preciesEline* schreef:Aan een doodongelukkig baasje heeft ook Cleo niets..
Dikke kus!!!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Cleo is er niet meer. Update pg 1
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Kutcleo

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
tbeast
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Wat een dilemma moet dit voor je zijn. Het is mooi om een hond oud te zien worden, maar aan de andere kant ook heel triest. En voor Cleo is het nu niet echt leuk meer, lijkt me als ik het zo lees. Ze heeft last van eeuwige snot, kan geen rust vinden als haar ritme iets anders is dan normaal en is gewoon de kluts kwijt, volgens mij.
Ik zou ook de medicijnen proberen en als dat niet aanslaat, zou ik toch overwegen haar te laten gaan....
Ik zou ook de medicijnen proberen en als dat niet aanslaat, zou ik toch overwegen haar te laten gaan....
-
Loek
- Zeer actief
Als je nu even dat gevoel aan de kant probeert te schuiven dat het een last aan het worden is/of al isCleva schreef:Dat begrijp ik heel goed.nathalie schreef:Ik kan me totaal niet voorstellen dat ik zo over een hond ga denken..
En ondertussen wil ik niet over vijf of zeven jaar aan de rest van mijn leven beginnen maar nu.
en eens sekt terugleest wat je schrijft dan kom je tot de conclusie lijkt mij dat je geen hond hebt die leuk oud aan het worden is met wat ouderdomsprobleempjes. Je hebt een hond die het pad kwijt is, op zeer frequente basis, een hond die weken alle kanten opsnottert en zich daardoor ook niet lekker voelt, een hond die dagen niet eet. Hoe dierwaardig vind je dat dan ?
Ik zou kijken of er met medicatie aanzienlijk verbetering zou komen en zo niet zou ik haar laten inslapen want eerlijk gezegt vind ik dat leven niet dierwaardig op deze manier
- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
heftig allemaal
misschien kan je hier iets mee? homeopathische middelen tegen veel verschillende aandoeningen..
http://www.dierendokter.nl/contents/nl/d93.html
misschien kan je hier iets mee? homeopathische middelen tegen veel verschillende aandoeningen..
http://www.dierendokter.nl/contents/nl/d93.html

-
Marion.
Herplaatsen zou niet eens in mijn woordenboek voorkomen. Niet bij een hond als Cleo, met haar start. Ze heeft rust gevonden, liefde gekregen bij Martijn. Dat is goed. En zeker een dementerende oudere mag dan gewoon ook in zijn armen sterven. Op het waardigste moment van haar leven. Op een Cleo-waardige manier.malinois schreef:Ik zou het juist weer omgekeerd zien, ik zou medicatie nog proberen en als dat geen verbetering oplevert zou het voor mij einde oefening zijn. Ze heeft een prima leven gehad en dat moet je maar helemaal afwachten als je haar herplaatst, wie wil een zieke hond met regelmatig veel snot, onzindelijk, en compleet van de leg als iets anders gaat dan normaal? Die zijn met een vergrootglas nog niet eens te vinden. En daarnaast vraag ik me af of je zo'n hond daar dan nog wel zo'n plezier mee doet.
Een hond heeft geen benul van hoe lang ze zouden moeten meekunnen. Hoeft ook niet. Gelukkig maar. Maar jouw spanning - en die snap ik heel erg goed op dit moment in je leven - heeft ook enorme invloed op ze.
Nou ja, ik heb dus verder geen tips. Ik weet zelfs niet eens of ik mijn oudere hond zou kunnen laten gaan in diezelfde situatie. Ik hoop het wel, gewoon uit liefde voor mijn hond.
Nogmaals, herplaatsen zou in dit geval geen optie voor mij zijn. Het zou mijn hart breken.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik denk dat dit voor jouzelf een oplossing is waarmee je vrede kunt hebben, even flink de schouders eronder en met de tips van mensen hier kijken of het lukt om haar leven een stuk te veraangenamen, en daardoor zelf ook meer vrijheid te krijgen.Cleva schreef:Ik ga de strijd om verbetering nog een keer flink aan. Ik geef het tot maart/april, met een beetje mazzel kan ze dan als demente kraai nog een zomer in de tuin rondlopen. Dat vind ze echt heerlijk want duidelijk.
Als dat niet meer kan is het genoeg geweest en laat ik haar omleggen.
En lukt het op deze manier niet, dan kun je jezelf in de ogen kijken en weet je dat je dan tot het uiterste gegaan bent voor haar, maar niet hebt kunnen winnen.
Joh, heb jij ook zo'n hond? Hier loopt er ook zo een rond.Cleva schreef:Als ze maar naar buiten kan en ik mijn handen vrij heb om Eva te geven wat ze nodig heeft (en dat is meer dan elke dag hetzelfde rondje ook al gooi je nog zoveel ballen).
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Cleva schreef:Ik ga de strijd om verbetering nog een keer flink aan. Ik geef het tot maart/april, met een beetje mazzel kan ze dan als demente kraai nog een zomer in de tuin rondlopen. Dat vind ze echt heerlijk want duidelijk.
Als dat niet meer kan is het genoeg geweest en laat ik haar omleggen.
Als ze maar naar buiten kan en ik mijn handen vrij heb om Eva te geven wat ze nodig heeft (en dat is meer dan elke dag hetzelfde rondje ook al gooi je nog zoveel ballen).
Omleggen? Doen ze dat zo in Duitsland tegenwoordig?
Vanmorgen hebben wij weer een kip om moeten leggen......
- Belle
- Zeer actief
Ik weet niet hoe ver je van Nijmegen af woont, maar als het zou helpen als ik in zo'n weekend dat je weg wilt een wandeling met Cleo maak, wil ik dat best doen. Misschien zijn er nog wel meer mensen die in de buurt wonen, zodat ze een paar wandelingetjes per dag kan hebben.Cleva schreef: Mag je een hond die dat kan en toch al gewend is aan incontinent gedrag een weekend met een grote bak voer en water alleen laten?
Nee he?
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
Voor mij is de grens altijd als de hond nog maar gelukkig is.
en als ik het zo lees is zij niet meer gelukkig?
en als ik het zo lees is zij niet meer gelukkig?
- CKS
- Zeer actief
Ik denk dat dat geen goed idee is ivm de Leishmaniasis. Je wilt geen slapende -- euh-- parasieten wakker makenCleva schreef: Zou eventueel prednison iets kunnen betekenen als dat niet helpt? Of niet?
En inslapen is idd wat ik zo van je lees nog niet aan de orde. Jij bent nog niet klaar met die hond, Cleo zelf ook niet (als ze nog 5 km mee gaat rennen!) de snot is al jaren een probleem en aan de dementie is met medicatie hopelijk wat te doen. Als je dan nog een vriendelijke buurman bereid vindt om af en toe 1 keer per dan een bak voer en water neer te zetten en een eventuele drol op te ruimen zodat je makkelijker even een paar dagen weg kunt wordt het voor iedereen een stuk leefbaarder denk ik.
Dat idee van de reistabletjes was een spontane ingeving overigens (zit er nu zelf aan om de snotproductie een beetje binnen de perken te houden). Ik heb er bij honden geen ervaring mee en weet niet of het werkt. Maar in principe remmen ze de snotvorming iets dus wie weet.
Helpt dat spoelen waar je het over had echt? Als ze straks toch voor gebitsreiniging onder narcose moet... Als het echt helpt zou ik dat ook nog overwegen trouwens, als ze maar eens in de zoveel tijd een aanval heeft die met spoelen weer te remmen is lijkt het me niet zo'n heel slecht idee.
