Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Woest ben ik,

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter
Aantal honden: 1

Woest ben ik,

Ongelezen bericht door Terry »

op mezelf en op stom volk.

Afgelopen zondagochtend regende het. Om half 11 de bel. Doe de deur open en loop een stukje naar de poort en de honden vliegen vrolijk door naar de poort. Ha, volk, leuk. Waren Jehova getuigen, Nederlandse ook nog.
Roep al meteen geen interesse, roep de honden en draai me om.
Zie in mijn ooghoek dat een van de dames zich bukt en iets geeft. T-Boy woont lang genoeg bij ons, die weet dat iets aannemen van vreemden niet mag. Kira is in training maar neemt het, ondanks mijn brul, aan.

Zondagmiddag geeft ze over. Maandagmorgen vroeg vond ik een stuk of 6 braakselmoppen en 2 dunne poepen. Overdag ook nog een paar keer gebraakt en dacht in mijn onschuld dat alles er wel uit zou zijn.
Dagje niet eten en het gaat wel over. Niet dus.

Bij de da geweest en ze heeft gastro-enteritis. AB en speciaal voer.
Met een paar dagen zou er duidelijk verbetering moeten zijn. Ook niet dus.
Het zal wel in het gifcircuit gezocht moeten worden, vrees ik en vindt maar eens uit wat ze precies gegeven hebben. Stom volk, dragen het Geloof uit en maken je hond ziek!
Groetjes, Terry
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Re: Woest ben ik,

Ongelezen bericht door Ptje »

Shitzooi zeg, ik zou wel aangifte doen als ik jou was, niet geschoten is altijd mis.
Maak het jezelf niet moeilijk nou, je had dit ook niet kunnen voorzien.
Sterkte en beterschap met Kira.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

het hoeft toch geen vergif te zijn? en als je zag, dat er iets gegeven werd, waarom dan niet even vragen wat ze gegeven had? als ze daar geen antwoord op kon/wilde geven, dan hadden er eventueel wel alarmbellen kunnen gaan rinkelen.

kweet niet hoor, maar ik vind de conclusie wel een beetje.. uh hard zeg maar.

hoop voor je hondje dat ze snel opknapt :ok:
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Oh die kende ik nog niet, Jehova's getuigen die honden vergiftigen :roll: Ik vind het echt erg dat je hond ziek is, en dat meen ik, maar om nu zulke beschuldigen te uiten vind ik wat ver gaan.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Nou, misschien heeft die dame je hond iets gegeven wat niet goed is voor je hond maar gif lijkt me toch erg stug. Wordt ons tenminste niet geleerd om honden te vergiftigen ook niet als mensen geen interesse hebben.

En het kan natuurlijk ook toeval zijn dat je hond ziek is geworden.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Triest voor je hond. Maar of dat nu persé van die mensen vandaan komt... weet je ook niet zeker hé. Hond kan ook iets van straat gegeten hebben ofzo.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik snap wel dat je denkt dat het door datgene kwam wat ze je hond gaf, maar dat is nu niet meer na te halen, lijkt me. Het zou natuurlijk ook kunnen dat je hond buiten iets heeft gegeten tijdens de wandeling, soms zijn ze snel hoor. Laatst had Shelly een kippenbotje, achtergelaten junkfood, te pakken en die kotste ze dus wel uit de volgende dag.

Heb je iets tegen gelovige lieden an sich? Mijn oma had een hele erge Jehova getuigen allergie. Maar die ging altijd met ze in discussie tot ze zelf weg wilden, hahaha. Kan me er best iets bij voorstellen hoor, maar er zijn andere scenario's mogelijk.
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje

Ongelezen bericht door Nel »

Heeft je hond soms een stuk( je) pure chocolade gekregen, of zijn daar de verschijnselen anders van?
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Tuurlijk, Jehova's lopen rond met gif om je huisdieren te vermoorden als je geen interesse hebt.

