie nog leeft die is nu 13 jaar!
Boelie is de witte.
Afbeelding
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
Mirella
Zeer actief

Angeniet schreef:Wat een ontzettend leuke foto's!
Die pleister op je knie, aandoenlijk vind ik dat.
haha dank je!
Mirella
Zeer actief

wat leuk semmyboy..leuk he die foto s!
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Afbeelding
Nouja zeg onze heder DH heete ook tarzan en we hadden er een pekinees bij :O:
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

O die hond heet geen tarzan van de peki
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Noeska is mooi zeg! :I:
Ik heb helaas geen foto's van mijn uitlaathonden, was best leuk geweest achteraf nu ik dit zie. :lol1:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

oohh, wat ontroerend. en je was een "rokkenmeisje", hi,hi.

leuk hoor die foto`s van vroeger :ok:
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Ontzettend leuk die foto's van je jeugd! Goed bewaren hoor!!
Leuke ontmoeting ook!
Ik had een jonge Ierse Setter, ontzettend druk die ik ook te pas en te onpas uit zijn kennel haalde voor een wandeling. Mensen vonden t allemaal goed. Verder een heel eigenwijs zwart Cockertje, Bianca. En een Afgaan die niet verder weg wilde van huis dan ze zelf aangaf. Hare koninklijke hoogheid Soraiah!
En toen ik iets ouder werd, de wandelingen met de asielhonden. Daar heb ik wel een foto van gehad, niet voor publicatie geschikt zullen we maar zeggen.
Turrie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Contacteer:

Ongelezen bericht door Turrie »

-
Laatst gewijzigd door Turrie op 22 sep 2014 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Mirella
Zeer actief

Emma schreef:oohh, wat ontroerend. en je was een "rokkenmeisje", hi,hi.

leuk hoor die foto`s van vroeger :ok:
Haha ik was een refo :lol1: :D
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”