Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gestreepte pups met witte moeder

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Gestreepte pups met witte moeder

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Die teef neemt haar taak erg goed op :ok: .
Maar toch vind ik dit heel erg dubbel. De tijgerin had al eerder jongen verstoten en daarom was er, op voorhand, al een surrogaatmoeder gezocht. Ze hebben wel een goede min gevonden, maar ik vraag me af of je dan überhaupt wel met zo'n tijgerin zou moeten fokken :19: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

:I:
Afbeelding
Julisca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Veel te dure kruising :-)

Ongelezen bericht door Julisca »

Zie ik goed dat er ook een witte bij ligt? Lijkt me pijnlijk voor de hond. Wij hebben katten gehad en die gaan zo 'stampen' met hun nageltjes wanneer ze drinken.
Groeten Julisca
trotse bezitter van Indy
Julisca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Veel te dure kruising :-)

Ongelezen bericht door Julisca »

Ooooh, had niet begrepen dat ze die had. Ook wel logisch eigenlijk :roll:
Groeten Julisca
trotse bezitter van Indy
Liesbeth
Zeer actief

Nanna schreef:
Julisca schreef:Zie ik goed dat er ook een witte bij ligt?
Dat lijken me haar eigen pups ;-)
Volgens één van de artikelen, die ik las, is de teef zelf drachtig, (nog) geen pups, dus.
Die ene witte zal ook een tijgertje zijn, maar dan van de (lichte) onderkant gezien.

yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Liesbeth schreef:
Nanna schreef:
Volgens één van de artikelen, die ik las, is de teef zelf drachtig, (nog) geen pups, dus.
Die ene witte zal ook een tijgertje zijn, maar dan van de (lichte) onderkant gezien.

nee, zijn wel 3 gestreepte:

http://www.dailymotion.com/video/xvbmpa ... i-zoo_news
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dee »

Of het slim is weet ik niet, maar smelt wel van de foto :I:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Kolere. Die teef lijkt echt als twee druppels water op Skadi :80:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Liesbeth
Zeer actief

yamie schreef:
Liesbeth schreef:
Nanna schreef:

nee, zijn wel 3 gestreepte:

http://www.dailymotion.com/video/xvbmpa ... i-zoo_news
Dat bedoel ik. Tijgertjes hebben nogal eens een lichte buik en ik ga er vanuit dat je die ziet op de foto en niet een pup van de hond.

gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Liesbeth schreef:Die teef neemt haar taak erg goed op :ok: .
Maar toch vind ik dit heel erg dubbel. De tijgerin had al eerder jongen verstoten en daarom was er, op voorhand, al een surrogaatmoeder gezocht. Ze hebben wel een goede min gevonden, maar ik vraag me af of je dan überhaupt wel met zo'n tijgerin zou moeten fokken :19: .
Denk dat het met fokken van tijgers wat minder van belang is of er goede moeder is. Er is ook een belang om tijgers te fokken aangezien ze ook bedreigd zijn....
Afbeelding
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

ohh..dat filmpje.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

gyanty schreef:
Liesbeth schreef:Die teef neemt haar taak erg goed op :ok: .
Denk dat het met fokken van tijgers wat minder van belang is of er goede moeder is. Er is ook een belang om tijgers te fokken aangezien ze ook bedreigd zijn....
Denk ik ook ,maar aan de andere kant .
Wat doen we er mee .?
Ze wisselen alleen maar uit onderling met dierentuinen en er word niets uitgezet alleen maar afgemaakt in de natuur.
En de kleine populatie's die er zijn worden steeds kleiner.
Dus eigenlijk ben je iets aan fokken om alleen te behoeden voor uitsterven zonder verder doel dan er naar kijken in dierentuinen.
Kun je het dan niet beter opgeven.?
Dierentuinen hebben ook geen lang leven meer volgens mij en zijn nu ook alleen maar grote fokcentrums.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Sammiez
Actief
Mijn ras(sen): kruising klein/middelgroot
kruising border*appensenner

Ongelezen bericht door Sammiez »

