Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Medicijnen tegen vuurwerkangst?
Moderator: moderatorteam
- Madison
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): West Highland White Terriër
- Aantal honden: 1
Medicijnen tegen vuurwerkangst?
En helaas, de rotste periode van het jaar is weer aangebroken voor mijn hond. Ze is doodsbang voor vuurwerk. Dit jaar wil ik er echt iets aan doen. Heeft iemand een goed advies? Misschien medicatie die echt helpt? Want ik heb wel eens gehoord van medicatie die de hond een soort van verlamd maakt, maar tegelijkertijd blijven ze angstig en dat lijkt me verschrikkelijk.
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
- kipo
- Zeer actief
Re: Medicijnen tegen vuurwerkangst?
clomicalm nu, in een dosering van 2-4mg/kg, max effect na 4-6 weken. En voor de laatste dag(en) alprazolam. Gebruik de zoekfunstie maar eens voor alprazolam.
- StephanieR
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basenji
- Aantal honden: 2
Hier een westie die om elke knal blaft (uit angst), op oud en nieuw blaft ie dus zo een uur achter elkaar
Op DE dag natuurlijk alles dicht, tv aan, radio aan etc. maar niks hielp. Uiteindelijk hebben we de oplossing vorig jaar gevonden: verplicht op schoot, in het begin protesteren, krabben/bijten maar om 00:30 vond ie zijn rust en viel diep in slaap
(normaal pas om een uur of 3 wanneer alle knallen ophouden) hopelijk lukt het dit jaar weer op deze manier.
Misschien de hond dus ook gewoon op schoot zetten zonder te troosten, zodat ze niet 'alleen' is en een beetje steun kan krijgen.
Misschien de hond dus ook gewoon op schoot zetten zonder te troosten, zodat ze niet 'alleen' is en een beetje steun kan krijgen.
Groetjes Stephanie
Mickey 14/08/2001-05/06/2013
Chucky 2003-31/12/2013
Mickey 14/08/2001-05/06/2013
Chucky 2003-31/12/2013
- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Straks na het vuurwerk direct aan de slag gaan met vuurwerkcd en gedragstherapie.
Want je start nu veel te laat met het aanpakken van het vuurwerkprobleem.
Die van mij heeft het ook, alleen is het bij die van mij geen angst maar waken, dus dat is iets lastiger te tackelen...
Suc6 in elk geval!
Want je start nu veel te laat met het aanpakken van het vuurwerkprobleem.
Die van mij heeft het ook, alleen is het bij die van mij geen angst maar waken, dus dat is iets lastiger te tackelen...
Suc6 in elk geval!
- billyboy2
- Zeer actief
Hier helaas ook een hond met extreme vuurwerk angst. Voortgekomen uit een trauma(groep jongen vond het grappig om rotjes voor hem te gooien)
Al veel geprobeerd waaronder een cursus en thundershirt. Helaas niet geholpen.
Ook diverse medicatie van DA en winkel geprobeerd. Maar helaas...of het werkte niet of hij ging trippen.
Dat is gebeurd op de alprazolam. van de ene DA een onder dosering gehad en van de andere DA(telefonisch) opdracht gekregen om meer te geven, en toen ging het compleet fout. Let dus heel goed op de dosering, mocht je het geven.
Ik krijg nou ongetwijfeld weer het halve forum over mij heen. Maar mijn hond krijgt een lepeltje advocaat over zijn voer.
Zodra ze beginnen met vuurwerk krijgt hij maar 1 keer per dag een vla lepeltje. Zodra het erger wordt wat vaker. En oud jaar dag elke 2/3 uur...en prop er veel voer in...honden met een flinke volle buik gaan sneller liggen slapen.
Tevens gaat de radio/tv loeihard aan op de top2000, lichten allemaal aan en gordijnen dicht.
Dit helpt een heel eind, maar op hoogtepunt helaas niet meer.Ik laat hem zijn gang gaan, meestal loopt hij het huis neurotisch op en neer, soms wil hij op schoot.
Het dwingen op schoot te blijven werkt helaas niet. Laat hem dus maar zijn gang gaan
Al veel geprobeerd waaronder een cursus en thundershirt. Helaas niet geholpen.
Ook diverse medicatie van DA en winkel geprobeerd. Maar helaas...of het werkte niet of hij ging trippen.
Dat is gebeurd op de alprazolam. van de ene DA een onder dosering gehad en van de andere DA(telefonisch) opdracht gekregen om meer te geven, en toen ging het compleet fout. Let dus heel goed op de dosering, mocht je het geven.
Ik krijg nou ongetwijfeld weer het halve forum over mij heen. Maar mijn hond krijgt een lepeltje advocaat over zijn voer.
Zodra ze beginnen met vuurwerk krijgt hij maar 1 keer per dag een vla lepeltje. Zodra het erger wordt wat vaker. En oud jaar dag elke 2/3 uur...en prop er veel voer in...honden met een flinke volle buik gaan sneller liggen slapen.
Tevens gaat de radio/tv loeihard aan op de top2000, lichten allemaal aan en gordijnen dicht.
Dit helpt een heel eind, maar op hoogtepunt helaas niet meer.Ik laat hem zijn gang gaan, meestal loopt hij het huis neurotisch op en neer, soms wil hij op schoot.
Het dwingen op schoot te blijven werkt helaas niet. Laat hem dus maar zijn gang gaan
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Toen Lotje nog hoorde (ze is nu bijna helemaal doof, dus geen probleem meer), gaf ik haar bach rescue en zette haar in de badkamer met radio luid (wel opletten dat er geen vuurwerk op de radio komt, had ik eens een keer voor
) en dat werkte heel goed voor haar.
-
29996D
Joe kreeg met oud & nieuw diazepam, is een redelijk heftig middel vind ik dus dat zou ik niet te vaak gebruiken.
Hij werd er erg rustig van, een beetje 'dronken' en was juist blij in plaats van angstig. Wel ben ik continu bij hem gebleven, maar eigenlijk was dat niet eens echt nodig. Ik vond het echt goed werken bij hem en we geven hem dit jaar weer een pilletje.
*edit: en Joe is dus echt panisch met oud & nieuw, doodsbang, en heeft ook een keer de complete vensterbank schoongeveegd dus het is echt een wereld van verschil.
Hij werd er erg rustig van, een beetje 'dronken' en was juist blij in plaats van angstig. Wel ben ik continu bij hem gebleven, maar eigenlijk was dat niet eens echt nodig. Ik vond het echt goed werken bij hem en we geven hem dit jaar weer een pilletje.
*edit: en Joe is dus echt panisch met oud & nieuw, doodsbang, en heeft ook een keer de complete vensterbank schoongeveegd dus het is echt een wereld van verschil.
- sunny1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bulmastiff x bordauxdog 3x en 1 bordeauxdog,en 2 boomers
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
ik gebruik relax van sanal en dat werkt goed ze wordt er wel wat rustiger van maar is niet van de wereld.
gelukkig is het hier nooit zo druk in de straat met vuurwerk maar toch.
gelukkig is het hier nooit zo druk in de straat met vuurwerk maar toch.
http://www.doggy-house.nl
mijn website
Boy
13-06-2001 - 09-06-2013
Cindy
05-01-2000 - 18-06-2010
Quinty
10-03-2003 - 18-09-2018
mijn website
Boy
13-06-2001 - 09-06-2013
Cindy
05-01-2000 - 18-06-2010
Quinty
10-03-2003 - 18-09-2018
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Advocaat idd, om de paar uur een eetlepel, mijn hond weegt 27kg.
Ik heb wel flink getraind om de knalangst sowieso zoveel mogelijk weg te krijgen. Daar zul je in het nieuwe jaar mee aan de slag moeten gaan. Advocaat kreeg Suus vorig jaar voor t eerst, werkte perfect om de laatste scherpe randjes eraf te halen.
Ik heb wel flink getraind om de knalangst sowieso zoveel mogelijk weg te krijgen. Daar zul je in het nieuwe jaar mee aan de slag moeten gaan. Advocaat kreeg Suus vorig jaar voor t eerst, werkte perfect om de laatste scherpe randjes eraf te halen.
- billyboy2
- Zeer actief
Renee1966 schreef:Advocaat idd, om de paar uur een eetlepel, mijn hond weegt 27kg.
Mijn hond weegt 5,5 kilo en krijgt een vlalepel.
- mim
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
Hier krijgt Sam advocaat, en best veel ook nog!
- Madison
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): West Highland White Terriër
- Aantal honden: 1
Advocaat had ik inderdaad al van gehoord ja, maar durfde het niet aan.
Bedankt voor alle tips en ik ga daar zeker mee aan de slag.
Als pup was ze totaal niet bang, totdat er een paar rotjongens uit de buurt het grappig vonden een rotje naar haar te gooien.... Ze is nu zes en ieder jaar is het vanaf november weer een drama. Ze wil niet eens lekker naar het strand of het bos.... Volgend jaar gaan we naar een vuurwerkvrij bungalowpark, maar dit jaar wil ik het voor haar ook zo aangenaam mogelijk maken... Nogmaals bedankt voor de tips!
