Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
grommen op bed
Moderator: moderatorteam
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
- Aantal honden: 1
grommen op bed
Onze kooiker is ons gezin komen uitbreiden als maatje en slapie van mijn zoon.
Die is bijna 15 en heeft een ernstige ontwikkelingsstoornis waardoor hij vrij hevige angsten heeft.
Kooi slaapt bij hem op de kamer omdat hij anders te angstig is om te kunnen slapen.
Kooi is pas 4 jaar geworden.
Tot nu toe is het altijd goed gegaan, maar sinds enige dagen geeft Zoon aan dat Kooi naar hem begint te grommen wanneer hij hem op bed aanraakt.
Heeft iemand tips hoe we het beste hiermee om kunnen gaan?
Die is bijna 15 en heeft een ernstige ontwikkelingsstoornis waardoor hij vrij hevige angsten heeft.
Kooi slaapt bij hem op de kamer omdat hij anders te angstig is om te kunnen slapen.
Kooi is pas 4 jaar geworden.
Tot nu toe is het altijd goed gegaan, maar sinds enige dagen geeft Zoon aan dat Kooi naar hem begint te grommen wanneer hij hem op bed aanraakt.
Heeft iemand tips hoe we het beste hiermee om kunnen gaan?
- Marieta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Re: grommen op bed
In elk geval niet meer op bed laten. Als de hond op bed ligt, eraf sturen.
Ik zou ook als de sodemieter aan de onderlinge verstandhoudingen van hond en zoon gaan werken, bij voorkeur met een goede GT.
Je zoon moet voor nu leren om de teugels strak aan te halen. Dat kan door het strak en consequent hanteren van de rangorderegels. Maar nogmaals, ik zou daar niet alleen mee gaan knoeien als de hond al gromt. Hij is al veel te veel gegroeid in dat gedrag, wat betekent dat er een heleboel signalen gemist of genegeerd zijn.
Als hij dat niet kan, dan zou ik de hond niet meer alleen laten met hem.
Je wil geen bijtincident. Kooikers zien er lief uit, maar degenen die ik ken zijn nogal pittige en hanige hondjes.
Ik zou ook als de sodemieter aan de onderlinge verstandhoudingen van hond en zoon gaan werken, bij voorkeur met een goede GT.
Je zoon moet voor nu leren om de teugels strak aan te halen. Dat kan door het strak en consequent hanteren van de rangorderegels. Maar nogmaals, ik zou daar niet alleen mee gaan knoeien als de hond al gromt. Hij is al veel te veel gegroeid in dat gedrag, wat betekent dat er een heleboel signalen gemist of genegeerd zijn.
Als hij dat niet kan, dan zou ik de hond niet meer alleen laten met hem.
Je wil geen bijtincident. Kooikers zien er lief uit, maar degenen die ik ken zijn nogal pittige en hanige hondjes.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
kooi
- Zeer actief
Dus, hij moet hem steeds van het bed afsturen?
Of doen we het hondje terug in een bench op de kamer?
Ik weet van twee vriendinnen van mij dat die hun JR ook altijd op bed hebben en deze gromt ook naar hen bij aanraking.
Dus bewegen ze om hem heen...
In alle andere situaties is één van de meiden duidelijk zijn baas.
De andere vermijdt conflicten met het hondje.
Wat zegt dit over de rangorde wanneer slechts in 1 bepaalde situatie de hond de strijd aan gaat?
Kooi gedraagt zich verder ook niet dominant naar Zoon, integendeel..
Of doen we het hondje terug in een bench op de kamer?
Ik weet van twee vriendinnen van mij dat die hun JR ook altijd op bed hebben en deze gromt ook naar hen bij aanraking.
Dus bewegen ze om hem heen...
In alle andere situaties is één van de meiden duidelijk zijn baas.
De andere vermijdt conflicten met het hondje.
Wat zegt dit over de rangorde wanneer slechts in 1 bepaalde situatie de hond de strijd aan gaat?
Kooi gedraagt zich verder ook niet dominant naar Zoon, integendeel..
- Marlieke met Boris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
je hebt grommen en grommen, boris bromt ook als we hem verliggen op bed, maar we zijn geen moment bang voor hem of hebbben het idee dat er iets mis is in de rangorde... heeft je zoon genoeg kennis om het verschil tussen de grommen op te merken?

-
kooi
- Zeer actief
Nee Marlieke,
en ik eerlijk gezegd ook niet...
Grommen is toch altijd ongewenst gedrag?
en ik eerlijk gezegd ook niet...
Grommen is toch altijd ongewenst gedrag?
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
nee grommen is de stap voor bijten en de enige manier waarop een hond je kan vertellen dat hij het ergens niet mee eens is.
ontneem je hem die kans, door het te verbieden bijvoorbeeld of nog erger door hem ervoor te straffen, is de kans groot dat de hond de volgende keer niet meer gromt maar meteen bijt.
het is wel een teken dat er ergens iets schort aan de verhoudingen, als die duidelijk zijn heeft een hond geen reden om naar zijn baas te grommen of om te denken dat ie er mee wegkomt.
als het mijn hond was mocht ie niet meer op bed, ik zou niet het risico nemen dat de grom verkeerd ingeschat wordt en er een bijtincident volgt.
verder zou ik toch eens goed opletten zo in het dagelijkse gebeuren of kooi niet nog vaker laat merken dat ie zichzelf eigenlijk wel heel geweldig vindt en het hoeven maar kleine dingetjes te zijn waarmee hij dat toont.
ik denk dat die bench op de slaapkamer geen slecht idee is
ontneem je hem die kans, door het te verbieden bijvoorbeeld of nog erger door hem ervoor te straffen, is de kans groot dat de hond de volgende keer niet meer gromt maar meteen bijt.
het is wel een teken dat er ergens iets schort aan de verhoudingen, als die duidelijk zijn heeft een hond geen reden om naar zijn baas te grommen of om te denken dat ie er mee wegkomt.
als het mijn hond was mocht ie niet meer op bed, ik zou niet het risico nemen dat de grom verkeerd ingeschat wordt en er een bijtincident volgt.
verder zou ik toch eens goed opletten zo in het dagelijkse gebeuren of kooi niet nog vaker laat merken dat ie zichzelf eigenlijk wel heel geweldig vindt en het hoeven maar kleine dingetjes te zijn waarmee hij dat toont.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik vraag me algemeen af in welke mate het handig is je kind alleen te laten met de hond ( gezien de ontwikkelingsstoornissen waar je het over hebt )
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Eens!renee-uk schreef:nee grommen is de stap voor bijten en de enige manier waarop een hond je kan vertellen dat hij het ergens niet mee eens is.
Zou zelf het risico niet meer nemen hoor Kooi de hond op bed. Mij reu was destijds niet gewend op bed te slapen, maar was er eens op gaan liggen. Toen ik hem er af wilde stuurde was hij het daar absoluut niet mee eens en begon te grommen, tanden te laten zien en dat vond ik geen amusante gebeurtenis. Overigens toen ik dat had opgelost heeft hij verder wel netjes naast het bed gelegen. Misschien is dat een optie om te zien of de hond wel op een kleed of kussen gewoon naast het bed kan blijven liggen en niet op bed?
Anders misschien toch maar de bench in de slaapkamer als je zoon écht niet zonder hond kan slapen.
- hewi
- Zeer actief
Hond van bed halen en wel onmiddelijk. Ollie deed het ook en die hapte er ook nog eens bij,hij slaapt dus gewoon beneden.
Ik zou dan eerder kussen voor een kussen naast het bed of een bench als je zoon niet zonder kooi kan slapen. Om een hond heen draaien
zou ik zelf absoluut niet doen.
Ik zou dan eerder kussen voor een kussen naast het bed of een bench als je zoon niet zonder kooi kan slapen. Om een hond heen draaien
zou ik zelf absoluut niet doen.