Ik vind het erg dat je hond ziek is, maar je trekt wel erg rare conclusies hoor. Dat siert je absoluut niet.
Afbeelding
verkadej
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder + retriever

Ongelezen bericht door verkadej »

Hoeft niet, maar een jehova's getuige die toevallig een stukje lekkere pure chocolade aan je hond geeft. Is niet handig, maar wel mogelijk

Hoef je trouwens geen jehova's getuige voor te zijn, niet iedereen weet wat goed is voor een hond en wat niet. En als je van die veelvraten hebt die alles hap sloek weg doen :19:
Terry
Zeer actief

Fizgig schreef:Ik snap wel dat je denkt dat het door datgene kwam wat ze je hond gaf, maar dat is nu niet meer na te halen, lijkt me. Het zou natuurlijk ook kunnen dat je hond buiten iets heeft gegeten tijdens de wandeling, soms zijn ze snel hoor. Laatst had Shelly een kippenbotje, achtergelaten junkfood, te pakken en die kotste ze dus wel uit de volgende dag.

Heb je iets tegen gelovige lieden an sich? Mijn oma had een hele erge Jehova getuigen allergie. Maar die ging altijd met ze in discussie tot ze zelf weg wilden, hahaha. Kan me er best iets bij voorstellen hoor, maar er zijn andere scenario's mogelijk.
Nee hoor helemaal niet. Maar in de stromende regen aanbellen en mij naar buiten laten komen, dan heb je al vlot een minpuntje.
Normaal gesproken sta ik ze keurig te woord, krijgen wat te drinken in de zomer want ze zullen ook niet voor hun lol rondlopen in de zon.
En wie verwacht nou dat ze de hond voeren?
Groetjes, Terry
Terry
Zeer actief

gonnie schreef:Nou, misschien heeft die dame je hond iets gegeven wat niet goed is voor je hond maar gif lijkt me toch erg stug. Wordt ons tenminste niet geleerd om honden te vergiftigen ook niet als mensen geen interesse hebben.

Tiny schreef:Oh die kende ik nog niet, Jehova's getuigen die honden vergiftigen :roll: Ik vind het echt erg dat je hond ziek is, en dat meen ik, maar om nu zulke beschuldigen te uiten vind ik wat ver gaan.
Ik zeg ook niet dat ze vergif gevoerd hebben maar iets giftigs voor de hond. En dat is heel vervelend.
Jullie zouden het toch ook niet leuk vinden als ik, met waarschijnlijk goede bedoelingen, jullie hond zou voeren?
Groetjes, Terry
Fizgig
Zeer actief

Nou dat is op zich niet vreemd, als het een ouweltje zou zijn, hahaha. En dan nog een slokje wijn erbij ook natuurlijk.

Nee zonder gein, heel gek dat ze je hond iets gaf inderdaad, dat verwacht je ook helemaal niet met dat soort lui. Misschien was het wel een héél oud hondenkoekje, kan ook. Ik denk dat het niet uit kwade bedoeling was, maar goed, wie weet zie je ze nog eens lopen door de wijk en kun je het vragen. Of hun collegae.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ha, een ouweltje dacht ik ook al aan..t'is alleen de verkeerde richting..
Een hond van mij is eens vreselijk aan de shit geweest door een vies, oud hondenkoekje.
Vandaar dat ze buiten niets mogen aanpakken en opeten.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Terry schreef:
gonnie schreef:Nou, misschien heeft die dame je hond iets gegeven wat niet goed is voor je hond maar gif lijkt me toch erg stug. Wordt ons tenminste niet geleerd om honden te vergiftigen ook niet als mensen geen interesse hebben.

Tiny schreef:Oh die kende ik nog niet, Jehova's getuigen die honden vergiftigen :roll: Ik vind het echt erg dat je hond ziek is, en dat meen ik, maar om nu zulke beschuldigen te uiten vind ik wat ver gaan.
Ik zeg ook niet dat ze vergif gevoerd hebben maar iets giftigs voor de hond. En dat is heel vervelend.
Jullie zouden het toch ook niet leuk vinden als ik, met waarschijnlijk goede bedoelingen, jullie hond zou voeren?

