Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Een tweede hond erbij. Update: Vera is er!
Moderator: moderatorteam
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Re: Een tweede hond erbij. Update: Vera is er!
Misschien wil er - buiten de gt - ook wel een da naar haar komen kijken.
Want stel je voor dat ze ziek is. Dat snelle ademhalen zou naar koorts/verhoging kunnen wijzen.
Want stel je voor dat ze ziek is. Dat snelle ademhalen zou naar koorts/verhoging kunnen wijzen.
- Florabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Langharige kaninchen Teckel
- Aantal honden: 1
Dat ze medisch niet ok is, is een vraag die nu meer en meer opkomt. In het begin zei iedereen, zo lang ze eet/drinkt/poept/plast, zal het wel ok zijn. Dat doet en deed ze (zij het maar 2x per dag). Inmiddels ligt ze al 4 dagen onbeweeglijk. Wat ook opvalt is hoe gek ze haar poten draait als ze ligt. Heel ver doorgeknikt naar binnen bij de 'pols'gewrichten. Heb even geprobeerd, maar kon Sofies poot niet eens in die positie bewegen (ok, nu is dat een hond met een heel andere bouw). Het ziet er in ieder geval heel gek uit.

Sofie!

- Florabel
- Zeer actief
Het ademen gaat by the way rustiger naarmate wij meer afstand bewaren...

Sofie!

- Rami
- Zeer actief
Hmm... het blijft raar dat de stichting zo'n extreem bange hond laat adopteren. Ik kan me niet voorstellen waarom ze dit zouden doen. De kans dat het fout gaat (adoptanten haken af na het geprobeerd te hebben, iets wat ik me heel goed kan voorstellen) is toch heel groot.
Vandaar dat ik geneigd ben te denken aan een achterliggende reden. Ziek, beroerd, pijn. Zoiets.
Vandaar dat ik geneigd ben te denken aan een achterliggende reden. Ziek, beroerd, pijn. Zoiets.
- Florabel
- Zeer actief
Nou de gt is geweest...
Echt superfijn om met een betrokken professional te spreken. Ze heeft gedurende ons gesprek een camera op Vera gericht om haar gedragingen te filmen. De gt is erg van Vera's toestand geschrokken.
Van haar apathie, haar doodsangst, ... Ook het kennelsyndroom kwam aan de orde.
Ergens was deze bevestiging fijn, maar het maakt me ook verdrietig.
Morgenvroeg laten we de da komen om haar te laten onderzoeken. Misschien is er een fysieke oorzaak, of kan de da haar een wat een sterker kalmerend middel voorschrijven.
We hebben ook eerlijk aangegeven het zo niet meer te zien zitten. Daar was gelukkig veel begrip voor.
Voor nu raadde ze aan Vera zo veel mogelijk rust te gunnen, door zelf weg te gaan (en haar te filmen bij afwezigheid). Wat laeken ook al zei: misschien durft ze dan in beweging te komen. Ook gaan we een looppad van tapijt maken van haar kleed naar de buitendeur (ze vindt lopen op laminaat namelijk lastig en eng).
We hopen zo de komende tijd enige progressie te zien.
Het is nu aan Vera....
Echt superfijn om met een betrokken professional te spreken. Ze heeft gedurende ons gesprek een camera op Vera gericht om haar gedragingen te filmen. De gt is erg van Vera's toestand geschrokken.
Van haar apathie, haar doodsangst, ... Ook het kennelsyndroom kwam aan de orde.
Ergens was deze bevestiging fijn, maar het maakt me ook verdrietig.
Morgenvroeg laten we de da komen om haar te laten onderzoeken. Misschien is er een fysieke oorzaak, of kan de da haar een wat een sterker kalmerend middel voorschrijven.
We hebben ook eerlijk aangegeven het zo niet meer te zien zitten. Daar was gelukkig veel begrip voor.
Voor nu raadde ze aan Vera zo veel mogelijk rust te gunnen, door zelf weg te gaan (en haar te filmen bij afwezigheid). Wat laeken ook al zei: misschien durft ze dan in beweging te komen. Ook gaan we een looppad van tapijt maken van haar kleed naar de buitendeur (ze vindt lopen op laminaat namelijk lastig en eng).
We hopen zo de komende tijd enige progressie te zien.
Het is nu aan Vera....

Sofie!

- Roompie
- Zeer actief
Ik heb super veel respect voor je en voor je aanpak, rust, geduld en doorzettingsvermogen.
En ik hoop dan ook dat dat allemaal beloond wordt en Vera toch gaat ontdooien
En ik hoop dan ook dat dat allemaal beloond wordt en Vera toch gaat ontdooien

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik heb echt met jullie te doen, dit is zo helemaal niet wat je voor ogen had toen je een nieuw hondje wilde 
vind het trouwens ook verschrikkelijk voor vera, wat moet er in haar omgaan dat ze zo bang is
vind het trouwens ook verschrikkelijk voor vera, wat moet er in haar omgaan dat ze zo bang is

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Wat zijn julllie een bikkels zeg, om je zo voor Vera in te zetten...petje af hoor!!!
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Dit verhaal kent tot nu toe alleen maar verliezers...
Rot om te lezen, sterkte...
Rot om te lezen, sterkte...
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Heel veel sterkte! Hopelijk komt Vera een beetje over haar angst heen
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
- Skittles
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Monstertjes.
wat super van jullie...ik hoop dat alles goedkomt!
- Puma
- Actief
- Mijn ras(sen): Podenco
Net alles doorgelezen, maar respect hoor! Heel goed wat jullie doen en ik hoop dat jullie moeite beloond zal worden! Ook goed dat jullie daarnaast realistisch blijven, maar kan me indenken dat jullie dit zooo anders hadden voorgesteld.. Succes!

-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik hoop dat Vera een beetje los gaat komen... vind het echt heel erg sneu voor de hond en zou het nog sneuer vinden als ze weer naar een ander adres zou moeten, daar wordt het ook echt niet beter van namelijk.
-
nomo
- Zeer actief
Dit verhaal kent inderdaad alleen verliezers. Hoop wel dat dit verhaal een happy end gaat krijgen.
Vind het wel knap hoe jullie ermee omgaan. Kan me voorstellen dat het best lastig is. Dit is zo totaal anders dan je had verwacht. Hopelijk komt Vera snel een beetje over haar angst heen en gaat het tussen haar en Sofie dan ook goed.
Heel veel succes de komende weken!
Vind het wel knap hoe jullie ermee omgaan. Kan me voorstellen dat het best lastig is. Dit is zo totaal anders dan je had verwacht. Hopelijk komt Vera snel een beetje over haar angst heen en gaat het tussen haar en Sofie dan ook goed.
Heel veel succes de komende weken!
- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
Ik hoop echt dat Vera zich snel wat gaat ontspannen bij jullie en dat jullie zo vooruitgang kunnen boeken. Jullie bedoelen het zo goed en willen zo graag. Ik heb wel met jullie te doen, heel veel respect en hopelijk kan de DA iets voor jullie betekenen
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Ik heb echt respect voor jullie! Ik weet niet of ik het zou kunnen.
Ik hoop echt dat stukje bij beetje Vera minder bang wordt!
Ik hoop echt dat stukje bij beetje Vera minder bang wordt!

- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Even het topic doorgespit en ik vind het echt ontzettend knap van jullie!
Hopelijk wordt Vera langzaamaan wat minder bang. Succes!
Ik weet inderdaad ook niet of ik het zou kunnen...
Hopelijk wordt Vera langzaamaan wat minder bang. Succes!
Ik weet inderdaad ook niet of ik het zou kunnen...
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Krijg je de bevindingen van de gedragstherapeut ook op papier? Dat lijkt me op zich wel handig om eventueel door te spelen aan de stichting die haar aan jullie heeft toegewezen. Even heel praktisch gezien, voor het geval dat ze niet verbeterd en terug zal gaan naar de stichting.
Complimenten voor jullie inzet, daar zal het zeker niet aan liggen. Maar ik heb mijn twijfels of dit nog goed gaat komen.
Wat Machie al zei, op dit moment zijn er alleen maar verliezers. En dat vind ik heel erg triest.
Ik hoop en duim dat er een verbetering in Vera's toestand gaat komen, of dat er iets medisch gevonden wordt door de dierenarts wat deze apathie en angst veroorzaakt.
Complimenten voor jullie inzet, daar zal het zeker niet aan liggen. Maar ik heb mijn twijfels of dit nog goed gaat komen.
Wat Machie al zei, op dit moment zijn er alleen maar verliezers. En dat vind ik heel erg triest.
Ik hoop en duim dat er een verbetering in Vera's toestand gaat komen, of dat er iets medisch gevonden wordt door de dierenarts wat deze apathie en angst veroorzaakt.
-
nel-joey
- Actief
- Mijn ras(sen): havanezer
- Contacteer:
Heel veel sterkte!, complimentjes ook voor jullie inzet, hopelijk gaat het met de tijd iets beter, zal duimen voor jullie!.

- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
wat een rotleven heeft vera, constant maar bang en angstig zijn. vind ik niet echt een fijn leven en ik ben erg bang dat dit niet goed gaat komen en dat sofie van jullie hier de dupe van wordt. die raakt nu het vertrouwen in haar huis (veilige plek) omdat er naar haar wordt gegromd alleen omdat ze langs loopt.
fijn dat jullie er alles aan willen doen om vera een "normaal" leven te geven.
ik hoop dat vera een groot deel van haar angstoverwint.
ellen
fijn dat jullie er alles aan willen doen om vera een "normaal" leven te geven.
ik hoop dat vera een groot deel van haar angstoverwint.
ellen
-
Lillith
- Zeer actief
Weet je wat mij zo verbaasd is dat ze bang is voor mensen en honden, waar komt zo'n hondje in hemelsnaam vandaan? Een kennisje van mij had een heel bang buitenlandertje maar die kikte (zij had geen andere hond) buiten op andere honden..dan liep ze, dan keek ze "zomaar" om zich heen.
Misschien heb je wel rustige relaxte honden in de buurt?
Voor de rest denk aan je eigen hondje...die staan bij mij altijd voorop...jammer wel allemaal.
Misschien heb je wel rustige relaxte honden in de buurt?
Voor de rest denk aan je eigen hondje...die staan bij mij altijd voorop...jammer wel allemaal.
- Florabel
- Zeer actief
Bedankt voor de reacties weer.
Ja, we willen het rapport van de gt zeker inzetten in ons contact met de stichting.
In the mean time gaat het alleen maar slechter met Vera. Ze raakt steeds meer verkrampt van de angst en het liggen lijkt wel. Ze lijkt letterlijk heel ver weg. Zo sneu!!
Gisteravond na het bezoek van de gt zijn er heel wat tranen gevloeid...Eerst dacht ik steeds dat het ons lag, dat wij het niet goed aanpakten met haar, en dat ze elders wel los zou komen. De gt betwijfelt dat.. Ze zei zelfs heel voorzichtig dat er een kans bestaat dat Vera's angst te diep zit om ooit overwonnen te worden..
Nu komt de da zo. Voelt wel beetje als laatste strohalm..
Ja, we willen het rapport van de gt zeker inzetten in ons contact met de stichting.
In the mean time gaat het alleen maar slechter met Vera. Ze raakt steeds meer verkrampt van de angst en het liggen lijkt wel. Ze lijkt letterlijk heel ver weg. Zo sneu!!
Gisteravond na het bezoek van de gt zijn er heel wat tranen gevloeid...Eerst dacht ik steeds dat het ons lag, dat wij het niet goed aanpakten met haar, en dat ze elders wel los zou komen. De gt betwijfelt dat.. Ze zei zelfs heel voorzichtig dat er een kans bestaat dat Vera's angst te diep zit om ooit overwonnen te worden..
Nu komt de da zo. Voelt wel beetje als laatste strohalm..

Sofie!

-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
pff je krijgt het wel voor je kiezen
sterkte..
- Rami
- Zeer actief
Ben benieuwd of Vera zich laat onderzoeken en of er iets uitkomt.
Is de stichting op de hoogte van dit alles? Wel doen hoor.
Is de stichting op de hoogte van dit alles? Wel doen hoor.
- Roompie
- Zeer actief
- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Och erm...wat sneu allemaal... 
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Och jeetje..wat een rot situatie zeg.
Ben benieuwd of en wat de da kan doen. Sterkte!
Ben benieuwd of en wat de da kan doen. Sterkte!
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Wat een ontzettend trieste situatie! En wat ontzettend sneu ook voor jullie allemaal.
Ik heb verder geen tips, want het lijkt me eerlijk gezegd een onhoudbare situatie (ook voor jullie andere hondje). Dus ik kan je alleen maar heel veel sterkte toewensen.
Ik heb zelf een Roemeens straathondje met asielervaring en ik herken helemaal niets in jullie verhaal. Mijn Bonnie was vanaf het begin een vreselijk leuk en open hondje die weliswaar soms schrok of bang werd maar zich snel herstelde. En ja, ze was niet zindelijk en natuurlijk niet opgevoed maar had in een paar weken door wat de bedoeling was.
Ik hoop dat jullie niet voorgoed 'afknappen' op buitenlandse hondjes. Want ze kúnnen verschrikkelijk leuk zijn!
Ik heb verder geen tips, want het lijkt me eerlijk gezegd een onhoudbare situatie (ook voor jullie andere hondje). Dus ik kan je alleen maar heel veel sterkte toewensen.
Ik heb zelf een Roemeens straathondje met asielervaring en ik herken helemaal niets in jullie verhaal. Mijn Bonnie was vanaf het begin een vreselijk leuk en open hondje die weliswaar soms schrok of bang werd maar zich snel herstelde. En ja, ze was niet zindelijk en natuurlijk niet opgevoed maar had in een paar weken door wat de bedoeling was.
Ik hoop dat jullie niet voorgoed 'afknappen' op buitenlandse hondjes. Want ze kúnnen verschrikkelijk leuk zijn!

- Skittles
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Monstertjes.
veel sterkte straks bij de da....wat verdrietig allemaal.
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Ben benieuwd wat de da te vertellen heeft.
Iig veel sterkte, arme Vera en arme jullie
Iig veel sterkte, arme Vera en arme jullie