We kennen het allemaal wel: je hond word ouder, krijgt wat kwaaltjes en je gaat op zoek naar een oplossing.
Nou werd er bij onze oudste (Beau) geconstateerd dat zijn longen langzaam vol liepen met vocht.
Hij heeft hiervoor een Dimazon kuur gekregen en vetmedin. We hebben eerst een kuur geprobeerd, maar Beau (dat merkten we met ademhalen en slapen) begon al snel weer te snurken met een vochtig geluid, en zijn ademhaling word ook oppervlakkiger. Na overleg met de dierenarts hebben we toch maar besloten om de kuur iets permanenter te maken en deze dus voort te zetten.Nou wonen wij in Duitsland en de medicijnen die wij krijgen hebben ook een Duitse bijsluiter en dat is soms lastig, vooral omdat het lastig te vertalen is omdat je die woorden niet elke dag gebruikt.
De vetmedin is voor de hartwerking en de Dimazon voor de circulatie als ik het goed heb begrepen.
Over vetmedin heb ik veel gelezen en gezocht maar ik kon eigenlijk niet veel vinden over Dimazon, nou vragen wij ons af wat de bijwerkingen zijn op langere termijn?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dimazon
Moderator: moderatorteam
- verkadej
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Witte herder + retriever
- Aantal honden: 2
- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
- Aantal honden: 1
Re: Dimazon
Je kunt op google:" bijsluiter dimazon " intikken en krijgt dan de Nederlandse bijsluiter als het goed is...
- verkadej
- Zeer actief
Ja heb ik geprobeerd, maar ik ben niet medisch onderlegd en snap niet alles: contra-indicatie is iets wat niet in mijn woordenboek voorkomt.Nel schreef:Je kunt op google:" bijsluiter dimazon " intikken en krijgt dan de Nederlandse bijsluiter als het goed is...
dat idee hadden wij eigenlijk ook alInge O schreef:ik denk niet dat er in dit soort gevallen langetermijn bijwerkingen zijn die ook maar in de minste mate opwegen tegen het voordeel dat je uit deze medicatie haalt gezien het totaal geen optie meer is om je hond zonder deze medicatie te laten.
- verkadej
- Zeer actief
Inge O schreef:dat is 'een kans op' en als je dat even cru stelt tov. de realiteit is alles beter dan longen vol water - ik denk dat je met deze medicatie (zeker ook de vetmedin) alleen maar zuivere winst boekt : de tijd die jullie daardoor extra krijgen moet je zien als mooi meegenomen, ga die nou niet vergallen door naar bijwerkingen te gaan spitten.verkadej schreef: dat idee hadden wij eigenlijk ook al. Ik las iets over nierfalen en andere dingen. Maar is dit nou een kans op of is dit een feit?
Tuurlijk doen we dat niet.
En we hebben ook met de vetmedin op aanraden van de dierenarts een kuur geprobeerd (in combinatie met de dimazon tabletten). De vetmedin hebben we daarna snel weer opgepakt en niet lang daarna de dimazon, en volgens mij werken beide naar behoren.