Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Klap van je hond
Moderator: moderatorteam
-
linn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collie (langhaar)
- Aantal honden: 1
Re: Klap van je hond
dubbel...
Laatst gewijzigd door linn op 14 nov 2012 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Ik heb een schurft hekel aan lompe honden en de eerste de beste hond die te lomp tegen mij doet, wordt meestal door Kay ook meteen neergemaaid en doen het daarna ook nooit meer. Ik heb mijn hond er dus ook op uitgekozen. Al heb ik soms na een behendigheidstraining ook wel eens kau zijn voorpootjes blauw in mijn benen staan. Dan komt hij ietwat hard terug gerend naar mij en wordt ik als rem gebruikt. Vaak heb ik hem dan ook zelf iets te heet gemaakt hoor, dan gaat hij een beetje over zijn top. Dan is het ook meteen het hele spel over en klaar. Zo regeld Kay dat ook met andere honden, dus ik ook bij hem. Gewoon duidelijk. En een nagel in je blote voet als ze op je voet staan en gaan uitrekken, autsch (en dan gaat mijn knietje toch echt even buigen: hoppa van mijn voet af idioot!)

- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Zeker heb ik wel eens verwondingen door mijn honden opgelopen. Een poot in mijn oog, krabben op mijn arm van als ze me duidelijk probeert te maken dat ze met me wil spelen, of tanden die per ongeluk (Mowgli) en moedwillig (Balou) tot bloedens toe in mij gezet worden. Maar dit zijn hele kleine verwondingen vergeleken bij de verwondingen die mijn dochter door paarden heeft opgelopen. Zware kneuzingen, een gebroken schouder, ze is zelfs eens buiten bewustzijn in een ambulance afgevoerd nadat een paard haar had afgegooid en ze op haar stuit terecht was gekomen, weken heeft ze hier last van gehad. Maar voordat de verwondingen genezen waren, zit zij alweer op het paard. Nee, ik heb over de verwondingen door mijn honden niet te klagen.
Laatst gewijzigd door Antonetta op 14 nov 2012 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb verschillende schades van mijn honden.. scheurtje in mijn pols, kras op mijn kop, bloedlip/neus, blauw oog... hoort erbij.
- herejede
- Zeer actief
Nee mijn rottweilers zijn uiterst voorzichtig met me, nog nooit wat verwond
Boeddy 1x had ik het balletje in mijn jaszak die probeerde ie te pakken, hap stuk weg uit me zij hahahaha
Boeddy 1x had ik het balletje in mijn jaszak die probeerde ie te pakken, hap stuk weg uit me zij hahahaha
- h a n s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastin Espanol
Niet mee eens Jaap; wat ik die twee van mij al niet uit heb zien halen...Jaap* schreef:Tja. Ik wil geen partypooper zijn, maar ik denk er wel het mijne van als honden zich zo respectloos gedragen.
Ze doen zelden iets per ongeluk.
Ik hoef beslist geen lijdzame zombie. Maar kopstoten, je ondersteboven springen, happen naar je gezicht etcetc., ik wil het niet hebben en vind het niet getuigen van een gezonde onderlinge verstandhouding. Als je tegelijkertijd ook nog iets verwacht van je hond tenminste.
En dan hebben ze er zichzelf mee, je maakt mij niet wijs dat ze dat expres doen.
Zoals: snoeihard tegen een boom aanklappen tijdens het spel (Oef!), met de kop in een heg staan tijdens het wandelen omdat mevrouw de andere kant op keek, ook het aantal lantaarnpalen waar ze tegenaan gelopen is is niet meer te tellen, door het ijs zakken, aanvaringen met een aantal electriciteitskastjes, uitglijden op nat gras, enz.
Maar misschien heb ik gewoon twee domme honden.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Lopen ze net zo vaak tegen jou aan als tegen een lantaarnpaal?h a n s schreef:Niet mee eens Jaap; wat ik die twee van mij al niet uit heb zien halen...Jaap* schreef:Tja. Ik wil geen partypooper zijn, maar ik denk er wel het mijne van als honden zich zo respectloos gedragen.
Ik hoef beslist geen lijdzame zombie. Maar kopstoten, je ondersteboven springen, happen naar je gezicht etcetc., ik wil het niet hebben en vind het niet getuigen van een gezonde onderlinge verstandhouding. Als je tegelijkertijd ook nog iets verwacht van je hond tenminste.
En dan hebben ze er zichzelf mee, je maakt mij niet wijs dat ze dat expres doen.
Zoals: snoeihard tegen een boom aanklappen tijdens het spel (Oef!), met de kop in een heg staan tijdens het wandelen omdat mevrouw de andere kant op keek, ook het aantal lantaarnpalen waar ze tegenaan gelopen is is niet meer te tellen, door het ijs zakken, aanvaringen met een aantal electriciteitskastjes, uitglijden op nat gras, enz.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- h a n s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastin Espanol
Uuuuh, nee, dat niet, maar ik wilde alleen aangeven dat ze niet zelden iets per ongeluk doen. (als je snapt wat ik bedoel)Jaap* schreef:Lopen ze net zo vaak tegen jou aan als tegen een lantaarnpaal?h a n s schreef:Niet mee eens Jaap; wat ik die twee van mij al niet uit heb zien halen...Jaap* schreef:Tja. Ik wil geen partypooper zijn, maar ik denk er wel het mijne van als honden zich zo respectloos gedragen.
Ik ben één keer ondersteboven gelopen door meneer, kwam bovenop hem terecht; sindsdien nooit meer gebeurt.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
eenmaal een blauw oog en een hersenschudding gehad. (oproepen met balletje onder mijn kin.
)
Runar heeft als jonge hond een stukje uit mijn been genomen.
En eenmaal scheurtje in mijn enkelkruisband nadat ik met runar aan de lijn liep en hij trok en ik van de straatrand schoot
Runar heeft als jonge hond een stukje uit mijn been genomen.
En eenmaal scheurtje in mijn enkelkruisband nadat ik met runar aan de lijn liep en hij trok en ik van de straatrand schoot
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Bij ons heeft vooral Boris het af en toe zwaar te verduren. Dan gaat Toots met een trek touw spelen en gaat hij naast Boris zitten. Dat touw beland in de lucht en Toots vangt hem dan. Maar Boris ligt dan vaak te slapen. En gaat vaak 3 keer goed. Vierde keer heeft Toots de smaak van het gooien te pakken en werpt hoger en hij komt dan schuin naar beneden. Moet Toots wijken om te pakken. En dan hapt hij wel eens in Boris Zijn kop of staart. Of hij mist en touw beland op Boris zijn kop ''Boris is een kat''
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- dagmar88
- Zeer actief
Mwah. Charlie is nogal onstuimig, een bommetje energie en erg gefocust op activiteiten.Jaap* schreef:Tja. Ik wil geen partypooper zijn, maar ik denk er wel het mijne van als honden zich zo respectloos gedragen.
Toen ze jonger was ging het zeer regelmatig 'mis', van een tand door een vinger, een blauw oog omdat ze m'n ex die op de bank lag te slapen met een flostouw had gemept tot een bloedlip omdat ik haar net langs achteren een knuffel gaf en zij tegelijk haar hoofd omhoog deed.
Een ongezonde verstandhouding heb ik er nooit in gezien, en met de jaren is ze wat beheerster geworden.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Maupie viel wel mee eigenlijk. Kan me niet herinneren ooit echt verwond geweest te zijn. Heb weleens van een oppashond een tand in mijn neus gehad en dat was wel pijnlijk. En mijn oppaskatten staan graag een beetje rond te draaien op je borst, dat is soms ook wel wat pijnlijk.
Ik heb maupie zelf wel een paar keer goed geraakt, met het wegschoppen van een tennisbal. Steekt ze die grote kop ertussen wanneer ik net vol uithaal.. Ach ja, ze piepte niet dus het zal wel goed zijn hahah
Ik heb maupie zelf wel een paar keer goed geraakt, met het wegschoppen van een tennisbal. Steekt ze die grote kop ertussen wanneer ik net vol uithaal.. Ach ja, ze piepte niet dus het zal wel goed zijn hahah
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
ik heb regelmatig een blauw oog, krabbel of tand door de lip van een van mijn honden. Ik doe er niets aan, ja als het erg zeer doet kap ik het spel af.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Jaap*
- Zeer actief
Ik zeg niet dat ze met opzet tegen een lantaarnpaal lopen. Maar ik zeg wél dat het zelden per ongeluk is, als je regelmatig bezeerd of gehinderd wordt door je hond.h a n s schreef:Uuuuh, nee, dat niet, maar ik wilde alleen aangeven dat ze niet zelden iets per ongeluk doen. (als je snapt wat ik bedoel)Jaap* schreef:Lopen ze net zo vaak tegen jou aan als tegen een lantaarnpaal?h a n s schreef:Niet mee eens Jaap; wat ik die twee van mij al niet uit heb zien halen...Jaap* schreef:Tja. Ik wil geen partypooper zijn, maar ik denk er wel het mijne van als honden zich zo respectloos gedragen.
Ik ben één keer ondersteboven gelopen door meneer, kwam bovenop hem terecht; sindsdien nooit meer gebeurt.
Als honden net zo vaak tegen een obstakel aanbotsen als tegen de eigen baas zou je kunnen zeggen dat het een onnozelaar is, maar zolang een hond andere obstakels prima weet te vermijden is het niet zo per ongeluk als hij altijd nét tegen jóu aan moet botsen
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
@Jaap, dat is dan wel zo, maar voor honden betekent geweld iets anders als het voor mensen betekent. Wij kennen het concept van oorzaak en gevolg, en schuld, en dat je bij geweld gewond kunt raken of zelfs dood kunt gaan. Voor honden is spel ook geweld eigenlijk. Dus ik zie het niet als hetzelfde als gezagsondermijning, het is het waarschijnlijkst dat ze je in hun spel betrekken en dat gaat er nu eenmaal hard aan toe. Dus ze doen het wel expres maar niet met negatieve intenties, zo zie ik dat tenminste. In een roedel wolven speelt de roedelleider vast ook wel eens een potje stoeien mee en dan gaat ie ook niet meteen over tot vechten bij een blauwe plek, lijkt mij. Wolven zijn veel aardiger voor elkaar dan werd aangenomen. De boog kan niet altijd gespannen staan!
- Jaap*
- Zeer actief
Wie heeft het over gezagsondermijning of geweld?Fizgig schreef:@Jaap, dat is dan wel zo, maar voor honden betekent geweld iets anders als het voor mensen betekent. Wij kennen het concept van oorzaak en gevolg, en schuld, en dat je bij geweld gewond kunt raken of zelfs dood kunt gaan. Voor honden is spel ook geweld eigenlijk. Dus ik zie het niet als hetzelfde als gezagsondermijning, het is het waarschijnlijkst dat ze je in hun spel betrekken en dat gaat er nu eenmaal hard aan toe. Dus ze doen het wel expres maar niet met negatieve intenties, zo zie ik dat tenminste. In een roedel wolven speelt de roedelleider vast ook wel eens een potje stoeien mee en dan gaat ie ook niet meteen over tot vechten bij een blauwe plek, lijkt mij. Wolven zijn veel aardiger voor elkaar dan werd aangenomen. De boog kan niet altijd gespannen staan!
Het is gewoon laten blijken in welke positie je je voelt. In een positie dat je je zulks kunt veroorloven dus.
Net zoals sommige mensen het niet kunnen laten om anderen te koeieneren om te laten blijken dat ze ermee weg komen.
-
Safari
Mijn honden zijn te klein om echt grote schade toe te brengen maar af en toe een krabbel komt hier ook wel voor. Mijn man heeft afgelopen week wraak genomen door Bommel in de hens te steken 
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
O maar dat is bij mijn honden en mij ook wel zo. Ze kunnen een geintje met me uithalen en soms doen ze iets wat zeer doet expres. Daar kan ik wel tegen eigenlijk, dat bedoel ik. Ze komen ermee weg inderdaad maar dat komt ook omdat we lol hebben samen op dat moment. Ik moet er ook meestal hard om lachen, tenzij de pijn me dat verhindert. Ik vind het ergens ook wel okee als honden niet gehoorzaam zijn soms, dat ben ik namelijk zelf ook wel eens niet.Jaap* schreef:Wie heeft het over gezagsondermijning of geweld?![]()
Het is gewoon laten blijken in welke positie je je voelt. In een positie dat je je zulks kunt veroorloven dus.
Net zoals sommige mensen het niet kunnen laten om anderen te koeieneren om te laten blijken dat ze ermee weg komen.
Wat Bruno wel eens doet als ie iets wil, is naast me gaan zitten en dan ineens zijn achterwerk gaan wassen terwijl hij één van zijn poot in mijn buik duwt, zogenaamd om zijn evenwicht te bewaren. Dat doet ie gewoon expres en dan duw ik die poot ook weg met een 'nee'. Maar dat is weer wat anders dan een nagel over je gezicht tijdens stoeien, vind ik.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Haha net nog buiten een klassieker; we lopen naar huis en Gollum kijkt naar de overkant van de straat waar een knappe reu loopt en knalt zo tegen een lantaarnpaalJaap* schreef:Ik zeg niet dat ze met opzet tegen een lantaarnpaal lopen. Maar ik zeg wél dat het zelden per ongeluk is, als je regelmatig bezeerd of gehinderd wordt door je hond.h a n s schreef:Uuuuh, nee, dat niet, maar ik wilde alleen aangeven dat ze niet zelden iets per ongeluk doen. (als je snapt wat ik bedoel)Jaap* schreef:Lopen ze net zo vaak tegen jou aan als tegen een lantaarnpaal?h a n s schreef: Niet mee eens Jaap; wat ik die twee van mij al niet uit heb zien halen...
Als honden net zo vaak tegen een obstakel aanbotsen als tegen de eigen baas zou je kunnen zeggen dat het een onnozelaar is, maar zolang een hond andere obstakels prima weet te vermijden is het niet zo per ongeluk als hij altijd nét tegen jóu aan moet botsen
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Hoe vaak ik tijdens de wandeling wel niet roep 'KIJK UIT WAAR JE LOOPT!'.Gollum schreef:Haha net nog buiten een klassieker; we lopen naar huis en Gollum kijkt naar de overkant van de straat waar een knappe reu loopt en knalt zo tegen een lantaarnpaalJaap* schreef:Ik zeg niet dat ze met opzet tegen een lantaarnpaal lopen. Maar ik zeg wél dat het zelden per ongeluk is, als je regelmatig bezeerd of gehinderd wordt door je hond.h a n s schreef:Uuuuh, nee, dat niet, maar ik wilde alleen aangeven dat ze niet zelden iets per ongeluk doen. (als je snapt wat ik bedoel)Jaap* schreef:Lopen ze net zo vaak tegen jou aan als tegen een lantaarnpaal?
Ondertussen weet meneer dus heel goed dat hij dan even voor zich moet kijken of hij niet ergens tegen aan knalt.
-
lets have fun
Toen Floor een puber was heeft ze me 1 keer onderuit geschoffeld door keihard in m'n knieholte te botsen. Ik voelde m'n benen onder me vandaan schieten en viel zo hard op m'n stuitje dat ik dagenlang niet heb kunnen zitten, zo zeer deed het.
Heb haar stíjf gevloekt waar ze blijkbaar van onder de indruk was, want sindsdien kan ze me prima ontwijken
Heb haar stíjf gevloekt waar ze blijkbaar van onder de indruk was, want sindsdien kan ze me prima ontwijken
- *tweety*
- Zeer actief
Toen ik mijn blokjesbeugel nog had, komt Yvar met zijn kop omhoog tijdens het stoeien, precies met zn kop tegen mn mond, blokjesbeugel stond afgedrukt in mn tandvlees, was een bloederige bende.
Of een blauw oog doordat hij omhoog kwam met zn kop tegen mn bril.
Of een blauw oog doordat hij omhoog kwam met zn kop tegen mn bril.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Ik heb een lompe bernerdame.
Dus ik dacht weleens dat het liedje 'blauwe plekken van jou', op haar gebaseerd was.
blauwe kaak, blauwe dijen.
blauwe armen.
en ze mag ook graag haar poten strekken op mijn wreven.
Of me omver lopen tijdens wandelingen.
Vriendin in een deuk wanneer ik me vastklemde aan bomen om dat te voorkomen.
Dus ik dacht weleens dat het liedje 'blauwe plekken van jou', op haar gebaseerd was.
blauwe kaak, blauwe dijen.
blauwe armen.
en ze mag ook graag haar poten strekken op mijn wreven.
Of me omver lopen tijdens wandelingen.
Vriendin in een deuk wanneer ik me vastklemde aan bomen om dat te voorkomen.
-
blondie
- Zeer actief
Bluf is lomp. Benen en armen zitten onder de blauwe plekken. Zij heeft altijd de neiging om bovenop mijn bovenbeen te stappen als ik net wakker word en ze het bed opklautert, precies op een spier en als ik auwauw roep dan gaat ze met het volle gewicht op die poot leunen om me aan te kijken, zich afvragend wat er nu precies aan de hand is.
Buiten is ze ook eens zo absurd hoog opgesprongen, een voorpoot met nagels raakte mijn gezicht. Had zelf niet helemaal in de gaten dat er wat aan de hand was tot ik mensen onder ogen kwam in het licht, die schrokken zich rot want ik bloedde nogal aan mijn wenkbrauw, dacht dat het natte van de regen kwam
Finn met een high five ramde mijn vader vol op zijn neus
En Bluf heeft soms geen geduld en denk vast op een bal of speeltje in te bijten als ik er niet op bedacht ben en dan hapt ze dus best hard in mijn handen.
Vechtspelletjes doe ik liever met Finn, die is wat zachter in de bek als hij met mensen speelt, herstel, met mij speelt. Toen pa eens ging stoeien ging het ineens feller en feller met als resultaat dat er een hoektand in de pols wat vaster werd gezet. Daar schrok pa van en trok zijn hand terug, wat een behoorlijk bloederige toestand werd omdat hij bloedverdunners slikt.
Bluf is wat harder in de bek, beseft soms niet helemaal dat haar kaakkracht wat te hard is voor mensen armen. Bij haar kap ik dat soort spelletjes iets eerder af, of verruil mijn arm met een ander speeltje en maak er een trekspelletje van. Is wat veiliger en beter voor mij
Buiten is ze ook eens zo absurd hoog opgesprongen, een voorpoot met nagels raakte mijn gezicht. Had zelf niet helemaal in de gaten dat er wat aan de hand was tot ik mensen onder ogen kwam in het licht, die schrokken zich rot want ik bloedde nogal aan mijn wenkbrauw, dacht dat het natte van de regen kwam
Finn met een high five ramde mijn vader vol op zijn neus
En Bluf heeft soms geen geduld en denk vast op een bal of speeltje in te bijten als ik er niet op bedacht ben en dan hapt ze dus best hard in mijn handen.
Vechtspelletjes doe ik liever met Finn, die is wat zachter in de bek als hij met mensen speelt, herstel, met mij speelt. Toen pa eens ging stoeien ging het ineens feller en feller met als resultaat dat er een hoektand in de pols wat vaster werd gezet. Daar schrok pa van en trok zijn hand terug, wat een behoorlijk bloederige toestand werd omdat hij bloedverdunners slikt.
Bluf is wat harder in de bek, beseft soms niet helemaal dat haar kaakkracht wat te hard is voor mensen armen. Bij haar kap ik dat soort spelletjes iets eerder af, of verruil mijn arm met een ander speeltje en maak er een trekspelletje van. Is wat veiliger en beter voor mij
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
- Aantal honden: 3
nee, dat is me nog niet overkomen eigenlijk.
zelfs niet met 100 honden die met mij en elkaar spelen elke week.
lomp doen ze maar met elkaar, niet tegen mij.
-
blondie
- Zeer actief
SaaiJacq schreef:nee, dat is me nog niet overkomen eigenlijk.
Zat er gisteren tussen toen ze besloten elkaar uit te dagen en te gaan stoeien, en ik moest meedoen. Maar daar trap ik niet in
1 op 1 (dus tegen of met mij) prima, maar niet als twee honden heerlijk gaan dollen en op hun honds, daar kan mij huid niet tegen. Dát mochten ze mooi met elkaar doen. Verder doe ik 1 op 1 ook lomp met de honden. Als het om het stoeien gaat. Ziet er wat raar uit, doe het thuis meestal want sommige buitenstaanders vinden het wat raar om te zien en te horen, er komt soms wat gegrom aan te pas. M.n. ma denkt dat Finn op het punt staat om me oprecht aan te vallen/serieus te bijten op die momenten.
-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik had gisteren net hetzelfde met Boomer, maar gelukkig had ik direct mijn torch vast om de krassen te stralen dus vandaag geen zwelling en niets meer te zien. Oeffkleine2758 schreef:Gisteren nog, was met mijn Weim aan het stoeien en hij 'sloeg' met zijn voorpoot in mijn gezicht. Heb nu drie krassen van mijn linker oog tot mijn kin. Met een paar stukjes wat echt schaafwond is geworden...
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik ben meestal degene die lomp is hoor... ik val ook over allesJacq schreef:nee, dat is me nog niet overkomen eigenlijk.
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Een keer bukte ik om mijn schoenen aan te doen en Jigzy dacht precies op dat moment dat het wel handig was om op schoot te springen. Die kopstoot
ik heb er volgens mij een hersenschudding aan overgehouden. Verder denk ik dat ik hun vaker trap en mep dan zij mij 
-
Caat*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
- Aantal honden: 3
Maar 1 keer een trap van Fien's achterpoot gekregen. Ik was een teek aan het verwijderen op een gevoelige plek (buik) en uit reflex bewoog ze met haar poot. Precies tegen mijn neus. Nogal pijnlijk maar niet expres dus daar kon ik ook niet boos om worden. Of misschien wel mijn eigen schuld, had ik er maar niet zo met mijn hoofd boven moeten hangen