Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

BARFmenu van TinLo

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix
Aantal honden: 2

Re: BARFmenu van TinLo

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Sinds een paar maanden voer ik ook Barfmenu, en mevrouw vindt het echt fantastisch!
Ik ben er zelf ook heel tevreden over, koop een doos van 500 gram rollen, Joy is maar klein dus ik moet de rollen sowieso herverpakken.
Via de site van Barfmenu kwam ik bij verkooppunt KynoSpirit in Sebaldeburen, en daar rijd ik dan af en toe heen.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Rebble
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Rebble »

Bij ons wordt het verkocht bij de dierenkraam op de markt, toevallig heb ik er 2 weken geleden naar gevraagd. Uiteindelijk besloten het niet te doen omdat Izzy het meer dan prima doet op smuldier en ik het prijsverschil heel groot vind voor iets waar volgens mij geen voordeel aan te behalen is voor mij (Izzy). Ik vind het er wel erg goed uitzien :ok:
Afbeelding
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

JYBD schreef:OK, even nagekeken, Barfmenu konijn 10 kilo kost nu per doos Bij Tinlo (en bij anderen), 50 euries, dus 5 eurie een kilo. Ik heb het afgelopen jaar menig bestelling geplaatst, bij verschillende webshops en toen was een doods 47,50, het duurst. Ze zijn dus 0,25 euriecent per kilo verhoogd in prijs? Dat kan dus niet met BTW te maken hebben want het zijn de enkelvoudige versies.

In principe zouden de prijzen overal hetzelfde moeten zijn maar toch vroeg Pets Place Ermelo er ,ik meen zelfs 7,75 per kilo voor en ik betaalde elders, en zo stond het ook overal op het net, ook bij Tinlo.nl 4,75 per kilo.
Na een mail naar Tinlo is er dus nog steeds niets veranderd, je zal er maar intrappen als beginnend versvoerder, dan ben je toch snel weer bij de brok?
De prijzen zijn inderdaad verhoogd, samen met Tinlo zijn meerdere merken omhoog gegaan in prijs. Simpelweg omdat de grondstoffen ook duurder worden, op een gegeven moment kun je niet anders dan als eindproducent ook de prijs omhoog te gooien.

Er zijn advies-verkoopprijzen waar in principe niemand onder mag gaan zitten. Maar volgens mij mag je wel meer vragen, tenminste zo was het altijd bij Carnibest. Dus dat zullen sommigen wel doen vrees ik.
Het is als consument dus goed zoeken naar iemand die de juiste prijs voert. Ik zou dan zelf contact opnemen met de fabrikant, daar de prijzen vragen en dan vergelijken met winkels waar ik het zou willen halen. Dan weet je precies hoe of wat :ok:
Groetjes,
Wendy
P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel

Ongelezen bericht door P-tt »

Ben sinds kort ook Tinlo aan het voeren. Wat ik wel vervelend is, is dat ik niet zo makkelijk kan bestellen, we hebben maar een kleine vriezer. En goof lust ook niet alles, dus dan bestel je niet zo snel 5 of 10 kilo van iets ( hij krijgt maar 100 gram pet dag). Helaas kan ik het bij mij in de buurt niet zo heel gemakkelijk aankomen.
Goof heeft nu alleen nog maar de eend en natuurlijk variant met succes geprobeerd, konijn vond hij niets. Hopelijk kan ik binnenkort toch nog andere smaken aankomen in 500 gram rollen.
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

P-tt schreef:Ben sinds kort ook Tinlo aan het voeren. Wat ik wel vervelend is, is dat ik niet zo makkelijk kan bestellen, we hebben maar een kleine vriezer. En goof lust ook niet alles, dus dan bestel je niet zo snel 5 of 10 kilo van iets ( hij krijgt maar 100 gram pet dag). Helaas kan ik het bij mij in de buurt niet zo heel gemakkelijk aankomen.
Goof heeft nu alleen nog maar de eend en natuurlijk variant met succes geprobeerd, konijn vond hij niets. Hopelijk kan ik binnenkort toch nog andere smaken aankomen in 500 gram rollen.
waar woon je?
Afbeelding
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Ik heb het heel lang gevoerd, naar volle tevredenheid. Ben alleen nu toch aan het kijken hoe Lotgering bevalt, want ik vind het echt te prijzig worden, ook al haalde ik het bij een groothandel en betaalde ik bijna 10 euro minder per doos dan in de winkel. Daarnaast zijn de laatste kip en makreelworsten die ik heb opengemaakt meer soep dan vlees en is de eend ineens zeer grof vermalen, echt met enorme stukken erin. Op zich geen probleem, maar ik verwacht voor de prijs die je betaald wel een constante kwaliteit. Maar het is mooi vlees en de honden deden het er prima op.