Wat doen we er mee .?
Ze wisselen alleen maar uit onderling met dierentuinen en er word niets uitgezet alleen maar afgemaakt in de natuur.
Dus eigenlijk ben je iets aan fokken om alleen te behoeden voor uitsterven zonder verder doel dan er naar kijken in dierentuinen.
Dierentuinen hebben ook geen lang leven meer volgens mij en zijn nu ook alleen maar grote fokcentrums.
Er zijn volgens mij veel mensen die zich hard inzetten om deze situatie te verbeteren. En als ze dat ooit lukt is het wel zo fijn dat er tijgers over zijn om uit te zetten.
hondentrimsalonsamantha.webklik.nl
bouvierpoedel
Zeer actief

Sammiez schreef:
Wat doen we er mee .?
Er zijn volgens mij veel mensen die zich hard inzetten om deze situatie te verbeteren. En als ze dat ooit lukt is het wel zo fijn dat er tijgers over zijn om uit te zetten.
Geloof dat je dat droombeeld wel uit je hoofd kan zetten.
Komen steeds meer mensen bij en blijft steeds minder ruimte over voor wild.
Krijg je weer slachtpartijen ,want mensen rechten gaan voor of je moet ze opsluiten in een paar vierkante kilometers en of dat nu zo leuk bestaan is.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Sammiez schreef:
Wat doen we er mee .?

Klinkt leuk maar niemand weet meer welk bloed de meeste tijgers voeren. Syberische tijgers kun je niet in India zetten. Ze zijn 2 keer zo groot en hebben een vacht als een poolhond. Constant en overal kruisen we tijgers onderling. Alle ondersoorten en dan ook nog in verschillende kleurtjes. Witte tijgers hebben wij gefokt. Net zoals de oranje zonder zwarte strepen. Zodra er een witte tijger in een nest ligt kan je al niks meer met die hele lijn. Uitzetten van gefokte tijgers is een utopie. Gefokte tijgers zijn showdieren voor in gevangenschap.

Kijk maar eens hier. De Bengaalse tijger:

Afbeelding

Afbeelding

De Syberische tijger:

Afbeelding

En wat wij genetisch met tijgers hebben gedaan.....

De platte boxerkoppen op de witte tijgers.... :cry:

Afbeelding

De golden tiger....

Afbeelding

De echte witte tijger:

Afbeelding

De witte tijger met zwarte strepen:

Afbeelding

Zodra er dit soort nesten uit tijgers komen zijn ze sowieso afgeschreven voor uitzetten in het wild. Dat nog eens buiten het kruisen tussen Bengaal en Syberisch.

Afbeelding
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

laeken schreef:
Sammiez schreef:
Wat doen we er mee .?

Klinkt leuk maar niemand weet meer welk bloed de meeste tijgers voeren. Syberische tijgers kun je niet in India zetten. Ze zijn 2 keer zo groot en hebben een vacht als een poolhond. Constant en overal kruisen we tijgers onderling. Alle ondersoorten en dan ook nog in verschillende kleurtjes. Witte tijgers hebben wij gefokt. Net zoals de oranje zonder zwarte strepen. Zodra er een witte tijger in een nest ligt kan je al niks meer met die hele lijn. Uitzetten van gefokte tijgers is een utopie. Gefokte tijgers zijn showdieren voor in gevangenschap.

Kijk maar eens hier. De Bengaalse tijger:

Afbeelding

Afbeelding

De Syberische tijger:

Afbeelding

En wat wij genetisch met tijgers hebben gedaan.....

De platte boxerkoppen op de witte tijgers.... :cry:

Afbeelding

De golden tiger....

Afbeelding

De echte witte tijger:

Afbeelding

De witte tijger met zwarte strepen:

Afbeelding

Zodra er dit soort nesten uit tijgers komen zijn ze sowieso afgeschreven voor uitzetten in het wild. Dat nog eens buiten het kruisen tussen Bengaal en Syberisch.

Afbeelding
:ok:
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Nanna schreef:Lekker uit laten sterven.
Als hun toekomst ligt binnen vier muren achter tralies ga ik volledig met bovenstaande mee.
In sommige Belgische dierentuinen halen ze de jongen preventief weg bij de moeder om met de fles groot te brengen.
Waar ben je dan mee bezig :ugh:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

-Saskia- schreef:
Nanna schreef:Lekker uit laten sterven.
Als hun toekomst ligt binnen vier muren achter tralies ga ik volledig met bovenstaande mee.
In sommige Belgische dierentuinen halen ze de jongen preventief weg bij de moeder om met de fles groot te brengen.
Waar ben je dan mee bezig :ugh:

:wink: net zoiets als wolven op hondenbrokken :oohja:
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

dagmar88 schreef: :wink: net zoiets als wolven op hondenbrokken :oohja:
De eerste keer dat ik dát ooit zag viel mijn mond echt open.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ben het volledig met jullie eens hoor laekenen bouvierpoedel. Mensen en ingrijpen in de natuur, het is allemaal zo raar. Rustgebieden, waar niemand mag komen, maar ondertussen zie ik met regelmaat grote tractors het gebied onderhouden :denken: . Zo net dit instand houden van deze dieren. Ik snap dat ze eerst het probleem in het wild willen oplossen voordat echt goed met uitzetten zouden kunnen beginnen, maar ik geloof inmiddels dat het ook meer een praatje is om het maar etisch te verantwoorden dat ze er met de fokprogramma's ook een rotzooi van maken (of dat een kleine groep er een rotzooi van maakt, dat weet ik eigenlijk niet precies). Inderdaad als hetzo moet, lekker laten uitsterven, zo gaat dat gewoon. Ooit zullen wij ons zelf eens fataal zijn. Tja zo gaat dat in de natuur toch gewoon? Niks raars aan (al schept de mens wel een hoop extra problemen met zich mee, meer dan welke andere diersoort ook, soms baal ik wel eens dat ik mens ben haha)
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Liesbeth schreef:
Nanna schreef:
Hoe gaan ze dat dan doen als ze moet bevallen? Die pups worden direct doodgedrukt/gemaakt door de tijgertjes, dat is natuurlijk geen partij.. Worden die dan ook direct weggehaald en bij een andere hond neergelegd?
bouvierpoedel
Zeer actief

gyanty schreef:Ben het volledig met jullie eens hoor laekenen bouvierpoedel. Mensen en ingrijpen in de natuur, het is allemaal zo raar. Rustgebieden, waar niemand mag komen, maar ondertussen zie ik met regelmaat grote tractors het gebied onderhouden :denken: . Zo net dit instand houden van deze dieren. Ik snap dat ze eerst het probleem in het wild willen oplossen voordat echt goed met uitzetten zouden kunnen beginnen, maar ik geloof inmiddels dat het ook meer een praatje is om het maar etisch te verantwoorden dat ze er met de fokprogramma's ook een rotzooi van maken (of dat een kleine groep er een rotzooi van maakt, dat weet ik eigenlijk niet precies). Inderdaad als hetzo moet, lekker laten uitsterven, zo gaat dat gewoon. Ooit zullen wij ons zelf eens fataal zijn. Tja zo gaat dat in de natuur toch gewoon? Niks raars aan (al schept de mens wel een hoop extra problemen met zich mee, meer dan welke andere diersoort ook, soms baal ik wel eens dat ik mens ben haha)
Is trekken aan een dood paard natuurlijk en waarom zou je het alleen willen omdat het kan.
Net wat je zegt wij worden onszelf fataal , er komen er steeds meer van onze soort omdat we overal wel een remedie of medische oplossing voor hebben .We gaan dus niet zo snel meer dood zoals het zou moeten omdat we de meeste vijanden de baas zijn geworden.
Wat dat aan gaat zijn we gewoon ongedierte en hebben het al langer uitgezongen dan de meeste diersoorten.
En dan gaan we ze nu lopen redden .
Het moet gewoon zo zijn dat er soorten verloren gaan en weer anderen voor in de plaats komen ,kijk maar door de eeuwen heen.
Maar goed de balans is al vreselijk verstoord en die krijg je toch niet meer recht getrokken door hier en daar wat terug te fokken en iin hokken laat leven.
.
.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”