De fokker had ons verteld dat hij een hondje had zitten die hij nog een KANS wilde geven omdat het hartruis heeft!
We waren opslag verliefd maar aangezien ik toevallig die zelfde dag met een buurmeisje naar de dierenarts moest voor haar kat had ik navraag gedaan over een pup met hartruis.
Zij melde me dat ik er niet aan moest beginnen van wegen ik een druk gezin heb.
Ik weer de fokker gebeld om te zeggen dat de dierenarts het me afraden waarop hij mij vertelde dat het hartruisje wel mee viel en dat hij er nog overheen kan groeien.
En hij juist graag wilde dat ik hem zou overnemen.
Na een verdrietig kind thuis (omdat het zijn kerstcadeau zou zijn en hij alleen maar juist dit hondje wilde) heb ik maar besloten om hem op te halen.
Aangezien we in zaanstad wonen en het hondje in brabant was het dus toch nog een stukje rijden.
De terug weg moest hij al wat overgeven ( ik dacht dat komt door het autorijden!)
Thuis aangekomen klopte zijn hartje heel snel het sloeg gewoon over in zijn borstkas.
Toch had hij wat gegeten en mijn zoontje heeft hem mee naar bed genomen.
Ondertussen ben ik gaan zoeken op internet en lees menig maal dat hij er inderdaad overheen kan groeien en dat er verschillende dieren gewoon oud mee worden.
Gisteren had hij de hele dag niets gegeten dus ik had weer de dierenarts gebeld die zei dat ik het even moest afkijken omdat het door de stress kon komen van de reis en andere omgeving)
Ik heb dus gisteren van alles in huis gehaald want hij had van de fokker pedigree puppy brokken mee gekregen ( ik ben van mening dat die brokken veelste groot zijn want dat formaat eet mijn amerikaanse bull van 5 maand)
Zacht voer wilde hij niet, brokken ook niet geweekt/ongeweekt.
Nu is hij net gaan eten aan de kleine brokjes van eukanuba en heeft er gelukkig een aantal op.
Sorry ik weet het is een heel verhaal maar maak ik mezelf te druk of is er wel iets met hem aan de hand? Slaap al 2 dagen heel slecht tot bijna niet
Ik wil eigenlijk met de 9 weken enting een hartecho laten maken maar ook dat raden sommige mensen mij af want die zeggen het is beter om dat met de 12 maanden te doen want zo jong geeft nog geen goede kijk erop :s!
Ik wil gewoon het beste voor hem maar weet nu even niet waar ik goed aan doe en als ik wel de juiste dierenarts heb voor hem?