Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Brokkenvraag
Moderator: moderatorteam
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Brokkenvraag
Wij hebben niet zo ontzettend veel verstand van voeding.
Maar we zijn een beetje aan het tobben met Mike. Hij had Cavom, veel vet erin, en daar was hij veel van aan de diarree.
Nu op Carocroc over gegaan. Zit veel minder vet in, en zijn ontlasting is stukken beter, veel minder vaak diarree.
Nu is hij de laatste tijd veel afgevallen. Terwijl ik honden om me heen zie die ook op Carocroc staan en het er prima op doen. Nu weet ik dat niet iedere hond hetzelfde is natuurlijk, voor hem is het misschien niet goed.
We zijn ook al met verder onderzoek bezig. Er is bloed geprikt, dat was allemaal goed.
Maar we zitten nu een beetje te kijken naar een brok die ook veel voedingstoffen bevat, maar waar niet te veel vet in zit.
Wie oh wie heeft er ideeën.
Hij staat voor vrijdag op voor verder onderzoek bij de da. Maar we zijn zelf aan het rondkijken voor evt een andere brok.
Maar we zijn een beetje aan het tobben met Mike. Hij had Cavom, veel vet erin, en daar was hij veel van aan de diarree.
Nu op Carocroc over gegaan. Zit veel minder vet in, en zijn ontlasting is stukken beter, veel minder vaak diarree.
Nu is hij de laatste tijd veel afgevallen. Terwijl ik honden om me heen zie die ook op Carocroc staan en het er prima op doen. Nu weet ik dat niet iedere hond hetzelfde is natuurlijk, voor hem is het misschien niet goed.
We zijn ook al met verder onderzoek bezig. Er is bloed geprikt, dat was allemaal goed.
Maar we zitten nu een beetje te kijken naar een brok die ook veel voedingstoffen bevat, maar waar niet te veel vet in zit.
Wie oh wie heeft er ideeën.
Hij staat voor vrijdag op voor verder onderzoek bij de da. Maar we zijn zelf aan het rondkijken voor evt een andere brok.
-
linn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collie (langhaar)
- Aantal honden: 1
Re: Brokkenvraag
Ik heb Taste of the Wilde gehad, prima brok alleen Macy at het niet zonder wat lekkers erdoor, nu Acana waar ik erg tevreden over ben (en Macy ook).

- dagmar88
- Zeer actief
Dog lovers gold? Dat zit qua calorieën per kilo tussen cavom (4200) en carocroc (3753) in met 4000.
Vind het qua samenstelling ook een goede brok en de prijs is niet verkeerd.
Vind het qua samenstelling ook een goede brok en de prijs is niet verkeerd.
- Daisy@
- Zeer actief
Bedankt voor het meedenken! Ik ben ze allemaal aan het bekijken.
Dat DLG zit er idd tussenin. Eens verder in verdiepen.
Zou het trouwens kunnen dat een hond, doordat hij te weinig voedingstoffen dan misschien binnen zou krijgen zijn dorst verliest?
Want hij drinkt bar weinig. Hij krijgt zijn vocht nu binnen doordat we de brokken weken en extra yoghurt geven.
(en daarom staat er ook verder onderzoek gepland)
Dat DLG zit er idd tussenin. Eens verder in verdiepen.
Zou het trouwens kunnen dat een hond, doordat hij te weinig voedingstoffen dan misschien binnen zou krijgen zijn dorst verliest?
Want hij drinkt bar weinig. Hij krijgt zijn vocht nu binnen doordat we de brokken weken en extra yoghurt geven.
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Hier ook meer diarree en dunne ontlasting van de Cavom, ik heb het afgelopen maand geprobeerd, omdat ik eigenlijk een vettere brok wilde, maar ben weer terug op de prins super (geperste brok) inmiddels want daar doen ze het goed op. Stevige ontlasting
Dan voer ik wel wat meer bij ipv vettere brok, want ik wil geen dunne ontlasting bij mijn honden.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
- dagmar88
- Zeer actief
Daisy@ schreef: Zou het trouwens kunnen dat een hond, doordat hij te weinig voedingstoffen dan misschien binnen zou krijgen zijn dorst verliest?
Dat vind ik toch best naar; op brokken zou je juist verwachten dat er flink gedronken wordt.
Misschien dat je water door de brokken kunt doen, eventueel met wat eetlepels smuldier voor een smaakje?
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
- Aantal honden: 2
Ik heb Diem nu op Wolfsblut cold river staan. Diem kan helemaal slecht tegen vet. Deze brok heeft echter naast een laag vetgehalte ook een laag eiwit gehalte. En dat vinden veel mensen weer slecht
De koolhydraten bron is zoet en gewone aardappel.
Maar, mijn altijd diarree en graatje mager hond, heeft nu voor het eerst van z'n leven (2,5 jaar) vaste poep.
En, hij is eindelijk niet meer te dun. Hij werd zelfs een beetje mollig
Hij krijg nu -ook voor het eerst van z'n leven- de hoeveelheid voer die op de verpakking staat aanbevolen ipv een kwart meer.
Ik wil niet zeggen dat deze brok voor elke hond ideaal zou zijn. Maar ga vooral af op wat jij denkt dat goed zou kunnen zijn!
Maar, mijn altijd diarree en graatje mager hond, heeft nu voor het eerst van z'n leven (2,5 jaar) vaste poep.
En, hij is eindelijk niet meer te dun. Hij werd zelfs een beetje mollig
Ik wil niet zeggen dat deze brok voor elke hond ideaal zou zijn. Maar ga vooral af op wat jij denkt dat goed zou kunnen zijn!
- Daisy@
- Zeer actief
Precies, dat probleem hebben wij dus ook. Prins zitten we ook al aan te denken. Dat heeft hij in het pension ook gehad en daar deed hij het 13 dagen prima op.Suuz! schreef:Hier ook meer diarree en dunne ontlasting van de Cavom, ik heb het afgelopen maand geprobeerd, omdat ik eigenlijk een vettere brok wilde, maar ben weer terug op de prins super (geperste brok) inmiddels want daar doen ze het goed op. Stevige ontlastingDan voer ik wel wat meer bij ipv vettere brok, want ik wil geen dunne ontlasting bij mijn honden.
We doen nu al water door zijn brokken, want hij moet natuurlijk zijn vocht binnen krijgen.
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
heb in begin Champ dogfood gevoerd aan Diego (mechelse herder). Daar kreeg hij op gegeven moment ook wat slappere ontlasting van. Toen kwam Ivan (kruising mechel) en die stond bij de fokker op Barca. Dus Diego ook op barca gezet. Daar doen ze het nu al 3 jaar goed op.
We gaan wel over paar weken over stappen op brouwers. Dit proberen we met de club een aantal zakken uit.
We gaan wel over paar weken over stappen op brouwers. Dit proberen we met de club een aantal zakken uit.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
ik heb nog steeds de meest goeie ervaring met Pro Plan
Als runar elders zit, krijgt hij Bento.
Als runar elders zit, krijgt hij Bento.
- Daisy@
- Zeer actief
Heb alles eens zitten lezen hier en daar. En we komen dan toch op Proplan uit.
Heb net een zak besteld. Ze hadden het hier niet in de dierenwinkel. Benieuwd hoe hij het daarop gaat doen.
De da assistente gaf als tip om de Carocroc te mengen met Cavom. Maar Leon had zoiets van, 'dan ga ik wéér brokken geven waarvan bekend is dat hij aan de schijt raakt, ook al is het gemengd, niet handig.' En daar heeft hij wel gelijk ik denk ik. Dan toch liever een hele andere brok.
Zou het ook niet uitmaken welke samenstelling in een brok zit, welke soorten vetten erin zitten etc, hoe een hond erop reageert en wat hij ervan op kan nemen?
Want wat ons ook opvalt is dat hij meer gaat snaaien. Zoeken wat hij straat kan eten, meer en meer brokken willen. Instinctief op zoek gaan naar aanvulling?
Bedoel, als mijn lichaam vraagt om zoet omdat m'n suiker zakt (niet dat ik diabetes heb, maar het kan zomaar wel dat je zoet moet hebben) dan ga ik naar de kast of naar de winkel. Hond is maar afhankelijk wat er in zijn bak komt.
Soms zou je willen dat ze zouden kunnen praten!!!
Bedankt voor het meedenken, altijd fijn!
Heb net een zak besteld. Ze hadden het hier niet in de dierenwinkel. Benieuwd hoe hij het daarop gaat doen.
De da assistente gaf als tip om de Carocroc te mengen met Cavom. Maar Leon had zoiets van, 'dan ga ik wéér brokken geven waarvan bekend is dat hij aan de schijt raakt, ook al is het gemengd, niet handig.' En daar heeft hij wel gelijk ik denk ik. Dan toch liever een hele andere brok.
Zou het ook niet uitmaken welke samenstelling in een brok zit, welke soorten vetten erin zitten etc, hoe een hond erop reageert en wat hij ervan op kan nemen?
Want wat ons ook opvalt is dat hij meer gaat snaaien. Zoeken wat hij straat kan eten, meer en meer brokken willen. Instinctief op zoek gaan naar aanvulling?
Bedoel, als mijn lichaam vraagt om zoet omdat m'n suiker zakt (niet dat ik diabetes heb, maar het kan zomaar wel dat je zoet moet hebben) dan ga ik naar de kast of naar de winkel. Hond is maar afhankelijk wat er in zijn bak komt.
Soms zou je willen dat ze zouden kunnen praten!!!
Bedankt voor het meedenken, altijd fijn!
- Daisy@
- Zeer actief
Had hier even overheen gelezen.Inge O schreef:het is helemaal niet zeker dat je een link kan leggen vet --> dunne ontlasting want die cavom heeft natuurlijk nog een boel andere verschillen met carocroc die voor jou misschien minder opvallen maar wel degelijk hun effect op de vertering kunnen hebben.
doorsnee verteert een hond net zeer goed vetten, dan zou hij al een uitzondering zijn.
in jouw geval zou ik eerst eens uitkijken naar een andere geëxpandeerde brok (dat is carocroc toch?) die wel vetter is dan carocroc en kijken hoe hij het daarop doet.
Maar wat jij schrijft is eigenlijk dan misschien ook wat wij denken, wat ik hier boven schreef? Dat de samenstelling van de brok, waaruit alles is opgebouwd zoveel invloed heeft op de opname van de stoffen die hij nodig heeft. Bekend is dat Mike gevoelige darmen heeft.
Hij heeft gewoon wél een energierijke brok nodig. Omdat hij sport, en ook mee werken gaat.
- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Misschien een heel voor de hand liggende vraag, maar ik stel hem toch: Heb je wel goed op de verpakking gekeken hoeveel Carocroc hij voor zijn gewicht moet hebben?
Ik weet nog dat toen ik jaren geleden van een duurdere geconcentreerde brok overstapte op Carocroc mijn hond ook afviel. Een wolbaal dus ik zag het niet direct, maar ze begon met jatten. Ik was stom genoeg gewoon dezelfde hoeveelheid blijven scheppen als van de andere brok. Dat was dus simpel opgelost door meer te gaan voeren. Daarna was ik heel erg tevreden moet ik zeggen. De eerste brok die ze lange tijd heeft gegeten, ook met smaak bleef eten en waarvan ze geen jeuk meer kreeg.
Carocroc had destijds ook verschillende versies mbt tot energie/eiwit/vet gehalte trouwens.
En anders inderdaad een andere brok proberen. Ik hoop dat je een oplossing vindt
Ik weet nog dat toen ik jaren geleden van een duurdere geconcentreerde brok overstapte op Carocroc mijn hond ook afviel. Een wolbaal dus ik zag het niet direct, maar ze begon met jatten. Ik was stom genoeg gewoon dezelfde hoeveelheid blijven scheppen als van de andere brok. Dat was dus simpel opgelost door meer te gaan voeren. Daarna was ik heel erg tevreden moet ik zeggen. De eerste brok die ze lange tijd heeft gegeten, ook met smaak bleef eten en waarvan ze geen jeuk meer kreeg.
Carocroc had destijds ook verschillende versies mbt tot energie/eiwit/vet gehalte trouwens.
En anders inderdaad een andere brok proberen. Ik hoop dat je een oplossing vindt
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
- Daisy@
- Zeer actief
Klopt, dat jatten herken ik ook. Welliswaar niet in huis, want daar komt hij niet. Maar de voorraadbak in de schuur valt hij aan als hij de kans krijgt.
Mike krijgt al behoorlijk meer van deze brok dan dat hij mag hebben. Dus ons vermoedden is toch echt dat een andere brok beter is voor hem.
Volgens de da assistente kan het ook zijn dat een hond minder dorstgevoel krijgt doordat hij bepaalde voedingstoffen tekort komt. Want dat is een eind weg bij hem. Krijgt zijn vocht ruimschoots binnen door hoe we het nu doen. Maar is dat ook echt zo?
Hoop dat Zooplus snél is met zijn bestelling!
Mike krijgt al behoorlijk meer van deze brok dan dat hij mag hebben. Dus ons vermoedden is toch echt dat een andere brok beter is voor hem.
Volgens de da assistente kan het ook zijn dat een hond minder dorstgevoel krijgt doordat hij bepaalde voedingstoffen tekort komt. Want dat is een eind weg bij hem. Krijgt zijn vocht ruimschoots binnen door hoe we het nu doen. Maar is dat ook echt zo?
Hoop dat Zooplus snél is met zijn bestelling!
- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Daisy@
- Zeer actief
Prins hebben we ook zeker naar gekeken. Maar voorkeur gaat nu naar Proplan.
- Daisy@
- Zeer actief
Hij heeft idd hele normale ontlasting. Véél beter dan op Cavom.
Zou het volgens jou dus niet kunnen Inge? Dat hij door tekorten geen dorst heeft? Ze gaf er verder ook geen uitleg bij hoor. Morgen dan eens vragen aan de da zelf, kijken wat die ervan zegt.
Zou het dan wel kunnen zijn dat hij alleen maar obsessief bezig is met eten en drinken hem niet interesseert?
Hij drinkt wél als we een klein scheutje yoghurt door zijn water doen. Misschien zoekt hij echt zo ontzettend naar voedinsstoffen? Of is dat gek gedacht?
We hebben natuurlijk ook zitten denken aan iets in de darmen. Maar hij draait gewoon hele mooie, normale drollen.
Wel vond de da bij prostaatonderzoek een heel klein beetje bloed, niet gelijk verontrustend. We zien dat absoluut niet in zijn ontlasting verder. (je ruikt dat ook altijd heel sterk vind ik)
Zou het volgens jou dus niet kunnen Inge? Dat hij door tekorten geen dorst heeft? Ze gaf er verder ook geen uitleg bij hoor. Morgen dan eens vragen aan de da zelf, kijken wat die ervan zegt.
Zou het dan wel kunnen zijn dat hij alleen maar obsessief bezig is met eten en drinken hem niet interesseert?
Hij drinkt wél als we een klein scheutje yoghurt door zijn water doen. Misschien zoekt hij echt zo ontzettend naar voedinsstoffen? Of is dat gek gedacht?
We hebben natuurlijk ook zitten denken aan iets in de darmen. Maar hij draait gewoon hele mooie, normale drollen.
Wel vond de da bij prostaatonderzoek een heel klein beetje bloed, niet gelijk verontrustend. We zien dat absoluut niet in zijn ontlasting verder. (je ruikt dat ook altijd heel sterk vind ik)
- Daisy@
- Zeer actief
Ok, duidelijk. Het staat idd sjieker dan om te zeggen dat je het niet weet.
Maar het verschil in dorst is wel duidelijk. Hij dronk altijd érg veel uit zichzelf, en nu niet meer.
Maar het verschil in dorst is wel duidelijk. Hij dronk altijd érg veel uit zichzelf, en nu niet meer.
- Sonnie1983
- Zeer actief
ik merk wel de ene of de andere brok dat dat wel kan verschillen in hoeveel ze drinken.
- Daisy@
- Zeer actief
Trouwens, super dat jullie meedenken!
Vind het even erg moeilijk. Andere brok gaan we nu proberen. En het niet/weinig drinken ga ik overleggen.
Nu neig ik dan meer naar het idee dat hij maar één obsessie heeft, en dát is eten. Dat het niet/weinig drinken gewoon komt doordat hij alleen maar aan eten denkt.
Leon kwam de schuur in lopen met een zak Cavom die ik gehaald had. (voor Indy) en hij werd wild in zijn kennel. Hij luistert ook minder goed, wil maar één ding. Dus drinken heeft gewoon NIET zijn belangstelling.
Oja, plasjes snuffelen en markeren, dát vind hij nog wél interessant.
Wij hebben vandaag wél het idee dat hij vandaag wat frisser is. Misschien doordat hij nu weer wel genoeg vocht binnenkrijgt, plus yoghurt, plus nóg meer brokken.
Pfff, moeilijk soms allemaal.
Vind het even erg moeilijk. Andere brok gaan we nu proberen. En het niet/weinig drinken ga ik overleggen.
Nu neig ik dan meer naar het idee dat hij maar één obsessie heeft, en dát is eten. Dat het niet/weinig drinken gewoon komt doordat hij alleen maar aan eten denkt.
Leon kwam de schuur in lopen met een zak Cavom die ik gehaald had. (voor Indy) en hij werd wild in zijn kennel. Hij luistert ook minder goed, wil maar één ding. Dus drinken heeft gewoon NIET zijn belangstelling.
Oja, plasjes snuffelen en markeren, dát vind hij nog wél interessant.
Wij hebben vandaag wél het idee dat hij vandaag wat frisser is. Misschien doordat hij nu weer wel genoeg vocht binnenkrijgt, plus yoghurt, plus nóg meer brokken.
Pfff, moeilijk soms allemaal.
- Daisy@
- Zeer actief
Nou precies. Misschien is hij van zichzelf wel helemaal niet zo'n drinker is. Maar dat deze 2 soorten brokken (waar hij het dan niet goed op doet) er altijd voor gezorgd hebben dat hij wél veel dronk.Sonnie1983 schreef:ik merk wel de ene of de andere brok dat dat wel kan verschillen in hoeveel ze drinken.
Te veel zouten enzo? Dat is toch niet gek gedacht?
- Sonnie1983
- Zeer actief
misschien zijn die brokken zouter?
hoorde van clubgenoot dat zijn hond giga dronk (nou ja het water zo uit de bak hapte om maar zo snel mogelijk zo veel mogelijk binnen te krijgen) op barca, en nu bij de zakken van brouwers de hond stukken minder drinkt.
Die van ons drinken overdag niet zo veel, dat zie ik aan de bakken in hun kennels. savonds drinken ze wel samen 2 of 3 bakken leeg.
maar inderdaad goed in de gaten houden dat hij niet te weinig vocht binnen krijgt. als je met DA overlegt misschien even paar dagen noteren hoeveel hij aan vocht binnen heeft gekregen die dag?
hoorde van clubgenoot dat zijn hond giga dronk (nou ja het water zo uit de bak hapte om maar zo snel mogelijk zo veel mogelijk binnen te krijgen) op barca, en nu bij de zakken van brouwers de hond stukken minder drinkt.
Die van ons drinken overdag niet zo veel, dat zie ik aan de bakken in hun kennels. savonds drinken ze wel samen 2 of 3 bakken leeg.
maar inderdaad goed in de gaten houden dat hij niet te weinig vocht binnen krijgt. als je met DA overlegt misschien even paar dagen noteren hoeveel hij aan vocht binnen heeft gekregen die dag?
- Sarah5
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle - Aantal honden: 2
Misschien de geperste (sport)brok van Lupo Sensitive nog een idee?
Hoog gehalte aan vlees en graanvrij en geperst. Mocht je interesse hebben wil ik je wel een proefzakje toesturen!
Hoog gehalte aan vlees en graanvrij en geperst. Mocht je interesse hebben wil ik je wel een proefzakje toesturen!
- Daisy@
- Zeer actief
Een vochtbalans bijhouden zou idd een optie zijn. Alleen is het wel wat vertekend nu. Uit zichzelf drinken doet hij namelijk niet. Het moet naar eten smaken. Dan drinkt hij wel.
Sarah5, we hebben nu Proplan besteld. Ga eerst kijken hoe hij het daar op gaat doen. Lukt dat ook niet moeten we sowieso weer verder kijken. Dan zijn alle optie's weer open.
Maar dan zal er ook naar meer gekeken moeten worden. Want hij zal het toch ergens normaal op moeten doen lijkt me?
Sarah5, we hebben nu Proplan besteld. Ga eerst kijken hoe hij het daar op gaat doen. Lukt dat ook niet moeten we sowieso weer verder kijken. Dan zijn alle optie's weer open.
Maar dan zal er ook naar meer gekeken moeten worden. Want hij zal het toch ergens normaal op moeten doen lijkt me?
- Daisy@
- Zeer actief
Haha, hij leeft nog steeds hoor
Het is alleen de laatste dagen dat hij niet meer/weinig drinkt, uit zichzelf dan hé. Maar ja, wij foppen hem gewoon en dan wil hij wel!
Dat téveel drinken is om het zout af te voeren dat begrijp ik idd. Misschien is het idd niet zo'n drinker, maar moest hij wel om het teveel zout af te voeren.
Dat téveel drinken is om het zout af te voeren dat begrijp ik idd. Misschien is het idd niet zo'n drinker, maar moest hij wel om het teveel zout af te voeren.
- Sarah5
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle - Aantal honden: 2
Ik hoop ook dat hij het daar dan wel goed op gaat doen!Daisy@ schreef:
- Daisy@
- Zeer actief
Dat hoop ik ook!
- Daisy@
- Zeer actief
Vanmorgen foto's gemaakt van borstkas en buik. Ook daar was, gelukkig, niets op te zien. Dus alles wijst erop dat Mike toch niet genoeg voedingsstoffen haalt uit het voer wat hij had.
Vanmorgen is de Proplan binnen gekomen. Kijken hoe hij het daarop doet.
De combinatie van een hond die veel energie nodig heeft (werken en trainen) en gevoelige darmen maakt het wat moeilijk om te voldoen aan zijn voedingsbehoeften.
We gaan gewoon kijken hoe hij het hierop doet.
Bedankt voor het meedenken allemaal, toch héél fijn!
Vanmorgen is de Proplan binnen gekomen. Kijken hoe hij het daarop doet.
De combinatie van een hond die veel energie nodig heeft (werken en trainen) en gevoelige darmen maakt het wat moeilijk om te voldoen aan zijn voedingsbehoeften.
We gaan gewoon kijken hoe hij het hierop doet.
Bedankt voor het meedenken allemaal, toch héél fijn!