Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Een tweede hond erbij. Update: Vera is er!
Moderator: moderatorteam
- Florabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Langharige kaninchen Teckel
- Aantal honden: 1
Re: Een tweede hond erbij. Update: Vera is er!
Nou, de da is geweest en Vera is gezond. De da vond haar ook wel extreem bang en heeft haar Clomicalm voorgeschreven. Daar zou ze, als het er in zit, in korte tijd stappen vooruit op moeten maken. Vriend is nu het medicijn ophalen bij de praktijk..

Sofie!

- dagmar88
- Zeer actief
Florabel schreef:Nou, de da is geweest en Vera is gezond. De da vond haar ook wel extreem bang en heeft haar Clomicalm voorgeschreven. Daar zou ze, als het er in zit, in korte tijd stappen vooruit op moeten maken. Vriend is nu het medicijn ophalen bij de praktijk..
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
kan het zijn, dat ze het laminaat zo eng vindt, dat ze daarom niet door het huis wandelt?Florabel schreef:Nou, de da is geweest en Vera is gezond. De da vond haar ook wel extreem bang en heeft haar Clomicalm voorgeschreven. Daar zou ze, als het er in zit, in korte tijd stappen vooruit op moeten maken. Vriend is nu het medicijn ophalen bij de praktijk..
sommige honden zijn echt heel bang voor het lopen op gladde vloeren.
hebben jullie al een tapijt stukje naar de buitendeur gemaakt? en hoe reageert ze daar op?
wel heel fijn dat de DA haar gezond verklaart heeft. maar heeft de DA wel bloed afgenomen en onderzocht?
- Florabel
- Zeer actief
Het tapijt ligt er, Vera's bedje is opnieuw opgemaakt, ze heeft geplast, gepoept, gegeten, er zit een DAP flacon in het stopcontact en ze heeft haar eerste Clomicalmpilletje op...
Ze was voor de da trouwens een stuk banger dan voor ons
Wij zijn klaar voor the next steps!
Ze was voor de da trouwens een stuk banger dan voor ons
Wij zijn klaar voor the next steps!

Sofie!

-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
hoe is Sofie er nu onder ?
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Aantal honden: 2
Ik duim voor jullie 
- Florabel
- Zeer actief
Sofie is vandaag bij mijn schoonouders; ik ga haar zo ophalen.
Ze begrijpt niets van Vera, is nog wel wat bangig, maar nu wij relaxter zijn, went zij ook meer aan de situatie. Maar..dat is voor nu. Het zal beter moeten gaan, want nu houden we ze zoveel mogelijk bij elkaar uit de buurt, en dat is geen lange-termijn-oplossing.
Ze begrijpt niets van Vera, is nog wel wat bangig, maar nu wij relaxter zijn, went zij ook meer aan de situatie. Maar..dat is voor nu. Het zal beter moeten gaan, want nu houden we ze zoveel mogelijk bij elkaar uit de buurt, en dat is geen lange-termijn-oplossing.

Sofie!

- Paddy
- Actief
- Mijn ras(sen): labrador/herder-mix
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Heb wel meegelezen maar nog niet gereageerd. Wat een teleurstelling moet t zijn voor jullie met zoveel zorgen om je nieuwe hondje. Ik heb bewondering voor alles wat jullie voor haar doen moet ik echt zeggen. En ik hoop dat harte dat er iets in jullie aanpak is wat haar prikkelt en dat ze zich durft te ontwikkelen. Heel veel sterkte voor jullie!
- Cpp
- Actief
- Mijn ras(sen): Middenslagpoedel
Wel fijn dat je nu wat dingetjes hebt die je kunt proberen.
Waar ik heel erg benieuwd naar ben.... Hoe geef je Vera haar tabletje? Zoals ik al eerder schreef had ik hier ook een extreem angstig hondje. Maar die at ook niet en zou ik in het begin zeker geen pilletje hebben kunnen geven.
Ik hoop zo voor jullie allemaal dat het beter zal gaan! Respect
Waar ik heel erg benieuwd naar ben.... Hoe geef je Vera haar tabletje? Zoals ik al eerder schreef had ik hier ook een extreem angstig hondje. Maar die at ook niet en zou ik in het begin zeker geen pilletje hebben kunnen geven.
Ik hoop zo voor jullie allemaal dat het beter zal gaan! Respect
Je maakt jezelf niet wit door een ander zwart te maken.
-
Sanner
- Zeer actief
Jeetje wat moet dat zwaar zijn voor jullie allemaal. Vera had nooit naar Nederland gehaald moeten worden, vind ik. Ik hoop dat er gauw verbetering komt.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Sanner schreef:Jeetje wat moet dat zwaar zijn voor jullie allemaal. Vera had nooit naar Nederland gehaald moeten worden, vind ik. Ik hoop dat er gauw verbetering komt.
Mee eens. Er zijn zo veel leuke, ongecompliceerde buitenlandse honden en dan halen ze zo'n vreselijk angstig beestje hierheen.