- verkadej
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Witte herder + retriever
Ben het met Renee's en de opmerkingen van anderen eens dat grommen een van de laatste stappen voor bijten zou kunnen zijn. En het in dit geval niet handig is dat Kooi op het bed van jullie zoon komt, anders zou het kunnen gebeuren dat de relatie tussen jullie hond en zoon verder verstoord word. Mocht Kooi bijten, zal jullie zoon misschien op een andere manier dan jullie willen kunnen reageren (bang voor honden worden, ik weet niet hoe ernstig de stoornis is bij jullie zoon en dat is ook prive).
Er is ook een mogelijkheid dat jullie hond ergens pijn heeft, en dat toevallig jullie zoon die plaats aan heeft geraakt.
Honden kunnen daar soms heel vreemd op reageren.
Mijn advies Kooi even lekker van bed houden op de grond laten slapen desnoods buiten de slaapkamer en eens een afspraak maken bij een dierenarts om een hem even te laten nakijken.
Er is ook een mogelijkheid dat jullie hond ergens pijn heeft, en dat toevallig jullie zoon die plaats aan heeft geraakt.
Honden kunnen daar soms heel vreemd op reageren.
Mijn advies Kooi even lekker van bed houden op de grond laten slapen desnoods buiten de slaapkamer en eens een afspraak maken bij een dierenarts om een hem even te laten nakijken.
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Eens met bovenstaande. Het is een waarschuwing.
Vraag me wel af waarom de hond dat nu doet dan..
Vraag me wel af waarom de hond dat nu doet dan..
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Jullie hebben toch ook een berner? Of vergis ik me dan? Kan die niet bij hem slapen of is het bed daarvoor te klein? En als de berner niet bij hem kan slapen, hebben jullie niet een poes misschien die dat kan doen, tijdelijk? Wel lastig hoor want je zoon heeft veel aan die hond natuurlijk. Is er iets veranderd aan de manier waarop de hond op bed ligt trouwens, aan welke kant bijvoorbeeld? Of in het algemeen aan het leven van je zoon of je hond? Ik weet niet of je dat wilt delen hier, maar heeft je zoon ook epilepsie? En is hij verstandelijk beperkt? Zo ja, in welke mate? Want dat is wel van belang, als je je zoon iets wilt leren over hoe hij ermee moet gaan, ik weet niet of hij dat kan begrijpen/onthouden? Heeft je zoon ook een motorische beperking (gaat soms samen met een ontwikkelingsstoornis)? Ik snap het als je dat niet wilt delen hoor, maar ik probeer te snappen in hoe verre je zoon zelf kan handelen en of en hoe hij het gedrag van kooi beïnvloedt.
Als leren/begrijpen/onthouden erg lastig gaat voor je zoon, zou ik de hond voorlopig ook niet bij hem laten slapen. Misschien zou het kunnen helpen als je zoon mee ging met de wandeling van kooi en hem dan even vasthoudt onder jouw toezicht. Want dan krijgt een hond respect voor je, als je met hem wandelt. En je zou bijvoorbeeld het voer door je zoon kunnen laten geven. Om de band te sterken en zijn respect te krijgen. Als je dat een tijdje volhoudt en je zoon wat kan leren over hoe hij met kooi om moet gaan, zou je het samen slapen weer kunnen proberen. En ik zou ook kooi laten checken bij de dierenarts, wie weet heeft ie last van zijn rug oid, je weet maar nooit want ze kunnen het goed verbergen vaak. Nou sterkte ermee iig.
Als leren/begrijpen/onthouden erg lastig gaat voor je zoon, zou ik de hond voorlopig ook niet bij hem laten slapen. Misschien zou het kunnen helpen als je zoon mee ging met de wandeling van kooi en hem dan even vasthoudt onder jouw toezicht. Want dan krijgt een hond respect voor je, als je met hem wandelt. En je zou bijvoorbeeld het voer door je zoon kunnen laten geven. Om de band te sterken en zijn respect te krijgen. Als je dat een tijdje volhoudt en je zoon wat kan leren over hoe hij met kooi om moet gaan, zou je het samen slapen weer kunnen proberen. En ik zou ook kooi laten checken bij de dierenarts, wie weet heeft ie last van zijn rug oid, je weet maar nooit want ze kunnen het goed verbergen vaak. Nou sterkte ermee iig.
- renee-uk
- Zeer actief
Fizgig schreef:Jullie hebben toch ook een berner? Of vergis ik me dan? Kan die niet bij hem slapen of is het bed daarvoor te klein? En als de berner niet bij hem kan slapen, hebben jullie niet een poes misschien die dat kan doen, tijdelijk? Wel lastig hoor want je zoon heeft veel aan die hond natuurlijk. Is er iets veranderd aan de manier waarop de hond op bed ligt trouwens, aan welke kant bijvoorbeeld? Of in het algemeen aan het leven van je zoon of je hond? Ik weet niet of je dat wilt delen hier, maar heeft je zoon ook epilepsie? En is hij verstandelijk beperkt? Zo ja, in welke mate? Want dat is wel van belang, als je je zoon iets wilt leren over hoe hij ermee moet gaan, ik weet niet of hij dat kan begrijpen/onthouden? Heeft je zoon ook een motorische beperking (gaat soms samen met een ontwikkelingsstoornis)? Ik snap het als je dat niet wilt delen hoor, maar ik probeer te snappen in hoe verre je zoon zelf kan handelen en of en hoe hij het gedrag van kooi beïnvloedt.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Fizgig
- Zeer actief
Wat? Teveel risico? Kan die toch zelf wel inschatten, neem ik aan. Het is iets wat je kunt proberen iig zonder poespas, de hond eten geven bijvoorbeeld.
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Weet je heel zeker dat er niks aan het grommen is voorafgegaan in de afgelopen dagen?
Ik doel dan op momenten die je zoon als spelen zag en waarbij Kooi geïrriteerd raakte? Bijvoorbeeld een hand die onder de dekens naar Kooi ging of iets dergelijks.
Bij mij zou het voor nu in ieder geval ook even einde verhaal zijn v.w.b. het bed slapen. Even kijken of je kan ontdekken hoe de verstandhouding tussen die twee is.
Ik doel dan op momenten die je zoon als spelen zag en waarbij Kooi geïrriteerd raakte? Bijvoorbeeld een hand die onder de dekens naar Kooi ging of iets dergelijks.
Bij mij zou het voor nu in ieder geval ook even einde verhaal zijn v.w.b. het bed slapen. Even kijken of je kan ontdekken hoe de verstandhouding tussen die twee is.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Daar hoeven heus geen andere problemen aan vast te hangen dan alleen het bed claimen.
Beter voorkomen dan genezen ,dus hond op de grond in bench en kan dat niet gewoon niet op de slaapkamer.
Stel je voor dat de hond toch vanuit zijn mand op bed springt snacht of je zoon wil hem eraf halen of erop roepen .?
Moet je helemaal niet willen.
Of aan het trainen gaan met zoon op bed en zoon in jouw bijzijn hond op en af het bed sturen met de nodige beloningen en bijsturingen.
Beter voorkomen dan genezen ,dus hond op de grond in bench en kan dat niet gewoon niet op de slaapkamer.
Stel je voor dat de hond toch vanuit zijn mand op bed springt snacht of je zoon wil hem eraf halen of erop roepen .?
Moet je helemaal niet willen.
Of aan het trainen gaan met zoon op bed en zoon in jouw bijzijn hond op en af het bed sturen met de nodige beloningen en bijsturingen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Dit dus....Tara schreef:Het zegt alleen dat de Kooiker meent zich te kunnen permitteren naar je zoon te grommen op het moment dat hij op bed ligt.
Om de luimen van de hond heen bewegen zou nooit mijn keus zijn, dus je zult hier wel actie op moeten ondernemen.
Heeft je zoon overwicht op de hond? Zo ja, dan moet hij zelf gewoon standvastig zijn en de hond bij de eerste de beste grom resoluut en boos van het bed afsturen.
