Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
toch weer die anaal klieren
Moderator: moderatorteam
- dretje
- Zeer actief
toch weer die anaal klieren
takkii kreeg weer steeds meer last van zijn anaal klieren...dus maar weer naar de DA
uitgeknepen en kuurtje mee
voor de DA had hij ook gewoon best een klein "kontje" en lagen de klieren best diep. Er kwam best wel wat vieze prut uit en waren wat gevoelig. Hopelijk blijft het hierbij en wordt het niet iets chronisch.
uitgeknepen en kuurtje mee
voor de DA had hij ook gewoon best een klein "kontje" en lagen de klieren best diep. Er kwam best wel wat vieze prut uit en waren wat gevoelig. Hopelijk blijft het hierbij en wordt het niet iets chronisch.
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: toch weer die anaal klieren
als het vaker voorkomt dan zou ik overwegen om ze te laten verwijderen, 3 van de 5 honden van ons hebben ze niet meer
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- dretje
- Zeer actief
nu de tweede keer ....
ik hoop dat het daar bij blijft
maar ik ga er idd niet te lang mee aan modderen denk ik ....ik vind het zo zielig als hij er zo'n last van heeft.Al vind ik een operatie ook geen leuk vooruitzicht.
ik hoop dat het daar bij blijft
maar ik ga er idd niet te lang mee aan modderen denk ik ....ik vind het zo zielig als hij er zo'n last van heeft.Al vind ik een operatie ook geen leuk vooruitzicht.
- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
- Aantal honden: 1
Mijn honden zijn er allebei gevoelig voor, en als Sjakie 2 keer per jaar getrimd wordt en Timo ook nagekeken, dan knijpt ze meteen de anaalklieren uit en hebben ze er verder geen last van.
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Mijn Romy heeft er als jonge hond ook veel last vangehad en tegenwoordig ook nog wel eens rondom haar loopsheid. Dat komt, heb ik begrepen, doordat door hormonale veranderingen ook een andere druk op de anaalklieren wordt uitgeoefend. Daarom geef ik haar regelmatig botwerk bij de KVV om de ontlasting goed hard te houden en dat scheelt erg veel. Bovendien heeft de DA me geleerd om de anaalklieren ook inwendig leeg te drukken, dus als het moet kan ik haar zelf helpen.

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
-
Alhomaro
- Actief
- Mijn ras(sen): Catalaanse herder, Kuvasz en Havanezer
Sandy had er vroeger ook veel last van. Tot ik overging op ander voer, daarna nooit meer. Dus misschien een optie om te kijken of ander voer helpt.

- dretje
- Zeer actief
wat voor voer zou dan bijvoorbeeld het best zijn?
takkii doet het verder heel goed op zijn RC brokken en KVV. Hij is ook best kieskeurig zeker wat brok betreft....we hebben in het begin echt moeten zoeken naar de juiste brok . of moet ik gewoon idd wat vaker wat bot bijvoeren (kippennekjes ofzo)
takkii doet het verder heel goed op zijn RC brokken en KVV. Hij is ook best kieskeurig zeker wat brok betreft....we hebben in het begin echt moeten zoeken naar de juiste brok . of moet ik gewoon idd wat vaker wat bot bijvoeren (kippennekjes ofzo)
-
Alhomaro
- Actief
- Mijn ras(sen): Catalaanse herder, Kuvasz en Havanezer
Sandy was ook altijd erg kieskeurig wat brokken betreft. En ook ik heb lang moeten zoeken naar de juiste brok. Voor Sandy was dat destijds Proplan. Daar heeft ze het jaren goed op gedaan. Tegenwoordig geef ik haar Dog Chow en KVV. En ook dat gaat nu prima. Het is inderdaad belangrijk, dat ontlasting hard is. En iedere hond reageert anders op bepaald voer. Daarom kan het voor jouw hondje wel heel ander voer zijn, dat werkt.

- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Aantal honden: 2
De hond van mijn zus heeft er ook heel erg last van. Zo sneu.
Die krijgt ook alleen brok.
Ik ben sinds het forum ook echt voor vlees.
Die krijgt ook alleen brok.
Ik ben sinds het forum ook echt voor vlees.
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
In het Cairn Nieuws stond laatst een stukje over iemand die als tip van de DA had gekregen om haar hondje visolie capsules te geven en sindsdien waren de problemen over. Misschien ook iets voor jullie om te proberen, wil ik over een tijdje wel weten of het werkt 
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Ivan heeft er ook last van. nu 2x gehad. DA zei als het bij 1x per jaar blijft blijven we ze 1x per jaar uitknijpen. word het vaker dan meoten we andere opties overwegen. maar bij weg halen heb je ook risico dat ze incontinent worden. daar vind ik ivan nog te jong voor met zijn 3 jaar dus ik ben rond gaan kijken op internet en Ivan krijgt nu sinds een half jaar homeopatische tabletjes en tot nu toe werkt dat goed. diego loopt niet meer continue achter ivan's kont aan en ivan lebbert ook niet onder zijn staart. meerdere hebben er goede ervaringen mee. dus ik dacht ik probeer het ook eerst want elke keer DA met ivan is een drama (bang van DA).
er is ook een kuur die voorgeschreven kan worden door een homeopatische DA. maar ik ben eerst hier mee begonnen en tot nu doe het afgelopen half jaar tevreden er over.
er is ook een kuur die voorgeschreven kan worden door een homeopatische DA. maar ik ben eerst hier mee begonnen en tot nu doe het afgelopen half jaar tevreden er over.