De fokkersdozen die je kan bestellen als je een kennelnaam hebt zijn wel een stuk goedkoper, maar dan zitten alle diersoorten in een worst, die dan dus wel compleet zijn.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
P-tt
Zeer actief

Jeannettebo schreef:
P-tt schreef:Ben sinds kort ook Tinlo aan het voeren. Wat ik wel vervelend is, is dat ik niet zo makkelijk kan bestellen, we hebben maar een kleine vriezer. En goof lust ook niet alles, dus dan bestel je niet zo snel 5 of 10 kilo van iets ( hij krijgt maar 100 gram pet dag). Helaas kan ik het bij mij in de buurt niet zo heel gemakkelijk aankomen.
waar woon je?
Ik woon in Beers (in Brabant)
Afbeelding
doggyfun
Erelid
Mijn ras(sen): border collies, whippet, middenslag kees, chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door doggyfun »

Hoi,
Je kunt ook via de webshop van Tinlo zelf bestellen:
http://www.tinlo.nl

Misschien even bellen wat de mogelijkheden zijn :ok:
Verder staan op die site ook alle verkooppunten.

Groetjes
corina
http://www.treibball.nl,http://www.kvv-zevenaar.nl: ruim assortiment kvv, barfprodukten, snacks
P-tt
Zeer actief

doggyfun schreef:Hoi,
Je kunt ook via de webshop van Tinlo zelf bestellen:
http://www.tinlo.nl

Misschien even bellen wat de mogelijkheden zijn :ok:
Verder staan op die site ook alle verkooppunten.

Groetjes
corina
Thanx, dat van de webshop en verkooppunten had ik inderdaad al gezien. Maar dat bellen is wel een goed idee, dat ga ik doen :ok:
Afbeelding
Drossie
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Border Collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Drossie »

Ik geef ook Tinlo. Ik geef verder ook nog Alaska, Lotegering en Naturis. Zeer tevreden over allemaal eigenlijk. Van Tinlo worden de uitwerpselen wel hard en droog.
corina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër

Ongelezen bericht door corina »

Astrid en Indra schreef:De afzonderlijke varianten van TinLo Barfmenu zijn in principe niet compleet, omdat ze uit 1 of 2 diersoorten bestaan. TinLo adviseert om gedurende een periode van 4 weken 3-4 varianten te voeren, deze afwisseling van diersoorten maakt het voeren compleet. TinLo werkt dus niet met een vitaminen en mineralen complex zoals bijv. Carnibest om het voer compleet te maken. Darf is ook zo'n merk zonder vitaminen en mineralen complex wat door de combinatie van 4 diersoorten als compleet beschouwd kan worden (zij stoppen 4 diersoorten in 1 product bij de EKO KVV).

TinLo voegt ook geen groenten toe aan het Barfmenu, omdat de meningen daar over verdeeld zijn. Daarom hebben zij een aparte groentemix (gepureerde groenten, vers kippenvlees, verse makrelen, verse runderpens, verse boekmaag en verse kippenbotten) die je, als je dat nodig vindt, afzonderlijk of als aanvulling op de verschillende varianten Barfmenu kunt geven. Doordat TinLo Barfmenu geen groenten en geen rijst bevat, zijn alle varianten ook geschikt voor honden met diabetes (de groentemix moet je dan natuurlijk niet toe gaan voegen).

