Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een tweede hond erbij. Update: Vera is er!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Re: Een tweede hond erbij. Update: Vera is er!

Ongelezen bericht door Sas »

Jion schreef:Jammer dat je het nodig vindt om de echte voornamen van de adoptanten te vermelden, en ook jammer dat je suggereert dat Florabel geen contact met jullie heeft opgenomen (ze schrijft meermaals dat ze dat wel heeft gedaan) en dat het aan Florabel ligt dat Vera nu zo angstig is.

Ik zie in het filmpje inderdaad geen overdreven bang of apathisch hondje. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze dat nu ook niet is. Ze kan getraumatiseert zijn door de reis of iets anders dat er is gebeurt, of er kunnen allerlei andere oorzaken spelen.

Florabel lijkt er in ieder geval alles aan te doen om het hondje zich meer op haar gemak te laten voelen. Ik denk inderdaad dat het met wat tijd en geduld nog best goed kan komen.
:ok:
Afbeelding
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Florabel schreef:Ik heb donnee gemaild.
Ik heb mijn zorgen wél met haar gedeeld, vanaf het begin. Maar vond geen gehoor...
Jammer dat dit zo loopt.
Hier heeft niemand iets aan.

IK kan mij niet voorstellen dat een stichting, die graag een hond plaatst een nieuwe eigenaar ( en hond) in de kou laat staan.
Is er misschien iets misgegaan in de communicatie/emailverkeer?
Hoe dan ook: als ik dat filmpje zie kan ik mij niet voorstellen dat zij niet over haar angst heen komt.
Zij komt bij mij wel over als een timide/onzeker hond maar dat hoeft geen probleem te zijn.
Laatst gewijzigd door L@nghaar op 22 nov 2012 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
nel-joey
Actief
Mijn ras(sen): havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door nel-joey »

donnee schreef:Ik wil toch graag reageren, wij zijn de stichting ROLDA en hebben YAY (nu Vera) uitgeadopteerd aan Melanie en Jeroen.

Het is erg jammer dat ik door iemand getipt ben omdat er iets op het Hondenforum bleek te staan. Het is vooral erg `jammer´ dat ik nu via een hondenforum het hele verloop moet lezen, mede omdat ik hen meerdere malen heb gemaild en gebeld met de vraag hoe het ging, of wij konden helpen met onze gedragstherapeute of anderszins. Zij had hen in het hele traject kunnen begeleiden.

Yay is pas 5 HELE DAGEN in Nederland, moet u weten!!!
Ook wil ik hier extra benadrukken dat wij absoluut geen dieren uitadopteren die niet sociaal zijn, zij worden in het asiel goed geobserveerd en geëvalueerd. Door het uitadopteren van niet geschikte dieren zouden wij immers niet alleen onze dieren, maar ook onszelf in de vingers snijden. Wij gaan hier dus júist zeer zorgvuldig mee om!

Dit is overigens ook niet bepaald onze eerste adoptie, er lopen inmiddels heel veel meer leuke, gezonde én sociale ROLDA rommies in Nederland!

Dit is Yay in het asiel, bekend met haar verzorgers (mensen!) en sociaal met haar soortgenootjes.

Zoals goed te zien is, is Yay een hondje dat een normaal roedelgedrag vertoont en is zij ook niet bang voor mensen.
Mensen met hondenervaring weten dat veel honden niet zo gecharmeerd zijn van camera's en fotoapparatuur, ook enkele van mijn 6 "buitenlandertjes" niet, alhoewel ze totaal "ingeburgerd" en super sociaal zijn. Dat heeft niets met "angst" te maken.

Ik heb de adoptanten het advies gegeven haar met rust te laten, niet aan te dringen, maar haar zelf te laten komen. Dat men daar zélf een naar gevoel bij had, tja, dat is dan maar even zo, maar op dát moment doe je háár meer kwaad dan goed door je goedbedoelde liefde op te dringen. Kennelijk is dit niet zo begrepen.
Ik heb bovendien getracht duidelijk te maken dat Yay ook hún spanning moeiteloos voelt.....so....go with the flow....en chill....