- Florabel
- Zeer actief
Mee eens!
Maar we hebben het er nu maar mee te doen.
En ja, het is zeker zwaar.
Vooral het wachten, hopen..Wij kunnen niets doen dan afwachten nu. Het is aan Vera om te laten zien dat ze toch wil/durft/kan..
@Cpp: Vera eet wel als wij niet in de buurt zijn. Had het tabletje gebroken en in blokjes kaas gepropt. Die gingen er wel in, gelukkig..
Vooral het wachten, hopen..Wij kunnen niets doen dan afwachten nu. Het is aan Vera om te laten zien dat ze toch wil/durft/kan..
@Cpp: Vera eet wel als wij niet in de buurt zijn. Had het tabletje gebroken en in blokjes kaas gepropt. Die gingen er wel in, gelukkig..

Sofie!

- Cpp
- Actief
- Mijn ras(sen): Middenslagpoedel
Ik ga heel hard voor jullie en Vera duimenFlorabel schreef:Mee eens!
Je maakt jezelf niet wit door een ander zwart te maken.
- *Esther
- Zeer actief
Wat is eigenlijk het commentaar van de coördinatrice op al jullie acties (gt en da)
Als ik haar was, had ik er al een huisbezoekje aan gewaagd.
Aan de ene kant als ondersteuning en aan de andere kant om Vera in levende lijve en de situatie bij jullie thuis te zien. Dat is altijd verhelderend. Zo van achter de pc heb je ook wel een indruk natuurlijk maar dat is meer de voorstelling die je er zelf van maakt.
Als ik haar was, had ik er al een huisbezoekje aan gewaagd.
Aan de ene kant als ondersteuning en aan de andere kant om Vera in levende lijve en de situatie bij jullie thuis te zien. Dat is altijd verhelderend. Zo van achter de pc heb je ook wel een indruk natuurlijk maar dat is meer de voorstelling die je er zelf van maakt.
-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Ik duim heel hard dat Vera over haar angst heen komt en dan kan genieten van haar gouden plekje bij jullie.
Heeft de stichting nog contact met jullie opgenomen?
Heeft de stichting nog contact met jullie opgenomen?

