Dat klinkt als Sancho. Die heeft een grote variatie in toonhoogten maar als hij het diep haalt denk je met een rottweiler te doen te hebben. En eerlijk gezegd weet ik niet wat ik liever tegen hebMiranda schreef: Heel vol en diep, en hárd!
Je hoeft niet eens snode plannen te hebben om dat eng te vinden. Er als vreemde tegenover staan is genoeg.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hond leren waakser te zijn
Moderator: moderatorteam
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Re: hond leren waakser te zijn
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Honden die om van alles blaffen waken niet 
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Mwah, ik kan bij Luna (die redelijk snel blaft) toch wel een duidelijk verschil maken tussen haar "daar lopen mensen" en haar "ik vertrouw het voor geen meter"-blaf. Dat ze snel blaft, maakt in mijn ogen niet dat ze dan helemaal niet waakt.Valerie schreef:Honden die om van alles blaffen waken niet
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Dan moet je regelkut nr 1 Pien in huis halen.Valerie schreef:Honden die om van alles blaffen waken niet
Als er een konijn op het erf loopt dan hoord dat niet
Als de koeien na de winter losgaan in de wei dan hoord dat niet.
Een auto voor in de berm ,oprotten.
Een Reiger in de vijver
Mevrouw is van mijn en dijn en duidelijke grenzen en kan mopperen ,vloeken en uit haar dak gaan als een autist.
Zet iets buiten in zicht wat er nog niet heeft gestaan en mevrouw kan mopperend en vloekend door het huis heen stampen en zich steeds bij mij melden dat het daar niet hoord en het NU op moet rotten.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
S@ndr@
- Zeer actief
ik heb nog wel een cane wattes voor je, slaat selectief aan maar heeft een beste bas stem , en is nog net iets mee leo dan een labje.
als je een hond gewent bent die niet blaft dan ben je het heel snel zat, geloof dat mijn hond met de eerste de beste post lading retour kwam
knijp maar lekker je handjes dicht en waak zelf maar voor onraad

als je een hond gewent bent die niet blaft dan ben je het heel snel zat, geloof dat mijn hond met de eerste de beste post lading retour kwam
knijp maar lekker je handjes dicht en waak zelf maar voor onraad

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Dan stel ik voor dat je niet die van mij erbij neemt, want die haalt de inbrekers vrolijk lachend binnenCleva schreef:Een labrador die niet vanzelf waakt krijg je niet waaks.
Neem er een leuke terrier bij.
Nu we er een waakse en dus regelmatig blaffende kruising bij hebben, ben ik daar ook best blij mee
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Ik heb ook 2 waakse Labradors, Luna en Doran, als ze iets niet vertrouwen dan gaan ze goed tekeer.......vreemde aan de deur
komen er voor hun vreemde binnen dan moet ik echt zeggen dat het goed is 
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
En een waakse hond erbij. je kan he proberen, maar hier is Winnie niet met Bas mee gaan blaffen. Ze blafte alleen als we aan het spelen waren dat ik die bal sneller moest gooien, maar nooit voor iemand die binnenkwam. Bas daarentegen viel de persoon aan als ze niet oppaste....

- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Ik schrik mezelf altijd dood als Enzi aanslaat. Want dan is er 9 van de 10 keer ook echt iets aan de hand.
En die heeft ook een hele diepe blaf met zo'n woeste grom er doorheen
En die heeft ook een hele diepe blaf met zo'n woeste grom er doorheen
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Ik heb een hele stille Kaukaas, maar denk zomaar dat je als inbreker je de tandjes verschiet als hij je begroet

- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Mijn hond is ook zo'n stille Willy haha, die zou alleen kijken of zo'n inbreker mss wil aaien en zo niet zou ze er een beetje omheen gaan drentelen wat die persoon nou allemaal aan het doen is. Maar goed, de fokker zegt dat haar moeder ook zo was toen ze jonger was, maar dat die met een jaar of 2 wel vocaler werd. We zullen zien.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
-
blondie
- Zeer actief
Ik heb een druktemaker, en dus een vocale waar mensen van onder de indruk (kunnen) raken. Zelf zou ik liever een type zoals haar tegen het lijf lopen, dan de stille.billy schreef:Ik heb een hele stille Kaukaas, maar denk zomaar dat je als inbreker je de tandjes verschiet als hij je begroet![]()
De stille spot onraad en reageert door te kijken wat er is, zijn diepe gegrom hoor ik dan bij zaken die niet "normaal" zijn om het huis. Buiten horen ze die grom niet.
De blaffer zal misschien afschrikken, maar de stille die de omgeving in de gaten houdt is in ieder geval hier degene die ik het meest vertrouw als het om waken en verdedigen gaat.
Als hij gromt kijk ik ook altijd even wat er buiten aan de hand is, hij is niet zomaar een hond die op alles allert is, behalve als er écht iets vreemds is. Neem hem daarin dus serieus, meer dan een hond die snel allert is of aanslaat op verschillende zaken.
Mijn ene hond is allert en luid, de ander is allert maar ingetogen bij conflict staat hij er dan wel, maar het is een stille.
Hier kun je beter uitkijken voor de stille dan voor degene met een grote waffel.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ja, of het hysterische keffen van Nozem als ik een bal gooi waar ze helemaal nooit mee terug komt (dat laat ze aan Tapas over, ze rent alleen mee). Horen vergaat je dan echt!laeken schreef:LongFields schreef:Haha, dan heb je Tapas nog nooit horen blaffen. Dat klinkt verre van een schel kefje!sbientje schreef: dat vind ik altijd van belgische en hollandse herders. Komt zo'n schel kefje uit meestal! Ik verwacht altijd de een of de andere teckel maar nee, dan is het zon levensgevaarlijke hedder!
Eva idem WROEFFFFF! HahahaDaar is niks schels aan. Ik denk dat deze persoon in de war is met het opgefokt keffen voor ze bv behendigheid gaan doen. Dat heeft niks met blaffen te maken maar met opwindingsgeluid. Waaks geblaf is een totaaaal ander verhaal als dat gekef inderdaad.
- h a n s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastin Espanol
Ruilen? 
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Jura is ook goed waaks, alleen bij onraad.
Niet alleen in huis trouwens, als ik buiten met haar loop en er komt een vreemd figuur op ons af (zoals laatst gebeurde met een schreeuwende junk) dan klinkt ze zelfs nog 3 keer groter dan de waakse blaf die ze in huis heeft. Kreeg er zelfs een compliment voor van iemand die het zag gebeuren.
Maar de postbode, visite, etc zijn allemaal goed volk en worden met een vrolijke kwispel begroet.
Niet alleen in huis trouwens, als ik buiten met haar loop en er komt een vreemd figuur op ons af (zoals laatst gebeurde met een schreeuwende junk) dan klinkt ze zelfs nog 3 keer groter dan de waakse blaf die ze in huis heeft. Kreeg er zelfs een compliment voor van iemand die het zag gebeuren.
Maar de postbode, visite, etc zijn allemaal goed volk en worden met een vrolijke kwispel begroet.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Man is de kast in het kantoor aan het schuren. Aan de andere kant, in de keuken, is die kast ook. Er zit enkel een dun plankje tussen. Net precies doe ik de kast in de keuken open, gaat Skadi blaffen. Ze was er van overtuigd dat er iemand in de kast zat!
Ik heb haar laten zien dat het niet zo was, en toen man gevraagd om wat te zeggen. Ze deed haar bek al open om te gaan blaffen, maar toen herkende ze de stem van man. Ze keek heel raar, en rende toen naar kantoor. En weer terug naar de keukenkast.
Papa moest UIT de kast komen
Ik heb haar laten zien dat het niet zo was, en toen man gevraagd om wat te zeggen. Ze deed haar bek al open om te gaan blaffen, maar toen herkende ze de stem van man. Ze keek heel raar, en rende toen naar kantoor. En weer terug naar de keukenkast.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
blondie
- Zeer actief
Hoop voor jou dat hij dat niet gaat doenMiranda schreef:Man is de kast in het kantoor aan het schuren. Aan de andere kant, in de keuken, is die kast ook. Er zit enkel een dun plankje tussen. Net precies doe ik de kast in de keuken open, gaat Skadi blaffen. Ze was er van overtuigd dat er iemand in de kast zat!![]()
-
blondie
- Zeer actief
De Blufblaf is hier overigens niet normaal. Regelmatig als ik dus geen blaf verwacht giet ik drinken over mijn glas heen. Schrik me soms het leplazerus van haar, enorme harde diepe blaf heeft ze.
Finn de reu heeft juist weer een wat hogere blaf. Tenzij er wel wat is, dan verandert zijn blafgeluid. Die van Bluf overigens ook, in spel heeft zij weer een wat hogere blaf.
Overigens vind ik het fijner als ik vanuit waaks iets bekijk dat ze hun koppen houden, maar wel reageren als ze iets opmerken. Vond het bijzonder mooi om te zien dat toen ik boven in de woonkamer zat en de buren beneden in de tuin moesten zijn Bluf ineens opstond omdat ze iets opmerkte. De buren waren echt stil bezig maar toch merkte de hond op dat er wat was. Daarop reageerde ik mee en ben naar het balkon gelopen met Bluf zodat ze kon zien dat er inderdaad wat in de tuin was en heb ik haar beloond voor het allert zijn. Hoeft dus niet altijd met geblaf gepaard te gaan.
Finn heeft dat idem, die kan dus gaan waken en eventueel mij allert maken op iets door zo te gaan staan ergens, of mij echt aan te tikken met de neus en ergens heen te lopen. Als het om waken gaat vind ik dat vele maten belangrijker dan aanslaan op van alles en nog wat.
Mijn definitie van waken is allert zijn op iets denk ik. En bij goed volk normaal reageren en bij minder goed volk let ik op mijn eigen signalen, maar ook wel op de signalen die mijn honden uitzenden.
Finn de reu heeft juist weer een wat hogere blaf. Tenzij er wel wat is, dan verandert zijn blafgeluid. Die van Bluf overigens ook, in spel heeft zij weer een wat hogere blaf.
Overigens vind ik het fijner als ik vanuit waaks iets bekijk dat ze hun koppen houden, maar wel reageren als ze iets opmerken. Vond het bijzonder mooi om te zien dat toen ik boven in de woonkamer zat en de buren beneden in de tuin moesten zijn Bluf ineens opstond omdat ze iets opmerkte. De buren waren echt stil bezig maar toch merkte de hond op dat er wat was. Daarop reageerde ik mee en ben naar het balkon gelopen met Bluf zodat ze kon zien dat er inderdaad wat in de tuin was en heb ik haar beloond voor het allert zijn. Hoeft dus niet altijd met geblaf gepaard te gaan.
Finn heeft dat idem, die kan dus gaan waken en eventueel mij allert maken op iets door zo te gaan staan ergens, of mij echt aan te tikken met de neus en ergens heen te lopen. Als het om waken gaat vind ik dat vele maten belangrijker dan aanslaan op van alles en nog wat.
Mijn definitie van waken is allert zijn op iets denk ik. En bij goed volk normaal reageren en bij minder goed volk let ik op mijn eigen signalen, maar ook wel op de signalen die mijn honden uitzenden.
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Mijn honden zijn niet waaks, maar wel nieuwsgierig.
Toch durft een vreemde bij ons in het algemeen niet zomaar het terrein op te lopen. De bezorger van de appie durfde vorige week zelfs niet eens aan te bellen omdat Shadow zich tegen het looppoortje aangevleid had. Shadow doet dat in de hoop een aai over zijn bol te krijgen, maar bij 50 kg wolflike hond is niet iedereen direct overtuigt van de uitermate goede bedoelingen.
Bij serieuze onraad (als iemand mij kwaad zou willen doen) hoor je wel een zeer diep gegrom. Blaffen doen ze eigenlijk nooit en het meeste vocaliseren doen ze naar ons en niet naar vreemden.
Toch durft een vreemde bij ons in het algemeen niet zomaar het terrein op te lopen. De bezorger van de appie durfde vorige week zelfs niet eens aan te bellen omdat Shadow zich tegen het looppoortje aangevleid had. Shadow doet dat in de hoop een aai over zijn bol te krijgen, maar bij 50 kg wolflike hond is niet iedereen direct overtuigt van de uitermate goede bedoelingen.
Bij serieuze onraad (als iemand mij kwaad zou willen doen) hoor je wel een zeer diep gegrom. Blaffen doen ze eigenlijk nooit en het meeste vocaliseren doen ze naar ons en niet naar vreemden.
- primera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier
Hang gewoon een bordje met een bullterrier op
liefst deze http://fotos.marktplaats.com/kopen/0/e0 ... e71c7f.jpg ze lopen 9 van de 10 keer door. Ik las ergens "neem een terrier" neem dan geen bullterrier, waakt voor geen meter.