Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Meet Colin
Moderator: moderatorteam
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Re: Meet Colin
Dat is toch helemaal top 
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
-
laeken
- Zeer actief
Leuk diertje! Ik denk dat hij die littekens heeft van een overijverige kennelgenoot. Dat zijn volgens mij littekens van het constant om de snuit gepakt worden door een wat grotere hond. Ik denk dat omdat hij op de foto's als pup toen hij Kimba in kwam die littekens niet had. Het ziet er ook uit als overdreven snuitbeten die hij moest incasseren. Precies de plaats waar dat dan zou ontstaan.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
tineke schreef: Toevallig was het vanochtend in het rtl4 nieuws ,er was een bekende fotograaf die foto's had gemaakt van 15 moeilijk plaatsbare asielhonden.
De foto's waren via The Huffington Post geplubiceerd en 14 van deze honden waren geplaatst![]()
Ik hoop dat ik ook ooit zo'n mooie score achter mijn naam krijg, als amateur en onbekende fotograaf dan.
-
tineke
Ik meen begrepen te hebben dat hij toen de littekens nog niet had toen hij in Kimba kwam maar op de foto als jonge hond zijn ze inderdaad niet te zien.laeken schreef:Leuk diertje! Ik denk dat hij die littekens heeft van een overijverige kennelgenoot. Dat zijn volgens mij littekens van het constant om de snuit gepakt worden door een wat grotere hond. Ik denk dat omdat hij op de foto's als pup toen hij Kimba in kwam die littekens niet had. Het ziet er ook uit als overdreven snuitbeten die hij moest incasseren. Precies de plaats waar dat dan zou ontstaan.
Misschien dat Alba hier duidelijkheid over kan scheppen,ik zal het eens navragen
Laatst gewijzigd door tineke op 19 nov 2012 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
tineke
Vast wel,en dan wordt je natuurlijk ook beroemd in ieder geval als onze eigen forum Paul HufLongFields schreef:tineke schreef: Toevallig was het vanochtend in het rtl4 nieuws ,er was een bekende fotograaf die foto's had gemaakt van 15 moeilijk plaatsbare asielhonden.
De foto's waren via The Huffington Post geplubiceerd en 14 van deze honden waren geplaatst![]()
![]()
![]()
![]()
Ik hoop dat ik ook ooit zo'n mooie score achter mijn naam krijg, als amateur en onbekende fotograaf dan.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
wat een leukerd zeg, die oortjes 
misschien is het trouwens al gezegt hier, in dat geval heb ik er over heen gelezen en mijn excuses daar dan voor.
Maar die litteken herkomst is onbekent, toch zag ik op zijn profiel van Cadiz een foto van hem als pupje waarbij hij ze nog niet had...
en hij is als zwerver binnengekomen, is het dan een rare conclusie als ik denk dat hij ze in Cadiz heeft opgelopen? dan zouden ze toch moeten weten hoe en wat?
want als het een zwerver is, hoe komen ze dan aan een pupfoto van voor die tijd?
misschien is het trouwens al gezegt hier, in dat geval heb ik er over heen gelezen en mijn excuses daar dan voor.
Maar die litteken herkomst is onbekent, toch zag ik op zijn profiel van Cadiz een foto van hem als pupje waarbij hij ze nog niet had...
en hij is als zwerver binnengekomen, is het dan een rare conclusie als ik denk dat hij ze in Cadiz heeft opgelopen? dan zouden ze toch moeten weten hoe en wat?
want als het een zwerver is, hoe komen ze dan aan een pupfoto van voor die tijd?
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Een hond die ik kende had ook zulke littekens op de neus. Die kwamen doordat de andere hond daar steeds in de neus beet...
Wel vind ik het echt een heel aandoenlijk hondje
Wel vind ik het echt een heel aandoenlijk hondje
-
tineke
Nee dat is geen rare conclusie maar dat had ik al gezegd.Podenji schreef:wat een leukerd zeg, die oortjes
Natuurlijk kan hij het in Kimba hebben opgelopen maar dat ze weten hoe of wat is daarmee niet zeker.
Een asiel daar is niet te vergelijken met hier qua veiligheid en controle.
De hoeveelheid honden is ook wat meer dan hier.
Misschien dat ik er even mee langs onze eigen da ga en die vraag wat hij ervan vind en denkt.
- *tweety*
- Zeer actief
Wat een leuk hondje, gefeliciteerd, en veel geluk met hem 
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Tineke en Jan vangen hem tijdelijk op totdat er een gouden mandje voor hem gevonden is, staat eerder in dit topic te lezen.*tweety* schreef:Wat een leuk hondje, gefeliciteerd, en veel geluk met hem
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
De littekens zijn in Kimba ontstaan, reden onduidelijk. Hij heeft veel last ervan gehad en ze hebben het behandeld met zalf waardoor de korstjes ed minder zijn geworden.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
tineke
Nou inmiddels weer wat verder dus wat meer zicht op Colin en zijn gedrag.
Het is een ontzettende rustige lieverd in huis , hij is samen met Rio
het rustigst hier in huis.
Inmddels loopt hij los en ook dat gaat goed.
Overigens ging dat de eerste keer wel mis omdat hij door twee grote doggen werd opgejaagd ,waarop hij het hazepad koos
Wel in een afgezet bos maar wel groot genoeg om zoek te raken.
Gelukkig was hij in de buurt gebleven en liet zich zonder problemen pakken.
Hij is prima met andere honden, maar grotere wilde types vind hij wel eng.
Daar houden we nu dus rekening mee.
Als hij los is dan is het een feest voor hem ,hij rent vliegt ,spring en dolt met Spok ,Sien en Micron ,bij alle drie valt hij goed in de smaak ,ze spelen graag met hem ,stuk voor stuk.
Hij kijkt graag tv ,hij ligt vaak ´savonds naast een van ons op de bank en als de tv aanstaat dan kan hij er een tijdje naar kijken
en soms op reageren.
Hij is in zijn gedrag vrij makkelijk te sturen en te begeleiden.
Het is eigenlijk gewoon een heel makkelijk rustig hondje.
Tenminste in huis want buiten is hij wel lekker bezig.

Het is een ontzettende rustige lieverd in huis , hij is samen met Rio
Inmddels loopt hij los en ook dat gaat goed.
Overigens ging dat de eerste keer wel mis omdat hij door twee grote doggen werd opgejaagd ,waarop hij het hazepad koos
Wel in een afgezet bos maar wel groot genoeg om zoek te raken.
Gelukkig was hij in de buurt gebleven en liet zich zonder problemen pakken.
Hij is prima met andere honden, maar grotere wilde types vind hij wel eng.
Daar houden we nu dus rekening mee.
Als hij los is dan is het een feest voor hem ,hij rent vliegt ,spring en dolt met Spok ,Sien en Micron ,bij alle drie valt hij goed in de smaak ,ze spelen graag met hem ,stuk voor stuk.
Hij kijkt graag tv ,hij ligt vaak ´savonds naast een van ons op de bank en als de tv aanstaat dan kan hij er een tijdje naar kijken
Hij is in zijn gedrag vrij makkelijk te sturen en te begeleiden.
Het is eigenlijk gewoon een heel makkelijk rustig hondje.
Tenminste in huis want buiten is hij wel lekker bezig.

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Klinkt heel goed, het lijkt me niet heel ingewikkeld om voor hem een fijn thuis te vinden. Wat een lieve foto's zo onder het dekentje.
Kan niet wachten om hem op de kiek te zetten.
Kan niet wachten om hem op de kiek te zetten.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Wat een leuke kop heeft hij! 
-
tineke
Na het zien van deze foto zal het behoorlijk gaan kriebelen bij je ondertussen denkend ,dat kan beter ,veel beterLongFields schreef: Kan niet wachten om hem op de kiek te zetten.
Maar dat gaat vast lukken dat beter
Oh en wat ik ook nog vergeet ,hij loopt keurig aan de riem en is bijzonder mens en kindvriendelijk.
Kinderen vind hij leuk en maakt hij graag contact mee.
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
Hij is leuk
die past vast wel ergens!
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
-
tineke
Zeiden Jan en ik ookInge O schreef:lijkt wel een modelhondje!
Onze honden kunnen nog wel wat van hem leren
- Sanne&Bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Nou, dat valt wel mee hoor, maar het lijkt me super leuk om hem in actie te zien en zo voordelig mogelijk op de kiek te krijgen.tineke schreef:Na het zien van deze foto zal het behoorlijk gaan kriebelen bij je ondertussen denkend ,dat kan beter ,veel beterLongFields schreef: Kan niet wachten om hem op de kiek te zetten.![]()
![]()
Maar dat gaat vast lukken dat beter![]()
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
Wij hebben hier een poos terug een opvang hond gehad, een teef, zelfs dat ging niet echt goed omdat Ivan als de dood voor haar was. En Odin heeft iets tegen andere reuen
En ik vind hem zo leuk, echt, ik val als een blok voor dit soort hondjes.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
-
tineke
Het is een castraatje hoorJacky schreef:gemeen Tineke, maar het kan echt niet, ondanks de geweldige foto's. Het kan echt niet, komt nog bij dat het een reu is.
