Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een tweede hond erbij. Update: Vera is er!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Loek
Zeer actief

Re: Een tweede hond erbij. Update: Vera is er!

Ongelezen bericht door Loek »

Florabel schreef: Loek, heb je wel eens geprobeerd een panische hond aan te lijnen en mee uit wandelen te nemen?
Ik wel.. Ver zijn we niet gekomen en niemand voelde zich beter bij thuiskomst.

Morgenavond komt de gt langs..
ja hoor en daar gaat tijd inzitten, veel tijd wink:
Het hondje is er amper en je hebt de moed al opgegeven, dat mag en begrijp ik ook hoor maar ik zie wel degelijk dat de emoties overheersen en daar ga je het niet mee winnen. Breng die hond terug en laat het over aan mensen die wel de tijd, de energie erin willen en kunnen steken.
Echt beter voor de hond, voor je eigen hond en voor jullie !
Loek
Zeer actief

Sas schreef:natrappen is niet sjiek Loek, daar heeft ze nu geen reet aan.

aan mijn bijdrage ook niet, vind het erg sneu voor jullie, zo had je het niet gewilt.Ik heb geen tips.
Dit heeft niks met natrappen te maken. Als iemand hier een verhaal plaatst over zijn doodzieke hondje die van een broodfokker afkomt krijgt die het hele forum over zich heen. Hier is het ineens alleen de stichting die schuld is :roll:
Er is gewoon niet nagedacht en uit emotie een buitenlandertje aangeschaft, dom, net zo dom als bij een broodfokker een pup vandaan halen !
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sas »

dat er hier een wijze les ligt kan ik ook wel zien maar ik vind het zelf netter om daar even mee te wachten en je nu te concentreren op de ontstane situatie en hoe daar mee om te gaan.

Die les komt daarna wel ;-)
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Loek schreef:Dit heeft niks met natrappen te maken. Als iemand hier een verhaal plaatst over zijn doodzieke hondje die van een broodfokker afkomt krijgt die het hele forum over zich heen. Hier is het ineens alleen de stichting die schuld is :roll:
Dus daarom ga je nu maar hetzelfde doen als waar je het hele forum van beschuldigd?
Wat heeft dat dan voor zin?
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Inge O schreef:
Angelique. schreef:maar het is allemaal prima te doen zolang je haar maar met rust laat,
en daar ben je dan nog als pup mee aan de slag kunnen gaan, dan is zo'n beestje nog kneedbaar.

Ja klopt absoluut :ok:
Loek
Zeer actief

LongFields schreef:
Loek schreef:Dit heeft niks met natrappen te maken. Als iemand hier een verhaal plaatst over zijn doodzieke hondje die van een broodfokker afkomt krijgt die het hele forum over zich heen. Hier is het ineens alleen de stichting die schuld is :roll:
Dus daarom ga je nu maar hetzelfde doen als waar je het hele forum van beschuldigd?
Wat heeft dat dan voor zin?
Nogmaals, ik trap niet na en ik heb het advies gegeven hond terug naar de stichting !
Ze hebben niet gekozen voor dit gedrag en kunnen er ook niet mee omgaan. Heel begrijpelijk maar het is nou ook weer niet in het belang van de hond om maar door te rommelen. Volgende week moeten ze weer werken !
En als ik hier alleen maar lees schuld van de stichting wil ik dat op zijn minst even relativeren, ook schuld van de TS die zich niet de tijd en moeite genomen heeft om zich goed te verdiepen !
Honden zijn geen impuls aanschaf ! althans dat horen ze niet te zijn, waar je ze ook vandaan haalt :wink:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Loek schreef: En als ik hier alleen maar lees schuld van de stichting wil ik dat op zijn minst even relativeren, ook schuld van de TS die zich niet de tijd en moeite genomen heeft om zich goed te verdiepen !
Dat relativeren doe je dan wel op een vreemde manier, door dezelfde tactiek te hanteren richting de topicstarter als waar je het hele forum van beschuldigt omdat "het hele forum" op mensen inhakt die een broodfokpup aanschaffen. :19:
Daarbij lees je niet goed als je alleen maar gelezen hebt dat het de schuld van de stichting is. Goed lezen is en blijft een vak. :wink:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Geduld is een schone zaak. Je denkt toch niet dat Cleo normaal was toen ze kwam? :wink: Wat ik begreep scheet ze alles onder, kroop ze onder het bed bij elk hard woord of als iemand iets in de handen had (slaag gehad???).
Ze kon niet aan de riem wandelen en was claustrofobisch.
Een jaar later was ze een droomhondje dat los door Amsterdam liep, dikke vriendjes was met elke hond en elk mens en wat na al die jaren nog steeds een schatje is. Nu is ze een oude podenco huskie met nukken maar van karakter en in gedrag is ze probleemloos. Ze kan lang alleen zijn en is dol op alle mensen. Nergens bang voor behalve grote vrachtwagens.

Ik zou nog niet opgeven. Ik snap dat het er hopeloos uitziet. Waar woon je ergens? Want je zou kunnen kijken hoe ze elders is. Denk niet dat de stichting akkoord zal gaan maar je mag haar rustig een keer hier brengen. Mij maakt het echt niks uit als ze een week onder een tafel gaat liggen. Ik ben enorm nuchter en laat haar dan lekker. Ik heb er ook geen belang en emotie bij op dat moment. Dat kan helpen want ze gaat mij nodig hebben en dat kan het wel wat versnellen denk ik. Wil je eten? Kom maar langs, er staat een bak vol in de zithoek bij mij. Dat soort dingen. Maargoed, dat gaat die stichting nooit goedkeuren. :wink:
Afbeelding
Pool
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Pool »

Vind het heel naar om te lezen en ik kan me voorstellen dat het ongelooflijk moeilijk is. @Laeken wat een ontzettend vriendelijk voorstel en misschien is het verstandig voor ts om in te gaan op je voorstel, je adviezen zijn duidelijk en helder. Vind het echt heel genereus van je.
[img][img] <b>Vóór</b>
Afbeelding
In vrijheid verbonden
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Selene »

laeken schreef:Geduld is een schone zaak. Je denkt toch niet dat Cleo normaal was toen ze kwam? :wink: Wat ik begreep scheet ze alles onder, kroop ze onder het bed bij elk hard woord of als iemand iets in de handen had (slaag gehad???).
Ze kon niet aan de riem wandelen en was claustrofobisch.
Een jaar later was ze een droomhondje dat los door Amsterdam liep, dikke vriendjes was met elke hond en elk mens en wat na al die jaren nog steeds een schatje is. Nu is ze een oude podenco huskie met nukken maar van karakter en in gedrag is ze probleemloos. Ze kan lang alleen zijn en is dol op alle mensen. Nergens bang voor behalve grote vrachtwagens.

Ik zou nog niet opgeven. Ik snap dat het er hopeloos uitziet. Waar woon je ergens? Want je zou kunnen kijken hoe ze elders is. Denk niet dat de stichting akkoord zal gaan maar je mag haar rustig een keer hier brengen. Mij maakt het echt niks uit als ze een week onder een tafel gaat liggen. Ik ben enorm nuchter en laat haar dan lekker. Ik heb er ook geen belang en emotie bij op dat moment. Dat kan helpen want ze gaat mij nodig hebben en dat kan het wel wat versnellen denk ik. Wil je eten? Kom maar langs, er staat een bak vol in de zithoek bij mij. Dat soort dingen. Maargoed, dat gaat die stichting nooit goedkeuren. :wink:
En als ik dit zou lezen met zo'n hondje zou het mij dan weer geen moer uitmaken of het wel of niet mag van de stichting en haar lekker een paar dagen bij jou brengen, volgens mij zou dat best goed komen. Wat daarna zien we dan wel weer :ok:
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Sietske

Ongelezen bericht door Sietske »

Nou, ik vind ook dat die stichting zijn rechten verspeeld heeft hoor. :19:

@Laeken: wat een lief aanbod!
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Inge O schreef:
Ri@ schreef: Ik denk dat dit soort honden kennelsyndroom achtig zijn,
ja, iets in die zin moet het wel zijn, des te erger vind ik het dat ze dat in die stichting als 'verlegen' hebben afgedaan.
Als zelfs een fokker dat al doet....ze vertelde pas een jaar later dat dit een probleemhondje was en dat ze hem daarom bij een gezin als het onze had willen onderbrengen.De eerste maanden van zijn leven heeft het arme dier in angst doorgebracht. Angst van letterlijk alles.
Hij is altijd nerveus gebleven maar had na een jaar tenminste weer volop plezier in het leven.
Het kan dus goedkomen....maar bij ons was altijd wel iemand thuis.Alleen laten ging zeker het eerste jaar echt niet.
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Ik zou Laeken ook op zijn aanbod aannemen en niks zeggen tegen de stichting. Baat het niet..
Afbeelding
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Sietske schreef:Nou, ik vind ook dat die stichting zijn rechten verspeeld heeft hoor. :19:

@Laeken: wat een lief aanbod!
Mijn idee!

TS, die Stichting heeft je gewoon een oor aangenaaid: er vanuit gaande dat jij, zoals je zegt, eerlijk bent geweest over je wensen, verwachtingen en mogelijkheden, hadden ze je nooit deze hond mogen geven. Persoonlijk ben ik al geen voorstander van buitenlandse honden adopteren, maar iedereen mag daar zijn of haar eigen keus in maken. Ik zou wel 'hard' zijn, als het niet gaat, dan moet de hond terug. Dat ben je aan jezelf en zeker ook aan Sophie verschuldigd, vind ik.
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
laeken
Zeer actief

Wat gebeurd er als je met je rug naar haar toe bij haar gaat zitten? Zeg niks, kijk haar niet aan maar ben er gewoon even. Ruikt ze dan aan je? Ik verbaas me over het feit dat ze wel jankt als ze jullie mist. Kan ze een hond missen uit het asiel? Had ze daar een kennelgenoot? Weet je iets van haar verleden? Waar is ze geboren en hoe lang heeft ze daar gezeten en vooral onder welke omstandigheden?
Afbeelding
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

laeken schreef: Ik zou nog niet opgeven. Ik snap dat het er hopeloos uitziet. Waar woon je ergens? Want je zou kunnen kijken hoe ze elders is. Denk niet dat de stichting akkoord zal gaan maar je mag haar rustig een keer hier brengen. Mij maakt het echt niks uit als ze een week onder een tafel gaat liggen. Ik ben enorm nuchter en laat haar dan lekker. Ik heb er ook geen belang en emotie bij op dat moment. Dat kan helpen want ze gaat mij nodig hebben en dat kan het wel wat versnellen denk ik. Wil je eten? Kom maar langs, er staat een bak vol in de zithoek bij mij. Dat soort dingen. Maargoed, dat gaat die stichting nooit goedkeuren. :wink:
Precies hier zat ik ook aan te denken, even bij iemand die haar kan laten voor wat ze is. Hier geen verdriet om heeft, geen zorgen om zijn andere hond. Zo te lezen is Laeken daar heel geschikt voor. :ok:

Haar gedrag naar Sofie, zou dat niet te maken kunnen hebben met dat Sofie nog zo jong is en voor Vera nog een soort pup?
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:
Loek schreef: Honden zijn geen impuls aanschaf ! althans dat horen ze niet te zijn, waar je ze ook vandaan haalt :wink:
Tsja, ook honden waar een jaar op gevlast, gehoopt en over nagedacht is kunnen vies tegenvallen.
Het blijven levende wezens.
:U: Ik snap niet eens wat er niet zou 'horen'.
Vind ik het leuk en haalbaar en denk dat het onderling past, dan hoef ik daar echt geen weken over na te denken.
Wat er nu aan vee zit, is ook goed verzorgd :19:
Florabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Langharige kaninchen Teckel

Ongelezen bericht door Florabel »

laeken schreef:Wat gebeurd er als je met je rug naar haar toe bij haar gaat zitten? Zeg niks, kijk haar niet aan maar ben er gewoon even. Ruikt ze dan aan je? Ik verbaas me over het feit dat ze wel jankt als ze jullie mist. Kan ze een hond missen uit het asiel? Had ze daar een kennelgenoot? Weet je iets van haar verleden? Waar is ze geboren en hoe lang heeft ze daar gezeten en vooral onder welke omstandigheden?
Nee, ze kruipt weg als je rechtstreeks toenadering zoekt en draait haar kop weg als je achterwaarts dichtbij komt. Niet per se heel angstig dan, maar meer ongeinteresseerd. Je kunt haar ook wel aaien, maar daarbij kijkt ze wanhopig bang, verstijft ze en gaat ze hijgerig ademhalen. Het geluid dat ze 's nachts maakt is meer huilen dan janken. Ik weet niet of ze ons mist. Misschien wordt ze wel bang als we weer binnenkomen en houdt ze daarom op. Overdag is ze muisstil. Dat missen van een hond zou kunnen. Ze heeft nog geen enkele positieve interesse in Sofie getoond. Alleen grommen en zelfs een paar keer uitvallen als Sofie te dichtbij komt. Ze is binnengebracht bij het asiel en er is geen info over haar verleden. Ik denk dat ze zelden of nooit contact heeft gehad met mensen van dichtbij. Ik heb van de stichting een filmpje ontvangen en daarin loopt ze wel op de asielmedewerker af, maar blijft ze afstand houden. Voor degene die filmt is ze wel duidelijk bang.
Afbeelding
Sofie!

Afbeelding
Florabel
Zeer actief

Goedemorgen allemaal!
Gisteravond hebben we Vera een kauwkoekje gegeven en het was heel schattig om te zien hoe ze het opat. Heel voorzichtig en met volle aandacht. Ze leek voor het allereerst een beetje geinteresseerd in iets. Vera heeft vannacht niet gejankt/gehuild en vanochtend sneller buiten haar behoeften gedaan. Misschien moest ze erg nodig, maar..ik zie het positief dat ze iets minder bang is en sneller durft. Toen ze weer naar binnen mocht, deed ze een minikwispel. Ze verandert ook iets vaker van houding op haar kleed en zit soms even rechtop en kijkt rond...

Door het aanbod van laeken, het feit dat vanavond de gt komt en dat ik voor mezelf heb toegegeven dat wij het misschien niet aankunnen met Vera, voel ik me een stuk beter..

Fijne dag allemaal!
Afbeelding
Sofie!

Afbeelding
laeken
Zeer actief

Wat goed om te horen. Ik hoop stiekem dat ze bij jullie vorderingen laat zien natuurlijk. Dat zou absoluut het beste zijn want een logeerpartij kan haar ook totaal van slag brengen. Ook heel slim dat je haar soort van opgegeven hebt. :ok: Ik heb 1 keer een hond soort van opgegeven en die hond veranderde door mijn nieuwe houding naar haar toe als een blad aan een boom. Een totale omslag. Van verlatingsangst naar geen verlatingsangst meer. Ik had het opgegeven en maakte me dus niet meer druk. Dat bleek het beste wat ik kon doen.

Wat je nu beschrijft is in elk geval het eerste sprankje hoop dat ze in staat is te ontdooien. :E:
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

laeken schreef:Wat goed om te horen. Ik hoop stiekem dat ze bij jullie vorderingen laat zien natuurlijk. Dat zou absoluut het beste zijn want een logeerpartij kan haar ook totaal van slag brengen. Ook heel slim dat je haar soort van opgegeven hebt. :ok: Ik heb 1 keer een hond soort van opgegeven en die hond veranderde door mijn nieuwe houding naar haar toe als een blad aan een boom. Een totale omslag. Van verlatingsangst naar geen verlatingsangst meer. Ik had het opgegeven en maakte me dus niet meer druk. Dat bleek het beste wat ik kon doen.

Wat je nu beschrijft is in elk geval het eerste sprankje hoop dat ze in staat is te ontdooien. :E:

Dit dus....
En wat fijn dat ze - hoe minimaal ook - iets laat zien aan veranderingen...
Ik hoop hetzelfde als Laeken en over dat "opgeven" ; dat heeft bij Rimpel (overigens geen herplaatser maar wel een stinkerd met zo zijn eigenaardigheden) ook heel veel goeds gedaan :ok:
h a n s
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin Espanol

Ongelezen bericht door h a n s »

Goed hoor! Je verwachtingen bijstellen kan heel verhelderend werken.
Ben benieuwd hoe het vandaag gaat.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik bedoel dit soort tuigjes http://www.greyhoundsinnood.nl/articles ... es-te-koop
Eeen tuig die dus niet alleen achter de voorpoten sluit maar die ook sluiten achter de ribben... zo kunnen ze er nooit uitstappen.
Bowie van mij kan overigens niet eens aan een halsband lopen, die gaat in de volle paniek dus die loopt alleen maar aan een tuig maar die heeft godzijdank geen enkele behoefte om te ontsnappen....
Als je ene beetje handig bent zou je voor de komende tijd zoiets zelf kunnen maken... dan neem je gewoon een standaart tuig en maak je de verlening eraan zelf.. je gaan naar een goede schoenmaker en dan leg je uit wat je bedoelt, zorg dat je de maten heb van je hond en dan moet dat wel lukken... heb ik voor Esperanza ook gedaan , een standaart tuig daar een band aan gemaakt die achter de ribben sluit en die middels een band aan het tuig vast gemaakt.
Tevens heb ik ook een verstelbare halsband... http://www.greyhoundsinnood.nl/articles ... es-te-koop
dat zijn verstelbare halfnecks.. dus die doe je passend maken dmv een schuif en mocht de hond dan gaan trekken dan sluit de halfneck... ontsnappen wordt zo een verdomd stuk moeilijker, behalve bij honden met een bredere nek dan kop werkt dat niet.
Beide heb ik dan gekoopeld aan elkaar dmv een tussenstukje voor het longeren van paarden, maar je kan ook met 2 lijnen lopen.

Fijn dat je in ieder geval wat verbetering merkt en ziet... hopelijk kan de gt ook nog een flink stuk helpen.. belangrijk is dat jezelf echt niet de moed verliest, want het kan zomaar zijn dat je over een maand of 2 een compleet andere hond hebt... meld je idd eens aan op het buitenlandsehondenforum, dan zal je merken dat er meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben, en je mss nog kunnen helpen, in iede rgeval moed inspreken!
Afbeelding
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Ik vind het sneu voor je dat het allemaal zo loopt. Niet echt wat je ervan verwacht had.
Petje af dat je er zo voor gaat :ok:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Cpp
Actief
Mijn ras(sen): Middenslagpoedel

Ongelezen bericht door Cpp »

Wat fijn dat Vera nu al iets lijkt te wennen :ok:
Je maakt jezelf niet wit door een ander zwart te maken.
Florabel
Zeer actief

Anja schreef:Ik vind het sneu voor je dat het allemaal zo loopt. Niet echt wat je ervan verwacht had.
Ik heb zelf die keuze gemaakt om voor een hond rechtstreeks uit een buitenlands asiel te gaan en zonder meer op de beschrijving van de stichting van haar karakter te vertrouwen (harde les!).
Ik ben het Vera en aan mijzelf verplicht om haar wat tijd te geven om vooruitgang te laten zien en om in ieder geval een scherper beeld te krijgen van haar situatie (vandaar de gt). We hebben tegen elkaar gezegd dat we er twee weken alles aan gaan doen en op basis van waar we dan staan, kijken we verder naar wat het beste is voor Vera (en voor onszelf+Sofie). Ik kan nu niet zeggen welke stapjes van Vera ik nodig heb om te geloven dat het goed zal komen en dat ze bj ons op de juiste plek is. Time will tell...

Vandaag is er nog niets nieuws onder de zon. Ze ligt en ligt en ligt maar...
Hoop zo dat ze vandaag wordt getriggerd om op te staan!
Afbeelding
Sofie!

Afbeelding
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Ik hoop het ook voor je dat ze vandaag een beetje in beweging komt en wat belangstelling krijgt in haar omgeving.

Dat je afgegaan bent op de beschrijving van de stichting en aan de hand daarvan je keuze hebt gemaakt vind ik de normaalste zaak van de wereld.
Je zou ook denken dat je daar op moet kunnen vertrouwen. Je kan moeilijk even naar Roemenie afreizen om het hondje te gaan bekijken.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Florabel schreef:
Anja schreef:Ik vind het sneu voor je dat het allemaal zo loopt. Niet echt wat je ervan verwacht had.
Ik heb zelf die keuze gemaakt om voor een hond rechtstreeks uit een buitenlands asiel te gaan en zonder meer op de beschrijving van de stichting van haar karakter te vertrouwen (harde les!).
Ik ben het Vera en aan mijzelf verplicht om haar wat tijd te geven om vooruitgang te laten zien en om in ieder geval een scherper beeld te krijgen van haar situatie (vandaar de gt). We hebben tegen elkaar gezegd dat we er twee weken alles aan gaan doen en op basis van waar we dan staan, kijken we verder naar wat het beste is voor Vera (en voor onszelf+Sofie). Ik kan nu niet zeggen welke stapjes van Vera ik nodig heb om te geloven dat het goed zal komen en dat ze bj ons op de juiste plek is. Time will tell...

Vandaag is er nog niets nieuws onder de zon. Ze ligt en ligt en ligt maar...
Hoop zo dat ze vandaag wordt getriggerd om op te staan!
Vriendin van mij heeft een hond in de opvang sinds 2 maanden. Hiervoor kroop die hond over de grond als er mensen langs kwamen. Ze vond zelfs mijn pup Sadie eng, die zat daar ook in de opvang voordat ze bij mij kwam.
En nu.. loopt los mee op de hei, speelt met honden die ze kent.. die vriendin kan bijna alles met haar. Voor andere mensen is ze nog bang, die ontwijkt ze gewoon. Ik kon haar vorige week voor het eerst bij mij lokken en zelfs aaien. Kost veel tijd, maar het is wel mooi om te zien.
Afbeelding
Florabel
Zeer actief

Dat is waar ik voor Vera op hoop. Dat ze ergens een trigger in ziet om in beweging te komen. Al is het het vloerkleed..
Als ik al jullie ervaringsverhalen lees, doen alle bange hondjes tenminste iets.
Misschien is ze ondanks haar goede eten toch wel ziek of is ze doodmoe van haar tijd in het asiel en heeft ze al deze rust nodig om bij te komen.
Zolang Sofie en ik niet lopen en er geen harde geluiden van buiten komen, lijkt ze redelijk ontspannen te liggen. Zo gebruikt ze nu bijvoorbeeld het hele kleed en ligt ze op haar zij. Echt slapen doet ze niet en haar ademhaling gaat snel, continue.
Heb net even teruggelezen. Vera was de eerste dagen banger, maar wel actiever dan nu.

Ik houd jullie op de hoogte van wat de gt vanavond vindt en aanraadt...
Afbeelding
Sofie!

Afbeelding
h a n s
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin Espanol

Ongelezen bericht door h a n s »

Florabel schreef:Als ik al jullie ervaringsverhalen lees, doen alle bange hondjes tenminste iets.
Elke hond is anders; dit is waarschijnlijk Vera's manier om met deze (nieuwe) situatie om te gaan, denk ik.
Het vinden van een 'trigger' is niet altijd eenvoudig het kan soms lang duren voordat je iets gevonden hebt wat ook werkt, simpel voorbeeldje:
ballen en stokken vindt onze Manolo niks, vanaf het begin al niet: geen enkele interesse.
Tot ik bij toeval na anderhalf jaar een speeltje (gratis bij de cornflakes) door de kamer gooide en hij er als een haas achteraan ging, helemaal leip. :19:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”