Marc: kun je niet vaccineren tegen Marek? Volgens mij wordt die hier standaard op dag 1 gegeven, een spuitje in de hals. Lastige is dat het vaccin per duizend dosis oid verkocht wordt
Groetjes, Kees
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Inderdaad, geen prednison!! Dat legt alles aan eigen afweer plat en maakt haar dus veel gevoeliger voor infecties en ook voor leish. Lysine werd al genoemd, dat is wel een mooi middel om afweer te versterken bv samen met enchinea force.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
ik heb niet alles gelezen, dat voorop gestelt
Ik weet echter wel hoe je je voelt,
met Kalusha had ik dat ook, ik mis het diertje nog elke dag en ik neem mezelf nog elke dag kwalijk dat ik dezelfde gedachtes had als jij "het zou mijn leven een stuk makkelijker maken als ze er niet meer zou zijn... " ik schaam me er zelfs voor om dat hier op te schrijven.
maar het is beter zo, en niet alleen voor mij en de andere honden maar ook voor Kalusha zelf, rust, geen pijn meer geen stress meer. niet meer ongelukkig....
misschien is het ook wel beter voor Cleo, als ze echt zoveel onrust en stress heeft en simpelweg ongelukkig is, zoals jij het geloof ik zelf ook al benoemde, waarom blijf je dan doorgaan?
omdat het een gewetenskwestie is?
omdat je denkt dat je haar alleen laat gaan vanuit egoisme? omdat het je stiekem beter uitkomt?
het is moeilijk en kut, en het zal wellicht ook de rest van je leven aan je blijven knagen...maar dat doet elke beslissing die je neemt
en haar op een gegeven moment echt dood wensen kan je voorkomen,,,,
bedenk goed of Cleo zelf niet gewoon beter af is als je haar laat gaan....of is behoud van het hondje wellicht ook een vorm van egoisme?
ik heb de antwoorden niet, wellicht kan jij ze vinden en helpt het je haar te laten gaan of helpt het je nog een paar jaar met haar te leven....
Ik weet echter wel hoe je je voelt,
met Kalusha had ik dat ook, ik mis het diertje nog elke dag en ik neem mezelf nog elke dag kwalijk dat ik dezelfde gedachtes had als jij "het zou mijn leven een stuk makkelijker maken als ze er niet meer zou zijn... " ik schaam me er zelfs voor om dat hier op te schrijven.
maar het is beter zo, en niet alleen voor mij en de andere honden maar ook voor Kalusha zelf, rust, geen pijn meer geen stress meer. niet meer ongelukkig....
misschien is het ook wel beter voor Cleo, als ze echt zoveel onrust en stress heeft en simpelweg ongelukkig is, zoals jij het geloof ik zelf ook al benoemde, waarom blijf je dan doorgaan?
omdat het een gewetenskwestie is?
omdat je denkt dat je haar alleen laat gaan vanuit egoisme? omdat het je stiekem beter uitkomt?
het is moeilijk en kut, en het zal wellicht ook de rest van je leven aan je blijven knagen...maar dat doet elke beslissing die je neemt
en haar op een gegeven moment echt dood wensen kan je voorkomen,,,,
bedenk goed of Cleo zelf niet gewoon beter af is als je haar laat gaan....of is behoud van het hondje wellicht ook een vorm van egoisme?
ik heb de antwoorden niet, wellicht kan jij ze vinden en helpt het je haar te laten gaan of helpt het je nog een paar jaar met haar te leven....
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik heb de laatste blz nog niet gelezen, maar wat een toestand
Het eerste wat me te binnen schiet is: vergeet het medische deel niet!
Een paar jaar geleden zag ik aan Kaya hoe een hond psychisch kan veranderen door slechte nierwerking (wezenloos, blackouts, in de war, enz. enz.).
Je weet het nooit, misschien is het een combinatie van bepaalde zaken.
Ik zou met haar naar een goede dierenarts gaan, een basis bloedonderzoek laten doen en gebit goed na laten kijken en komt daar niets uit, dan de Selgian gaan proberen en wellicht ook iets tegen de incontinentie?
Cleo gaat het voelen dat het niet meer uit je hart komt, maar dat het een verplichting wordt. Voor haar ook niet leuk, begrijpelijk, maar voor alle kanten niet leuk. Ik zou dus naar de medicatie grijpen en bekijken of je dusdanige verbetering hiermee gaat krijgen zodat het voor jullie allebei weer een stuk aangenamer wordt.
Het eerste wat me te binnen schiet is: vergeet het medische deel niet!
Een paar jaar geleden zag ik aan Kaya hoe een hond psychisch kan veranderen door slechte nierwerking (wezenloos, blackouts, in de war, enz. enz.).
Je weet het nooit, misschien is het een combinatie van bepaalde zaken.
Ik zou met haar naar een goede dierenarts gaan, een basis bloedonderzoek laten doen en gebit goed na laten kijken en komt daar niets uit, dan de Selgian gaan proberen en wellicht ook iets tegen de incontinentie?
Cleo gaat het voelen dat het niet meer uit je hart komt, maar dat het een verplichting wordt. Voor haar ook niet leuk, begrijpelijk, maar voor alle kanten niet leuk. Ik zou dus naar de medicatie grijpen en bekijken of je dusdanige verbetering hiermee gaat krijgen zodat het voor jullie allebei weer een stuk aangenamer wordt.
-
Neeltje
Ik kan het me heel goed voorstellen. Ik heb dat dan wel niet met Tirsa gehad, maar voornamelijk met mij kat Floortje. 5 jaar suikerziekte, 5 jaar 2x per dag om de 12 uur spuiten, 5 jaar lang daar rekening mee houden, aangezien ik hier niemand in de buurt heb, die een kat durft te spuiten, ze vonden het allemaal eng. Je kunt dan ook geen kant uit. Ik heb het volgehouden tot ze op was, maar moet echt bekennen, dat het ook een hele opluchting was en een heel vrij gevoel gaf.Cleva schreef:Dat begrijp ik heel goed.nathalie schreef:Ik kan me totaal niet voorstellen dat ik zo over een hond ga denken..
En ondertussen wil ik niet over vijf of zeven jaar aan de rest van mijn leven beginnen maar nu.
Sterkte.
-
laeken
- Zeer actief
Casey schreef: Marc: kun je niet vaccineren tegen Marek? Volgens mij wordt die hier standaard op dag 1 gegeven, een spuitje in de hals. Lastige is dat het vaccin per duizend dosis oid verkocht wordtdus lastig voor hobbyfokkers.
Groetjes, Kees
Hoi Kees, klopt, je kan vaccineren. Maar bij mij was het slechts een hobbynestje van 5 kuikentjes met de moederkip in de achtertuin. Dus ik dacht dat dat niet nodig was omdat ik nog nooit mijn huis tuin en keuken kipjes hoefde te enten. Later las ik bij de eerste verlammingen dat sabelpootkrielen een enorm gevoelig ras zijn hiervoor. Dat ze het dus eigenlijk standaard oplopen als het in de omgeving zit. Helaas is dat blijkbaar zo hier. Ze zijn nu te oud. Je moet dan op dag 1 enten en ze worden besmet in de eerste 2-3 dagen. Dus daarna is het hoe dan ook al hun doodvonnis. Zeker bij dit ras.
Mijn andere kippen hebben het niet, nooit gehad ook. En er zijn meer kuikens groot geworden. Eigenlijk allemaal op dit stomme ras na.
-
Brigitte
- Zeer actief
Mijn tante heeft een kat die dit ook precies zo heeft. Die heeft (had) vaak heel erg vastzittend snot en dat moest je er echt uittrekken leek wel kauwgom
en als het dan eenmaal weer los was had ze dagen last van idd rondspetterend snot en als ze nieste zat alles onder. Ik weet dat ze een keer doorgespoeld is geweest, toen hadden ze slangetjes in haar voorhoofd ingebracht en door haar neus en ze is toen een paar keer door gepoeld en heeft heel lang geen last gehad, ze heeft het nu wel iets maar lang niet zo erg als voorheen en het ook niet meer zo benauwd. Ook spoelt ze haar neus met ik dacht iets van oogdruppels, ja heel vreemd maar dat helpt ook prima. Ik weet niet of het was voor Cleo is maar denk ik zeg het toch even. Succes.
-
Fin
- Zeer actief
Zou je dat zelf kunnen doen met een neusschuitje? Iets waar je de apotheek om vraagt? Het wordt door sommigen wel gebruikt om hun neus uit te spoelen.Cleva schreef:Dat weet ik niet want dat heb ik maar één keer laten doen. Het was een voorstel van de dierenarts die ik toen had.
Om dat een aantal keren achter elkaar te doen met zoutoplossing.
Maar het past niet bij Cleo. Ze is (en was toen nog veel meer) een hond die niet door vreemden bepoteld wil worden. Daar wordt ze erg zenuwachtig van en raakt dan in zichzelf gekeerd.
Verder zat ik gisteren te denken aan fluimicil - maakt het slijm makkelijker op te hoesten - dus misschien ook dat het bij Cleo het haar makkelijker maakt om het kwijt te raken. Het zou misschien al helpen als het wat dunner was.
- dagmar88
- Zeer actief
Cleva schreef: Zelf spoelen zie ik niet zitten. Dat moet je actief inademen en ik zie niet hoe ik Cleo dat kan laten doen.
-
Fin
- Zeer actief
Inderdaad iets om bij Kees te checken, of je dit ook aan honden kunt geven. Het is tegenwoordig voor mensen wel vrij verkrijgbaar.Cleva schreef:Fin schreef:Zou je dat zelf kunnen doen met een neusschuitje? Iets waar je de apotheek om vraagt? Het wordt door sommigen wel gebruikt om hun neus uit te spoelen.Cleva schreef:Dat weet ik niet want dat heb ik maar één keer laten doen. Het was een voorstel van de dierenarts die ik toen had.
Om dat een aantal keren achter elkaar te doen met zoutoplossing.
Maar het past niet bij Cleo. Ze is (en was toen nog veel meer) een hond die niet door vreemden bepoteld wil worden. Daar wordt ze erg zenuwachtig van en raakt dan in zichzelf gekeerd.
Verder zat ik gisteren te denken aan fluimicil - maakt het slijm makkelijker op te hoesten - dus misschien ook dat het bij Cleo het haar makkelijker maakt om het kwijt te raken. Het zou misschien al helpen als het wat dunner was.
Kees?
Fluimucil voor honden?
Zelf spoelen zie ik niet zitten. Dat moet je actief inademen en ik zie niet hoe ik Cleo dat kan laten doen.
Ik heb zelf nooit zo'n neusschuitje gezien of gebruikt, maar met zo'n neusschuitje, soort glazen ballon, wordt het water onder druk in de neus gegoten. Ik denk dus wel dat het kan, het zal niet zo effectief zijn als spoelen bij de dierenarts, maar je kan het wel zelf doen. Inhaleren, het water 'inademen', hoeft daar niet voor.
Ik kon er geen afbeelding van vinden, maar hier is de google search:
https://www.google.nl/#hl=en&sclient=ps ... 24&bih=603
- CKS
- Zeer actief
De werkzame stof is acetylcysteïne en die wordt volgens mij idd bij honden gebruikt, voor zover ik weet bijvoorbeeld bij Distemper puppies, via een verdamper in de kliniek. Ik weet niet precies in hoeverre het haalbaar is dat thuis te doen. Ik heb ook geen farmacologisch handboek bij de hand dus ik kan nu ook niet opzoeken of een andere toediening een optie is. Morgen kijk ik dat even na ok? Hoe dan ook zul je dit natuurlijk ook goed met je eigen da moeten overleggen, kijken wat mogelijk en wenselijk is.Cleva schreef: Kees?
Fluimucil voor honden?
Zelf spoelen zie ik niet zitten. Dat moet je actief inademen en ik zie niet hoe ik Cleo dat kan laten doen.
Groetjes, Kees
Laatst gewijzigd door CKS op 20 nov 2012 01:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- verkadej
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Witte herder + retriever
Cleva schreef:Ik overleg alles met de deftige dierenarts in De Stad.
Daar gaan ook de kiezen er uit.
De lokale Jamilla Herriot is vreselijk. Daar kan ik niets mee.
Hier heb je ook 2 dierenartsen in het dorp. De eerste waar we naar toe gingen was, tja achteraf gezien meer een grootvee dierenarts.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Als ik het zo lees is de hond altijd al een autist geweest en jij bent de enige vaste zekere factor voor haar en haar huis.
Geen binding met andere en geen vrienden met Eva.
Zou je die hond dan wel die medicijnen en oppas gedoe willen laten ondergaan.?
Wat ik lees is dat je ongelooflijk van die hond houd en je eigenlijk afscheid wil nemen ,maar het niet kan of los durft te laten.
Wat ik lees is dat je ongelooflijk van die hond houd en je eigenlijk afscheid wil nemen ,maar het niet kan of los durft te laten.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
laeken
- Zeer actief
Dat klopt niet helemaal hoor. Cleo is juist de beste vrienden met elk mens en elk kind. Je kan haar zo bij iemand laten want mensen vindt ze gewoon allemaal leuk.bouvierpoedel schreef:Als ik het zo lees is de hond altijd al een autist geweest en jij bent de enige vaste zekere factor voor haar en haar huis.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Fluimucil is volgens mij veel meer gericht op slijmvorming losmaken in de longen. mensen kunnen het gewoon innemen als tablet of drankje. Ik ken het niet als snotverminderaar in holtes.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik heb Fluimicil gegeven bij kennelhoest laatst, op aanraden DA.
Dat ging prima, maar dit lijkt me inderdaad een heel andere type slijjm, andere plaats met name.
Dat ging prima, maar dit lijkt me inderdaad een heel andere type slijjm, andere plaats met name.
-
Fin
- Zeer actief
Het probleem waar ik het voor nam is dat dik, klodderig slijm dat erg moeilijk op te hoesten is - hetzelfde wat Martijn beschrijft. Voor de rest, het is een poedertje, je lost het op, je geeft het een paar keer, en je weet of het ook voor dit slijm helpt.Marjoleine schreef:Ik heb Fluimicil gegeven bij kennelhoest laatst, op aanraden DA.
Je kunt ook te moeilijk doen.
-
Fin
- Zeer actief
Niet om een discussie te starten in Cleva's topic - het is maar een middeltje wat je eens zou kunnen uitproberen - maar is dat placebo-effect er niet ook enigszins aan te wijten dat het bij de meeste mensen vanzelf overgaat? Als dit soort klachten doorgaans vanzelf ook overgaan, binnen een paar dagen en zonder medicijnen, wat is dan het placebo-effect?Inge O schreef:er blijft nogal wat serieuze twijfel over het feit of die slijmverdunners wel degelijk werken : http://gebu.artsennet.nl/Archief/Tijdsc ... steine.htm (onderaan staat een samenvatting).
Ik kan maandenlang achter elkaar hoesten, ik heb dus baat bij hoestprikkelonderdrukkers en bij middelen als fluimicil - in de voor mij zeer aantoonbare zin dat als ik dit soort middelen bijtijds neem, ik kan voorkomen dat ik zo lang loop te hoesten dat het pijn in mijn ribben doet. Ze kunnen me dus wat met die onderzoeken, als ik last heb van taai, moeilijk op te hoesten slijm neem ik dus fluimicil.
-
Fin
- Zeer actief
Het is meer mijn nuchtere humor. En voor mij maakt het dus wel voldoende verschil om het te halen en te nemen, en zo vaak doe ik dat niet. Ik heb bijvoorbeeld amper aspirine in huis.Inge O schreef:daar is ook niets op tegen maar je kan er dus niet zomaar van uitgaan dat het een serieus verschil zal maken.Fin schreef: als ik last heb van taai, moeilijk op te hoesten slijm neem ik dus fluimicil.
maar proberen kan zeker geen kwaad.
- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
- Aantal honden: 1
Ben je al weer met Cleo naar de da geweest om te overleggen wat je nu het beste kunt doen? 
- CKS
- Zeer actief
Ik heb nog even naar de acetylcysteïne gekeken. Oraal wordt dit bij honden alleen aanbevolen als tegengif voor een paracetamolvergiftiging. Als slijmoplosser lijkt orale toediening ook geen zin te hebben, volgens de link van Inge O tenminste (inhalatie wordt daar niet besproken). Als slijmoplosser zul je dus toch moeten gaan verdampen en ik weet niet hoe haalbaar dat is in een thuissituatie. Maar wel iets om even naar te kijken, wellicht.
Groetjes, Kees
Groetjes, Kees