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
-
donnee
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): cross
- Aantal honden: 5
Ik wil toch graag reageren, wij zijn de stichting ROLDA en hebben YAY (nu Vera) uitgeadopteerd aan Melanie en Jeroen.
Het is erg jammer dat ik door iemand getipt ben omdat er iets op het Hondenforum bleek te staan. Het is vooral erg `jammer´ dat ik nu via een hondenforum het hele verloop moet lezen, mede omdat ik hen meerdere malen heb gemaild en gebeld met de vraag hoe het ging, of wij konden helpen met onze gedragstherapeute of anderszins. Zij had hen in het hele traject kunnen begeleiden.
Yay is pas 5 HELE DAGEN in Nederland, moet u weten!!!
Ook wil ik hier extra benadrukken dat wij absoluut geen dieren uitadopteren die niet sociaal zijn, zij worden in het asiel goed geobserveerd en geëvalueerd. Door het uitadopteren van niet geschikte dieren zouden wij immers niet alleen onze dieren, maar ook onszelf in de vingers snijden. Wij gaan hier dus júist zeer zorgvuldig mee om!
Dit is overigens ook niet bepaald onze eerste adoptie, er lopen inmiddels heel veel meer leuke, gezonde én sociale ROLDA rommies in Nederland!
Dit is Yay in het asiel, bekend met haar verzorgers (mensen!) en sociaal met haar soortgenootjes.
Zoals goed te zien is, is Yay een hondje dat een normaal roedelgedrag vertoont en is zij ook niet bang voor mensen.
Mensen met hondenervaring weten dat veel honden niet zo gecharmeerd zijn van camera's en fotoapparatuur, ook enkele van mijn 6 "buitenlandertjes" niet, alhoewel ze totaal "ingeburgerd" en super sociaal zijn. Dat heeft niets met "angst" te maken.
Ik heb de adoptanten het advies gegeven haar met rust te laten, niet aan te dringen, maar haar zelf te laten komen. Dat men daar zélf een naar gevoel bij had, tja, dat is dan maar even zo, maar op dát moment doe je háár meer kwaad dan goed door je goedbedoelde liefde op te dringen. Kennelijk is dit niet zo begrepen.
Ik heb bovendien getracht duidelijk te maken dat Yay ook hún spanning moeiteloos voelt.....so....go with the flow....en chill....
Wij hebben een flink aantal Word documenten, wij geven veel adviezen en uitleg in het voorgesprek, hebben een ervarings- en gedragsdeskundige beschikbaar én een Dog Tuner die volgens de Jan Fennnell methode werkt.
Wij drukken de mensen altijd stevig op het hart ons te raadplegen als ze hulp nodig hebben, als ze ook maar even twijfelen, liever te vroeg dan te laat.
Waarom is men niet naar de stichting gekomen voor advies?
Ook in het voorgesprek waarschuw ik de mensen altijd voor het feit dat de dieren een periode nodig kunnen hebben om zichzelf te worden, de één doet er iets langer over dan de ander.
Ik hoop dat men onze aangeboden hulp wil aanvaarden, wij hebben meer dan voldoende expertise in huis.
Het is buitengewoon vervelend voor een stichting die een goede reputatie heeft en zoveel hulp kan bieden om deze verhalen terug te moeten lezen op een forum.
Ik zal ook dit bericht aan hen doorsturen per mail.
Het is erg jammer dat ik door iemand getipt ben omdat er iets op het Hondenforum bleek te staan. Het is vooral erg `jammer´ dat ik nu via een hondenforum het hele verloop moet lezen, mede omdat ik hen meerdere malen heb gemaild en gebeld met de vraag hoe het ging, of wij konden helpen met onze gedragstherapeute of anderszins. Zij had hen in het hele traject kunnen begeleiden.
Ook wil ik hier extra benadrukken dat wij absoluut geen dieren uitadopteren die niet sociaal zijn, zij worden in het asiel goed geobserveerd en geëvalueerd. Door het uitadopteren van niet geschikte dieren zouden wij immers niet alleen onze dieren, maar ook onszelf in de vingers snijden. Wij gaan hier dus júist zeer zorgvuldig mee om!
Dit is overigens ook niet bepaald onze eerste adoptie, er lopen inmiddels heel veel meer leuke, gezonde én sociale ROLDA rommies in Nederland!
Dit is Yay in het asiel, bekend met haar verzorgers (mensen!) en sociaal met haar soortgenootjes.
Zoals goed te zien is, is Yay een hondje dat een normaal roedelgedrag vertoont en is zij ook niet bang voor mensen.
Mensen met hondenervaring weten dat veel honden niet zo gecharmeerd zijn van camera's en fotoapparatuur, ook enkele van mijn 6 "buitenlandertjes" niet, alhoewel ze totaal "ingeburgerd" en super sociaal zijn. Dat heeft niets met "angst" te maken.
Ik heb de adoptanten het advies gegeven haar met rust te laten, niet aan te dringen, maar haar zelf te laten komen. Dat men daar zélf een naar gevoel bij had, tja, dat is dan maar even zo, maar op dát moment doe je háár meer kwaad dan goed door je goedbedoelde liefde op te dringen. Kennelijk is dit niet zo begrepen.
Ik heb bovendien getracht duidelijk te maken dat Yay ook hún spanning moeiteloos voelt.....so....go with the flow....en chill....
Wij hebben een flink aantal Word documenten, wij geven veel adviezen en uitleg in het voorgesprek, hebben een ervarings- en gedragsdeskundige beschikbaar én een Dog Tuner die volgens de Jan Fennnell methode werkt.
Wij drukken de mensen altijd stevig op het hart ons te raadplegen als ze hulp nodig hebben, als ze ook maar even twijfelen, liever te vroeg dan te laat.
Ook in het voorgesprek waarschuw ik de mensen altijd voor het feit dat de dieren een periode nodig kunnen hebben om zichzelf te worden, de één doet er iets langer over dan de ander.
Ik hoop dat men onze aangeboden hulp wil aanvaarden, wij hebben meer dan voldoende expertise in huis.
Het is buitengewoon vervelend voor een stichting die een goede reputatie heeft en zoveel hulp kan bieden om deze verhalen terug te moeten lezen op een forum.
- *Esther
- Zeer actief
Het lijkt me handiger om Melanie en Jeroen zelf even te bellen ipv dit door te mailen en op het forum te zetten? Dan heb je één op één contact en dat lijkt me altijd beter!
-
L@nghaar
- Zeer actief
donnee schreef:Ik wil toch graag reageren, wij zijn de stichting ROLDA en hebben YAY (nu Vera) uitgeadopteerd aan Melanie en Jeroen.

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Ja dat denk ik ook na het zien van het filmpje!Inge O schreef:in dat filmpje gedraagt ze zich inderdaad heel normaal en dat is wel zeer hoopgevend.
naar mijn idee is het hoogtijd om haar wat minder als een kasplantje te behandelen en haar wat te dwingen om meer normale activiteiten te doen - op een rustige manier zonder je aan haar op te dringen maar wel kordaat. zoals ze nu doet (niks dus) kan ze net zo goed in een negatieve spiraal geraken waar ze maar moeilijk meer uit zichzelf uitkomt.
- dagmar88
- Zeer actief
donnee schreef: Het is erg jammer dat ik door iemand getipt ben omdat er iets op het Hondenforum bleek te staan.
-
L@nghaar
- Zeer actief
Ik zie in het filmpje een vrolijk en wat timide hondje maar zeker geen bang hondje.
Ik zou proberen om haar te stimuleren om in de benen te gaan, je gaf aan dat zij een kauwbotje lekker vond, ik zou zo'n botje een paar meter voor haar neerleggen en haar dan verder negeren. Als ze dat botje pakt niets zeggen, laat haar maar gaan.
Geen aandacht aan haar geven als ze daar blijft liggen. Een eindje van haar af gaan zitten op de grond en dan iets lekkers eten, als zij haar neus in de lucht steekt om te snuffelen dan een stukje van dat lekkers vlakbij haar leggen en dat steeds verder weg leggen.
Ik roep ook maar wat hoor, ik moest altijd de bange katten bij de dierenarts verzorgen omdat ik die in no time kon aaien en verzorgen, door ze te negeren en te verleiden met voer waarvoor zij zelf in de benen moesten komen.
Het is wel een erg leuk hondje!!
( off topic: ik kreeg een brok in mijn keel, die prachtige zwart/witte hond lijkt als 2 druppels water op mijn overleden hond Laika)
Ik zou proberen om haar te stimuleren om in de benen te gaan, je gaf aan dat zij een kauwbotje lekker vond, ik zou zo'n botje een paar meter voor haar neerleggen en haar dan verder negeren. Als ze dat botje pakt niets zeggen, laat haar maar gaan.
Geen aandacht aan haar geven als ze daar blijft liggen. Een eindje van haar af gaan zitten op de grond en dan iets lekkers eten, als zij haar neus in de lucht steekt om te snuffelen dan een stukje van dat lekkers vlakbij haar leggen en dat steeds verder weg leggen.
Ik roep ook maar wat hoor, ik moest altijd de bange katten bij de dierenarts verzorgen omdat ik die in no time kon aaien en verzorgen, door ze te negeren en te verleiden met voer waarvoor zij zelf in de benen moesten komen.
Het is wel een erg leuk hondje!!
( off topic: ik kreeg een brok in mijn keel, die prachtige zwart/witte hond lijkt als 2 druppels water op mijn overleden hond Laika)