Volgens mij werkt TinLo ook met 'grootverbruikersprijzen' als je meer dan 30 of 70 kg in 1 keer afneemt. Ik dacht dat er altijd een overzicht van de prijzen op de site van TinLo stond, in principe zouden de prijzen bij ieder verkooppunt gelijk moeten zijn.
Niets meer aan toe te voegen! :ok:
Groetjes Corina & Spot

Afbeelding

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

@P-tt: in Nijmegen zit ook een verkooppunt - daar haal ik het altijd. Groter assortiment en goedkoper dan bij de Pet's Place.
Ik ben ook erg tevreden over Tinlo. De katten krijgen het hier ook en die vinden het ook verrukkelijk.
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Tinlo bezorgt thuis hoor, en als ze dat niet lukt, dan geven ze je een adres waar je kunt bestellen. Ik heb hier meerdere adressen in de buurt waar ik Tinlo kan kopen.
Zelf geef ik de voorkeur aan DARF omdat dat biologisch is en dezelfde prijs en burgers van 200-250 gram dus ook nog veel praktischer.
Ik heb wel de makreel van Tinlo en koop af en toe een andere diersoort erbij gewoon ter afwisseling.
P-tt
Zeer actief

DeDiana schreef:@P-tt: in Nijmegen zit ook een verkooppunt - daar haal ik het altijd. Groter assortiment en goedkoper dan bij de Pet's Place.
Ik ben ook erg tevreden over Tinlo. De katten krijgen het hier ook en die vinden het ook verrukkelijk.
Oh, en waar zitten die dan, en moet je van te voren bestellen of hebben ze altijd wat voorraad liggen?
Afbeelding
P-tt
Zeer actief

AnneMarie schreef:Tinlo bezorgt thuis hoor, en als ze dat niet lukt, dan geven ze je een adres waar je kunt bestellen. Ik heb hier meerdere adressen in de buurt waar ik Tinlo kan kopen.
Zelf geef ik de voorkeur aan DARF omdat dat biologisch is en dezelfde prijs en burgers van 200-250 gram dus ook nog veel praktischer.
Ik heb wel de makreel van Tinlo en koop af en toe een andere diersoort erbij gewoon ter afwisseling.
Dat van dat bezorgen en bestellen snap ik allemaal wel.
Ik vind het alleen zonde om een bestelling te plaatsen voor een x bedrag. Want dat kan ik niet kwijt in onze mini vriezer en onze hond eet niet alles. Hij eet bijvoorbeeld de konijn variant al niet en laat die nou net in zo'n combinatie doos zitten. Dat vind ik eigenlijk gewoon geld weggooien. Daarom kijk ik liever eerst in winkels voor de diverse smaken, die haal ik dan 1 rol en als Goof het lust kan ik tzt een bestelling doen.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

P-tt schreef:
DeDiana schreef:@P-tt: in Nijmegen zit ook een verkooppunt - daar haal ik het altijd. Groter assortiment en goedkoper dan bij de Pet's Place.
Oh, en waar zitten die dan, en moet je van te voren bestellen of hebben ze altijd wat voorraad liggen?
Je hebt PB! :D
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Rebble schreef:Bij ons wordt het verkocht bij de dierenkraam op de markt, toevallig heb ik er 2 weken geleden naar gevraagd. Uiteindelijk besloten het niet te doen omdat Izzy het meer dan prima doet op smuldier en ik het prijsverschil heel groot vind voor iets waar volgens mij geen voordeel aan te behalen is voor mij (Izzy). Ik vind het er wel erg goed uitzien :ok:
Op de markt? Hebben ze daar een vriezer staan?
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

MirandaH schreef:
Rebble schreef:Bij ons wordt het verkocht bij de dierenkraam op de markt, toevallig heb ik er 2 weken geleden naar gevraagd. Uiteindelijk besloten het niet te doen omdat Izzy het meer dan prima doet op smuldier en ik het prijsverschil heel groot vind voor iets waar volgens mij geen voordeel aan te behalen is voor mij (Izzy). Ik vind het er wel erg goed uitzien :ok:
Op de markt? Hebben ze daar een vriezer staan?

Ja :ok: Zo'n vriesvitrine, zoiets als in de supermarkt met 2 glazen deuren. Er zit dus van verschillende merken diepvriesvlees een kleine voorraad in en de rest kun je bij de kraam of via de webshop bestellen en wordt dan thuisbezorgd :ok: En ze hebben 2 prachtige flatcoated retrievers :F: :I:
Afbeelding
baasje van nesco
Actief

Ongelezen bericht door baasje van nesco »

Hier eten zij tinlo erg graag alle soorten.
Ik bestel het gewoon bij
webwinkel.caroba.nl
Komen het netjes thuis brengen heerlijk is dat
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Ik bestel het ook bij Caroba, prima service.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”