Ach, ik vind het vervelender voor de mensen als ze mijn honden voeren want mijn meiden pakken het zo wild aan dat de mensen dan vaak zere vingers hebben.

Ik persoonlijk zit er niet mee als mensen mijn honden voeren, vroeger was er een vrouw die elke dag mijn honden voerde dat vond ik wel minder want zodra ze die vrouw maar in de verte zagen lopen begonnen ze te joelen en te trekken om maar zo snel mogelijk bij haar te zijn, later beklaagde die vrouw zich dat ze de snoepjes zo wild aan pakte dat haar vingers weleens bloedde, maar had al gezegd dat ik liever niet wilde dat ze elke keer mijn honden wat gaf maar ze luisterde niet want het is zo leuk om honden te voeren dus dan moest ze het zelf maar weten.

Mijn honden zijn sowieso vreetzakken en vinden buiten altijd wel wat van hun gading.
Ik denk dat mijn honden een maag van beton hebben want wat die allemaal al niet op hebben, van de week was Jarah een poosje weg toen ze terug kwam stonk ze een uur in de wind naar vlees of zo.
Jarah ruikt eten op kilometers afstand, vroeg me wel af waar ze dat eten vandaan had gehaald want het is toch geen weer meer om te barbecuen. Hoop niet dat ze de lunchpakketjes van de mensen had gepikt die het grasveld in het bos aan het verhogen zijn.
Nou het nog donker is s'ochtends neemt ze weleens de benen om lekker eten te zoeken in het bos. Ze weet precies waar alle vreetplekjes zijn, er zitten ook vaak hangjongeren in het bos s'avonds en die laten ook al hun rotzooi liggen dus ze zal wel op die hangplek gaan kijken.

En dan zei een andere fokker dat Pinschers zwakke magen en darmen hebben nou merk er niks van. Heel af en toe is er weleens een aan de dunne maar dat is ook echt maar af en toe. Eens in de paar jaar of zo.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Terry schreef:
Fizgig schreef:Ik snap wel dat je denkt dat het door datgene kwam wat ze je hond gaf, maar dat is nu niet meer na te halen, lijkt me. Het zou natuurlijk ook kunnen dat je hond buiten iets heeft gegeten tijdens de wandeling, soms zijn ze snel hoor. Laatst had Shelly een kippenbotje, achtergelaten junkfood, te pakken en die kotste ze dus wel uit de volgende dag.

Nee hoor helemaal niet. Maar in de stromende regen aanbellen en mij naar buiten laten komen, dan heb je al vlot een minpuntje.
Normaal gesproken sta ik ze keurig te woord, krijgen wat te drinken in de zomer want ze zullen ook niet voor hun lol rondlopen in de zon.
Maar ze lopen wel voor hun lol in de regen?
Nerazi
Zeer actief

Nanna schreef:
Meghan schreef:Maar ze lopen wel voor hun lol in de regen?
Wat kan het je schelen. Dat doen ze zichzelf aan.
Als het aan mij lag bleven ze thuis bij hun dure CV. Liever zelfs.
Ja ik maak de deur niet eens los, regen of zon. Ze bekijken 't maar.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Meghan schreef:
Terry schreef:

Hoezo .? Wou je beweren dat ze er geen lol in hadden om hun Here te dienen in hun slaafsheid met zieltjes winnen.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Nerazi
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Meghan schreef:
Terry schreef:

Hoezo .? Wou je beweren dat ze er geen lol in hadden om hun Here te dienen in hun slaafsheid met zieltjes winnen.?
Ik doelde op het dik gedrukte stukje..
Cookie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Hussel en teckel

Ongelezen bericht door Cookie »

Jeetje wat erg, of hun het nou gedaan hebben of niet, je geeft iemand anders zn hond niet zomaar eten.. zeker niet door het hek, lekker verdacht
bouvierpoedel
Zeer actief

Cookie schreef:Jeetje wat erg, of hun het nou gedaan hebben of niet, je geeft iemand anders zn hond niet zomaar eten.. zeker niet door het hek, lekker verdacht
Heel wat levende wezentjes raken van de booschap gods aan de schijt. :help:
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Ik snap sowieso niet dat je honden van een ander gaat voeren, of het nu wel of geen goed voer is.
Er zijn zat honden allergisch, je hebt geen idee wat je dan met een simpel hondenkoekje kan aanrichten.

Knoeppie neemt alles aan en vreet alles wat ze tegen komt op, ben op dat soort momenten toch blij met die muilkorf.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

ga er ook niet vanuit dat het opzettelijk vergiftigen is, maar waarom moet iemand (een wild vreemde) die aan de deur komt je hond wat te eten geven???? Die had van mij op dat moment al de wind van voren gehad....
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef:
Cookie schreef:Jeetje wat erg, of hun het nou gedaan hebben of niet, je geeft iemand anders zn hond niet zomaar eten.. zeker niet door het hek, lekker verdacht
Heel wat levende wezentjes raken van de booschap gods aan de schijt. :help:
Afbeelding
Hij komt in ieder geval een boodschap gods brengen. :LOL:
Terry
Zeer actief

We zijn een paar dagen verder en het gaat goed met Kira.

En met mij ook want ik heb aangebeld bij mijn bezoekers en weet wat ze gevoerd hebben. De betonnen maag van Kira kan niet tegen krentenbol!
Het was een heel prettig gesprek, ze hebben zich verontschuldigd en beloofden niet meer voeren.

Ben echt blij dat ik langs ben gegaan. Krentenbol moet eigenlijk geen problemen opleveren maar mijn Spaanse meisje kan er niet zo goed tegen.
Groetjes, Terry
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ja, dat is ook echt gif...
Heb je ook je excuses aangeboden omdat je op het forum hebt gepleurd dat je datcht dat ze haar vergiftigd hadden?
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Terry
Zeer actief

Ja natuurlijk.

Niet om mezelf goed te praten maar het gif idee kwam van de DA. En dan bedoel ik niet vergif maar iets wat giftig is voor de hond.
Groetjes, Terry
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Dan weet ik niet waar je woont, maar als je hier niet oppast, krijgt je hond van alles toegediend. Zelfs in de dierenwinkel waar ik wel (beleefd) gezegd heb, niet gediend te zijn mijn hond iets te geven, zonder gevraagd te zijn. En mijn hond had voedselallergie.

Maar dat zij je hond met opzet vergiftigd hebben of iets verkeerds gegeven, nee, dat kan er bij mij niet in. Het kan ook iets anders zijn dat heel erg verkeerd is gevallen.

Maar kunnen voorbijgangers dan zo bij je honden? Want dan is er een grote kans dat anderen je honden ook iets te eten geven.
Fizgig
Zeer actief

Nee hoor. In krentenbollen zitten rozijnen en die zijn giftig voor hondjes. Maar dat weet niet iedereen. Sommige honden kunnen er wel tegen want dat lees ik ook wel eens hier. Maar de jouwe is dus de regel en dat is dat het giftig is. Dus je hond is wel vergiftigd, haha, alleen niet expres.
Terry
Zeer actief

Neeltje schreef:
Dan weet ik niet waar je woont, maar als je hier niet oppast, krijgt je hond van alles toegediend. Zelfs in de dierenwinkel waar ik wel (beleefd) gezegd heb, niet gediend te zijn mijn hond iets te geven, zonder gevraagd te zijn. En mijn hond had voedselallergie.

Maar dat zij je hond met opzet vergiftigd hebben of iets verkeerds gegeven, nee, dat kan er bij mij niet in. Het kan ook iets anders zijn dat heel erg verkeerd is gevallen.

Maar kunnen voorbijgangers dan zo bij je honden? Want dan is er een grote kans dat anderen je honden ook iets te eten geven.
Woon een stukje uit de buurt :D en we hebben een muur om de tuin maar ook een poort. En voor die poort liggen de honden graag te kijken naar alles wat voorbij komt.

Afbeelding

Het is opgelost, daar gaat het om en neem niet aan dat ze ooit nog een hond iets geven. Als dat de wijze les is geweest, ben ik tevreden.
Groetjes, Terry
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”