Nou weegt Apple 13kg, dus dan zou toch eigenlijk tussen de 130 en 260 gram moeten krijgen per dag?
Ze krijgt namelijk iedere dag 500 gram, en is echt geen grammetje te zwaar.
Is de richtlijn nou niet zo kloppend, of heb ik gewoon een hele rare hond?
Moderator: moderatorteam
Ik geef als ik het nareken ook tussen de 1 en 2 % hier per hond.Apple schreef:Ik zat te spieken op de Lotgering site, waar ze aangeven dat de richtlijn is 1% tot 2% van het lichaamsgewicht te geven.
Nou weegt Apple 13kg, dus dan zou toch eigenlijk tussen de 130 en 260 gram moeten krijgen per dag?
Ze krijgt namelijk iedere dag 500 gram, en is echt geen grammetje te zwaar.
Is de richtlijn nou niet zo kloppend, of heb ik gewoon een hele rare hond?

Hier dus ook...Marjoleine schreef:Ik voer 1-2 %.
Op het oog, niet omdat het moet

Ze eet ook lotgering.DeDiana schreef:Ik weet niet welk KVV je geeft - dat kan ook nog een verschil maken. Lotgering is vrij vet, daar zou ik ook wat minder van geven.
het verschilt gewoon enorm per hond (beweging, hoe actief is de hond buiten de wandelingen, etc.), en als ze nu goed op gewicht is, zou ik haar gewoon die 500 gram blijven geven. Het klinkt wel veel inderdaad: Mila is 17 kilo, zit ook geen grammetje vet op, en krijgt ca. 350 gram (mix van Tammenga en Tinlo).

74kgbilly schreef:Madametje van 6 kilo eet ook verhoudingsgewijs veel meer als Baco van 74 kilo
Hoor je toch vaak bij kleinere hondjes.billy schreef:Madametje van 6 kilo eet ook verhoudingsgewijs veel meer als Baco van 74 kilo
Hij weegt ook meer als ikkeApple schreef:74kgbilly schreef:Madametje van 6 kilo eet ook verhoudingsgewijs veel meer als Baco van 74 kilo![]()
Dat is 1,5 keer ik
Ze zijn ook veel drukker, Madam beweegt al meer bij het beginnen met uitlaten als Baco op de hele wandeling.dagmar88 schreef:Hoor je toch vaak bij kleinere hondjes.billy schreef:Madametje van 6 kilo eet ook verhoudingsgewijs veel meer als Baco van 74 kilo
Charlie weegt 20 kilo en eet 2%, 400 gram.
Niko is op alleen vers niet op gewicht te houden.
billy schreef: Ze zijn ook veel drukker, Madam beweegt al meer bij het beginnen met uitlaten als Baco op de hele wandeling.
Dat geloof ik zekerbilly schreef:Hij weegt ook meer als ikkeApple schreef:74kgbilly schreef:Madametje van 6 kilo eet ook verhoudingsgewijs veel meer als Baco van 74 kilo![]()
Dat is 1,5 keer ik
maar is niets te zwaar hoor, hij is gewoon groot
Jij hebt dan gewoon een grote hond, met een klein hondje druk gedoe verpakking of zodagmar88 schreef:billy schreef: Ze zijn ook veel drukker, Madam beweegt al meer bij het beginnen met uitlaten als Baco op de hele wandeling.
Dan is Niko vast heel klein diep vanbinnen.

De meeste krijgen dat ook hier, alleen de whippert heeft meer nodig. Die zit nu ook op 4 a 4 1/2%. Loopse teef gehad, 2 beagles in opvang, meneer had helemaal geen tijd om te slapen en dat zag je aan hemMarjoleine schreef:Ik voer 1-2 %.
Op het oog, niet omdat het moet