- Goldylocks
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labradors !
ik vind haar in het filmpje ook erg bangig hoor,en ze hangt erg aan die zwartwitte hond. daar kijkt ze bij elke actie naar. misschien was dat haar steun en toeverlaat.
En nu moet ze het alleen doen.
sterkte hoor,voor iedereen.
En nu moet ze het alleen doen.
sterkte hoor,voor iedereen.
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zie ook niet bepaald een vrij hondje in de film, en eerlijk gezegd vind ik het wel een hele sterke reactie na de reis naar Nederland.
Er komen veel meer honden naar Nederland, en die zijn toch ook niet allemaal bang lijkt me...
En zeker niet zo bang dat ze niet van hun plek durven...
Er komen veel meer honden naar Nederland, en die zijn toch ook niet allemaal bang lijkt me...
En zeker niet zo bang dat ze niet van hun plek durven...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
donnee
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): cross
- Aantal honden: 5
Veel, zoniet alles hang af van de juiste aanpak...
Als je een hond kunt lezen, dan zie je een verlegen, wat terughoudende hond, maar zeker geen angstige hond. Een hond die noch problemen heeft met mensen noch met soortgenootjes.
Zoals gezegd 5 DAGEN in Nederland, wat verwacht iemand nu... Dit dier moet je juist niet onder pressie zetten hoe graag je ook wilt dat ze volgens jouw idee "normaal" doet!
Als je een hond kunt lezen, dan zie je een verlegen, wat terughoudende hond, maar zeker geen angstige hond. Een hond die noch problemen heeft met mensen noch met soortgenootjes.
Zoals gezegd 5 DAGEN in Nederland, wat verwacht iemand nu... Dit dier moet je juist niet onder pressie zetten hoe graag je ook wilt dat ze volgens jouw idee "normaal" doet!
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
en tevens heb ik zo uit het verhaal ook niet opgemaakt dat de hond onder druk is gezet, juist niet lijkt meInge O schreef:dat is dan weer het andere uiterste hoor, alsof haar gedrag van de laatste dagen ook nog maar een béétje normaal te noemen is, zelfs voor een verlegen hond die hier pas is - lijkt mij een beetje ontkennen van het zonlicht en lijkt me niet dat daar ook iemand mee gebaat is.donnee schreef: Zoals gezegd 5 DAGEN in Nederland, wat verwacht iemand nu...

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- dagmar88
- Zeer actief
Zeg, zou je niet zo lelijk de schuld bij een ander willen leggen, in het openbaar k ibbelen en namen noemen.donnee schreef:Veel, zoniet alles hang af van de juiste aanpak...
Het zou toch geen pijn doen om toe te geven dat er een inschattingsfout gemaakt is.
Heel naar dit en voor een stichting lijkt mij dit ook absoluut geen positieve manier om naar buiten te treden.
- Florabel
- Zeer actief
Ik heb donnee gemaild.
Ik heb mijn zorgen wél met haar gedeeld, vanaf het begin. Maar vond geen gehoor...
Ik heb mijn zorgen wél met haar gedeeld, vanaf het begin. Maar vond geen gehoor...

Sofie!

- dagmar88
- Zeer actief
Florabel schreef:Ik heb donnee gemaild.
Ik heb er alle vertrouwen in dat jullie doen wat goed is voor Vera
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Laten lullen Florabel...
Dat soor stichtingen lijkt niet het belang van de hond voorop te hebben staan, en als de centen binnen zijn en de hond geplaatst trekken zij hun handen ervan af. Want sja, elke geplaatste hond is er een en als het niet gaat heeft de nieuwe eigenaar blijkbaar gewoon pech, want de stichting is niet thuis...
Dat soor stichtingen lijkt niet het belang van de hond voorop te hebben staan, en als de centen binnen zijn en de hond geplaatst trekken zij hun handen ervan af. Want sja, elke geplaatste hond is er een en als het niet gaat heeft de nieuwe eigenaar blijkbaar gewoon pech, want de stichting is niet thuis...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell