Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nierproblemen...ervaringen?
Moderator: moderatorteam
- Paddy
- Actief
- Mijn ras(sen): labrador/herder-mix
- Aantal honden: 1
Nierproblemen...ervaringen?
Begin deze week is bij Puck, dmv bloedonderzoek, ontdekt dat ze slechte nieren heeft. De nierwaarden zijn te hoog (300+ krea en 22 ureum). Ik heb haar bloed laten testen omdat ze een terugkerende blaasontsteking heeft. De dierenarts zag bloed in de urine en ook suiker. Ze heeft geen suikerziekte wees onderzoek uit, dus komt de suiker in de urine door de slechte nieren. Ook is haar rug, ter hoogte van de nieren, pijnlijk. Dit kan door de nieren komen, maar ook wordt ze erg stram.
Puck krijgt overigens KD-voer van Hills nu. Ze heeft ook een AB-kuur voor de blaasontsteking. Pijnstillers voor de rug waren niet aan te raden volgens de dierenarts aangezien dit slecht is voor de toch al slechte nieren...
Wie heeft er ervaring met een hond met nierproblemen? Hoelang heeft de hond nog goed kunnen functioneren? Hebben jullie speciaal voer/medicijnen hiervoor?
Puck krijgt overigens KD-voer van Hills nu. Ze heeft ook een AB-kuur voor de blaasontsteking. Pijnstillers voor de rug waren niet aan te raden volgens de dierenarts aangezien dit slecht is voor de toch al slechte nieren...
Wie heeft er ervaring met een hond met nierproblemen? Hoelang heeft de hond nog goed kunnen functioneren? Hebben jullie speciaal voer/medicijnen hiervoor?

-
ellyenrob
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Nierproblemen...ervaringen?
Wij hebben een oudere hond gehad met nierfalen en om de nieren te ontlasten
hebben wij gekozen voor kvv i.p.v. brokken.
Dus dierlijke eiwitten en geen plantaardige eiwitten.
Door de kvv geblenderde groenten met wat kwark.
Weet niet of je hier iets aan hebt, maar het is dacht zeker het proberen waard om van brok
over te strappen naar kvv zonder graan.
Mijn hondje heeft nog 5 jaar geleefd na de diagnose nierfalen
Door de kvv geblenderde groenten met wat kwark.
Weet niet of je hier iets aan hebt, maar het is dacht zeker het proberen waard om van brok
over te strappen naar kvv zonder graan.
Mijn hondje heeft nog 5 jaar geleefd na de diagnose nierfalen
Elly

- Paddy
- Actief
Bedankt voor de reacties.
Wat betreft het eten, dat gaat nu weer goed, ze lust de KD brokken erg graag. Ze kreeg hiervoor ook brokken, maar afgelopen weekend wilde ze niet eten, en dat is echt helemaal niks voor haar, vandaar (samen met de andere problemen) bloedonderzoek laten doen. Ik heb haar een tijdje KVV gegeven (smuldier en Duck), maar ze raakte toen behoorlijk aan de diarree, dus ben weer terug op brok gegaan.
Wat voor groenten kun je nog meer goed erbij geven? Naast de witlof?
Wat betreft het eten, dat gaat nu weer goed, ze lust de KD brokken erg graag. Ze kreeg hiervoor ook brokken, maar afgelopen weekend wilde ze niet eten, en dat is echt helemaal niks voor haar, vandaar (samen met de andere problemen) bloedonderzoek laten doen. Ik heb haar een tijdje KVV gegeven (smuldier en Duck), maar ze raakte toen behoorlijk aan de diarree, dus ben weer terug op brok gegaan.

-
ellyenrob
- Zeer actief
- Contacteer:
Paddy schreef:Bedankt voor de reacties.
Als een brokkenhond ineens kvv krijgt gaan ze 8 van 10x diaree krijgen, dat is het ontgiften, eigenlijk gewoon effe volhouden, Duck is niet goed voor een nierpatiënt daar zit teveel graan in. probeer iets zonder graan/rijst dat is het minst belastend voor de nieren
En aan groentes lof,andijvie,sbijboontjes/speciboontjes,spinazie, wortel, knoflook en tuinkruiden basilicum, peterselie, thijm, koreander,bieslook etc,etc, alles heel goed blanderen met wat volle kwark of volle yoghurt, het moet heel erg fijn zijn, dus flink blanderen of in de keukenmachine
Elly

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Dit kreeg mijn nierpatientje toen ook, heb een week dat nierdieet geprobeerd maar dat at ze echt niet en niet eten is helemaal slecht dus gewoon haar eigen vertrouwde vlees;)ellyenrob schreef:Wij hebben een oudere hond gehad met nierfalen en om de nieren te ontlasten
Haar nieren hebben het goed gehouden in die tijd die ze nog geleefd heeft, haar rug was kapot helaas..

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Paddy
- Actief
Ok, en dan alle groentes rauw geven (wel eerst in de blender)?
En welke KVV raden jullie aan? Duck was ook echt geen succes (dat was overigens alweer een aantal weken geleden, toen wist ik nog niet dat ze nierproblemen had)...met Smuldier had ze minder problemen, maar daar zit wel graan in dacht ik.
Ze heeft ook erg de neiging om buiten uit elke plas die ze vindt te gaan drinken, terwijl ze thuis niet overmatig drinkt. Daar nog tips voor (naast de groentes, die natuurlijk ook veel vocht bevatten)?
En welke KVV raden jullie aan? Duck was ook echt geen succes (dat was overigens alweer een aantal weken geleden, toen wist ik nog niet dat ze nierproblemen had)...met Smuldier had ze minder problemen, maar daar zit wel graan in dacht ik.
Ze heeft ook erg de neiging om buiten uit elke plas die ze vindt te gaan drinken, terwijl ze thuis niet overmatig drinkt. Daar nog tips voor (naast de groentes, die natuurlijk ook veel vocht bevatten)?

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
In Duck zitten ook granen..
Mijne kreeg gewoon Rodi en verse vis! dat vond ze zalig, groentes deed ik even de kook erover en dan blenden en door de kwark, mevrouw hield niet van rauwe groente
Mijne kreeg gewoon Rodi en verse vis! dat vond ze zalig, groentes deed ik even de kook erover en dan blenden en door de kwark, mevrouw hield niet van rauwe groente

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
ellyenrob
- Zeer actief
- Contacteer:
Paddy schreef:Ok, en dan alle groentes rauw geven (wel eerst in de blender)?
Kvv zonder graan is Carnivoer, naturis, er zullen er gerust meer zijn maar die weert ik effe 1,2,3 niet anders even
op www.barfplaats.nl
kijken
En Smuldier kan ook hoor het is minimaal wat er aan graan in zit.
Af en toe lekkere vette vis, sardien of rauwe onbewerkte haring
Elly