Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

staffstigma

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: staffstigma

Ongelezen bericht door malinois »

ranetje schreef:
malinois schreef:
ranetje schreef:
mum schreef: NEE hoor, mijn joekel krijgt enkel een trap onder diens hol als ANDEREN het niet leuk vinden dat hij aan hun hond snuffelt, ik vind eigenlijk alles goed
Heh?
Dat is mal :80:
Mal :hmmm:
:LOL: :LOL: :LOL:
Niet jij :mann:
:F: ah dan is het goed :pffff: :F:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
mum
Zeer actief
Mijn ras(sen): een hondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mum »

Nee alles gaat hier oke met ons Buddhake, en ik wil ook geen kwaad bloed zetten ofzo, maar het valt mij op dat ons buddhake niet veel word geaccepteerd, oke zo nu en dan krijgt hem een trap onder zn reet, maar dat is geen hondenmishandeling zover mijn gedachten hierover, en ja ik heb n burn out gehad maar dat wil niet zeggen dat er aan mij een steek los zit, ik bemerk alleen dat ik een staffstigma heb, mensen mijden mij zonder mij te kennen, en ja mijn hond kreeg een trap van een hondenbaasje omdat ze al zoveel verhalen over staffords heeft gehoord, en daar protesteerde ik heftig tegen, en daarom word mij op dit forum direct een vorm van psychische gestoordheid toegeschreven, en dat is de vinger op de zere plek; Ik ben niet gek en ik weet wat ik doe ondanks dat diverse hondekenners mij op dit punt onderuit zullen proberen te halen. en overigs is de trap onder zijn hol meer bedoeld om andere hondenbaasjes te overtuigen dat ik het goed voorheb met hun hond, maar ik zal deze in het vervolg achterwege laten
life is good
mum
Zeer actief

mn hond is nl opgevoed, en vertoont dezelfde kenmerken als andere honden, hij mag dan een staffordkruising zijn; dit wil niet zeggen dat hij een ongeleid projectiel is, wou dat ik hier niet zijn ras had vermeld, dan zou ik wss ander soort reacties krijgen, en nee ik ga echt niet alle reacties lezen, merendeel is wss toch shit
life is good
Skittles
Zeer actief
Mijn ras(sen): Monstertjes.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Skittles »

je doet je onderschrift in ieder geval eer aan.
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

mum schreef:mn hond is nl opgevoed, en vertoont dezelfde kenmerken als andere honden, hij mag dan een staffordkruising zijn; dit wil niet zeggen dat hij een ongeleid projectiel is, wou dat ik hier niet zijn ras had vermeld, dan zou ik wss ander soort reacties krijgen, en nee ik ga echt niet alle reacties lezen, merendeel is wss toch shit

Die reacties in dit topic zijn naar jou gericht, niet naar je hond. En verder heb ik inderdaad een bepaald beeld van jou gevormd door wat en hoe je hier op het forum schrijft.
Afbeelding
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

mum schreef:mn hond is nl opgevoed, en vertoont dezelfde kenmerken als andere honden, hij mag dan een staffordkruising zijn; dit wil niet zeggen dat hij een ongeleid projectiel is, wou dat ik hier niet zijn ras had vermeld, dan zou ik wss ander soort reacties krijgen, en nee ik ga echt niet alle reacties lezen, merendeel is wss toch shit
Toch denk ik dat je er te druk over maakt. Je kan ook schouder ophalend denken van ach laat die mensen op het forum lekker lullen. Jij weet toch hoe je hond is, jij weet toch dat het een lieverd is. Je hoeft je helemaal niet te verantwoorden. Niet naar mij en niet naar mensen van het forum.
Er is niemand die het wat boeit dat jij een staffkruising hebt, want waarschijnlijk neem je gewoon je verantwoordelijkheid. Dus al dat gepraat over staffords zijn waarschijnlijk niet van toepassing op jou Buddha.

Echt laat het gaan, je snapt neem ik aan zelf ook wel dat er genoeg staff(kruisingen) die niet leuk naar andere honden zijn of gewoon on opgevoed. Maar dat heeft ook te maken met de eigenaren die er bij lopen.
Jij bent toch geen staff eigenaar die de hond op alles en iedereen af laat rennen en laat vechten en bijten?
Afbeelding
mum
Zeer actief

Rebble schreef:

Die reacties in dit topic zijn naar jou gericht, niet naar je hond. En verder heb ik inderdaad een bepaald beeld van jou gevormd door wat en hoe je hier op het forum schrijft.
en wat voor beeld dan?
life is good
mum
Zeer actief

Saschesfloor schreef:@Mum, weet je zeker dat je geen last hebt van een winterdepressie? Echt, de manier waarop je op dit moment om je heen aan het slaan bent hier op het forum gaat helemaal nergens over. Ja, er zijn best mensen hier met een uitgesproken mening over dit soort honden, maar mijns inziens is dat vooral gericht tegen de baasjes die hun verantwoording niet nemen. Als Buddha zo lief is, dan is er toch niks aan de hand? Waarom schop je hem dan als hij bij die Teckel gaat buurten? Dat de eigenaar van die Teckel misschien wat vreemd reageerde komt misschien wel doordat ze een vervelende ervaring heeft gehad met dat type hond. dat is niet leuk, maar dat doen mensen nu eenmaal. Ik heb in al die jaren 2 echt vervelende incidenten meegemaakt. 1 keer is Chester goed te grazen genomen door 2 Duitse Herders en 1 keer door een Bullmastiff. En eerlijk is eerlijk, sindsdien ben ik dus meer op mijn hoede met dat type hond en zal ik wellicht sneller de neiging hebben het baasje te verzoeken zijn hond bij zich te houden. Het is toch niet raar dat de mening van iemand gekleurd wordt door wat hij heeft meegemaakt?
Fizgig schreef:Ik word ook wel eens kriegel als ik mensen bang zie kijken naar Bruno, of zelfs wegrennen, is een keer gebeurd. Dus ik snap het ook wel weer
Lieve schat, het gebeurde mij zelfs laatst met Penny. Ik loop alleen met haar in het bos, er komen 2 mensen aan, die heel raar gaan doen, mijn toen nog 5 maanden oude pupje zag dat helaas iets teveel lol van in en zet op een gegeven moment een pootje tegen die mevrouw haar been aan. Die zet het op een krijsen, zo hard dat het eerder leek dat ik haar met een mes te lijf ging. Ze bleek bang voor honden. Even voor de beeldvorming, Penny is een kleine, blonde Cairn met een vreselijk hoge aaibaarheidsfactor. Dus het gebeurt denk ik iedereen met honden weleens dat mensen er bang voor zijn, misschien als je zo'n grote hond hebt iets vaker, so what :19: (voor alle volledigheid, uiteraard heb ik uitgebreid excuses gemaakt en geprobeerd uit te leggen aan die mevrouw dat ze voortaan beter stil kan staan en de hond moet negeren, in plaats van deze vertoning. Penny vertoonde namelijk geen interesse, totdat die mensen zo gek gingen doen. Ik baalde behoorlijk dat Penny op dat moment even niet meer bereikbaar was voor mij en ze overlast veroorzaakte, schaamde me echt een beetje, ookal was het maar 1 pootje tegen die mevrouw, dat mag ze echt niet natuurlijk.)
goed idee, ik schop voortaan alle honden waar ik een vervelende ervaring mee heb gehad, teckels voorop
life is good
mum
Zeer actief

Rebble schreef:

gut, ik dacht nl omdat mn joekel niet praten kan, ik dat maar voor hem moest doen
life is good
mum
Zeer actief

en wat is jou beeld dan over mij, stafford 2 jaar, nooit gevochten, agility, en nu sinds kort speurlessen, baasje heeft burnout gehad maar nu weer goed and in the right state of mind
life is good
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

mum schreef:
Rebble schreef:

gut, ik dacht nl omdat mn joekel niet praten kan, ik dat maar voor hem moest doen

:mrgreen: Gelukkig kan hij ook niet lezen.
Ik zou zeggen, doe eens gewoon mee als jezelf en zonder constant met je ras/kruising bezig te zijn.
Wordt het een stuk leuker van :ok:
mum
Zeer actief

Judith-Diesel schreef:
Toch denk ik dat je er te druk over maakt. Je kan ook schouder ophalend denken van ach laat die mensen op het forum lekker lullen. Jij weet toch hoe je hond is, jij weet toch dat het een lieverd is. Je hoeft je helemaal niet te verantwoorden. Niet naar mij en niet naar mensen van het forum.
Er is niemand die het wat boeit dat jij een staffkruising hebt, want waarschijnlijk neem je gewoon je verantwoordelijkheid. Dus al dat gepraat over staffords zijn waarschijnlijk niet van toepassing op jou Buddha.

Echt laat het gaan, je snapt neem ik aan zelf ook wel dat er genoeg staff(kruisingen) die niet leuk naar andere honden zijn of gewoon on opgevoed. Maar dat heeft ook te maken met de eigenaren die er bij lopen.
Jij bent toch geen staff eigenaar die de hond op alles en iedereen af laat rennen en laat vechten en bijten?
nee idd, ben juist heel voorzichtig
life is good
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

mum schreef:en wat is jou beeld dan over mij, stafford 2 jaar, nooit gevochten, agility, en nu sinds kort speurlessen, baasje heeft burnout gehad maar nu weer goed and in the right state of mind
Mijn beeld ik dat je gewoon een vrouw met een hond bent die rond deze tijd van het jaar last heeft dat de blaadjes zijn gevallen ,maar die daar wel weer uitkrabbelt
Afbeelding
mum
Zeer actief

Muk schreef:Ik hoor ook zovaak dat mijn hond eng is en dat de honden van anderen bang zijn voor grote, zwarte honden. Tsja, kan ik niks aan doen (ik heb een goedsul), maar ik laat die mensen maar. Daar word ik niet boos om, je kan er toch niks aan veranderen.
wou dat ik dat kon
life is good
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

mum schreef:
Rebble schreef:

en wat voor beeld dan?
Een nogal rolbevestigend beeld. :schrik:
mum
Zeer actief

twinkeltje schreef:
mum schreef:en wat is jou beeld dan over mij, stafford 2 jaar, nooit gevochten, agility, en nu sinds kort speurlessen, baasje heeft burnout gehad maar nu weer goed and in the right state of mind
Mijn beeld ik dat je gewoon een vrouw met een hond bent die rond deze tijd van het jaar last heeft dat de blaadjes zijn gevallen ,maar die daar wel weer uitkrabbelt
thnxx, ook dit, maar mn staffstigma blijft blijkbaar levenslang, hoezeer ik ook probeer te doen alsof hij een normale huis tuin en keukenhond is, buddhaatje blijft iig tot hem de pijp uit is, miss dat ik daarna probleemstaffs op ga vangen, waar het hart vol van is loopt de mond van over
life is good
mum
Zeer actief

Nanna schreef:
mum schreef:
Muk schreef:Ik hoor ook zovaak dat mijn hond eng is en dat de honden van anderen bang zijn voor grote, zwarte honden. Tsja, kan ik niks aan doen (ik heb een goedsul), maar ik laat die mensen maar. Daar word ik niet boos om, je kan er toch niks aan veranderen.
wou dat ik dat kon
Als je er dan allemaal zo slecht tegen kunt had je zo'n hond niet moeten nemen :19:
verklaar je nader??
life is good
mum
Zeer actief

Ennath schreef:
mum schreef:
Rebble schreef:

en wat voor beeld dan?
en omschrijf dat beeld dan eens?
life is good
mum
Zeer actief

mum schreef:
Nanna schreef:
mum schreef:
wou dat ik dat kon
Als je er dan allemaal zo slecht tegen kunt had je zo'n hond niet moeten nemen :19:
verklaar je nader??
Tja de hond heb ik al 2 jaar, en het zou helpen als jij eens je klep zou houden
life is good
mum
Zeer actief

blijkbaar heb je geen nadere verklaring jegens jouw haat tegenover staffords en aanverwanten........
life is good
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

god mum zeg
aandachtte kort?
aandachts geil ben je wel hoor
zou nog een klapkaak er bij nemen krijg je nog meer aandacht :ok:
ik heb er nog wel 1 voor je :engel:
Afbeelding
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

mum schreef:
Ennath schreef:
mum schreef:
Rebble schreef:
en wat voor beeld dan?
en omschrijf dat beeld dan eens?
Dat wil je helemaal niet.
Laten we het zo zeggen: het scoort op bijna alle ongunstige eigenschappen van de archetypische klapkaak eigenaar.
twinkeltje
moderator

Och Mum als je Nanna nou eens gewoon negeerd of met een berg zout neemt dan komt alles goed.
Dat is gewoon een vreemd mens met van die vreemde kefteckels
Afbeelding
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

Nanna schreef:
twinkeltje schreef:Och Mum als je Nanna nou eens gewoon negeerd of met een berg zout neemt dan komt alles goed.
Befteckels :pffff:
:goeie:
Afbeelding
mum
Zeer actief

twinkeltje schreef:Och Mum als je Nanna nou eens gewoon negeerd of met een berg zout neemt dan komt alles goed.
thnxx, ik weet dat ik niet altijd een goede baas ben, ik weet dat ik me teveel aantrek van wat mensen denken, en dat mijn hond soms straf krijgt zonder dat verdient te hebben, dat ik soms wens dat hij niet in mijn leven zou zijn, dat ik zou willen dat hij gewoon een normale hond is zonder staffstigma en ik een baas ben zonder vervelende bijbedoelingen, nee mijn joekel komt niet in de pitt, nee mijn joekel gaat geen pups maken, en nee ik leer hem niet om te vechten, ik ben juist als de dood voor dat eerste gevecht, want ik weet dat hij daarna evt de smaak te pakken heeft, en nee ik heb niks tegen Nanna, al kan ik me flink storen aan haar.

maar ik weet dat ik een goede baas ben en zielsveel van mn hondje houd, ik doe en laat alles wat goed is voor hem, en indien anderen hem trappen probeer ik eerst uit te leggen wat voor hond hij is, indien ze mijn uitleg niet willen of kunnen begrijpen kan ik uiteraard fel reageren, mn vuisten probeer ik zoveel mogelijk niet te gebruiken want ik weet dat knokken fout is, maar geef me alsjeblieft de kans om uit te leggen dat hij eruitziet als een staff, maar wel degelijk manieren heeft net zoals ik.

En wie zich daaraan wil storen kan wat mij betreft opzouten, ik ben een goede baas en mn joekel is een goede hond
life is good
twinkeltje
moderator

Nanna schreef:
Ja dat kon ik nog net inhouden te typen
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

frank-bobby schreef:
Nanna schreef:
:goeie:
:80: och arme Fimoontje.. :ugh:
twinkeltje
moderator

mum schreef:
thnxx, ik weet dat ik niet altijd een goede baas ben, ik weet dat ik me teveel aantrek van wat mensen denken, en dat mijn hond soms straf krijgt zonder dat verdient te hebben, dat ik soms wens dat hij niet in mijn leven zou zijn, dat ik zou willen dat hij gewoon een normale hond is zonder staffstigma en ik een baas ben zonder vervelende bijbedoelingen, nee mijn joekel komt niet in de pitt, nee mijn joekel gaat geen pups maken, en nee ik leer hem niet om te vechten, ik ben juist als de dood voor dat eerste gevecht, want ik weet dat hij daarna evt de smaak te pakken heeft, en nee ik heb niks tegen Nanna, al kan ik me flink storen aan haar.

maar ik weet dat ik een goede baas ben en zielsveel van mn hondje houd, ik doe en laat alles wat goed is voor hem, en indien anderen hem trappen probeer ik eerst uit te leggen wat voor hond hij is, indien ze mijn uitleg niet willen of kunnen begrijpen kan ik uiteraard fel reageren, mn vuisten probeer ik zoveel mogelijk niet te gebruiken want ik weet dat knokken fout is, maar geef me alsjeblieft de kans om uit te leggen dat hij eruitziet als een staff, maar wel degelijk manieren heeft net zoals ik.

En wie zich daaraan wil storen kan wat mij betreft opzouten, ik ben een goede baas en mn joekel is een goede hond
Ik denk dat er geen perfecte baasjes bestaan zolang je zelf weet dat je het goed doet.
Ik heb ook een paar rassen waar ik de kriebels van krijg daar kan ik niks aan doen maar dat zijn geen klapkaakrassen van die gekrulde rassen zijn dat hoewel die ook al gaan wennen
Afbeelding
SanBoy
Actief
Mijn ras(sen): Cane Corso!!

Ongelezen bericht door SanBoy »

Ik dacht laat ik weer eens lekker relax met een kop thee achter het forum duiken....
En wat schetst mijn verbazing: "Een topic over godvergete klapkaken" :goeie:
Ff serieus Mum.. What's new??

En tegen de tijd dat je dingen gaat roepen dat je je afvraagt waarom die klapkaak ook alweer in je leven was... :19:
Dan heb je ergens even een afslag gemist geloof ik??? :S:
mum
Zeer actief

Ik ben idd ook al gewend aan mn stigma, maar leuk is anders
life is good
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”