Wij hebben een flink aantal Word documenten, wij geven veel adviezen en uitleg in het voorgesprek, hebben een ervarings- en gedragsdeskundige beschikbaar én een Dog Tuner die volgens de Jan Fennnell methode werkt.
Wij drukken de mensen altijd stevig op het hart ons te raadplegen als ze hulp nodig hebben, als ze ook maar even twijfelen, liever te vroeg dan te laat.

Waarom is men niet naar de stichting gekomen voor advies?
Ook in het voorgesprek waarschuw ik de mensen altijd voor het feit dat de dieren een periode nodig kunnen hebben om zichzelf te worden, de één doet er iets langer over dan de ander.

Ik hoop dat men onze aangeboden hulp wil aanvaarden, wij hebben meer dan voldoende expertise in huis.
Het is buitengewoon vervelend voor een stichting die een goede reputatie heeft en zoveel hulp kan bieden om deze verhalen terug te moeten lezen op een forum.

Ik zal ook dit bericht aan hen doorsturen per mail.
In het filmpje idd een hele leuke hond!, leuk om te zien ook!

ben het er wel mee eens dat een hondje zeker moet bij komen als het naar een ander land wordt gebracht en bij nieuwe baasjes, en het hondje ook de gevoelens van hun baasjes aanvoelt...
vind dit een hoop vol berichtje ook zeker voor dit forum, zo komt het ook in een ander daglicht te staan, dat de stichtings niet zomaar een hondje naar nederland laten komen...

Verder wens ik het gezinnetje heel veel sterkte en ook voorspoedig verbeteringen en ik hoop dat ze er ook samen met deze stichting uit zullen komen, dit klinkt in ieder geval zeker profesioneel.
AfbeeldingAfbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

nel-joey schreef: vind dit een hoop vol berichtje ook zeker voor dit forum, zo komt het ook in een ander daglicht te staan, dat de stichtings niet zomaar een hondje naar nederland laten komen...

Verder wens ik het gezinnetje heel veel sterkte en ook voorspoedig verbeteringen en ik hoop dat ze er ook samen met deze stichting uit zullen komen, dit klinkt in ieder geval zeker profesioneel.

:denken: Serieus?
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Kweenie hoor maar ik vind ts hier absoluut niet negatief over stichting doen. volgens mij is de naam van de stichting niet eens genoemd :U:

Overigens vind ik het vingerwijzen van de stichting nou ook niet bepaald professioneel overkomen.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik vind haar vrij nerveus op het filmpje. Ze loopt los en daardoor vrij om afstand te nemen als ze wil. Wat mij betreft zou ik op basis van enkel dit filmpje nou niet echt iets durven zeggen. Ik wil altijd een filmpje van de hond waarbij hij aangelijnd wordt, wandelt, los in de kennel of asiel en zo mogelijk in een kattenkennel. Dan pas kun je mijns inziens als adoptant beoordelen bv hoe snel een hond hersteld van schrik, of hij steun zoekt bij mensen en dus vertrouwen heeft ect. Van enkel dit filmpje zou ik geen hond durven kiezen en dan moet je dus afgaan op het verhaal.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Wildflower
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies

Ongelezen bericht door Wildflower »

dagmar88 schreef:
nel-joey schreef: vind dit een hoop vol berichtje ook zeker voor dit forum, zo komt het ook in een ander daglicht te staan, dat de stichtings niet zomaar een hondje naar nederland laten komen...

Volgens mij is dit iemand die vriendjes is met de stichting maar zelf geen idéé heeft waar dit topic over gaat.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Wildflower schreef:
dagmar88 schreef:

Volgens mij is dit iemand die vriendjes is met de stichting maar zelf geen idéé heeft waar dit topic over gaat.

:wink: Was ook mijn gevoel er bij...
nel-joey
Actief
Contacteer:

nou nee zeker geen vriend van die stichting ken ze dus niet, maar ik vind het flimpje zeker hoopvol, en weet zeker wel waar het over gaat volg het van af het begin dus al...

tis gewoon voor een hondje een hele verandering nieuwe naam, nieuw land, nieuwe baasjes, en de vliegreis.....maar zo het filmpje te zien, zeker hoopvol, en vind het ook dus goed om dit te zien, hoe ze voor de reis was.
vind het ook wel ergens goed dat die stichting dit bericht plaatst al zijn er wat meningsverschillen erover, misschien komt de hulp wat beter op gang, en helpen ze dit gezinnetje ook nu goed zodat ze een fijne tijd krijgen met vera.

Ik duim voor ze dat vera los gaat komen...het is een prachthondje om te zien, zo lief koppie....
AfbeeldingAfbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Even hoor; dit is geen normaal gedrag. De opvangers die ik heb gehad en mijn eigen honden hebben allemaal dezelfde cultuurshock gehad maar dit soort gedrag vind ik niet gewoon of wenselijk. Een buitenlandse hond kan best even van slag zijn maar hoort wel gewoon een basis van vertrouwen te hebben en binding moeten ontwikkelen. doen alsof dit normaal is wat vera laat zien vind ik echt behoorlijk ver gaan. Als je zo' n beeld schept wil straks niemand meer een buitenlandse hond.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

beetje raar dit. De stichting is in dit topic nooit genoemd. Zelfs de naam van de hond is anders dus zoeken op vera en stichtingen had ook niets opgeleverd. TS geeft vaak aan dat het juist haar onzekerheid is die meespeelt enz. enz. En dan komt er iemand van een stichting dit op het forum zetten. :19: Omdat TS de stichting zwart maakt?

TS. ik hoop dat het snel goed gaat met Vera. En het zou dus best kunnen dat ze haar maatje door dik en dun kwijt is geraakt toen ze naar Nederland is vervoerd. Ze zou dus het beste thuis zijn bij een stabiele hond waar ze zich aan kan optrekken. En eerlijk gezegd vraag ik me af of jullie sophie dat is.
Afbeelding
gevni havanezers
nel-joey
Actief
Contacteer:

blacky schreef:beetje raar dit. De stichting is in dit topic nooit genoemd. Zelfs de naam van de hond is anders dus zoeken op vera en stichtingen had ook niets opgeleverd. TS geeft vaak aan dat het juist haar onzekerheid is die meespeelt enz. enz. En dan komt er iemand van een stichting dit op het forum zetten. :19: Omdat TS de stichting zwart maakt?

TS. ik hoop dat het snel goed gaat met Vera. En het zou dus best kunnen dat ze haar maatje door dik en dun kwijt is geraakt toen ze naar Nederland is vervoerd. Ze zou dus het beste thuis zijn bij een stabiele hond waar ze zich aan kan optrekken. En eerlijk gezegd vraag ik me af of jullie sophie dat is.
:ok:
AfbeeldingAfbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Nou Nel, je waait wel met alle winden mee he.....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
nel-joey
Actief
Contacteer:

nee ik vind dat blacky ook een punt heeft....
AfbeeldingAfbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

De naam was inderdaad in het begin genoemd, maar ik heb ook nergens het gevoel gekregen dat TS de stichting zwart maakte.
Ik leef met jullie en met Vera mee, hopelijk wordt ze wat kalmer en beter bereikbaar door de medicijnen.
Het is in ieder geval duidelijk dat dit niet een kwestie is van 'de hond moet nog even wennen', maar een extreme vorm van angst.
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

donnee schreef:Ik wil toch graag reageren, wij zijn de stichting ROLDA en hebben YAY (nu Vera) uitgeadopteerd aan Melanie en Jeroen.

Het is erg jammer dat ik door iemand getipt ben omdat er iets op het Hondenforum bleek te staan. Het is vooral erg `jammer´ dat ik nu via een hondenforum het hele verloop moet lezen, mede omdat ik hen meerdere malen heb gemaild en gebeld met de vraag hoe het ging, of wij konden helpen met onze gedragstherapeute of anderszins. Zij had hen in het hele traject kunnen begeleiden.

Yay is pas 5 HELE DAGEN in Nederland, moet u weten!!!
Ook wil ik hier extra benadrukken dat wij absoluut geen dieren uitadopteren die niet sociaal zijn, zij worden in het asiel goed geobserveerd en geëvalueerd. Door het uitadopteren van niet geschikte dieren zouden wij immers niet alleen onze dieren, maar ook onszelf in de vingers snijden. Wij gaan hier dus júist zeer zorgvuldig mee om!

Dit is overigens ook niet bepaald onze eerste adoptie, er lopen inmiddels heel veel meer leuke, gezonde én sociale ROLDA rommies in Nederland!

Dit is Yay in het asiel, bekend met haar verzorgers (mensen!) en sociaal met haar soortgenootjes.

Zoals goed te zien is, is Yay een hondje dat een normaal roedelgedrag vertoont en is zij ook niet bang voor mensen.
Mensen met hondenervaring weten dat veel honden niet zo gecharmeerd zijn van camera's en fotoapparatuur, ook enkele van mijn 6 "buitenlandertjes" niet, alhoewel ze totaal "ingeburgerd" en super sociaal zijn. Dat heeft niets met "angst" te maken.

Ik heb de adoptanten het advies gegeven haar met rust te laten, niet aan te dringen, maar haar zelf te laten komen. Dat men daar zélf een naar gevoel bij had, tja, dat is dan maar even zo, maar op dát moment doe je háár meer kwaad dan goed door je goedbedoelde liefde op te dringen. Kennelijk is dit niet zo begrepen.
Ik heb bovendien getracht duidelijk te maken dat Yay ook hún spanning moeiteloos voelt.....so....go with the flow....en chill....

Wij hebben een flink aantal Word documenten, wij geven veel adviezen en uitleg in het voorgesprek, hebben een ervarings- en gedragsdeskundige beschikbaar én een Dog Tuner die volgens de Jan Fennnell methode werkt.
Wij drukken de mensen altijd stevig op het hart ons te raadplegen als ze hulp nodig hebben, als ze ook maar even twijfelen, liever te vroeg dan te laat.

Waarom is men niet naar de stichting gekomen voor advies?
Ook in het voorgesprek waarschuw ik de mensen altijd voor het feit dat de dieren een periode nodig kunnen hebben om zichzelf te worden, de één doet er iets langer over dan de ander.

Ik hoop dat men onze aangeboden hulp wil aanvaarden, wij hebben meer dan voldoende expertise in huis.
Het is buitengewoon vervelend voor een stichting die een goede reputatie heeft en zoveel hulp kan bieden om deze verhalen terug te moeten lezen op een forum.

Ik zal ook dit bericht aan hen doorsturen per mail.
Ik krijg van je reacties het gevoel dat je eigenlijk vindt dat het allemaal aan de verkeerde aanpak van Florabel ligt. Volgens mij probeert zij er juist alles aan te doen om dit goed te laten komen! 99% van de mensen had een hond al lang en breed weer weggedaan, want je zult toch toe moeten geven dat dit nog niet in de verste verte lijkt op datgene wat Florabel verwacht had!

In plaats van haar hier publiekelijk af te kraken, pak de telefoon en bied hulp als jullie zoveel te bieden hebben. Besteed je energie niet aan dit topic, maar ga helpen! Daar heeft Vera veel meer aan en het gaat om Vera, toch?

Florabel, ik vol je topic al vanaf het begin en heb respect voor hoe jullie hier voor willen gaan! :ok:
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

Na het filmpje te hebben bekeken wil ik toch nog een keer de vraag stellen: Kan het zijn dat Vera Sofie eng vindt, omdat ze nog zo jong is?

In het filmpje zie je haar wel optrekken aan de zwart-witte hond, misschien kan ze bij een oudere hond wel steun vinden?
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Miezemuis schreef:Kweenie hoor maar ik vind ts hier absoluut niet negatief over stichting doen. volgens mij is de naam van de stichting niet eens genoemd :U:

Overigens vind ik het vingerwijzen van de stichting nou ook niet bepaald professioneel overkomen.
Nou inderdaad..maar ja..had niet anders verwacht van deze stichting.De naam stond er wel in het begin.

En dat een hond er pas 5 dagen is..al mijn honden direct uit het buitenland zijn nooit zo bang geweest maar voelden zich toen al aardig thuis. 1 was een pup en de 2 andere oudjes van 10 en 14 jaar.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik ken de stichting niet, maar ik vind ook dat ze zich hier niet heel fijn profileren.
florabel heeft nergens een slecht woord over de stichting laten vallen en ik vind het toch wel wat beschuldigende vingertje in haar richting van de stichting in elk geval bijzonder onprettig overkomen.
jammer.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Mijn Samara was ook heel erg bang hoor toen ze kwam, daar zat alleen s'nachts beweging in.. pas na ruim een week kwam dat ook overdag pas en daarna voelde ze zich heel lang alleen op haar gemak bij mij, mijn vriend kon haar het eerste jaar echt niet spontaan aanhalen.
Wij hebben het de tijd gegeven en een goede aanpak gevonden zodat het steeds ene beetje makkelijker werd voor haar... maar elke hond heeft een andere aanpak nodig, ik had tevens een goede begeleiding vanuit het pleeggezin, plus kreeg goede steun van medestanders op een ander forum.... en ik ben zelf niet echt onzeker en durf op mijn gevoel af tegaan.
Wij konden in het begin ( lees zeker het eerste jaar) echt niet zomaar visite krijgen hoor.. meer dan 4 mensen binnen was een dikke nono, dan ging ze echt in de paniek modus.. we hebben de beneden verdieping aangepast zodat ze altijd weg kon van mensen, maar ik haalde haar daarna wel weer terug.
Buiten vond ze gelukkig wel fijn maar dat ging echt dubbel gezekerd...
Ik ken wel meer honden die in het begin bangig waren, het is echt niet zo dat alleen de honden die happy de peppy een huis binnen komen wandelen leuke honden worden, mijn Samara werd na verloop van tijd een superhond... maar dat duurde iets langer dan 5 dagen, 5 weken of 5 maanden zelfs... en dat moet je wel aan kunnen.
Dat getakketak tussen adoptant en stichting wordt ik moe en misselijk van.. er is er 1 die niet de waarheid spreekt en daar gaat de hond straks de dupe van worden.. heel fijn, dus dan schieten zowel adoptant als stichting hun doel voorbij en hond valt tussen wal en schip... of die er lekker om gevraagd heeft :L:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik heb het enorm met dat hondje te doen :(: :(:
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Heeft de gt trouwens ook aangedrongen op onderzoek door een d.a. Dat hoort eigenlijk wel om medische dingen uit te sluiten voor je iets vaststeld. Er zijn veel mensen die zichzelf gt noemen maar de goede moet je wel met een lampje zoeken.

Vera kan best een heel eind komen hoor, als ik zo lees dat ze voor de d.a. banger was dan voor jullie :wink: Laat je niet te snel wijsmaken dat het hopeloos is en dat ze nooit zal veranderen. Je ziet al een verandering hoe klein ook. Je zult alleen voor jezelf moeten bepalen of je haar zoveel tijd wilt gunnen dat ze kan opknappen. Jij denkt nog in weken denk ik en je kunt beter in maanden of zelfs jaren denken :wink: Het is niemand kwalijk te nemen als je de zorg voor zo'n hond niet op kunt brengen. Het gaat pas beter als je zelf accepteerd dat ze zo is en dat er maanden of zelfs jaren overheen gaan voordat ze een beetje is zoals jij graag zou zien. :wink:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

yamie schreef:ik heb het enorm met dat hondje te doen :(: :(:
ik met allebei, eigenlijk :(
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ri@ schreef:Heeft de gt trouwens ook aangedrongen op onderzoek door een d.a. Dat hoort eigenlijk wel om medische dingen uit te sluiten voor je iets vaststeld. Er zijn veel mensen die zichzelf gt noemen maar de goede moet je wel met een lampje zoeken.

Vera kan best een heel eind komen hoor, als ik zo lees dat ze voor de d.a. banger was dan voor jullie :wink: Laat je niet te snel wijsmaken dat het hopeloos is en dat ze nooit zal veranderen. Je ziet al een verandering hoe klein ook. Je zult alleen voor jezelf moeten bepalen of je haar zoveel tijd wilt gunnen dat ze kan opknappen. Jij denkt nog in weken denk ik en je kunt beter in maanden of zelfs jaren denken :wink: Het is niemand kwalijk te nemen als je de zorg voor zo'n hond niet op kunt brengen. Het gaat pas beter als je zelf accepteerd dat ze zo is en dat er maanden of zelfs jaren overheen gaan voordat ze een beetje is zoals jij graag zou zien. :wink:
De da is al geweest dat heeft ze geschreven...
Jackira
Zeer actief

yamie schreef:ik heb het enorm met dat hondje te doen :(: :(:
Ik ook, en ik denk dat er in het verhaal van de stichting best wat waarheid zit, een verhaal heeft twee kanten.

Je proeft in de berichten ook de stress, wat heel begrijpelijk is als je niet veel hondenervaring hebt en dat er gewacht wordt op verandering. Dat werkt averechts. Ik denk dat iemand met veel ervaring met dit soort honden ver kan komen, maar wel op Vera's tempo. Niet dat TS het niet goed doet, dat is het punt niet.
Laatst gewijzigd door Jackira op 22 nov 2012 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Jackira
Zeer actief

fes/lou schreef:
Ri@ schreef:Heeft de gt trouwens ook aangedrongen op onderzoek door een d.a. Dat hoort eigenlijk wel om medische dingen uit te sluiten voor je iets vaststeld. Er zijn veel mensen die zichzelf gt noemen maar de goede moet je wel met een lampje zoeken.

De da is al geweest dat heeft ze geschreven...
Ja dat heb ik gelezen :wink: Maar ik had begrepen dat dat is gebeurd omdat dat genoemd is op het forum en niet zozeer op advies vand e gt.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Volgens mij had ze dat al besloten voor de gt kwam. Maar hoezo, is een da pas van waarde als de gt gezegd had dat hij moest komen?
Jackira
Zeer actief

fes/lou schreef:Volgens mij had ze dat al besloten voor de gt kwam. Maar hoezo, is een da pas van waarde als de gt gezegd had dat hij moest komen?

Dat zeg ik niet. Ik zeg dat een goede gt adviseerd om te kijken of de problemen niet medisch zijn voordat er verder wordt gekeken.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Maar de da was al geweest..
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Zoals ik het nu zie op het fimpje kan het goddank gewoon goedkomen. Natuurlijk is ze nog wat verlegen op het filmpje. Maar ze was ook een straathond als ik het goed begrepen heb. Die hebben ervaringen. Daar kunnen ze wel overheen komen maar ze staan wel. Een steen, weggejaagd zijn en meer van dat.
Ze hangt wel erg aan die zwarte hond. Leuk beest. Die is wel open en normaal zo te zien. Vera springt overigens tegen de verzorgers op. Dat is wel een teken dat ze ook met hen een soort band heeft of in elk geval de interactie aangaat. Dat betekent weer dat ze mensen moet kennen en zich in elk geval iets kan binden. Wat ik altijd begrepen heb is dat een hond taal spreekt naar waar hij mee gesocialiseerd is. Dus als dit diertje kwispelt naar mensen en er contact mee maakt dan moet het mensen kennen en dan moet het zich ook kunnen binden aan mensen.

Ik krijg juist wel hoop door dit filmpje en ik denk dat ze nu echt rust en tijd moet krijgen. Doorzetten dus. Wat ze op het filmpje laat zien is in elk geval dat ze los kan lopen. Dat ze met honden kan en dat ze contact zoekt met de mens. Al is het voorzichtig. Dat laatste is wel te begrijpen voor een straathondje. :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”