Als hij dat niet heeft, of als de hond al te zeer in dit gedrag is gegroeid, dan zou ik hem voorlopig even verbieden op bed te komen.
Kun je niet een bench op de slaapkamer kwijt?
Zonder enige twijfel en resoluut "DR AF ...EN NU! " zeggen...
Rimpel heeft het jaaaaaren geleden ook een paar keer gedaan naar mijn toenmalige vriend als die hem s ochtends van bed wilde halen om uit te laten. Dit was in de winter en Rimpel had er gewoon domweg geen trek in om eruit te gaan dus knorde, bromde en bleef gewoon liggen, echt grommen of diep grommen heeft hij nooit gedaan maar goed.
Mijn toenmalige vriend schrok daar van en ging dagenlang zitten emmeren als hij weer bij het bed stond..
Tot ik - ik lag dan nog in bed, Rimpel tegen mijn benen aan of op het voeteneind - gezorgd had dat ik ook wat wakker was en bij het eerste de beste knorretje brulde "DURRRR AFFFF !"en in 1 vloeiende beweging zo met mijn been Rimpel van het bed afveegde/afschoof...
Je had die kop van Rimpel moeten zien
Nooit weer gedaan...
Maar besef wel dat ik volwassen was, Rimpel zelf opgevoed heb en dat overwicht heb
- renee-uk
- Zeer actief
dat dus.Tara schreef:Denk je nou echt serieus dat overwicht valt of staat met voeren en uitlaten?Fizgig schreef:Wat? Teveel risico? Kan die toch zelf wel inschatten, neem ik aan. Het is iets wat je kunt proberen iig zonder poespas, de hond eten geven bijvoorbeeld.
Je geeft echt gevaarlijke adviezen!
als honden respect voor je zouden krijgen als je met ze wandelt zouden er maar weinig ongehoorzame hondjes zijn denk ik zo.
en als je niet weet of het alleen dat bed is of dat er ook meer speelt, is proberen nou direkt niet het beste dat je kunt doen.
echt fizgig, ik lees je stukjes over het algemeen met een glimlach, alleen niet die in de afdeling gedrag.
als je advies gaat geven in een situatie waar de zaak best uit de hand kan gaan lopen is het fijn als je ook een idee hebt waar je het over hebt en daar schort het zo links en rechts nog wel eens aan.

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
en besef je dit hééél goed voordat je je zoon zoiets laat doen.. ik begrijp dat hij problemen heeft maar weet niet hoe hij verstandelijk is. als je twijfelt dan niet doen.mercedes2803 schreef:Dit dus....Tara schreef:Het zegt alleen dat de Kooiker meent zich te kunnen permitteren naar je zoon te grommen op het moment dat hij op bed ligt.
Om de luimen van de hond heen bewegen zou nooit mijn keus zijn, dus je zult hier wel actie op moeten ondernemen.
Heeft je zoon overwicht op de hond? Zo ja, dan moet hij zelf gewoon standvastig zijn en de hond bij de eerste de beste grom resoluut en boos van het bed afsturen.
Als hij dat niet heeft, of als de hond al te zeer in dit gedrag is gegroeid, dan zou ik hem voorlopig even verbieden op bed te komen.
Kun je niet een bench op de slaapkamer kwijt?
Zonder enige twijfel en resoluut "DR AF ...EN NU! " zeggen...
Rimpel heeft het jaaaaaren geleden ook een paar keer gedaan naar mijn toenmalige vriend als die hem s ochtends van bed wilde halen om uit te laten. Dit was in de winter en Rimpel had er gewoon domweg geen trek in om eruit te gaan dus knorde, bromde en bleef gewoon liggen, echt grommen of diep grommen heeft hij nooit gedaan maar goed.
Mijn toenmalige vriend schrok daar van en ging dagenlang zitten emmeren als hij weer bij het bed stond..
Tot ik - ik lag dan nog in bed, Rimpel tegen mijn benen aan of op het voeteneind - gezorgd had dat ik ook wat wakker was en bij het eerste de beste knorretje brulde "DURRRR AFFFF !"en in 1 vloeiende beweging zo met mijn been Rimpel van het bed afveegde/afschoof...
Je had die kop van Rimpel moeten zien![]()
Nooit weer gedaan...
Maar besef wel dat ik volwassen was, Rimpel zelf opgevoed heb en dat overwicht heb
ik zou hetzelfde doen als mercedes maar ook alleen omdat ik die badgasten van mij onder controle heb en opgevoed en en weet wat ik kan verwachten

- renee-uk
- Zeer actief
als zoonlief dat doet en kooi heeft schijt aan hem kan dit precies de druppel zijn en hangt die hond in hem.
als kooi nl zoveel respect voor hem zou hebben -of zoon zoveel overwicht op kooi- zou hij niet grommen.
in mercedes voorbeeld was zij het ook die de hond van het bed afschoof, niet haar toenmalige vriend waartegen rimpel bromde en dat maakt wel degelijk verschil.
als kooi nl zoveel respect voor hem zou hebben -of zoon zoveel overwicht op kooi- zou hij niet grommen.
in mercedes voorbeeld was zij het ook die de hond van het bed afschoof, niet haar toenmalige vriend waartegen rimpel bromde en dat maakt wel degelijk verschil.

-
kooi
- Zeer actief
Zoon is van een dun, beweeglijk, normaal intelligent jongetje veranderd in een zwaarlijvige, depressieve puber.
IQ van 102 in 4 jaar tijd gekelderd naar 84.
Performaal / verbaal kloof.
Motoriek, vooral fijne, is onhandig.
Zoon volgt op dit moment onderwijs op basisberoepsniveau.
Het belang ligt hierbij om hem een dagbesteding te laten hebben en aan de leerplicht te voldoen.
De vooruitzichten op een zelfstandige toekomst als volwassene is 10 % en dan nog alleen met begeleiding.
Er is een groot risico op het ontwikkelen van schizofrenie.
Zonder medicijnen heeft hij last van wanen, paranoia en extreme angsten.
Omdat zijn stoornis deels onder het autistisch spectrum valt, heeft hij moeite met sociaal verkeer.
Hij heeft geen vrienden en ontplooit geen initiatieven voor activiteiten buitens huis.
Senior, onze kat heeft er járen over gedaan om aan Zoon te wennen.
Reageerde vaak met uithalen naar hem.
Dus die meden elkaar.
Nu gaat dat goed.
Zoon heeft moeite met begrijpen dat de relatie die ik met de kooiker heb anders is dan de zijne.
Soms vindt hij het moeilijk om van mij aan te nemen dat de kooiker niet maar altijd geknuffeld wil worden.
Het grommen van de kooiker pakt hij nu wel heel goed op, dit wil hij beslist niet.
Ik denk dat de enige optie is om de kooiker in een bench op zijn kamer te laten of helemaal niet.
Maar of kooi dat fijn gaat vinden om weer in zijn ( gesloten) bench te moeten?
Het moet voor het hondje ook leuk blijven natuurlijk.
Afgelopen nacht heeft junior, de kleine poes, bij hem op de kamer geslapen.
Die is zo soft, die heeft geen moeite met de wat onhandige motoriek van zoon.
Hij begrijpt het advies, meteen van je bed afsturen wel, maar of dit door kooi wordt gehoorzaamd?
Maar even geen risico.
Ga kooi de komende nachten zelf een paar keer mee nemen.
Kijken wat er gebeurt...
Die domme kooi, hij is aangenomen als slapie voor zoon, nu moet hij maar met ontslag.
Het belang ligt hierbij om hem een dagbesteding te laten hebben en aan de leerplicht te voldoen.
De vooruitzichten op een zelfstandige toekomst als volwassene is 10 % en dan nog alleen met begeleiding.
Omdat zijn stoornis deels onder het autistisch spectrum valt, heeft hij moeite met sociaal verkeer.
Hij heeft geen vrienden en ontplooit geen initiatieven voor activiteiten buitens huis.
Dus die meden elkaar.
Nu gaat dat goed.
Zoon heeft moeite met begrijpen dat de relatie die ik met de kooiker heb anders is dan de zijne.
Soms vindt hij het moeilijk om van mij aan te nemen dat de kooiker niet maar altijd geknuffeld wil worden.
Het grommen van de kooiker pakt hij nu wel heel goed op, dit wil hij beslist niet.
Ik denk dat de enige optie is om de kooiker in een bench op zijn kamer te laten of helemaal niet.
Hij begrijpt het advies, meteen van je bed afsturen wel, maar of dit door kooi wordt gehoorzaamd?
Maar even geen risico.
Kijken wat er gebeurt...
Die domme kooi, hij is aangenomen als slapie voor zoon, nu moet hij maar met ontslag.
- renee-uk
- Zeer actief
ik denk dat het heel verstandig is dat je geen risico neemt en ook goed dat je hem zelf meeneemt om te kijken hoe dat gaat 

-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
kooi schreef:Zoon is van een dun, beweeglijk, normaal intelligent jongetje veranderd in een zwaarlijvige, depressieve puber.
Dus die meden elkaar.
Nu gaat dat goed.
Maar even geen risico.
Kijken wat er gebeurt...
ik zou gewoon gaan oefenen met je zoon en met de hond.
hond op bed, zoon de hond eraf sturen, en jij moet dat begeleiden. tenminste als jij wel de regie hebt over de hond. eventueel een riem doen aan de hond, zodat je de hond bij de riem van het bed af kan laten springen.
je kan trouwens ook oefenen met een koekje.(betere methode) de hond ligt op je zoons bed, zoon houdt koekje voor de neus van de hond, en laat de hond het koekje volgen naar zijn mandje naast het bed. en daar krijgt de hond het koekje.
springt de hond weer op bed, weer herhalen.
Laatst gewijzigd door Emma op 15 nov 2012 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- renee-uk
- Zeer actief
mag ze jou bellen als ze midden in de nacht naar de eerste hulp moet omdat de hond gebeten heeft?Emma schreef: ik zou gewoon gaan oefenen met je zoon en met de hond.
hond op bed, zoon de hond eraf sturen, en jij moet dat begeleiden. tenminste als jij wel de regie hebt over de hond.
je kan trouwens ook oefenen met een koekje. de hond ligt op je zoons bed, zoon houdt koekje voor de neus van de hond, en laat de hond het koekje volgen naar zijn mandje naast het bed. en daar krijgt de hond het koekje.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ach wat triest en ellendig voor je zoon maar ook voor jullie.kooi schreef:Zoon is van een dun, beweeglijk, normaal intelligent jongetje veranderd in een zwaarlijvige, depressieve puber.
Dus die meden elkaar.
Nu gaat dat goed.
Maar even geen risico.
Kijken wat er gebeurt...
Nooit zelfstandig kunnen wonen en grote kans op schrizofenie.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
als Ts een goede verstandhouding heeft met de hond, wordt er helemaal niet gebeten.renee-uk schreef:mag ze jou bellen als ze midden in de nacht naar de eerste hulp moet omdat de hond gebeten heeft?Emma schreef: ik zou gewoon gaan oefenen met je zoon en met de hond.
hond op bed, zoon de hond eraf sturen, en jij moet dat begeleiden. tenminste als jij wel de regie hebt over de hond.
je kan trouwens ook oefenen met een koekje. de hond ligt op je zoons bed, zoon houdt koekje voor de neus van de hond, en laat de hond het koekje volgen naar zijn mandje naast het bed. en daar krijgt de hond het koekje.
misschien had ik het anders moeten formuleren, want dit wordt weer gelezen in de ``rel``stand.
- Fizgig
- Zeer actief
Dankjewel kooi, voor de uitleg over je zoon. Heftig hoor, dat zijn geen kleine problemen. Het zou kunnen dat kooi (de hond) negatief reageert op de minder goede motoriek van je zoon inderdaad, dat bedoelde ik ook. Wat ook mis kan gaan, is dat je zoon een angst voor honden kan ontwikkelen zo, dat wil je dus absoluut niet natuurlijk. Dus kooi moet inderdaad even WW aanhouden helaas. Wat rot allemaal zeg.
Ik zou je zoon wel uitleggen hoe hij met je hond in de bench omgaat, of snapt hij dat wel? Dat hij niet zijn voeten erop legt ofzo. Wandelen met de hond of hem voeren, lijkt me dat je zoon dat niet doet, als ik het goed begrijp. Dat kon ik niet aflezen aan je verhaal. Denk je zelf dat je je zoon wat kan leren over hoe met kooi om te gaan? Want het zou natuurlijk kunnen dat kooi de hond op andere manieren/momenten aan je zoon laat merken dat hij niet aangeraakt wil worden.
@Renee, ik weet wel iets over ontwikkelingsstoornissen en pdd-nos. Ik heb zelfs een schizofrene cliënt begeleid. Dus ik vraag me af wat je eigenlijk bedoelt. Ik geef geen gevaarlijk advies hier, ik vraag allerlei zaken die me nog niet duidelijk waren en suggereer dan een aanpak. Die aanpak is niet toepasbaar in dit geval maar het is geen gevaarlijk advies te noemen. Ik zeg: misschien zou het kunnen helpen, maw een bijdrage kunnen leveren aan de betere verstandhouding tussen kooi de hond en zoon. Ik zat aan praktische adviezen te denken namelijk, dat het heel erg is voor TS is wel duidelijk. En ik denk dat TS kooi heel goed zelf na kan denken welk advies hij/zij opvolgt, daar heeft hij/zij jouw waarschuwing niet voor nodig, lijkt me.
Ik zou je zoon wel uitleggen hoe hij met je hond in de bench omgaat, of snapt hij dat wel? Dat hij niet zijn voeten erop legt ofzo. Wandelen met de hond of hem voeren, lijkt me dat je zoon dat niet doet, als ik het goed begrijp. Dat kon ik niet aflezen aan je verhaal. Denk je zelf dat je je zoon wat kan leren over hoe met kooi om te gaan? Want het zou natuurlijk kunnen dat kooi de hond op andere manieren/momenten aan je zoon laat merken dat hij niet aangeraakt wil worden.
@Renee, ik weet wel iets over ontwikkelingsstoornissen en pdd-nos. Ik heb zelfs een schizofrene cliënt begeleid. Dus ik vraag me af wat je eigenlijk bedoelt. Ik geef geen gevaarlijk advies hier, ik vraag allerlei zaken die me nog niet duidelijk waren en suggereer dan een aanpak. Die aanpak is niet toepasbaar in dit geval maar het is geen gevaarlijk advies te noemen. Ik zeg: misschien zou het kunnen helpen, maw een bijdrage kunnen leveren aan de betere verstandhouding tussen kooi de hond en zoon. Ik zat aan praktische adviezen te denken namelijk, dat het heel erg is voor TS is wel duidelijk. En ik denk dat TS kooi heel goed zelf na kan denken welk advies hij/zij opvolgt, daar heeft hij/zij jouw waarschuwing niet voor nodig, lijkt me.
- renee-uk
- Zeer actief
ik lees dit helemaal niet in de relstandEmma schreef:als Ts een goede verstandhouding heeft met de hond, wordt er helemaal niet gebeten.renee-uk schreef:mag ze jou bellen als ze midden in de nacht naar de eerste hulp moet omdat de hond gebeten heeft?Emma schreef: ik zou gewoon gaan oefenen met je zoon en met de hond.
misschien had ik het anders moeten formuleren, want dit wordt weer gelezen in de ``rel``stand.
ik lees een advies dat volkomen onnodig risico's met zich meebrengt.

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
renee-uk schreef:ik denk dat het heel verstandig is dat je geen risico neemt en ook goed dat je hem zelf meeneemt om te kijken hoe dat gaat
dat denk ik ook!
moeilijk hoor om je zoon in zo'n korte tijd zo te zien verslechteren!