Eh.... maar dat doe ik toch ook niet?kipo schreef:Dierenarts is een vrij beroep en elke da maakt zijn eigen prijzen, dat kun je dus niet vergelijken met overheidsinstanties of de humane zorg, waar de verzekeringen meebepalen wat de tarieven mogen zijn.iones schreef:Ik denk dat de huur van de praktijk gewoon duurder is en dat wordt allemaal doorberekend.Marbas schreef: Toch vind ik prijsverschil per regio wel raar. De fysio en volgens mij ook de huisarts hebben bv. Ook vastgestelde tarieven ze krijgen hetzelfde per uur wat de kosten van de praktijk ook zijn. Ook verdienen mensen in loondienst bij bijvoorbeeld de politie, UWV, banken enz. In het hele land hetzelfde terwijl de een zijn huis duurder is dan die van de ander.
Ik begrijp overigens best dat een DA in de randstad die veel na en bijscholing volgt meer onkosten heeft dan een DA in een goedkope gemeente die nooit meer een cursus volgt en oude apparatuur heeft staan. Maar dat geldt denk ik voor iedereen die in de randstad of een ander duur deel van NL woont....
De dierenarts die ik heb behoort tot de goedkoopste in de regio dus wat dat betreft zit ik wel goed.
Maar in de randstad liggen de prijzen van onroerend goed heel veel hoger, en de huurkosten ook. En dan heb je dus lokaties die wat duurder zijn qua huren en goedkopere lokaties binnen zo'n stad. Ik denk dat dat allemaal wordt doorberekend.
Het klopt dat dierenartsen inderdaad zelf een beetje bepalen wat hun tarieven zijn. Mensen doen er ook wel goed aan om dat in de gaten te houden en onderling na te vragen wat de kosten van mensen die bij een andere dierenarts zitten.