Wij hebben hier een poos terug een opvang hond gehad, een teef, zelfs dat ging niet echt goed omdat Ivan als de dood voor haar was. En Odin heeft iets tegen andere reuenook nu hij zo oud is nog.
En ik vind hem zo leuk, echt, ik val als een blok voor dit soort hondjes.
Maar nee wat niet kan dat kan niet natuurlijk
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
maakt niet uit, hangt iets onder, kan hij niet uitstaan. Hij zit nu ook op een leeftijd dat hij alle honden wel vervelend vindt, te druk, te ouwehoederig. Is gewoon een oude knorrepot, ligt het liefst bij de baas of vrouw en helemaal voor hem alleen. Komt denk ik ook omdat hij nogal stram is, en zijn rug wat versleten is.tineke schreef:Het is een castraatje hoorJacky schreef:gemeen Tineke, maar het kan echt niet, ondanks de geweldige foto's. Het kan echt niet, komt nog bij dat het een reu is.
Wij hebben hier een poos terug een opvang hond gehad, een teef, zelfs dat ging niet echt goed omdat Ivan als de dood voor haar was. En Odin heeft iets tegen andere reuenook nu hij zo oud is nog.
En ik vind hem zo leuk, echt, ik val als een blok voor dit soort hondjes.![]()
Vind het wel heel jammer

Odin 2001-2013
Ivan 2001
-
Tiny
- Zeer actief
Klinkt echt als een heerlijk hondje
Die valt echt wel met zijn kontje in een warme mand.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
-
tineke
Dan zou het niet eerlijk zijn naar hem toeJacky schreef:maakt niet uit, hangt iets onder, kan hij niet uitstaan. Hij zit nu ook op een leeftijd dat hij alle honden wel vervelend vindt, te druk, te ouwehoederig. Is gewoon een oude knorrepot, ligt het liefst bij de baas of vrouw en helemaal voor hem alleen. Komt denk ik ook omdat hij nogal stram is, en zijn rug wat versleten is.tineke schreef:Het is een castraatje hoorJacky schreef:gemeen Tineke, maar het kan echt niet, ondanks de geweldige foto's. Het kan echt niet, komt nog bij dat het een reu is.
En ik vind hem zo leuk, echt, ik val als een blok voor dit soort hondjes.![]()
Vind het wel heel jammer
- booster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Su, Binky, Daisy en Amiya
- Aantal honden: 4
Knap koppie heeft ie
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
wat een heel erg leuk hondje, en die oren, geweldig !!
- Zoie
- Zeer actief
ja, want hij luistert ook nog goed !tineke schreef:Zeiden Jan en ik ookInge O schreef:lijkt wel een modelhondje!
![]()
Onze honden kunnen nog wel wat van hem leren
Met grote honden gaat het ook steeds beter, Colin kan hier naar mijn inschatting zeker wel mee leren omgaan.
Tis dat we er al vier hebben .....

- Zoie
- Zeer actief
ja, maar zoals wij wonen, zouden we zelfs voor een hond het bed uit moetenInge O schreef:vier maar, pfoe, daarvoor kom ik nog niet eens uit bedZoie schreef: Tis dat we er al vier hebben .....![]()
.
Maar er moet wel een heel goed thuis voor hem komen, ik vind het nu al echt moeilijk hem weg te moeten doen.

-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer: