Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Een tweede hond erbij. Update: Vera is er!
Moderator: moderatorteam
- h a n s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastin Espanol
- Aantal honden: 1
Re: Een tweede hond erbij. Update: Vera is er!
Waarschijnlijk doe je dit al, maar persoonlijk zou ik erg veel gaan lopen met ze, zo vaak als mogelijk,
maar wel met een regelmaat.
Het heeft bij ons voor mijn gevoel ook wel een week of 6 geduurd voordat er een echte vertrouwensband ontstond.
Succes de komende weken!
maar wel met een regelmaat.
Het heeft bij ons voor mijn gevoel ook wel een week of 6 geduurd voordat er een echte vertrouwensband ontstond.
Succes de komende weken!
- Florabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Langharige kaninchen Teckel
@ hans: Vera is panisch voor haar riem en om naar buiten te gaan.. Dit forceren...??

Sofie!

- h a n s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastin Espanol
Oei.. daar vraag je me wat..Florabel schreef:@ hans: Vera is panisch voor haar riem en om naar buiten te gaan.. Dit forceren...??
Weet ik zo niet; bij die van ons heb ik het wel gedaan. (en doe ik het nog steeds als ze niet wil, maar dat is/was maar heel even en dan liep ze mee)
Ik ken jouw hond niet, dus ik kan wel van alles roepen, maar eerlijk gezegd weet ik het niet.
- Florabel
- Zeer actief
Ok, heb haar net thuis gelaten toen ik met Sofie een rondje deed.
Vanmiddag neem ik haar mee. Vind het wel eng, ben zo bang dat door haar gebok de beide halsbanden toch afgaan. Door haar lange, gladde vacht zijn ze lastig strak te krijgen..
Wel een overwinning: toen ik thuis kwam kwam ze een beetje mijn richting uit en kwam ze zelfs (UIT ZICHZELF) bij mij en Sofie in de tuin. Toen werd ze bang, rende ze naar binnen, gleed uit over de mat, botste tegen de prullenbak en nu zit ze weer bang in de hoek.. 1 stapje vooruit, 2 terug..
Vanmiddag neem ik haar mee. Vind het wel eng, ben zo bang dat door haar gebok de beide halsbanden toch afgaan. Door haar lange, gladde vacht zijn ze lastig strak te krijgen..
Wel een overwinning: toen ik thuis kwam kwam ze een beetje mijn richting uit en kwam ze zelfs (UIT ZICHZELF) bij mij en Sofie in de tuin. Toen werd ze bang, rende ze naar binnen, gleed uit over de mat, botste tegen de prullenbak en nu zit ze weer bang in de hoek.. 1 stapje vooruit, 2 terug..

Sofie!

-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
weet je dat er ook een buitenlandsehondenforum is,waar mensen zijn die je misschien ook veel tips etc kunnen geven.. Die hebben vast ook ervaring met honden als Vera..
- Florabel
- Zeer actief
@mariabel: iemand heeft me daar gisteren op gewezen maar je moest je eerst registreren en gister was ik zo verdrietig dat ik daar niet aan toe kwam. Zal vanmiddag eens kijken. Bedankt voor de tip!

Sofie!

- Florabel
- Zeer actief
@ laeken: Vera gromt vooral naar Sofie als wij erbij zijn. Vanaf nu gaan we wat feller daarop corrigeren dus! Ik had Sofie de eerste middag een paar uurtjes naar mijn schoonmoeder gebracht toen bleek hoe bang Vera was. Bij de stichting vonden ze dat een slecht plan, omdat ze dan de ruimte zou gaan claimen, maar elke extra prikkel leek Vera teveel en ze was totaal niet into contact met Sofie (die haar toen nog blij en rustig benaderde..). Denk dat Vera zo onherleidbaar bastaard is dat er weinig colliekarakter meer in zit.
Ja, dat van eigen hondje eerst gaat zeker op. We wilden een tweede hond voor onszelf maar ook voor Sofie omdat ze zo dol op honden is. Nu zit ik als politieagent op de bank tussen twee bange honden.
Ja, dat van eigen hondje eerst gaat zeker op. We wilden een tweede hond voor onszelf maar ook voor Sofie omdat ze zo dol op honden is. Nu zit ik als politieagent op de bank tussen twee bange honden.
Laatst gewijzigd door Florabel op 19 nov 2012 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Sofie!

- Florabel
- Zeer actief
De deur naar de tuin staat open. Vera zit compleet in een hoek weggedoken met een jachtlijntje om. Ze durft echt niet mee te lopen naar buiten. Ik kan nu echt niet gaan trekken.
Sofie zit trillend in een hoekje nadat ik haar heb weggestuurd..
Sofie zit trillend in een hoekje nadat ik haar heb weggestuurd..

Sofie!

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Geeft niet. Je hebt volkomen gelijk dat Sofie beschermt moet worden en dat dat zo werkt zal Vera moeten leren. Om je gerust te stellen, toen wij een pup namen vonden onze honden dat dus helemaal niks. Die moesten er niks van weten en eerlijk is eerlijk, ik vond het doodeng om die pup erbij te zetten. De reu kon extreem hevig aanvallen bij andere reuen en daardoor hadden we onze honden meestal weg gehouden bij andere honden. Dan komt er een hummeltje bij en dan hou je toch een beetje je hart vast. Pas na een dag of 3 was de hele boel ontdooit en begonnen ze van elkaar te genieten. Dat was relatief heel erg snel. Tot die tijd was ik dus ook politieagent. En stiekem een heel gespannen agent ook nog. Dat voelen honden dus echt handig was dat niet.Florabel schreef:@ laeken: Vera gromt vooral naar Sofie als wij erbij zijn. Vanaf nu gaan we wat feller daarop corrigeren dus! Ik had Sofie de eerste middag een paar uurtjes naar mijn schoonmoeder gebracht toen bleek hoe bang Vera was. Bij de stichting vonden ze dat een slecht plan, omdat ze dan de ruimte zou gaan claimen, maar elke extra prikkel leek Vera teveel en ze was totaal niet into contact met Sofie (die haar toen nog blij en rustig benaderde..). Denk dat Vera zo onherleidbaar bastaard is dat erJa, dat van eigen hondje eerst gaat zeker op. We wilden een tweede hond voor onszelf maar ook voor Sofie omdat ze zo dol op honden is. Nu zit ik als politieagent op de bank tussen twee bange honden.
Dat Vera dus nu nog niet met Sofie om kan gaan is op zichzelf vrij normaal. Dat moet wel komen en desnoods komt dat dan doordat jij haar gaat vertellen hoe dat moet. Spelen kan ze nu nog niet en juist spelen zal alle ijs breken. Ze bepalen echt de rangen en standen wel maar ik denk dat Vera zonder slag of stoot de baas zal worden. Daar heb ik weinig twijfel over. En leer jij haar dus maar dat dat helemaal niet hardhandig hoeft en dat lelijk gedrag in je huis niet getolereerd wordt. Omdat je schrijft dat dit gedrag erger is als jij erbij bent ben je volledig vrij in dat te corrigeren. Dat soort gedrag heeft nl met jou te maken en dus mag jij het verbieden. Zouden ze samen in de tuin een keer grommen dan heb je weinig recht van spreken en moeten ze het als het daarbij blijft lekker zelf regelen. Alle gedoe rondom jou zou ik persoonlijk dus afkappen. Dat doen we hier niet!
- dagmar88
- Zeer actief
Florabel schreef:Ok, heb haar net thuis gelaten toen ik met Sofie een rondje deed.
http://www.dursydog.nl/product/552/561/ ... 4005/36109
- Florabel
- Zeer actief
@dagmar: in de beschrijving staat niets dat het voor honden met ontsnapneigingen is..
Is dit het beste tuig om je hond safe te zekeren? Heb nu een gewone halsband, een halfsliphalsband en een jachtlijn..
Is dit het beste tuig om je hond safe te zekeren? Heb nu een gewone halsband, een halfsliphalsband en een jachtlijn..

Sofie!

- StephanieR
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basenji
- Aantal honden: 2
Ook ik heb hier 2 honden die uit alle soorten tuigen kunnen en bij Chucky is zijn nek net zo dik als zijn hoofd waardoor (klik)halsbanden ook afschieten. Ik zweer bij het Webmaster Ruffwear tuig, deze is echt niet uit te krijgen en heeft een handvat! Ik heb ook het Sicherheitsgeschirr van www.blaire.de voor Chucky eigenlijk hetzelfde alleen luchtiger en word op maat gemaakt en iets goedkoper. Tegenwoordig heeft Chuck dat tuig aan i.c.m een half slip of een gesphalsband. De ruffwear dragen ze op vakantie in de bergen etc. Maar voor gewoon een blokje om vind ik het blaire tuig fijner zitten, vooral ook omdat die op maat is en perfect past terwijl de ruffwear een beetje lossig zit aan de voorkant bij Chuck.
Ik zou dus een slip of een gesp halsband gebruiken en misschien dit veiligheidstuig aanschaffen, gebruik geen halsbanden die je kan schuiven om op maat te maken, elke keer als de hond trekt word de halsband een beetje wijder, kijk daar dus goed mee uit!!
Ik zou dus een slip of een gesp halsband gebruiken en misschien dit veiligheidstuig aanschaffen, gebruik geen halsbanden die je kan schuiven om op maat te maken, elke keer als de hond trekt word de halsband een beetje wijder, kijk daar dus goed mee uit!!
Groetjes Stephanie
Mickey 14/08/2001-05/06/2013
Chucky 2003-31/12/2013
Mickey 14/08/2001-05/06/2013
Chucky 2003-31/12/2013
-
tbeast
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Wat jammer dat je hondje zo bang is en wat jammer dat het beestje niet eerst in en gastgezin bij heeft kunnen komen.
Ik vang ook honden op, uit Spanje. We hebben er één gehad, die heel erg bang was in het begin. Een beetje zoals jouw hond. Apathisch, niet op ons reageren, alleen maar bang in een hoekje zitten. Wel konden we alles met haar doen, ze beet niet. Nu hebben wij een roedel van 8 honden en ik denk dat dat haar heel erg geholpen heeft 'normaal' te worden, ze was dan ook echt niet bang voor de anderen. Ze snauwde ze ook wel af als ze te dichtbij kwamen, maar ook dat ging echt over. Na een tijd speelde ze met allemaal.
Het heeft wel even geduurd. Wij hebben haar met rust gelaten, net zolang tot ze zo gerust gesteld was, dat ze uit zichzelf losser werd. Zo opeens, op een dag, begon ze door de kamer te lopen. Als je dan bewoog, schoot ze weer teug naar haar vaste plekje, maar dat werd steeds minder en na verloop van tijd begon ze voorzichtig om aandacht te vragen. Maar ook dan kon de minste of gerinste beweging haar weer wegjagen.
Na een tijd vertrouwde ze mij helemaal, ik ben de hele dag thuis en ga het meeste met de honden om, dus dat is ook niet zo raar. Voor mij man was ze echt heel bang en dat was nog niet helemaal over toen ze bij ons weg ging, maar ze was echt al heel erg verbeterd. Ze werd van een gezin met een 10-jarig meisje en ze zou dan ook grotendeels van het meisje worden. Wij hebben drie kinderen en we hadden al snel uitgevonden dat ze helemaal idolaat was van kinderen. Die van ons hebben haar dan ook enorm geholpen en ik vond het een superidee dat ze in dat gezin terecht kwam. Het gaat nu ook heel goed met haar.
En daarom zou het denk ik veel beter zijn geweest als dit hondje eerst in een opvanggezin was gebleven, om haar ergste angst weg te halen en om uit te vinden wat voor hondje het eigenlijk is en in wat voor gezin ze het beste past.
Ik hoop dat het bij jullie allemaal goedkomt. Sterkte ermee.
Ik vang ook honden op, uit Spanje. We hebben er één gehad, die heel erg bang was in het begin. Een beetje zoals jouw hond. Apathisch, niet op ons reageren, alleen maar bang in een hoekje zitten. Wel konden we alles met haar doen, ze beet niet. Nu hebben wij een roedel van 8 honden en ik denk dat dat haar heel erg geholpen heeft 'normaal' te worden, ze was dan ook echt niet bang voor de anderen. Ze snauwde ze ook wel af als ze te dichtbij kwamen, maar ook dat ging echt over. Na een tijd speelde ze met allemaal.
Het heeft wel even geduurd. Wij hebben haar met rust gelaten, net zolang tot ze zo gerust gesteld was, dat ze uit zichzelf losser werd. Zo opeens, op een dag, begon ze door de kamer te lopen. Als je dan bewoog, schoot ze weer teug naar haar vaste plekje, maar dat werd steeds minder en na verloop van tijd begon ze voorzichtig om aandacht te vragen. Maar ook dan kon de minste of gerinste beweging haar weer wegjagen.
Na een tijd vertrouwde ze mij helemaal, ik ben de hele dag thuis en ga het meeste met de honden om, dus dat is ook niet zo raar. Voor mij man was ze echt heel bang en dat was nog niet helemaal over toen ze bij ons weg ging, maar ze was echt al heel erg verbeterd. Ze werd van een gezin met een 10-jarig meisje en ze zou dan ook grotendeels van het meisje worden. Wij hebben drie kinderen en we hadden al snel uitgevonden dat ze helemaal idolaat was van kinderen. Die van ons hebben haar dan ook enorm geholpen en ik vond het een superidee dat ze in dat gezin terecht kwam. Het gaat nu ook heel goed met haar.
En daarom zou het denk ik veel beter zijn geweest als dit hondje eerst in een opvanggezin was gebleven, om haar ergste angst weg te halen en om uit te vinden wat voor hondje het eigenlijk is en in wat voor gezin ze het beste past.
Ik hoop dat het bij jullie allemaal goedkomt. Sterkte ermee.
- Florabel
- Zeer actief
@tbeast: ja, dat hopen wij ook. We hebben geduld, maar...ben zo bang dat wij niet de roedel, tijd en ervaring hebben om zo'n bange hond gelukkig te maken... 

Sofie!

-
lets have fun
Niet meteen van het ergste uitgaanFlorabel schreef:@tbeast: ja, dat hopen wij ook. We hebben geduld, maar...ben zo bang dat wij niet de roedel, tijd en ervaring hebben om zo'n bange hond gelukkig te maken...
-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Niet meteen van het ergste uitgaanlets have fun schreef:Florabel schreef:@tbeast: ja, dat hopen wij ook. We hebben geduld, maar...ben zo bang dat wij niet de roedel, tijd en ervaring hebben om zo'n bange hond gelukkig te maken...
Vera is nu toch ook al een stapje vooruit gegaan?
Ik kan mij voorstellen dat je baalt maar het komt vast goed maar dat zal tijd nodig hebben.

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
-
Gill
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Spaanse & Poolse kruising
Dit Web Master Harnass hondentuigje hebben wij voor ons Spaans hondje wat werkelijk uit alle soorten tuigjes stapte, alleen deze krijgt Pippa niet af. Verder veel sterkte met deze situatie.Florabel schreef:@dagmar: in de beschrijving staat niets dat het voor honden met ontsnapneigingen is..

- Roompie
- Zeer actief
Oh gut, dit is inderdaad niet wat je je hebt voorgestelt.
Laeken heeft een paar hele goede tips. Volledig met rust laten en negeren en gewoon doen wat je altijd doet. Maar wel het grommen verbieden als Vera dat doet tegen Sofie terwijl jullie vlakbij zijn.
Verder Sofie veel bevestiging geven door haar dus alleen mee naar buiten te nemen voor een wandeling en eventueel binnen te spelen met haar. Daarbij Vera compleet negeren, ook al komt ze een stapje naar je toe lopen. Tijd voor Sofie is ook alleen voor Sofie.
Laeken heeft een paar hele goede tips. Volledig met rust laten en negeren en gewoon doen wat je altijd doet. Maar wel het grommen verbieden als Vera dat doet tegen Sofie terwijl jullie vlakbij zijn.
Verder Sofie veel bevestiging geven door haar dus alleen mee naar buiten te nemen voor een wandeling en eventueel binnen te spelen met haar. Daarbij Vera compleet negeren, ook al komt ze een stapje naar je toe lopen. Tijd voor Sofie is ook alleen voor Sofie.

- Goldylocks
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labradors !
jeetje ,wat een verhaal! wat jammer nou dat Vera niet snapt dat ze eigenlijk in het paradijs is terechtgekomen.
Die vertrouwt het gewoon niet:jaja zoveel liefde en vriendelijkheid ,Voor MIJ zeker, echt niet!
Ik hoop zo voor haar dat het allemaal goed gaat komen, dat het kwartje gaat vallen straks en dat we hier vele leuke fotos gaan zien van Vera en haar nieuwe gezin
Ze krijgt in elk geval een kans . Ik hoop dat ze die pakt. Ook voor jullie.
Want aan elastiek zit ook een end hoor. Dat snapt iedereen wel.
Ik blijf dit topic volgen, ik voel me erg begaan met jullie.Sterkte en geweldig wat jullie tot nu toe hebben gedaan!
Die vertrouwt het gewoon niet:jaja zoveel liefde en vriendelijkheid ,Voor MIJ zeker, echt niet!
Ik hoop zo voor haar dat het allemaal goed gaat komen, dat het kwartje gaat vallen straks en dat we hier vele leuke fotos gaan zien van Vera en haar nieuwe gezin
Ze krijgt in elk geval een kans . Ik hoop dat ze die pakt. Ook voor jullie.
Want aan elastiek zit ook een end hoor. Dat snapt iedereen wel.
Ik blijf dit topic volgen, ik voel me erg begaan met jullie.Sterkte en geweldig wat jullie tot nu toe hebben gedaan!
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Wat moeilijk zeg, jullie zijn deze week vrij, maar hoe gaan jullie dat doen als jullie weer moeten werken? Zoals ze nu zijn zou ik ze niet bij elkaar laten.
Veel succes met jullie lieverd en het bange buitenlandertje...
Veel succes met jullie lieverd en het bange buitenlandertje...
- Florabel
- Zeer actief
Wat een lieve reacties allemaal, deze support doet me echt goed!
Even een korte update:
Ik heb een gt ingeschakeld, de begeleider van Sofies puppycursus. Zij kent ons en Sofie. Merk dat wij echt de ervaring missen en dat vooral ik erg onzeker word van de situatie en daar is niemand mee geholpen.
Nadat Vera begin van de middag tegen de prullenbak liep, durft ze helemaal niet meer naar buiten.
Ik heb haar sindsdien twee keer twintig minuten buiten gehad en mijn vriend net een kwartier. Wij staan dan in de uiterste hoek van de tuin. Als we haar alleen buiten laten, wordt ze zo mogelijk nog banger. Ze heeft sinds vanochtend 8u niet meer gepoept of geplast. Ze is te bang en ligt buiten die paar momenten in de tuin nu al meer dan 24u praktisch bewegingsloos en geluidloos op haar kleed. Net heeft ze een paar Bach druppels in wat karnemelk op. Misschien brengt dat verlichting, al is het maar in haar gemoed.
Haar compleet negeren is nu de strategie. Wachten tot ze zelf toenadering zoekt...
Of in ieder geval in beweging komt.
Qua werk: deze week zijn we vrij, volgende week moeten we zien. We hadden twee opties: naar de oppas met Sofie of naar de dagopvang bij het asiel, maar zoals het er nu naar uitziet, is Vera thuis laten en een oppas daar regelen de enige optie.
Ik zal trouwens even een foto van onze bange schoonheid plaatsen..
Even een korte update:
Ik heb een gt ingeschakeld, de begeleider van Sofies puppycursus. Zij kent ons en Sofie. Merk dat wij echt de ervaring missen en dat vooral ik erg onzeker word van de situatie en daar is niemand mee geholpen.
Nadat Vera begin van de middag tegen de prullenbak liep, durft ze helemaal niet meer naar buiten.
Ik heb haar sindsdien twee keer twintig minuten buiten gehad en mijn vriend net een kwartier. Wij staan dan in de uiterste hoek van de tuin. Als we haar alleen buiten laten, wordt ze zo mogelijk nog banger. Ze heeft sinds vanochtend 8u niet meer gepoept of geplast. Ze is te bang en ligt buiten die paar momenten in de tuin nu al meer dan 24u praktisch bewegingsloos en geluidloos op haar kleed. Net heeft ze een paar Bach druppels in wat karnemelk op. Misschien brengt dat verlichting, al is het maar in haar gemoed.
Haar compleet negeren is nu de strategie. Wachten tot ze zelf toenadering zoekt...
Of in ieder geval in beweging komt.
Qua werk: deze week zijn we vrij, volgende week moeten we zien. We hadden twee opties: naar de oppas met Sofie of naar de dagopvang bij het asiel, maar zoals het er nu naar uitziet, is Vera thuis laten en een oppas daar regelen de enige optie.
Ik zal trouwens even een foto van onze bange schoonheid plaatsen..

Sofie!

-
Lillith
- Zeer actief
Ik wil je alleen succes wensen 
- Florabel
- Zeer actief
Dit is ze dan..

Deze foto is de eerste dag gemaakt. Vera was te moe om te protesteren toen mijn viend haar na het uitlaten even op de bank neerlegde bij Sofie..

Deze foto is de eerste dag gemaakt. Vera was te moe om te protesteren toen mijn viend haar na het uitlaten even op de bank neerlegde bij Sofie..

Sofie!

- Florabel
- Zeer actief
Dank je!Lillith schreef:Ik wil je alleen succes wensen

Sofie!

-
Caat*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
- Aantal honden: 3
Hier sluit ik me bij aan. Bewondering voor jullie inzet in ieder geval. Ik hoop dat alle inzet en geduld uiteindelijk zullen leiden tot een tophond voor jullie en een maatje voor Sophie. Aan jullie inzet zal het niet liggen!Lillith schreef:Ik wil je alleen succes wensen

- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Zo even bijgelezen. Laeken geeft idd. erg goede tips. Wat jammer dat het zo start, maar ik was wel blij te lezen dat ze een poging deed. Ik zeg doorgaan zo.
Ik hoop dat ze bijtrekt, en dat we op de volgende pagina's stilletjes mogen juichen voor jullie.
Ik hoop dat ze bijtrekt, en dat we op de volgende pagina's stilletjes mogen juichen voor jullie.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Het is wel een droppie om te zien
Wat erg dat een hond zo bang kan zijn. Ik hoop dat ze binnenkort de angst een beetje kwijt raakt.

-
&nicole
- Zeer actief
Wat een schoonheid 
ik hoop dat ze wat bijtrekt de komende dagen/weken. aan jullie inzet zal het niet liggen
ik hoop dat ze wat bijtrekt de komende dagen/weken. aan jullie inzet zal het niet liggen
-
jelle & syb
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 Samojeed
2 Friese stabijen
1 Grijze Keeshond
1 Kruising
1 Wetterhoun - Aantal honden: 6
Wat een lieverd
Succes met het opvoeden !
Succes met het opvoeden !
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Wat een lieffie
Het is niet moeilijk te bedenken waarom jullie voor deze hond zijn gegaan!
Wij hebben zelf een heel angstige hond gehad (verleden van mishandeling) en daar werkte het negeren, zelf laten ontdekken en zelf de grenzen aan laten geven het beste. Ik zou inderdaad wel Sofie een beetje beschermen (ook een leukerd trouwens
) anders heb je kans dat Vera uiteindelijk jullie heel erg gaat claimen en Sofie niet meer duld. Angstig of niet: die grens mag en moet je naar haar stellen.
Heel veel succes, wel top dat jullie er zo voor blijven gaan!
Wij hebben zelf een heel angstige hond gehad (verleden van mishandeling) en daar werkte het negeren, zelf laten ontdekken en zelf de grenzen aan laten geven het beste. Ik zou inderdaad wel Sofie een beetje beschermen (ook een leukerd trouwens
Heel veel succes, wel top dat jullie er zo voor blijven gaan!
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook