Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wandelen met me kat, totdat ik 2 honden tegen kwam..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Re: Wandelen met me kat, totdat ik 2 honden tegen kwam..

Ongelezen bericht door Jacq »

wat ontzettend leuk dat je dat doet, wandelen met je kat.
en in de wijk horen honden gewoon vast, maar ja dat doet dus niet iedereen.
ik hoop dat je dit wel kan blijven doen want het is zo gezellig!
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kooi »

Ging net naar buiten met de hondjes en hoorde mijn kat in de achter/voortuin mauwen.
Misschien wandelt die binnenkort ook mee.... :F:
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

wiebel schreef:Bij gebrek aan een hond momenteel loop ik met mijn kat. Hij loopt gewoon los mee en gaat netjes aan de kant als fietser/auto's/honden/joggers langs komen. Hij blijft meestal even staan kijken en loopt dan naar de zijkant van de weg of in de bosjes totdat het 'gevaar' weg/voorbij is. Hij luisterd prima, als ik zeg dat hij moet doorlopen komt hij weer naast me lopen.
Zo lopen wij geregeld door de buurt, krijgen erg leuke reacties.
Nou ben ik vandaag een stuk verder gegaan, meestal is het rondje buurt, maar vandaag wilde ik zelf naar de dijk dus grote wandeling gehad en terug in de wijk ging er een voordeur open, 2 honden stuiven naar buiten op zo'n 20 meter afstand van mijn kat. Zien mijn kat en gaan er als een speer achter aan.
Vervelend, maar ja dat is het risico dat weet ik, hij komt altijd gewoon weg en vaak zijn de honden dan allang weer bij de eigenaar.
Deze eigenaar had overal schijt aan, ze was iemand aan het uitzwaaien, maakt dit af, roept 1x honden komen niet terug en staan ergens in een andere tuin van 4 huizen verder te blaffen naar mijn kat(die in een boom zit)
Ik ondertussen op het geluid van de honden af en roepen. Onderaan de boom vind ik er 1, pak hem op en loopt terug richting huis, kom daar de eigenaar tegen die vond dat ze al zo raar deden. De andere hond is als een bezetene heen en weer aan het racen van tuin naar tuin.
Al met al denk ik wel 10 minuten bezig geweest, honden terug en toen mijn kat nog. Na nog 15 minuten onder de boom te hebben gestaan had ik mijn kat terug, geen verwondingen van de honden gelukkig!! maar wel zijn nagels achter tot bloedens toe open. Geluk gehad dus!
Ik heb al 2x eerder 1 van beide honden terug gebracht naar het huis van de eigenaar, beest luisterd voor geen meter en gaat zijn eigen gang. Beide keren dat ik hem terug bracht van 2 straten verder werd er gereageerd van ooh was hij daar!?

Jullie hebben er niks aan maar ik ben mega geschrokken en vooral geirriteerd over de makkelijkheid van de eigenaar. Hoop dat mijn kat de nieuw te komen pup nog wel gaat accepteren, zou jammer zijn als dit zo'n mega inpact heeft gehad.

Zo lopen wij dus de buurt door :D
Afbeelding

op de dijk:
Afbeelding
Wat een leukerd!

En tsja, wandelen met je kat is bijna niet te doen. Veel mensen vinden dat katten niet alleen los buiten mogen, maar als je braaf met je al dan niet aangelijnde kat door de buurt wandelt is het giga opletten, en met je kat naar een losloopgebied is vragen om een dooie kat.

Met katten doe je het gewoon nooit goed. Altijd binnenhouden of met een lullige ren in de tuin is zielig, en met elk beetje vrijheid dat je ze geeft neem je risico's en/of krijg je gezeik.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Wat leuk, gezellig wandelen met de kat... :)

Oude Floris (inmiddels al dood) had de pest aan honden... maar raakte wel aan pup Rhodi gewend. En later vond hij het ook altijd leuk het avondrondje met Rhodi mee te lopen. En als andere honden dan vervelend tegen hem deden kon Rhodi dat ook niet hebben, die sprong er altijd als een soort bliksemafleider tussen. (Kwam nooit knok van, Rhodi is nogal hondsociaal) Floris wachtte dan even slim af, meestal onder een geparkeerde auto, en kwam even later vrolijk weer achter ons aan gehobbeld. ;)
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Tijger liep vroeger ook altijd mee door de buurt als ik met de honden daar een rondje deed.
Keurig naast ons, met soms een zijsprongetje even een stukje een boom in om vervolgens weer op een hard holletje zich bij ons te voegen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”