Bedankt voor alle tips en ik ga daar zeker mee aan de slag.
Als pup was ze totaal niet bang, totdat er een paar rotjongens uit de buurt het grappig vonden een rotje naar haar te gooien.... Ze is nu zes en ieder jaar is het vanaf november weer een drama. Ze wil niet eens lekker naar het strand of het bos.... Volgend jaar gaan we naar een vuurwerkvrij bungalowpark, maar dit jaar wil ik het voor haar ook zo aangenaam mogelijk maken... Nogmaals bedankt voor de tips!
-
Sanner
- Zeer actief
Volgens mij valt daar echt niet op de trainen hoor. Hoe wil je dat trainen? Ik heb een vuurwerkcd, nou daar reageert ze niet op.. Kleiduiven schieten in de buurt, reageert ze niet op, sowieso harde geluiden over het algemeen niet. Alleen vuurwerk maakt haar doodsbang. Een vuurwerkknal en ze kruipt piepend ergens onder..
Heb haar vorig jaar niks gegeven, nu wil ik dat misschien wel gaan doen maar ik vind het ook lastig te kiezen wat..
Heb haar vorig jaar niks gegeven, nu wil ik dat misschien wel gaan doen maar ik vind het ook lastig te kiezen wat..
- Renee1966
- Zeer actief
Reageert ze wel op van die kleine trekrotjes?Sanner schreef:Volgens mij valt daar echt niet op de trainen hoor. Hoe wil je dat trainen? Ik heb een vuurwerkcd, nou daar reageert ze niet op.. Kleiduiven schieten in de buurt, reageert ze niet op, sowieso harde geluiden over het algemeen niet. Alleen vuurwerk maakt haar doodsbang. Een vuurwerkknal en ze kruipt piepend ergens onder..
Dan zou je kunnen beginnen, met op een afstand waar ze er niet op reageert, te gaan spelen. En dan de afstand verkleinen, tot je vlakbij kunt komen zonder stress.
Gaat dat goed, dan met iets zwaardere knallen, weer op afstand beginnen.
Maar goed, dat wordt wel lastig, want je mag natuurlijk niet buiten oud en nieuw met vuurwerk knallen.
-
Sanner
- Zeer actief
Geen idee of ze daar op reageert, ik schat zo in van niet. Maar dat bedoel ik inderdaad je kunt niet oefenen, ik durf niet eens vuurwerk af te stekenRenee1966 schreef:Reageert ze wel op van die kleine trekrotjes?Sanner schreef:Volgens mij valt daar echt niet op de trainen hoor. Hoe wil je dat trainen? Ik heb een vuurwerkcd, nou daar reageert ze niet op.. Kleiduiven schieten in de buurt, reageert ze niet op, sowieso harde geluiden over het algemeen niet. Alleen vuurwerk maakt haar doodsbang. Een vuurwerkknal en ze kruipt piepend ergens onder..
Dan zou je kunnen beginnen, met op een afstand waar ze er niet op reageert, te gaan spelen. En dan de afstand verkleinen, tot je vlakbij kunt komen zonder stress.
Maar goed, dat wordt wel lastig, want je mag natuurlijk niet buiten oud en nieuw met vuurwerk knallen.
- Renee1966
- Zeer actief
Haha, je moet t wel met een helper doen. Als ze er alleen in deze periode last van heeft zou ik gewoon voor medicatie gaan. Suus had uitgebreide knalangst, moest daar wel mee aan de slag.Sanner schreef:Geen idee of ze daar op reageert, ik schat zo in van niet. Maar dat bedoel ik inderdaad je kunt niet oefenen, ik durf niet eens vuurwerk af te stekenRenee1966 schreef:Reageert ze wel op van die kleine trekrotjes?Sanner schreef:Volgens mij valt daar echt niet op de trainen hoor. Hoe wil je dat trainen? Ik heb een vuurwerkcd, nou daar reageert ze niet op.. Kleiduiven schieten in de buurt, reageert ze niet op, sowieso harde geluiden over het algemeen niet. Alleen vuurwerk maakt haar doodsbang. Een vuurwerkknal en ze kruipt piepend ergens onder..
Maar goed, dat wordt wel lastig, want je mag natuurlijk niet buiten oud en nieuw met vuurwerk knallen.en het mag ook niet.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Bij Shendor werkte de Alprozalam erg goed.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Een flinke prop met watten in het oor maakt ook alles wat doffer van geluid en wil misschien enigsinds een beetje meehelpen dat het niet zo hard binnenkomt.
Af en toe een lepel advocaat erin en hopen op het beste.
Af en toe een lepel advocaat erin en hopen op het beste.
Wat je zegt ben je zelfffff